Ronde 7: Grand Prix du Canada

Gestart door Kootje, 04 juni 2012 - 20:23:23

« vorige - volgende »

Fabian

Gelukkig vrij geregeld op het werk zaterdag dus dat wordt lekker voetbal en F1 kijken!

Kootje

Citaat van: SDG op 07 juni 2012 - 23:58:48
Citaat van: Kootje op 07 juni 2012 - 19:03:19
Nee hoor.  :)

Die is op 1 juli, en dan is er geen Formule 1.  :P

Ik had bijna geschreven dat er die dag TT is in Assen, maar die wordt traditioneel op zaterdag verreden.

Gelukkig wel ja.
Anders had ik bij 'n finaleplaats wel 'n miniem probleempje gehad.
De TT heb ik kaarten voor, dus ....... dat zou dan direct na de MotoGP vertrekken zijn, en dan naar de kroeg voor de EK finale.

Franky R.

http://www.gppits.net/nieuws/rellen_in_montreal/


Die studenten hebben een punt, maar om nu een feest voor iedereen te vergallen? Jammer voor de mensen die uitkeken naar de traditionele donderdag... :(

Gerard

Weer gaat het over geld he... Doordat Bernie van die achterlijk grote bedragen vraagt, zijn ze hier aan het demonstreren.. Indirect, dat wel, maar toch ligt daar de kern van het probleem

De studenten hebben het gemunt op de race, omdat zij het oneerlijk vinden dat daar belastinggeld in wordt gestoken, terwijl zij meer moeten betalen voor hun opleiding

Fabian

Citaat van: Gerard op 08 juni 2012 - 13:00:58
Weer gaat het over geld he... Doordat Bernie van die achterlijk grote bedragen vraagt, zijn ze hier aan het demonstreren.. Indirect, dat wel, maar toch ligt daar de kern van het probleem

De studenten hebben het gemunt op de race, omdat zij het oneerlijk vinden dat daar belastinggeld in wordt gestoken, terwijl zij meer moeten betalen voor hun opleiding
Op zich hebben de studenten wel een punt. Je zou ze bijna kunnen zien als de slachtoffers van de GP, al gaat dat wel een beetje ver.

Franky R.

Citaat van: Gerard op 08 juni 2012 - 13:00:58
Weer gaat het over geld he... Doordat Bernie van die achterlijk grote bedragen vraagt, zijn ze hier aan het demonstreren.. Indirect, dat wel, maar toch ligt daar de kern van het probleem

De studenten hebben het gemunt op de race, omdat zij het oneerlijk vinden dat daar belastinggeld in wordt gestoken, terwijl zij meer moeten betalen voor hun opleiding


Ik vind dit toch van een andere orde dan de protesten in Bahrein. De studenten kiezen er zelf voor om te studeren, maar ze zullen toch snappen dat hun docenten dat niet gratis doen? En ik begrijp ook niet goed, waarom er belastinggeld moet worden aangewend voor een studie 'culturele antropologie', 'Fotografie'...Of meer van zulke onzin-studie's...


Ging het nu om medische, technische studie of een lerarenopleiding, dan hadden ze IMHO het gelijk volledig aan hun zijde.

Figge

Collegegeld en het inkopen van een GP zijn 2 totaal van elkaar losstaande zaken. Ik begrijp er dan ook werkelijk niets van dat deze studenten een internationaal sportevenement aangrijpen om de "publieke opinie" aan hun zijde te krijgen oid.
Als ze voor hun ministerie van onderwijs tomaten en eieren zouden gooien naar de minister, dan zou ik dat nog steeds erg onvolwassen vinden, maar dan snap ik de logica nog. Die is nu helemaal nergens te vinden...

Los van deze discussie... Waarom zou je een GP moeten inkopen met overheidsgeld... Waarom kan dat niet vanuit de private hoek worden georganiseerd... Ben er van overtuigd dat F1 dan ineens een stuk betaalbaarder wordt.


rafael25


Figge

WAT!!! Narian is niet laatste ?? Ik weet wie winnaar nummer 7 wordt ;)

Sabai

Citaat van: Mark F1gge op 08 juni 2012 - 17:22:35
Collegegeld en het inkopen van een GP zijn 2 totaal van elkaar losstaande zaken. Ik begrijp er dan ook werkelijk niets van dat deze studenten een internationaal sportevenement aangrijpen om de "publieke opinie" aan hun zijde te krijgen oid.
Als ze voor hun ministerie van onderwijs tomaten en eieren zouden gooien naar de minister, dan zou ik dat nog steeds erg onvolwassen vinden, maar dan snap ik de logica nog. Die is nu helemaal nergens te vinden...

Los van deze discussie... Waarom zou je een GP moeten inkopen met overheidsgeld... Waarom kan dat niet vanuit de private hoek worden georganiseerd... Ben er van overtuigd dat F1 dan ineens een stuk betaalbaarder wordt.


Dat vind ik ook.

Verder ik Tip Vettel voor de overwinning zondag, hij wil revanche voor vorig jaar, Alonso twee en Hamilton op plekkie drie.

Franky R.

