Ronde 7: Grand Prix du Canada

Gestart door Kootje, 04 juni 2012 - 20:23:23

« vorige - volgende »

Wizard

Oh, en McLaren moet écht eens wat doen aan de pitstops. Ze kunnen toch niet blijven aanmodderen?

Fabian

Citaat van: Wizard op 11 juni 2012 - 12:57:37
Oh, en McLaren moet écht eens wat doen aan de pitstops. Ze kunnen toch niet blijven aanmodderen?
Dat wordt alle weken geroepen en op getraind, maar vooralsnog lijkt het niet te werken... ;)

Folkert

Citaat van: Fabian van Tiel op 11 juni 2012 - 15:01:57
Citaat van: Wizard op 11 juni 2012 - 12:57:37
Oh, en McLaren moet écht eens wat doen aan de pitstops. Ze kunnen toch niet blijven aanmodderen?
Dat wordt alle weken geroepen en op getraind, maar vooralsnog lijkt het niet te werken... ;)
Enige licht punt is dat ze nu wel winnen :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian


Figge

Citaat van: Wizard op 11 juni 2012 - 08:26:57
Citaat van: Mark F1gge op 11 juni 2012 - 00:26:05
Dus wat je eigenlijk zegt is dat Hamilton niet harder kón, omdat anders zijn banden er aan zouden gaan... Dat noemen we toch racepace?

Het was niet nodig om harder te gaan. Dus waarom zou Hamilton dat risico willen nemen? Dat de banden eraan gaan kan een logisch gevolg zijn. Zijn voorsprong was comfortabel en kon Alonso pareren. Dan ga je niet als een debiel het onderste uit de kan trappen.

CitaatOfwel, die van McLaren is echt (heel veel) niet beter dan Ferrari of RBR.
Volgens mij liep Alonso bij de 2e stop in op Hamilton, juist omdat zijn banden aan het einde van de levensduur waren. Eigenlijk had Alonso dus nog beter op de banden gelet dan Hamilton.
Ik denk dat dát moment er voor zorgde dat Ferrari ging gokken. Dat, en het feit dat ze bij een stop op dát moment in verkeer op de baan terug zouden komen. Kijk maar naar de pitexit van Lewis.
Ofwel, dit was geen strategie van McLaren, maar pure noodzaak...

Natuurlijk was het noodzaak. Zie Alonso.

Na deze argumenten moet je dan toch nog eens uitleggen, waarom McLaren veel sneller was dan de rest... Ik bedoel, als je veel sneller bent dan de concurentie, loop je toch een halve seconde uit, zonder risico te nemen. Zonder dat er een noodzaak is om harder om te rijden...

robbert

Citaat van: Jeroen op 11 juni 2012 - 12:45:03
Citaat van: robbert op 11 juni 2012 - 07:14:56
Citaat van: Jeroen op 11 juni 2012 - 05:38:15
Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:26:22

Nee, dat ben ik niet.
Dat ben je wel. Je ontkent nog steeds om een of andere rare reden dat Alonso volop meedoet in de titelstrijd en qua snelheid vreselijk dicht tegen Lewis aanschurkt, wat een paar races terug heeeeeel anders was. Sterker, je claimt dat Lewis met grote passen weg reed bij Alonso. Welke race heb je in vredesnaam gezien vraag ik me dan af. Bovendien, Doet Alonso niet mee, dan doet niemand blijkbaar mee, ook Vettel niet. Want qua snelheid liep Alonso in de '' middenstint'' net zo snel bij Vettel weg als Lewis bij Alonso. Dus Vettel doet in het WK ook totaal niet meer mee? Eigenlijk is Hamilton al kampioen?

dat kan é. Kijk maar naar redbull vorig seizoen. Die waren ook pakken sneller dan de rest en liep ook gewoon weg van de rest. Maar van mclaren viel dit seizoen nog niet op omdat het team telkens blunderde. In canada kon je dat zien, en hij moest zich blijkbaar nog inhouden om banden te sparen. Dus mclaren is inderdaad een stuk sneller dan de rest volgens mij
Red Bull was vorig jaar op vrijwel elke baan de snelste en pakte de resultaten. McLaren doet dat niet. Pakt niet veel poles, is lang niet op iedere baan de snelste en als ze de snelste zijn is het marginaal. Dat is het verschil met RBR vorig jaar.
Moest mclaren die blunders niet geslagen hebben, dan waren ze op de meeste circuits de snelste, dat ben ik zeker

Figge

#276
Je kunt niet weten of en hoeveel sneller McLaren is geweest tot op heden. Het enige feit dat hiervan bestaat is de race in Melbourne. Verder is er slechts subjectieve dreiging, gebasseerd op de blunders die zijn begaan. RBR en Alonso zijn gewoon competatief aan McLaren.
Dit keer was McLaren de snelste, maar het zal mijn niets verbazen als RBR in Valencia de baas is en de beste McLaren als 4e of 5e over de streep komt.

