Ronde 7: Grand Prix du Canada

Gestart door Kootje, 04 juni 2012 - 20:23:23

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Kootje op 10 juni 2012 - 22:44:01
Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:39:53
Ferrari. Overigens, niet gek. Alonso kwam niet in de buurt, Hamilton gaat pitten, dus kun je de gok nemen. Zeker als de banden op dat moment nog okeey zijn.

Op het moment dat Lewis naar binnen ging was zijn voorsprong maar 1,5 seconde.
Als Alonso en Vettel, die beiden beter rubber hadden, 1 a 2 ronden later waren gestopt hadden ze wellicht voor hem gekomen.
De gok die zij namen vindt ik dan ook onbegrijpelijk.
Alonso zeker. Omdat toen Vettel ging, dan moet hij ook gewoon ivm de WK strijd. Jammer dan als Grosjean er voor komt, maar dan had Alonso op 1 gebleven in het WK. Dit was een dure fout, ook van Alonso zelf,  niet alleen het team.

robbert

Citaat van: Jeroen op 11 juni 2012 - 05:38:15
Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:26:22

Nee, dat ben ik niet.
Dat ben je wel. Je ontkent nog steeds om een of andere rare reden dat Alonso volop meedoet in de titelstrijd en qua snelheid vreselijk dicht tegen Lewis aanschurkt, wat een paar races terug heeeeeel anders was. Sterker, je claimt dat Lewis met grote passen weg reed bij Alonso. Welke race heb je in vredesnaam gezien vraag ik me dan af. Bovendien, Doet Alonso niet mee, dan doet niemand blijkbaar mee, ook Vettel niet. Want qua snelheid liep Alonso in de '' middenstint'' net zo snel bij Vettel weg als Lewis bij Alonso. Dus Vettel doet in het WK ook totaal niet meer mee? Eigenlijk is Hamilton al kampioen?

dat kan é. Kijk maar naar redbull vorig seizoen. Die waren ook pakken sneller dan de rest en liep ook gewoon weg van de rest. Maar van mclaren viel dit seizoen nog niet op omdat het team telkens blunderde. In canada kon je dat zien, en hij moest zich blijkbaar nog inhouden om banden te sparen. Dus mclaren is inderdaad een stuk sneller dan de rest volgens mij

Figge

Citaat van: robbert op 11 juni 2012 - 07:14:56
Citaat van: Jeroen op 11 juni 2012 - 05:38:15
Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:26:22

Nee, dat ben ik niet.
Dat ben je wel. Je ontkent nog steeds om een of andere rare reden dat Alonso volop meedoet in de titelstrijd en qua snelheid vreselijk dicht tegen Lewis aanschurkt, wat een paar races terug heeeeeel anders was. Sterker, je claimt dat Lewis met grote passen weg reed bij Alonso. Welke race heb je in vredesnaam gezien vraag ik me dan af. Bovendien, Doet Alonso niet mee, dan doet niemand blijkbaar mee, ook Vettel niet. Want qua snelheid liep Alonso in de '' middenstint'' net zo snel bij Vettel weg als Lewis bij Alonso. Dus Vettel doet in het WK ook totaal niet meer mee? Eigenlijk is Hamilton al kampioen?

dat kan é. Kijk maar naar redbull vorig seizoen. Die waren ook pakken sneller dan de rest en liep ook gewoon weg van de rest. Maar van mclaren viel dit seizoen nog niet op omdat het team telkens blunderde. In canada kon je dat zien, en hij moest zich blijkbaar nog inhouden om banden te sparen. Dus mclaren is inderdaad een stuk sneller dan de rest volgens mij

Dat zijn ze dan dus niet. Als ze langzamer moeten rijden om de banden te sparen, zijn ze niet sneller dan de rest, die ook gewoon aan bandenmanagement voor gevorderen doen. Daarnaast hoorde ik Lewis toch echt een aantal keer roepen of ze op de muur echt wel zeker wisten dat Alonso en Vettel ook nog een 2e keer zouden stoppen, omdat ook met het langzamere, rubbersparende tempo, zijn banden er al aangingen.
Ofwel, gisteren eindelijk de race gezien met het niveau waar de titelkandidaten elkaar in de tang houden. Dit zou zomaar een briljant kampioenschap kunnen gaan worden.

Wizard

Hoeveel Hamilton sneller is doet er niet toe, hij is sneller. En kennelijk kan hij prima consolideren en Alonso op afstand houden.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 11 juni 2012 - 05:41:49
Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:41:14
Dan kijken we met andere ogen naar de race. Ik heb Alonso Hamilton geen enkele keer zien bedreigen.
Op het banden echec in de laatste rondjes na heb ik Vettel Alonso ook nooit zien bedreigen. Blijkbaar liep Alonso met grote passen bij Vettel vandaan ::).