Citaat van: Mark F1gge op 08 juni 2012 - 17:22:35
Collegegeld en het inkopen van een GP zijn 2 totaal van elkaar losstaande zaken. Ik begrijp er dan ook werkelijk niets van dat deze studenten een internationaal sportevenement aangrijpen om de "publieke opinie" aan hun zijde te krijgen oid.
Als ze voor hun ministerie van onderwijs tomaten en eieren zouden gooien naar de minister, dan zou ik dat nog steeds erg onvolwassen vinden, maar dan snap ik de logica nog. Die is nu helemaal nergens te vinden...

Los van deze discussie... Waarom zou je een GP moeten inkopen met overheidsgeld... Waarom kan dat niet vanuit de private hoek worden georganiseerd... Ben er van overtuigd dat F1 dan ineens een stuk betaalbaarder wordt.


Even een korte reactie, want ik heb het straks nog drukker qua werk;


Mark, je vergeet dat tekorten bijna altijd met belastingscentjes worden rechtgetrokken. Denk aan het gedoe rondom Spa of nog recenter de Franse GP.


Collegageld en de F1 zijn in principe losstaand, maar er wordt wel belastinggeld gebruikt oa. voor de ordehandhaving e.d.
Maar ik ben het met je eens, die 'studenten' trekken het wel erg ver door...Ze hebben gewoon geleerd van de protest te Bahrein; "Zoek een evenement dat de meeste aandacht genereert."


En waarom een GP niet vanuit de private hoek kan worden aangekocht. Denk je niet dat dat al is geprobeerd? Hint...Austin...hint... :P

Sabai

Misschien dat het dan wel een goede ontwikkeling is dat de circuits zich verenigd hebben in de FOPA. Welicht dat ze de kosten kunnen verlagen via deze weg. Vooral als er in steeds meer landen besloten word om f F1 achter de decoder te plaatsen zal dit ongetwijfelt van invloed worden op de kijkcijfers en niet in de positieve zin.

Figge

Citaat van: Franky R. op 08 juni 2012 - 18:48:53
Citaat van: Mark F1gge op 08 juni 2012 - 17:22:35
Collegegeld en het inkopen van een GP zijn 2 totaal van elkaar losstaande zaken. Ik begrijp er dan ook werkelijk niets van dat deze studenten een internationaal sportevenement aangrijpen om de "publieke opinie" aan hun zijde te krijgen oid.
Als ze voor hun ministerie van onderwijs tomaten en eieren zouden gooien naar de minister, dan zou ik dat nog steeds erg onvolwassen vinden, maar dan snap ik de logica nog. Die is nu helemaal nergens te vinden...

Los van deze discussie... Waarom zou je een GP moeten inkopen met overheidsgeld... Waarom kan dat niet vanuit de private hoek worden georganiseerd... Ben er van overtuigd dat F1 dan ineens een stuk betaalbaarder wordt.


Even een korte reactie, want ik heb het straks nog drukker qua werk;


Mark, je vergeet dat tekorten bijna altijd met belastingscentjes worden rechtgetrokken. Denk aan het gedoe rondom Spa of nog recenter de Franse GP.


Collegageld en de F1 zijn in principe losstaand, maar er wordt wel belastinggeld gebruikt oa. voor de ordehandhaving e.d.
Maar ik ben het met je eens, die 'studenten' trekken het wel erg ver door...Ze hebben gewoon geleerd van de protest te Bahrein; "Zoek een evenement dat de meeste aandacht genereert."


En waarom een GP niet vanuit de private hoek kan worden aangekocht. Denk je niet dat dat al is geprobeerd? Hint...Austin...hint... :P

Ja dat bedoel ik ook...
Overheden moeten gewoon niet bijspringen. Punt. Ordehandhaving? Gewoon die service inkopen. Of je dat dan bij de politie doet is prima, zolang de organisatie t maar betaald. Maar een overheid moet gewoon niet bijdragen aan dit type evenementen, tis belachelijk om op die manier belasinggeld weg te gooien.

Of het praticulier niet geprobeerd is? Tuurlijk wel... Alleen is dan gebleken dat t niet meer lukt om een GP te organiseren... Omdat Bernie gewoon te veel vraagt. Op het moment dat men zijn prijzen niet meer wil betalen, dan daalt ie vanzelf met zn prijzen...

Ik denk idd ook dat de FOPA een goede ontwikkeling kan zijn. Onderling openkaart spelen over voorwaarden en prijzen is een prima ontwikkeling. Als Europese circuiteigenaren slim zijn, faciliteren ze de F1 met een compleet Europees deel van het kampioenschap.
Dan draai je t om... Je gaat niet vanuit vragende positie naar Bernie, of je voor een veels te hoog bedrag alsjeblieft een GP mag organiseren.
Maar je doet Bernie een aanbieding: Voor een realistisch bedrag mag jij je F1 circus laten racen op pak em beet: Silverstone, Monza, Spa, Nurburgring/Hockenheim, Barcelona, ect... Zo niet... Doei Bernie... Gegarandeerd dat Bernie er wel mee akkoord gaat.

SanderD

Je kan zeggen wat je wilt, maar Ferrari staat er goed bij. Again...

rafael25