Grote Prijs van Spanje - circuit van Montjuïc

Gestart door SDG, 09 juni 2012 - 10:07:17

« vorige - volgende »

SDG







Een gedenkplaat die ik op mijn trip door Barcelona tegenkwam. Deze wilde ik jullie niet onthouden.

0634

Tja, ik heb ooit eens over dat traject gefietst, maar man man man, daar valt echt niet te racen hoor. Legendarische baan, maar kan echt niet. Wel mooi, die pics.

Wizard


SDG



0634

Yup. daar waar ooit het heilige asfalt lag.

gloudiesaurus

Waar ligt dit circuit van Montjuic ergens? Ik was nl. vorige jaar in Barcelona en heb er niets van gezien. Ik heb gehoord dat het vlakbij het olympische stadion ligt? Ik ben daar nl. wel naar boven gelopen toen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

#7
Het circuit Montjuïc Park lag nabij de berg Montjuïc in het zuidwesten van Barcelona in het Parc del Mirador del Migdia

Toets Parc del Mirador del Migdia in op Google Earth en je kunt de contouren van het oude circuit terug zien.
Ter herrinnering, dit was de lay-out:

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 27 juni 2012 - 03:18:15
Waar ligt dit circuit van Montjuic ergens? Ik was nl. vorige jaar in Barcelona en heb er niets van gezien. Ik heb gehoord dat het vlakbij het olympische stadion ligt? Ik ben daar nl. wel naar boven gelopen toen...
Dan liep je waarschijnlijk ongeveer daar waar ze ooit reden. Wij hebben ooit met mijn vorige werkgever een rondleiding op de fiets gekregen, en toen zei de gids op een bepaald moment dat we over de oude baan reden. Daar waar de baan lag was het erg steil en het ging langs het Olympisch inderdaad. Maar aangezien het een stratencircuit was, zie je er weinig meer van.

gloudiesaurus

Ah daar heb ik dus wel gelopen, het steile stuk de berg op. Kom je halverwege nog een soort kasteel tegen en je kunt in de verte de zee zien. En je kunt het stadion van Espanyol zien...

Vroeg me destijds al af waar het circuit lag, omdat ik wist dat het daar ergens was. Maar ik kon geen herkenningspunten vinden, en ik had ook geen gids  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Daar ben ik dus ook geweest toen ik in Barcelona was. En waarom ging ik naar Barcelona? Voor de F1 race van Spanje.

SDG

Citaat van: Fabian van Tiel op 28 juni 2012 - 02:51:19
Daar ben ik dus ook geweest toen ik in Barcelona was. En waarom ging ik naar Barcelona? Voor de F1 race van Spanje.

In welk jaar ben jij geweest?

Fabian

Citaat van: SDG op 28 juni 2012 - 07:57:50
Citaat van: Fabian van Tiel op 28 juni 2012 - 02:51:19
Daar ben ik dus ook geweest toen ik in Barcelona was. En waarom ging ik naar Barcelona? Voor de F1 race van Spanje.

In welk jaar ben jij geweest?
2010. Toen won Mark Webber de race.

SanderD