Ronde 7: Grand Prix du Canada

Gestart door Kootje, 04 juni 2012 - 20:23:23

« vorige - volgende »

_Makke_

Citaat van: monaco2011 op 10 juni 2012 - 22:20:51
en jouw theorie over gridstraffen ed, waardoor een coureur/team zn ware snelheid niet kan laten zien dan?? Perez vandaag van 15 naar 3 op 5 seconden ipv een minuut zoals Hamilton in Spanje.

Ja, ik ben het niet eens met Wizard's theorie, maar deze is nog veel meer van de pot gerukt wat mij betreft. Dat zijn 2 totaal verschillende situaties, onmogelijk te vergelijken. Wat uiteraard niet wegneemt dat Perez het meer dan uitstekend gedaan heeft.

Wizard

Citaat van: Makke op 10 juni 2012 - 22:24:58
Hamilton stond op 2 stops, Alonso op 1. Hamilton kon dus wat meer pushen. Verder bewijst die gok helemaal niet dat Ferrari niet in Alonso geloofde. Moest Vettel niet zo dicht achter Alonso gezeten hebben, dan ben ik quasi zeker dat Alonso gewoon mee binnen ging. Nu moesten ze proberen om Hamilton te pakken, maar zéker om Vettel voor te blijven. Nadat Hamilton 2 rondes gereden had, was het voor Ferrari al te laat. Toen zat hij al op een achterstand van 11s. Niet genoeg voor een pitstop van Ferrari.

Ik geloof niet dat Alonso met een één stopper onderweg was. Alonso kwam snelheid te kort om Hamilton te bedreigen, z'n banden waren op dat moment nog okeey, dus je enige kans is buiten blijven, voor Hamilton. Hamilton moet de aanval inzetten, Hamilton moet pushen. Dan heb je niet zomaar gewonnen. De engineer van McLaren riep niet voor niks dat het 'onmogelijk' was dat Fernando buiten zou blijven.

Figge

Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:19:03
Citaat van: Makke op 10 juni 2012 - 22:13:16
Grote passen? Hij nam 4sec en vlak voor Lewis' stop zat Alonso op 1,5sec. Het verschil was dus helemaal zo groot niet. Toch niet tot Ferrari Alonso's race verpestte door hem buiten te houden.

Hamilton werd teruggefloten door McLaren waarna hij iets terugzakte in zijn rondentijden. Bovendien maakt het niet uit of het nu 1 tiende is of 3, Alonso is, nadat Hamilton er voorbij was, niet in de buurt geweest van Hamilton. Die was gewoon het snelst. Dan heeft Hamilton ook nog 2 pitstops gehad waarin tijd werd verloren anders had Lewis eerder vrijbaan gehad en er vandoor gekunt. Ferrari moet het hebben van de misstappen van McLaren. Gaat alles prima, zonder gridstraffen of andere gekke dingen, wint McLaren. Ferrari heeft zich prima verbeterd, écht, en zitten kortbij, maar denk nog steeds niet dat het genoeg gaat zijn. Ik baalde dan ook als een stier dat de wedstrijd doodbloedde nadat Lewis op P1 reed. Had gehoopt dat Alonso in staat zou zijn om hem bij te blijven en misschien wel een aanvalletje wagen. Dat de snelheid er niet was bewijst de keuze om de gok te nemen. Zou Alonso wel instaat zijn geweest om naar de McLaren toe te rijden, hadden ze hem niet buiten gelaten.

Sorry Mr. Wizard, hier klopt volgens mij niet echt heel veel van. Tot het moment van de 2e stop van Hamilton reed Alonso iets van 3 seconden van de McLaren. Niet meer, niet minder. Alonso was competatief vandaag en deed mee voor de overwinning. Als Hamilton echt sneller was reed ie wel een halve seconde per ronde weg oid, maar dat deed hij niet. Dat Alonso en Ferrari gokken op het uitblijven van "the cliff" is gewoon niet slim. Maar goed iedereen maakt dit jaar fouten en Ferrari werd vandaag gewoon te gretig of overmoedig... That's it...

Wizard

Citaat van: Makke op 10 juni 2012 - 22:26:54
Citaat van: monaco2011 op 10 juni 2012 - 22:20:51
en jouw theorie over gridstraffen ed, waardoor een coureur/team zn ware snelheid niet kan laten zien dan?? Perez vandaag van 15 naar 3 op 5 seconden ipv een minuut zoals Hamilton in Spanje.

Ja, ik ben het niet eens met Wizard's theorie, maar deze is nog veel meer van de pot gerukt wat mij betreft. Dat zijn 2 totaal verschillende situaties, onmogelijk te vergelijken. Wat uiteraard niet wegneemt dat Perez het meer dan uitstekend gedaan heeft.

