Ronde 7: Grand Prix du Canada

Gestart door Kootje, 04 juni 2012 - 20:23:23

« vorige - volgende »

TheIceman

Ferrari mag nog even flink bij zichzelf te rade gaan, dat ze Alonso niet binnen hebben laten komen... Jemig...
Prima race hoor van Hamilton, maar ik heb niet echt genoten.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 10 juni 2012 - 21:45:41
Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 21:28:26
Citaat van: Franky R. op 10 juni 2012 - 21:26:32
Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 21:25:26
Slap van Vettel hoor!!


Wat had Vettel dan moeten doen? ???

Zie Alonso.

Grote fout van Alonso. Die had meteen naarbinnen moeten gaan toen Vettel dat deed. Grosjean doet er niet toe in het WK.


Ja, ik had idd. Alonso in de pits verwacht. Die man wist toch dat hij fors verloor qua snelheid. Raar dat de pitsmuur hem niet informeerde dat Vettel andere banden had gehaald. Echt een blunder, daarom kon hij niets tegen Vettel uitrichten.

0634

Citaat van: Kootje op 10 juni 2012 - 21:48:10
Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 21:43:18
Hoezo? Je hoeft niet als een debiel te zigzaggen maar laat Hamilton de zet doen. De deur open zetten vind ik gewoonweg slap. Dat siert een coureur, die om positie vecht, niet. Ook al ben je een seconde langzamer.

Maar dan moet je wel 't gevecht ook aan kunnen gaan.
In dit geval was het gewoon nutteloos om zich te verdedigen.

Eens. Was compleet kansloos.

KVDracer

Er is maar één grote winnaar deze race en dat is Hamilton. Heeft een knappe race gereden en heeft altijd strakke tijden neergezet zonder één fout te maken. Ferrari en RedBull hebben het hier echt wellaten liggen. Ze hadden eerder naar binnen moeten komen en veilig spelen voor de 2e en 3e stek, nu hebben ze gegokt en zwaar verloren.
Button zal toch eens goede alle data moeten bekijken en vergelijken, want hij is het kampioenschap nu wel aan het verliezen. En bij Mercedes zullen ze MS zijn wagen ook eens goed moeten nakijken, want de mechnaische pech dat hij dit seizoen kent, tis om medelijden mee te krijgen (zegt een MS fan  ;) )

Kootje

Citaat van: KVDracer op 10 juni 2012 - 21:52:18
En bij Mercedes zullen ze MS zijn wagen ook eens goed moeten nakijken, want de mechnaische pech dat hij dit seizoen kent, tis om medelijden mee te krijgen (zegt een MS fan  ;) )

Zelfs ik krijg bijna meelij, en dat wil wel wat zeggen. :P

KVDracer

Citaat van: Kootje op 10 juni 2012 - 21:54:18
Citaat van: KVDracer op 10 juni 2012 - 21:52:18
En bij Mercedes zullen ze MS zijn wagen ook eens goed moeten nakijken, want de mechnaische pech dat hij dit seizoen kent, tis om medelijden mee te krijgen (zegt een MS fan  ;) )

Zelfs ik krijg bijna meelij, en dat wil wel wat zeggen. :P

Dat het er echt over aan het gaan is  ;)

robbert

 nog een spannende race gezien. Mclaren heeft nu bewezen, om zonder grote blunders van het team, de snelste wagen te hebben van  heel het veld. Die wordt WK met daarachter Vettel en dan Alonso. Ferrari is op topsnelheid nog altijd te traag om eigenlijk een gooi te kunnen doen naar een overwinning

SanderD

Naja, jammer voor Alonso. Hamilton uitstekend gereden, en we konden toch wel zien dat de Ferrari de pace van Mclaren redelijk kon bijhouden.

Enzo

Citaat van: Ńiels op 10 juni 2012 - 21:48:47
Ik zal maar wachten tot morgen met reageren. Pure frustratie.
Idem...

Franky R.