Oh ja? Vettel heeft Alonso niet kunnen bedreigen, klopt, maar reden nagenoeg dezelfde trim. Overigens verbaasde het mij wel want had het idee dat Vettel sneller kon.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 11 juni 2012 - 01:12:37
dan vergeet je één ding en dat is dat zn naaste belager in het kampioenschap vlak achter m zat

Hamilton reed voor hem. Daar zie ik de grootste concurent in.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 11 juni 2012 - 05:38:15
Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:26:22

Nee, dat ben ik niet.
Dat ben je wel. Je ontkent nog steeds om een of andere rare reden dat Alonso volop meedoet in de titelstrijd en qua snelheid vreselijk dicht tegen Lewis aanschurkt, wat een paar races terug heeeeeel anders was. Sterker, je claimt dat Lewis met grote passen weg reed bij Alonso. Welke race heb je in vredesnaam gezien vraag ik me dan af. Bovendien, Doet Alonso niet mee, dan doet niemand blijkbaar mee, ook Vettel niet. Want qua snelheid liep Alonso in de '' middenstint'' net zo snel bij Vettel weg als Lewis bij Alonso. Dus Vettel doet in het WK ook totaal niet meer mee? Eigenlijk is Hamilton al kampioen?

Red Bull kan poles rijden en winnen. Ferrari niet. Prima dat jij dat niet wilt inzien, ik wel. McLaren en Red Bull wisselen momenteel stuivertje en zo nu en dan staat Mercedes daar. Ferrari zit er erg kort achter, verzamelen belangrijke punten en ze zijn, wonder boven wonder, flink wat opgeschoten. Alonso heeft de schade beperkt weten te houden maar qua rauwe snelheid schieten ze nog steeds te kort. Als het niet tegenzit kunnen ze in de basis McLaren niet verslaan. Dáárom houd ik een slag om de arm. Wat jij mij aanmeet lijkt er geen eens op. Ik vlak Alonso nergens uit en roep niet dat McLaren domineert.

Wizard

Citaat van: Mark F1gge op 11 juni 2012 - 00:26:05
Dus wat je eigenlijk zegt is dat Hamilton niet harder kón, omdat anders zijn banden er aan zouden gaan... Dat noemen we toch racepace?

Het was niet nodig om harder te gaan. Dus waarom zou Hamilton dat risico willen nemen? Dat de banden eraan gaan kan een logisch gevolg zijn. Zijn voorsprong was comfortabel en kon Alonso pareren. Dan ga je niet als een debiel het onderste uit de kan trappen.

CitaatOfwel, die van McLaren is echt (heel veel) niet beter dan Ferrari of RBR.
Volgens mij liep Alonso bij de 2e stop in op Hamilton, juist omdat zijn banden aan het einde van de levensduur waren. Eigenlijk had Alonso dus nog beter op de banden gelet dan Hamilton.
Ik denk dat dát moment er voor zorgde dat Ferrari ging gokken. Dat, en het feit dat ze bij een stop op dát moment in verkeer op de baan terug zouden komen. Kijk maar naar de pitexit van Lewis.
Ofwel, dit was geen strategie van McLaren, maar pure noodzaak...

Natuurlijk was het noodzaak. Zie Alonso.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 10 juni 2012 - 22:20:51
en jouw theorie over gridstraffen ed, waardoor een coureur/team zn ware snelheid niet kan laten zien dan?? Perez vandaag van 15 naar 3 op 5 seconden ipv een minuut zoals Hamilton in Spanje.
Wat is dat toch met jou de laatste tijd? Je maakt de ene scheve vergelijking met de andere.
Je snapt zelf ook wel dat dit natuurlijk grote onzin is he?????
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Folkert op 11 juni 2012 - 11:57:17
Citaat van: monaco2011 op 10 juni 2012 - 22:20:51
en jouw theorie over gridstraffen ed, waardoor een coureur/team zn ware snelheid niet kan laten zien dan?? Perez vandaag van 15 naar 3 op 5 seconden ipv een minuut zoals Hamilton in Spanje.
Wat is dat toch met jou de laatste tijd? Je maakt de ene scheve vergelijking met de andere.
Je snapt zelf ook wel dat dit natuurlijk grote onzin is he? ??? ?