Inderdaad. Even los daarvan, Sauber heeft het strategisch toch prima voor elkaar. Die snappen de banden.

robbert

Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:11:47
Citaat van: Jeroen op 10 juni 2012 - 22:03:54
Ik snap de Ferrari fans hier niet zo... okee, fout van het team en Alonso om niet binnen te komen, maar de grote winst is toch dat ze nu gewoon meestrijden om de zege. De snelheid is gewoon goed op een baan als Monaco en nu ook op hoge snelheid in Canada. Ferrari is gewoon volop in de titelstrijd, wie dat nu nog ontkent snap ik echt niet meer...

Alonso heeft Hamilton geenszins kunnen bedreigen. Lewis had geen moeite om Alonso te pakken en liep met grote passen weg van Alonso. Alonso kon totaal niet aansluiten. Deze race bewijst wat ik al weken roep, als niks tegenzit wint McLaren. Ze hebben de beste wagen van het veld. Wie dat nu nog ontkent, snap ik echt niet meer...

inderdaad, als je niet dichter dan 3 seconde kunt naderen, dan kan je toch niet zeggen dat je kan strijden om de overwinning. Ik heb Alonso geen enkele keer de snelste ronde zien rijden, terwijl Vettel en Hamilton meerdere snelle rondes reed. Ok, we hebben gezien dat de ferrari verbeterd is, maar ze zijn nog altijd niet goed genoeg om mclaren te kunnen bedreigen. Zelfs redbull is met momenten wat sneller dan ferrari

Wizard

Citaat van: Mark F1gge op 10 juni 2012 - 22:29:58
Sorry Mr. Wizard, hier klopt volgens mij niet echt heel veel van. Tot het moment van de 2e stop van Hamilton reed Alonso iets van 3 seconden van de McLaren. Niet meer, niet minder. Alonso was competatief vandaag en deed mee voor de overwinning. Als Hamilton echt sneller was reed ie wel een halve seconde per ronde weg oid, maar dat deed hij niet. Dat Alonso en Ferrari gokken op het uitblijven van "the cliff" is gewoon niet slim. Maar goed iedereen maakt dit jaar fouten en Ferrari werd vandaag gewoon te gretig of overmoedig... That's it...

Natuurlijk, Alonso was niet sneller dus Hamilton gaat zijn banden niet aan gort rijden. Hij had een comfortabele voorsprong en vanuit dat punt kun je prima pareren/consolideren en de Ferrari op afstand houden.

Wizard

Citaat van: robbert op 10 juni 2012 - 22:32:28
Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:11:47
Citaat van: Jeroen op 10 juni 2012 - 22:03:54
Ik snap de Ferrari fans hier niet zo... okee, fout van het team en Alonso om niet binnen te komen, maar de grote winst is toch dat ze nu gewoon meestrijden om de zege. De snelheid is gewoon goed op een baan als Monaco en nu ook op hoge snelheid in Canada. Ferrari is gewoon volop in de titelstrijd, wie dat nu nog ontkent snap ik echt niet meer...

Alonso heeft Hamilton geenszins kunnen bedreigen. Lewis had geen moeite om Alonso te pakken en liep met grote passen weg van Alonso. Alonso kon totaal niet aansluiten. Deze race bewijst wat ik al weken roep, als niks tegenzit wint McLaren. Ze hebben de beste wagen van het veld. Wie dat nu nog ontkent, snap ik echt niet meer...

inderdaad, als je niet dichter dan 3 seconde kunt naderen, dan kan je toch niet zeggen dat je kan strijden om de overwinning. Ik heb Alonso geen enkele keer de snelste ronde zien rijden, terwijl Vettel en Hamilton meerdere snelle rondes reed. Ok, we hebben gezien dat de ferrari verbeterd is, maar ze zijn nog altijd niet goed genoeg om mclaren te kunnen bedreigen. Zelfs redbull is met momenten wat sneller dan ferrari

Zo is het. Hamilton gaat niet zijn banden stuk rijden terwijl hij op rozen zit. Dat zou ik pas dom vinden. Je voorsprong uitbreiden naar een seconde of 6-7 en dan door een SC ineens Alonso in je versnellingbak hebben rijden..... Lijkt me erg onlogisch.

_Makke_

Citaat van: robbert op 10 juni 2012 - 22:32:28
inderdaad, als je niet dichter dan 3 seconde kunt naderen, dan kan je toch niet zeggen dat je kan strijden om de overwinning. Ik heb Alonso geen enkele keer de snelste ronde zien rijden, terwijl Vettel en Hamilton meerdere snelle rondes reed. Ok, we hebben gezien dat de ferrari verbeterd is, maar ze zijn nog altijd niet goed genoeg om mclaren te kunnen bedreigen. Zelfs redbull is met momenten wat sneller dan ferrari

3sec? Alonso zat volgens mij op 1,5sec van Hamilton bij zijn 2de stop. Dat je beweert dat ze niet kunnen meestrijden voor de zege, is kinkklare onzin. UITERAARD kunnen ze meedingen voor de overwinning.