Citaat van: Kootje op 10 juni 2012 - 21:54:18
Citaat van: KVDracer op 10 juni 2012 - 21:52:18
En bij Mercedes zullen ze MS zijn wagen ook eens goed moeten nakijken, want de mechnaische pech dat hij dit seizoen kent, tis om medelijden mee te krijgen (zegt een MS fan  ;) )

Zelfs ik krijg bijna meelij, en dat wil wel wat zeggen. :P


Je schreef bijna, dus toch nog niet helemaal? ;D
Maar ik heb het eerder gezien...1985, Prost en Lauda....De sponsors wilden de jonge Prost als boegbeeld, dus Lauda kreeg minder aandacht. Toen had Lauda ook de ene na de andere technisch probleem.


Ik zeg niet dat Mercedes MSC laat vallen, maar Rosberg rijdt in dezelfde auto en heeft veel minder tot helemaal geen problemen.


Hoe is het uberhaupt mogelijk dat die DRS open blijft staan. Ik dacht dat het zo ontworpen was dat het bij een defect juist automatisch sloot?!

Figge

Citaat van: robbert op 10 juni 2012 - 21:58:10
nog een spannende race gezien. Mclaren heeft nu bewezen, om zonder grote blunders van het team, de snelste wagen te hebben van  heel het veld. Die wordt WK met daarachter Vettel en dan Alonso. Ferrari is op topsnelheid nog altijd te traag om eigenlijk een gooi te kunnen doen naar een overwinning

Ferrari zag er ook sterk uit. De topsnelheid was ook goed, hoor...
Ik wil ze wel nomineren voor de banaan van de racetrofee... Als Lewis gaat voor stop 2, dan weet je dat als je met hem meegaat je in strijd blijft voor de overwinng. Gokken op wanneer "the cliff" komt is dan een, hoe zeg je t netjes, ...domme beslissing.

0634

Ik snap de Ferrari fans hier niet zo... okee, fout van het team en Alonso om niet binnen te komen, maar de grote winst is toch dat ze nu gewoon meestrijden om de zege. De snelheid is gewoon goed op een baan als Monaco en nu ook op hoge snelheid in Canada. Ferrari is gewoon volop in de titelstrijd, wie dat nu nog ontkent snap ik echt niet meer...

monaco2011

Citaat van: Wizard op 10 juni 2012 - 21:38:27
Citaat van: Franky R. op 10 juni 2012 - 21:34:56

@Wizard,

Mee oneens. Kijk hoe makkelijk hij net Perez voorbij laat. Wat voor een nut heeft het als je fors wat snelheid tekort komt t.o.z. van een andere auto? En het wordt hangen en wurgen voor Alonso, hoor! Die banden zijn OP! 100%!!!

Alonso was 5 seconde langzamer, dat is een ander verhaal. Vettel had het, net als Alonso, een verdedigende lijn kunnen rijden. De deur wagenwijd openzetten vind ik slap. Hamilton is de snellere en moet de plaats maar pakken.
:o

Figge

Citaat van: Jeroen op 10 juni 2012 - 22:03:54
Ik snap de Ferrari fans hier niet zo... okee, fout van het team en Alonso om niet binnen te komen, maar de grote winst is toch dat ze nu gewoon meestrijden om de zege. De snelheid is gewoon goed op een baan als Monaco en nu ook op hoge snelheid in Canada. Ferrari is gewoon volop in de titelstrijd, wie dat nu nog ontkent snap ik echt niet meer...

Eens Ferrari doet weer mee, ik moet dan ook toegeven dat ik er naast zat waar het de vorm en veerkracht het betreft. Massa's redelijke resultaat na zo'n spin laat zien dat Fernando mee gaat doen voor de titel.
Waar ik dacht dat hij het met Vettel zou gaan uitmaken, voeg ik daar met veel plezier Hamilton aan toe!! Wat reed hij goed vandaag...

Sabai

#209
Weer een verassende uitslag met een verdiende 7 winnaar. Vettel en Alonso gegokt en verloren . Ik had meer verwacht van Vettel/RBR maar hij had geen kans vandaag.Lewis reed super ondanks fouten bij de pitsstops