Ronde 7: Grand Prix du Canada

Gestart door Kootje, 04 juni 2012 - 20:23:23

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Makke op 10 juni 2012 - 22:38:17
Citaat van: robbert op 10 juni 2012 - 22:32:28
inderdaad, als je niet dichter dan 3 seconde kunt naderen, dan kan je toch niet zeggen dat je kan strijden om de overwinning. Ik heb Alonso geen enkele keer de snelste ronde zien rijden, terwijl Vettel en Hamilton meerdere snelle rondes reed. Ok, we hebben gezien dat de ferrari verbeterd is, maar ze zijn nog altijd niet goed genoeg om mclaren te kunnen bedreigen. Zelfs redbull is met momenten wat sneller dan ferrari

3sec? Alonso zat volgens mij op 1,5sec van Hamilton bij zijn 2de stop. Dat je beweert dat ze niet kunnen meestrijden voor de zege, is kinkklare onzin. UITERAARD kunnen ze meedingen voor de overwinning.

waarom heeft alonso dan nooit een poging kunnen doen om hamilton in te halen?? Juist omdat Hamilton sneller is dan Alonso. Waarom heeft Hamilton telkens snellere ronden gereden dan Alonso? Juist omdat Hamilton sneller is dan Alonso. Je kan er niet naast kijken, die ferrari is verbeterd, dat is juist. Maar ze zijn nog te traag om de kunnen meedoen tegen mclaren om de overwinning. Tenzij Mclaren terug grote blunders slaat.

Wizard

Citaat van: Kootje op 10 juni 2012 - 22:44:01
Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:39:53
Ferrari. Overigens, niet gek. Alonso kwam niet in de buurt, Hamilton gaat pitten, dus kun je de gok nemen. Zeker als de banden op dat moment nog okeey zijn.

Op het moment dat Lewis naar binnen ging was zijn voorsprong maar 1,5 seconde.
Als Alonso en Vettel, die beiden beter rubber hadden, 1 a 2 ronden later waren gestopt hadden ze wellicht voor hem gekomen.
De gok die zij namen vindt ik dan ook onbegrijpelijk.

Achteraf wel. Mja, was nog een SC tussendoor gekomen, had het beeld anders uitgezien. Als je het op snelheid niet red, zul je het anders moeten proberen. Ik denk niet dat ze rekening hebben gehouden met Perez en Grosjean.

Kootje

Citaat van: robbert op 10 juni 2012 - 22:46:45
waarom heeft alonso dan nooit een poging kunnen doen om hamilton in te halen?? Juist omdat Hamilton sneller is dan Alonso. Waarom heeft Hamilton telkens snellere ronden gereden dan Alonso? Juist omdat Hamilton sneller is dan Alonso. Je kan er niet naast kijken, die ferrari is verbeterd, dat is juist. Maar ze zijn nog te traag om de kunnen meedoen tegen mclaren om de overwinning. Tenzij Mclaren terug grote blunders slaat.

Omdat Hamilton idd nipt sneller was vandaag,
Maar dat was vandaag, over 2 weken kan dat weer omgedraaid zijn, zoals we eerder hebben gezien dit seizoen.
In Monaco bv, kon Hamilton Alonso geen moment bedreigen.
Dat sommigen dan dus vol blijven houden dat McLaren simpelweg de snelste is vind ik dan ook onbegrijpelijk.
Ik ga bijna hopen dat Ferrari de volgende race McLaren vernederd.
Maar ja ..... dat gaat me dan weer net even iets te ver om m'n gelijk te halen. :P

Kootje

Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:47:43
Achteraf wel. Mja, was nog een SC tussendoor gekomen, had het beeld anders uitgezien.

Vind ik te makkelijk.
Je mag nooit gokken op 'n SC, dat zou Alonso toch moeten weten. ( ;) naar Singapore :-X)


CitaatAls je het op snelheid niet red, zul je het anders moeten proberen.

Ik ben er bijna van overtuigd dat ze Hamilton met de pitsstop hadden kunnen pakken.
Zeker omdat z'n pitsstop wederom niet vlekkeloos verliep.
Of ze hem dan af hadden kunnen houden is nog maar de vraag, maar gokken dat de ''cliff'' niet komt is gewoon oliedom.
Remember China en Kimi. ::)


CitaatIk denk niet dat ze rekening hebben gehouden met Perez en Grosjean.

Zoveel is wel duidelijk ja. ;D


robbert

Citaat van: Kootje op 10 juni 2012 - 22:51:33
Citaat van: robbert op 10 juni 2012 - 22:46:45
waarom heeft alonso dan nooit een poging kunnen doen om hamilton in te halen?? Juist omdat Hamilton sneller is dan Alonso. Waarom heeft Hamilton telkens snellere ronden gereden dan Alonso? Juist omdat Hamilton sneller is dan Alonso. Je kan er niet naast kijken, die ferrari is verbeterd, dat is juist. Maar ze zijn nog te traag om de kunnen meedoen tegen mclaren om de overwinning. Tenzij Mclaren terug grote blunders slaat.