Idd. een onzinnige vergelijking...ik reageerde er maar niet op, maar aangezien jij [Folkert] dat toch al doet... :D

robbert

Citaat van: Wizard op 11 juni 2012 - 08:21:47
Citaat van: Jeroen op 11 juni 2012 - 05:38:15
Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:26:22

Nee, dat ben ik niet.
Dat ben je wel. Je ontkent nog steeds om een of andere rare reden dat Alonso volop meedoet in de titelstrijd en qua snelheid vreselijk dicht tegen Lewis aanschurkt, wat een paar races terug heeeeeel anders was. Sterker, je claimt dat Lewis met grote passen weg reed bij Alonso. Welke race heb je in vredesnaam gezien vraag ik me dan af. Bovendien, Doet Alonso niet mee, dan doet niemand blijkbaar mee, ook Vettel niet. Want qua snelheid liep Alonso in de '' middenstint'' net zo snel bij Vettel weg als Lewis bij Alonso. Dus Vettel doet in het WK ook totaal niet meer mee? Eigenlijk is Hamilton al kampioen?

Red Bull kan poles rijden en winnen. Ferrari niet. Prima dat jij dat niet wilt inzien, ik wel. McLaren en Red Bull wisselen momenteel stuivertje en zo nu en dan staat Mercedes daar. Ferrari zit er erg kort achter, verzamelen belangrijke punten en ze zijn, wonder boven wonder, flink wat opgeschoten. Alonso heeft de schade beperkt weten te houden maar qua rauwe snelheid schieten ze nog steeds te kort. Als het niet tegenzit kunnen ze in de basis McLaren niet verslaan. Dáárom houd ik een slag om de arm. Wat jij mij aanmeet lijkt er geen eens op. Ik vlak Alonso nergens uit en roep niet dat McLaren domineert.

voila dat is zo. Als het voor de knikkers is é, dan kan ferrari er niet aan tippen. Pole hebben ze ook geen kans gehad, en in de race zag je dat hamilton langzaam maar zeker wegliep van vettel en alonso. Dus voor mij is mclaren de beste tot nu toe. Maar dat kan nog altijd veranderen é

Franky R.

Ik ben het op bepaalde delen met Wizard eens en toch heb ik ook twijfel over de totale prestatie van McLaren. Het fluctueert gewoon te erg. Zie ook Button.


http://www.gppits.net/nieuws/button_begrijpt_er_niets_van/

0634

#267
Citaat van: Wizard op 11 juni 2012 - 08:21:47
Wat jij mij aanmeet lijkt er geen eens op. Ik vlak Alonso nergens uit en roep niet dat McLaren domineert.
Jawel. Jij neemt Alonso niet serieus voor de titel en vindt dat Hamilto nin snelheid domineert en gisteren met grote stappen wegliep bij de rest. Heb je allemaal recent gezegd. Dat is wat ik jou aanmeet en niet mee eens ben, maar ik hou er verder over op want dit is weinig zinvol.

0634

Citaat van: robbert op 11 juni 2012 - 07:14:56
Citaat van: Jeroen op 11 juni 2012 - 05:38:15
Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:26:22

Nee, dat ben ik niet.
Dat ben je wel. Je ontkent nog steeds om een of andere rare reden dat Alonso volop meedoet in de titelstrijd en qua snelheid vreselijk dicht tegen Lewis aanschurkt, wat een paar races terug heeeeeel anders was. Sterker, je claimt dat Lewis met grote passen weg reed bij Alonso. Welke race heb je in vredesnaam gezien vraag ik me dan af. Bovendien, Doet Alonso niet mee, dan doet niemand blijkbaar mee, ook Vettel niet. Want qua snelheid liep Alonso in de '' middenstint'' net zo snel bij Vettel weg als Lewis bij Alonso. Dus Vettel doet in het WK ook totaal niet meer mee? Eigenlijk is Hamilton al kampioen?

dat kan é. Kijk maar naar redbull vorig seizoen. Die waren ook pakken sneller dan de rest en liep ook gewoon weg van de rest. Maar van mclaren viel dit seizoen nog niet op omdat het team telkens blunderde. In canada kon je dat zien, en hij moest zich blijkbaar nog inhouden om banden te sparen. Dus mclaren is inderdaad een stuk sneller dan de rest volgens mij
Red Bull was vorig jaar op vrijwel elke baan de snelste en pakte de resultaten. McLaren doet dat niet. Pakt niet veel poles, is lang niet op iedere baan de snelste en als ze de snelste zijn is het marginaal. Dat is het verschil met RBR vorig jaar.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 11 juni 2012 - 12:30:45
Ik ben het op bepaalde delen met Wizard eens en toch heb ik ook twijfel over de totale prestatie van McLaren. Het fluctueert gewoon te erg. Zie ook Button.


http://www.gppits.net/nieuws/button_begrijpt_er_niets_van/

Wat daar mee aan de hand is, geen idee. Kan niet zo zijn dat Button ineens Hamilton niet meer kan bijhouden. Ik ben benieuwd. Als die zich ook nog eens voorin meldt, kan het nog leuk worden. ;)