Ronde 7: Grand Prix du Canada

Gestart door Kootje, 04 juni 2012 - 20:23:23

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 12 juni 2012 - 19:49:33
nou, vertel, wat heb jij gezien dan?? afgezien van Massa??

Nee, vertel jij maar waar Perez vast heeft gezeten.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 12 juni 2012 - 19:49:09
Dat denk ik ook vaak. Niet noodzakelijkerwijs richting jou, maar ik lees wel vaak dingen achteraf dat ik denk... really???

Daarmee zitten we wel op 1 lijn. ;)

monaco2011

Citaat van: Wizard op 12 juni 2012 - 19:58:03
Citaat van: Jeroen op 12 juni 2012 - 19:49:09
Dat denk ik ook vaak. Niet noodzakelijkerwijs richting jou, maar ik lees wel vaak dingen achteraf dat ik denk... really???

Daarmee zitten we wel op 1 lijn. ;)
tja, ik kijk races nog geregeld ff na op de red button van BBC, dus ik voel me niet aangesproken. Een 2e of 3e keer kijk je toch vaak heel anders naar een race.

Wizard

Ik neem iedere race op. Je punt?

monaco2011

Citaat van: Wizard op 12 juni 2012 - 19:56:03
Citaat van: monaco2011 op 12 juni 2012 - 19:37:52
tja, wel een verschil of je nog ff 1 of 2 rondjes gaat pushen (zoals bij zn eerste stop) of dat je voorzichtig gaat/blijft rijden omdat je nog 20 rondjes door wilt.

Op versleten rubber ben je gewoonweg niet sneller dan op vers rubber met een lege wagen. Bij de eerste stop reed Alonso nog op de supersofts. Die zijn sneller dan softs dus als ze nog okeey zijn, kun je pareren. Tijdens de tweede stop reden zowel Alonso als Hamilton of softs. Dat Alonso's banden z'n beste tijd gehad hadden hoef ik niet uit te leggen. De rondentijden begonnen toen al hard terug te lopen.
die lege wagen heeft er niet zoveel mee te maken. Dat lijkt me dan nog eerder in het voordeel van degene op wat ouder rubber. Waarom ging iedereen met die snellere supersofts dan zo vroeg pitten?? waarom kon Alonso daar nog wel een paar snelle rondjes uit persen??

monaco2011

Citaat van: Wizard op 12 juni 2012 - 20:00:28
Ik neem iedere race op. Je punt?
hoezo mijn punt?? ik heb het toch alleen over mezelf??  ???

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 12 juni 2012 - 20:02:12
die lege wagen heeft er niet zoveel mee te maken.

Natuurlijk wel. Sterker nog, het heeft er alles mee te maken.

CitaatDat lijkt me dan nog eerder in het voordeel van degene op wat ouder rubber. Waarom ging iedereen met die snellere supersofts dan zo vroeg pitten?? waarom kon Alonso daar nog wel een paar snelle rondjes uit persen??

Dat voordeel hebben we gezien, de laatste ronden.

Punt is, Alonso heeft versleten rubber, dan heb je nooit sneller dan iemand, die in de basis al een snellere auto heeft, en met vers rubber rijdt.

0634

Na de eerste pitstop was dat anders wel zo.

Wizard

Lees:

Citaat van: Wizard op 12 juni 2012 - 19:56:03
Op versleten rubber ben je gewoonweg niet sneller dan op vers rubber met een lege wagen. Bij de eerste stop reed Alonso nog op de supersofts. Die zijn sneller dan softs dus als ze nog okeey zijn, kun je pareren. Tijdens de tweede stop reden zowel Alonso als Hamilton of softs. Dat Alonso's banden z'n beste tijd gehad hadden hoef ik niet uit te leggen. De rondentijden begonnen toen al hard terug te lopen.


monaco2011

#369
Citaat van: Wizard op 12 juni 2012 - 20:11:48
Lees:

Citaat van: Wizard op 12 juni 2012 - 19:56:03
Op versleten rubber ben je gewoonweg niet sneller dan op vers rubber met een lege wagen. Bij de eerste stop reed Alonso nog op de supersofts. Die zijn sneller dan softs dus als ze nog okeey zijn, kun je pareren. Tijdens de tweede stop reden zowel Alonso als Hamilton of softs. Dat Alonso's banden z'n beste tijd gehad hadden hoef ik niet uit te leggen. De rondentijden begonnen toen al hard terug te lopen.
bij de eerste stops was hamilton ook sneller op nieuw rubber, vergelijkbaar met het verschil bij de 2e stop, probleem is alleen dat je in je outlap veel tijd verliest die je niet zomaar met één snel rondje weer goed maakt (kijk naar Alonso zn outlap na zn 1e stop). Wat Kootje dus zei, dat ie wel voor Hamilton had kunnen komen maar er misschien niet voor had kunnen blijven lijkt me dus niet zo gek gedacht.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 12 juni 2012 - 20:14:55
Citaat van: Wizard op 12 juni 2012 - 20:11:48
Lees:

Citaat van: Wizard op 12 juni 2012 - 19:56:03
Op versleten rubber ben je gewoonweg niet sneller dan op vers rubber met een lege wagen. Bij de eerste stop reed Alonso nog op de supersofts. Die zijn sneller dan softs dus als ze nog okeey zijn, kun je pareren. Tijdens de tweede stop reden zowel Alonso als Hamilton of softs. Dat Alonso's banden z'n beste tijd gehad hadden hoef ik niet uit te leggen. De rondentijden begonnen toen al hard terug te lopen.
bij de eerste stops was hamilton ook sneller op nieuw rubber, vergelijkbaar met het verschil bij de 2e stop, probleem is alleen dat je in je outlap veel tijd verliest die je niet zomaar met één snel rondje weer goed maakt (kijk naar Alonso zn outlap na zn 1e stop). Wat Sanderalonso dus zei, dat ie wel voor Hamilton had kunnen komen maar er misschien niet voor had kunnen blijven lijkt me dus niet zo gek gedacht.

Ik geloof daar niet in. Dan zou Ferrari dat wel hebben geprobeerd. Bovendien was het verschil per ronde bijna 2 seconde, lage 17'ers van Lewis, medio/hoge 18'ers van Fernando. En nogmaals, op versleten banden kun je niet dezelfde rondentijden rijden als iemand die op vers rubber rijdt en voluit gaat.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 12 juni 2012 - 20:19:17
Citaat van: monaco2011 op 12 juni 2012 - 20:14:55
Citaat van: Wizard op 12 juni 2012 - 20:11:48
Lees:

Citaat van: Wizard op 12 juni 2012 - 19:56:03
Op versleten rubber ben je gewoonweg niet sneller dan op vers rubber met een lege wagen. Bij de eerste stop reed Alonso nog op de supersofts. Die zijn sneller dan softs dus als ze nog okeey zijn, kun je pareren. Tijdens de tweede stop reden zowel Alonso als Hamilton of softs. Dat Alonso's banden z'n beste tijd gehad hadden hoef ik niet uit te leggen. De rondentijden begonnen toen al hard terug te lopen.
bij de eerste stops was hamilton ook sneller op nieuw rubber, vergelijkbaar met het verschil bij de 2e stop, probleem is alleen dat je in je outlap veel tijd verliest die je niet zomaar met één snel rondje weer goed maakt (kijk naar Alonso zn outlap na zn 1e stop). Wat Sanderalonso dus zei, dat ie wel voor Hamilton had kunnen komen maar er misschien niet voor had kunnen blijven lijkt me dus niet zo gek gedacht.

Ik geloof daar niet in. Dan zou Ferrari dat wel hebben geprobeerd. Bovendien was het verschil per ronde bijna 2 seconde, lage 17'ers van Lewis, medio/hoge 18'ers van Fernando. En nogmaals, op versleten banden kun je niet dezelfde rondentijden rijden als iemand die op vers rubber rijdt en voluit gaat.
en dan vergeet je Vettel weer ;)

Wizard


SanderD

Citaat van: Kootje op 12 juni 2012 - 19:20:13
Citaat van: sanderalonso op 12 juni 2012 - 19:13:34
Citaat van: Wizard op 12 juni 2012 - 18:50:15
Dan nog is hij langzamer dan Hamilton op vers rubber. Je kunt er aan draaien wat je wilt maar Alonso was écht niet voor Hamilton gekomen door langer buiten te blijven. Iedere meter langer buiten is tijdverlies.

Als ik me niet vergis stopte Alonso later, dus waren zijn banden in verhouding beter dan die van Hamilton. Na de eerste pitstop kwam hij er toch ook voor? Ik zeg niet dat het zeker was gebeurt, maar ik had hem niet kansloos geacht.

Hamilton's 2e stop koste hem 2 seconden teveel doordat het bij het rechterachterwiel niet lekker ging, terwijl hij op het moment van stoppen nog maar 1,5 seconde voorsprong had op Alonso.
Of Alonso hem dan ook af had kunnen houden is dan nog de vraag, maar hij had er op zeker voorgekomen.

Daarom vond ik de race ook saai. Toen hij er eerst voor kwam stond ik te juichen, maar toen dacht ik, shit, met die DRS wordt hij toch wel ingehaald. De DRS zone had korter gemoeten, dan hadden we echte gevechten gehad.

0634

Citaat van: Wizard op 12 juni 2012 - 20:25:30
Ik geef het op. Jij wint.

Weer fout. Lewis won. Hoe het dan ook gegaan is.  ;)