0634

Citaat van: robbert op 11 juni 2012 - 17:42:28
Moest mclaren die blunders niet geslagen hebben, dan waren ze op de meeste circuits de snelste, dat ben ik zeker
Nou ja, ik kan er zo een aantal noemen waarop ze niet de snelste waren, ook zonder fouten niet.

Over alle races bij elkaar genomen denk ik dat ze een toefje sneller zijn dan anderen, maar dat gat (voor zover het er nog is) is vele malen kleiner dan in Melbourne, en dus moeten ze ernstig oppassen niet overvleugeld te worden.

rafael25


Sabai

Citaat van: rafael25 op 11 juni 2012 - 18:00:33


Leuk! dat drs  :P .

Deze manier van inhalen vind ik kunstmatig.

rafael25


SanderD

Citaat van: robbert op 11 juni 2012 - 07:14:56
Citaat van: Jeroen op 11 juni 2012 - 05:38:15
Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:26:22

Nee, dat ben ik niet.
Dat ben je wel. Je ontkent nog steeds om een of andere rare reden dat Alonso volop meedoet in de titelstrijd en qua snelheid vreselijk dicht tegen Lewis aanschurkt, wat een paar races terug heeeeeel anders was. Sterker, je claimt dat Lewis met grote passen weg reed bij Alonso. Welke race heb je in vredesnaam gezien vraag ik me dan af. Bovendien, Doet Alonso niet mee, dan doet niemand blijkbaar mee, ook Vettel niet. Want qua snelheid liep Alonso in de '' middenstint'' net zo snel bij Vettel weg als Lewis bij Alonso. Dus Vettel doet in het WK ook totaal niet meer mee? Eigenlijk is Hamilton al kampioen?

dat kan é. Kijk maar naar redbull vorig seizoen. Die waren ook pakken sneller dan de rest en liep ook gewoon weg van de rest. Maar van mclaren viel dit seizoen nog niet op omdat het team telkens blunderde. In canada kon je dat zien, en hij moest zich blijkbaar nog inhouden om banden te sparen. Dus mclaren is inderdaad een stuk sneller dan de rest volgens mij

Ohja natuurlijk. Alleen Mclaren spaart hun banden. Ferrari en Red Bull doen dat natuurlijk niet, vandaar dat ze zoveel pitstops hadden...

Klinklare onzin

monaco2011

Citaat van: Franky R. op 11 juni 2012 - 12:06:58
Citaat van: Folkert op 11 juni 2012 - 11:57:17
Citaat van: monaco2011 op 10 juni 2012 - 22:20:51
en jouw theorie over gridstraffen ed, waardoor een coureur/team zn ware snelheid niet kan laten zien dan?? Perez vandaag van 15 naar 3 op 5 seconden ipv een minuut zoals Hamilton in Spanje.
Wat is dat toch met jou de laatste tijd? Je maakt de ene scheve vergelijking met de andere.
Je snapt zelf ook wel dat dit natuurlijk grote onzin is he? ??? ?


Idd. een onzinnige vergelijking...ik reageerde er maar niet op, maar aangezien jij [Folkert] dat toch al doet... :D
ik snap het niet, dus graag uitleg. Hamilton kwalificeerde zich als 1e, had dus snelheid en rijdt van 24 naar P8. Perez kwalificeert zich als 15e, maar rijdt toch naar P3, ook met een eenstopper. Daarmee haalt ie iig jullie theorie van toen onderuit.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 11 juni 2012 - 08:16:27
Citaat van: monaco2011 op 11 juni 2012 - 01:12:37
dan vergeet je één ding en dat is dat zn naaste belager in het kampioenschap vlak achter m zat

Hamilton reed voor hem. Daar zie ik de grootste concurent in.
Idd, Hamilton reed voor hem, maar als Vettel wel succesvol een eenstopper had kunnen doen dan had Vettel daar nog weer voor gereden. Daarom koos Alonso dus ook voor de eenstopper.
Alonso heeft zelf op de BBC gezegd dat ze moesten kiezen en er uiteindelijk voor kozen om Vettel te 'coveren'. Wel vreemd dat ze dan later ook Vettel zn strategie los lieten. Maar goed, achteraf is het makkelijk praten, ik had zelf eerlijk gezegd ook wel vetrouwen in de 1 stops van Vettel en Alonso en begreep er ook weinig van dat Vettel 5 ronden voor het einde nog een extra stop ging maken.

0634

Citaat van: rafael25 op 11 juni 2012 - 18:13:41
Citaat van: Sabai op 11 juni 2012 - 18:10:56
Citaat van: rafael25 op 11 juni 2012 - 18:00:33


Leuk! dat drs  :P .

Deze manier van inhalen vind ik kunstmatig.
Nee..DRS is verpest f1
Zeker niet, maar het wordt niet altijd goed toegepast. OP Canada is het gewoon niet nodig, laat het dan ook gewoon weg.