Gerard

Mooi van Grosjean en Perez!! En natuurlijk voor Lewis... maar wat was Button aan het doen ??? P16  :-\

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 10 juni 2012 - 22:22:51
Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:19:03
Citaat van: Makke op 10 juni 2012 - 22:13:16
Grote passen? Hij nam 4sec en vlak voor Lewis' stop zat Alonso op 1,5sec. Het verschil was dus helemaal zo groot niet. Toch niet tot Ferrari Alonso's race verpestte door hem buiten te houden.

Hamilton werd teruggefloten door McLaren waarna hij iets terugzakte in zijn rondentijden. Bovendien maakt het niet uit of het nu 1 tiende is of 3, Alonso is, nadat Hamilton er voorbij was, niet in de buurt geweest van Hamilton. Die was gewoon het snelst. Dan heeft Hamilton ook nog 2 pitstops gehad waarin tijd werd verloren anders had Lewis eerder vrijbaan gehad en er vandoor gekunt. Ferrari moet het hebben van de misstappen van McLaren. Gaat alles prima, zonder gridstraffen of andere gekke dingen, wint McLaren. Ferrari heeft zich prima verbeterd, écht, en zitten kortbij, maar denk nog steeds niet dat het genoeg gaat zijn. Ik baalde dan ook als een stier dat de wedstrijd doodbloedde nadat Lewis op P1 reed. Had gehoopt dat Alonso in staat zou zijn om hem bij te blijven en misschien wel een aanvalletje wagen. Dat de snelheid er niet was bewijst de keuze om de gok te nemen. Zou Alonso wel instaat zijn geweest om naar de McLaren toe te rijden, hadden ze hem niet buiten gelaten.
tuurlijk, rekenaar Alonso die een gok neemt om een zege te scoren. Mooie theorie.

Ferrari. Overigens, niet gek. Alonso kwam niet in de buurt, Hamilton gaat pitten, dus kun je de gok nemen. Zeker als de banden op dat moment nog okeey zijn.

Wizard

Citaat van: Makke op 10 juni 2012 - 22:38:17
Citaat van: robbert op 10 juni 2012 - 22:32:28
inderdaad, als je niet dichter dan 3 seconde kunt naderen, dan kan je toch niet zeggen dat je kan strijden om de overwinning. Ik heb Alonso geen enkele keer de snelste ronde zien rijden, terwijl Vettel en Hamilton meerdere snelle rondes reed. Ok, we hebben gezien dat de ferrari verbeterd is, maar ze zijn nog altijd niet goed genoeg om mclaren te kunnen bedreigen. Zelfs redbull is met momenten wat sneller dan ferrari

3sec? Alonso zat volgens mij op 1,5sec van Hamilton bij zijn 2de stop. Dat je beweert dat ze niet kunnen meestrijden voor de zege, is kinkklare onzin. UITERAARD kunnen ze meedingen voor de overwinning.

Dan kijken we met andere ogen naar de race. Ik heb Alonso Hamilton geen enkele keer zien bedreigen.

McLaren_über_alles

Goede race trouwens ook van Button...

WTF doet die allemaal, begint zowaar op het niveau van Massa te rijden  :o
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Kootje

Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 22:39:53
Ferrari. Overigens, niet gek. Alonso kwam niet in de buurt, Hamilton gaat pitten, dus kun je de gok nemen. Zeker als de banden op dat moment nog okeey zijn.

Op het moment dat Lewis naar binnen ging was zijn voorsprong maar 1,5 seconde.
Als Alonso en Vettel, die beiden beter rubber hadden, 1 a 2 ronden later waren gestopt hadden ze wellicht voor hem gekomen.
De gok die zij namen vindt ik dan ook onbegrijpelijk.

Kootje

Citaat van: McLaren_über_alles op 10 juni 2012 - 22:43:13
Goede race trouwens ook van Button...

WTF doet die allemaal, begint zowaar op het niveau van Massa te rijden  :o

Misschien wil hij graag naar Ferrari. :P

Wizard

Citaat van: Gerard op 10 juni 2012 - 22:39:38
Mooi van Grosjean en Perez!! En natuurlijk voor Lewis... maar wat was Button aan het doen ??? P16  :-\

Geen idee wat met Button aan de hand is. Iets moet toch niet kloppen? Button zat altijd wel in de buurt van Hamilton, nu totaal niet. Hamilton was op sommige momenten 2 seconde, per ronde, sneller dan Button.