Omdat Hamilton idd nipt sneller was vandaag,
Maar dat was vandaag, over 2 weken kan dat weer omgedraaid zijn, zoals we eerder hebben gezien dit seizoen.
In Monaco bv, kon Hamilton Alonso geen moment bedreigen.
Dat sommigen dan dus vol blijven houden dat McLaren simpelweg de snelste is vind ik dan ook onbegrijpelijk.
Ik ga bijna hopen dat Ferrari de volgende race McLaren vernederd.
Maar ja ..... dat gaat me dan weer net even iets te ver om m'n gelijk te halen. :P

ok je kan gelijk hebben. Maar als Hamilton volgende race terug sneller is dan Alonso, dan kan je wel stellen dat die mclaren de snelste is

Kootje

#245
Ligt er helemaal aan hoeveel sneller.
Vooralsnog gaan ze, zeker de laatste paar races, qua snelheid redelijk gelijk op.
Ik kan dan ook niet spreken van: McLaren is de snelste.

Maar goed ..... ik gaat naar m'n mandje.
Het is morgen weer vroeg dag, en m'n meissie wil ook nog ff aandacht. ;)

Wizard

Citaat van: Kootje op 10 juni 2012 - 22:58:41
Vind ik te makkelijk.
Je mag nooit gokken op 'n SC, dat zou Alonso toch moeten weten. ( ;) naar Singapore :-X)

Dat is waar. Mja, Hamilton moet het wel doen. Die rijdt derde na het pitten. Als dit je enige mogelijkheid is om te kunnen winnen, dan maar proberen. De rest van het scenario was niet ingecalculeerd. ;) Maar goed, aan iedere gok kleeft een risico.


Citaat
Ik ben er bijna van overtuigd dat ze Hamilton met de pitsstop hadden kunnen pakken.
Zeker omdat z'n pitsstop wederom niet vlekkeloos verliep.
Of ze hem dan af hadden kunnen houden is nog maar de vraag, maar gokken dat de ''cliff'' niet komt is gewoon oliedom.
Remember China en Kimi. ::)

Lijkt me niet. Dan ga je geen gok wagen en buiten blijven. Egaal wat je strategie was. Als Ferrari zou weten dat Alonso Hamilton had kunnen bedreigen had men hem wel naar binnen gehaald. Zeker op een circuit waar inhalen een peace of koekje is.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:39:53
Citaat van: monaco2011 op 10 juni 2012 - 22:22:51
Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:19:03
Citaat van: Makke op 10 juni 2012 - 22:13:16
Grote passen? Hij nam 4sec en vlak voor Lewis' stop zat Alonso op 1,5sec. Het verschil was dus helemaal zo groot niet. Toch niet tot Ferrari Alonso's race verpestte door hem buiten te houden.

Hamilton werd teruggefloten door McLaren waarna hij iets terugzakte in zijn rondentijden. Bovendien maakt het niet uit of het nu 1 tiende is of 3, Alonso is, nadat Hamilton er voorbij was, niet in de buurt geweest van Hamilton. Die was gewoon het snelst. Dan heeft Hamilton ook nog 2 pitstops gehad waarin tijd werd verloren anders had Lewis eerder vrijbaan gehad en er vandoor gekunt. Ferrari moet het hebben van de misstappen van McLaren. Gaat alles prima, zonder gridstraffen of andere gekke dingen, wint McLaren. Ferrari heeft zich prima verbeterd, écht, en zitten kortbij, maar denk nog steeds niet dat het genoeg gaat zijn. Ik baalde dan ook als een stier dat de wedstrijd doodbloedde nadat Lewis op P1 reed. Had gehoopt dat Alonso in staat zou zijn om hem bij te blijven en misschien wel een aanvalletje wagen. Dat de snelheid er niet was bewijst de keuze om de gok te nemen. Zou Alonso wel instaat zijn geweest om naar de McLaren toe te rijden, hadden ze hem niet buiten gelaten.
tuurlijk, rekenaar Alonso die een gok neemt om een zege te scoren. Mooie theorie.

Ferrari. Overigens, niet gek. Alonso kwam niet in de buurt, Hamilton gaat pitten, dus kun je de gok nemen. Zeker als de banden op dat moment nog okeey zijn.
precies, zijn banden waren nog ok en hij begon duidelijk weer in te lopen op Hamilton. Beiden sprongen dus verschillend om met hun banden. Hamilton leek Vettel in de 1e stint ook niet te kunnen bedreigen, wat voor conclusies verbind je daar aan dan??

Wizard

Dat McLaren er goed aan gedaan heeft om Hamilton een halt toe te roepen en zijn banden te sparen. Daardoor heeft hij gewonnen. Had hij zijn voorsprong nog verder uitgebreid, waren zijn banden sneller aan gort, had hij vroeger moeten pitten en uiteindelijk een slechtere band gehad, aan het eind. Dan had Alonso/Vettel alsnog een kans gehad. Mijn conclusie is dat McLaren een prima strategie heeft gehanteerd. Ze hebben de meersnelheid gebruikt om een voorsprongetje te genereren en zijn daarna banden gaan sparen.

Figge

Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 23:10:27
Dat McLaren er goed aan gedaan heeft om Hamilton een halt toe te roepen en zijn banden te sparen. Daardoor heeft hij gewonnen. Had hij zijn voorsprong nog verder uitgebreid, waren zijn banden sneller aan gort, had hij vroeger moeten pitten en uiteindelijk een slechtere band gehad, aan het eind. Dan had Alonso/Vettel alsnog een kans gehad. Mijn conclusie is dat McLaren een prima strategie heeft gehanteerd. Ze hebben de meersnelheid gebruikt om een voorsprongetje te genereren en zijn daarna banden gaan sparen.

Dus wat je eigenlijk zegt is dat Hamilton niet harder kón, omdat anders zijn banden er aan zouden gaan... Dat noemen we toch racepace?
Ofwel, die van McLaren is echt (heel veel) niet beter dan Ferrari of RBR.
Volgens mij liep Alonso bij de 2e stop in op Hamilton, juist omdat zijn banden aan het einde van de levensduur waren. Eigenlijk had Alonso dus nog beter op de banden gelet dan Hamilton.
Ik denk dat dát moment er voor zorgde dat Ferrari ging gokken. Dat, en het feit dat ze bij een stop op dát moment in verkeer op de baan terug zouden komen. Kijk maar naar de pitexit van Lewis.
Ofwel, dit was geen strategie van McLaren, maar pure noodzaak...

monaco2011

Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 23:05:36
Citaat van: Kootje op 10 juni 2012 - 22:58:41
Vind ik te makkelijk.
Je mag nooit gokken op 'n SC, dat zou Alonso toch moeten weten. ( ;) naar Singapore :-X)

Dat is waar. Mja, Hamilton moet het wel doen. Die rijdt derde na het pitten. Als dit je enige mogelijkheid is om te kunnen winnen, dan maar proberen. De rest van het scenario was niet ingecalculeerd. ;) Maar goed, aan iedere gok kleeft een risico.


Citaat
Ik ben er bijna van overtuigd dat ze Hamilton met de pitsstop hadden kunnen pakken.
Zeker omdat z'n pitsstop wederom niet vlekkeloos verliep.
Of ze hem dan af hadden kunnen houden is nog maar de vraag, maar gokken dat de ''cliff'' niet komt is gewoon oliedom.
Remember China en Kimi. ::)

Lijkt me niet. Dan ga je geen gok wagen en buiten blijven. Egaal wat je strategie was. Als Ferrari zou weten dat Alonso Hamilton had kunnen bedreigen had men hem wel naar binnen gehaald. Zeker op een circuit waar inhalen een peace of koekje is.
dan vergeet je één ding en dat is dat zn naaste belager in het kampioenschap vlak achter m zat

rafael25


0634

Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:26:22

Nee, dat ben ik niet.
Dat ben je wel. Je ontkent nog steeds om een of andere rare reden dat Alonso volop meedoet in de titelstrijd en qua snelheid vreselijk dicht tegen Lewis aanschurkt, wat een paar races terug heeeeeel anders was. Sterker, je claimt dat Lewis met grote passen weg reed bij Alonso. Welke race heb je in vredesnaam gezien vraag ik me dan af. Bovendien, Doet Alonso niet mee, dan doet niemand blijkbaar mee, ook Vettel niet. Want qua snelheid liep Alonso in de '' middenstint'' net zo snel bij Vettel weg als Lewis bij Alonso. Dus Vettel doet in het WK ook totaal niet meer mee? Eigenlijk is Hamilton al kampioen?

0634

Citaat van: Gerard op 10 juni 2012 - 22:39:38
Mooi van Grosjean en Perez!! En natuurlijk voor Lewis... maar wat was Button aan het doen ??? P16  :-\
Ongelofelijk, maar dat is al weken zo... ik kan me bijna niet voorstellen dat daar niets aan de hand is. Zover off the pace bij Lewis, dat is in die twee jaar hiervoor nooit gebeurd.

0634

Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:41:14
Dan kijken we met andere ogen naar de race. Ik heb Alonso Hamilton geen enkele keer zien bedreigen.
Op het banden echec in de laatste rondjes na heb ik Vettel Alonso ook nooit zien bedreigen. Blijkbaar liep Alonso met grote passen bij Vettel vandaan ::).