Ronde 7: Grand Prix du Canada

Gestart door Kootje, 04 juni 2012 - 20:23:23

« vorige - volgende »

SanderD

Citaat van: robbert op 08 juni 2012 - 22:51:43
inderdaad, als je naar de trainingen kijkt, dan staat ferrari er goed voor. En hier kan je dus ook zien dat mclaren zonder blunders nog altijd de snelste zijn

Je bedoelt Hamilton...

0634

En die niet '' nog altijd'' de snelste. Zo stabiel zijn de prestaties van de heren dit jaar niet.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 09 juni 2012 - 10:33:45
En die niet '' nog altijd'' de snelste. Zo stabiel zijn de prestaties van de heren dit jaar niet.

Idd ::)
Alleen in Q is Hamilton bijna altijd voorin te vinden, maar in de race is zijn tempo niet overduidelijk beter dan dat van de concurentie.
Button daarentegen heeft echt 'n probleem, want die heeft sowieso moeite de snelheid te vinden.
Nee heren ...... na Melbourne is McLaren echt niet meer de snelste.

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 09 juni 2012 - 09:48:02
Citaat van: robbert op 08 juni 2012 - 22:51:43
inderdaad, als je naar de trainingen kijkt, dan staat ferrari er goed voor. En hier kan je dus ook zien dat mclaren zonder blunders nog altijd de snelste zijn

Je bedoelt Hamilton...
Ik geloof ook wel dat Button meer naar voren gaat staan, die heeft best goede tijden neer gezet met een niet goed afgestelde auto.

En ja Mclaren is zeker niet meer de snelste, al staan ze er nu wel goed voor, maar ze zijn niet meer zo snel als in Australië. Zie Hamilton vanavond wel pole pakt, maar morgen word het spannend.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Mark F1gge op 09 juni 2012 - 09:12:42
Citaat van: monaco2011 op 09 juni 2012 - 00:48:20
Citaat van: Mark F1gge op 08 juni 2012 - 17:22:35
Collegegeld en het inkopen van een GP zijn 2 totaal van elkaar losstaande zaken. Ik begrijp er dan ook werkelijk niets van dat deze studenten een internationaal sportevenement aangrijpen om de "publieke opinie" aan hun zijde te krijgen oid.
Als ze voor hun ministerie van onderwijs tomaten en eieren zouden gooien naar de minister, dan zou ik dat nog steeds erg onvolwassen vinden, maar dan snap ik de logica nog. Die is nu helemaal nergens te vinden...

Los van deze discussie... Waarom zou je een GP moeten inkopen met overheidsgeld... Waarom kan dat niet vanuit de private hoek worden georganiseerd... Ben er van overtuigd dat F1 dan ineens een stuk betaalbaarder wordt.
hoezo wordt het dan ineens betaalbaarder?? de overheid heeft er natuurlijk zelf ook wel belang bij. Indirect strijken ze ook weer veel belastinggeld op en het is goede promotie voor het land en de stad. Ze doen het echt niet als er geen draagvlak voor is. Misschien eenmalig, maar niet keer op keer.

Overheden hebben financieel helemaal geen baat bij een GP. Wat levert promotie van de regio je op als je er simpelweg miljoenen in moet stoppen. Het kost overheden alleen maar geld. Als overheden stoppen met het "subsidieeren" van het inkopen van een GP, dan kan de organisatie simpelweg niet meer zoveel betalen. Dan zijn ze gedwongen om tegen Bernie te zeggen dat er geen geld is voor een GP. Als de organisatoren dit massaal doen, zal Bernie zijn prijzen wel naar beneden moeten bijstellen. Naar het niveau dat een GP betaalbaar en rendabel is voor de circuiteigenaren. Het gevolg is dan dat bijvoorbeeld toegangsprijzen ook kunnen dalen. Gunstig neveneffect kan dan zelfs zijn, dat door meer gunstige prijzen er méér publiek naar de circuits komt. Die geven veel geld uit in de regio. Dát levert veel op voor ondernemers én de overheid (belastingen).
Bernie kennende gaan dan alle grand prix richting rusland, midden oosten etc waar ze wel het geld willen betalen. De Canadese Grand Prix geeft wel enorme economische boost aan de stad en zeker met zo'n mooi circuit is het gewoon goede promotie voor de stad.
CitaatAccording to the Quebec government, the event delivers an economic impact of some CAN$89 million annually, including CAN$10 million in tax revenues.

http://www.f1blackbook.com/circuits_and_races/canada/

Fabian

Even over het incident Senna-Vettel. Reprimande is wat mij betreft oké. Wat Vettel doet is niet handig en collegiaal, maar om iemand voor zo'n actie een gridstraf te geven vind ik wat overdreven. Senna kon zijn weg vervolgen, zei het op een andere manier als hij had gehoopt, maar toch.

Kootje

Citaat van: Fabian van Tiel op 09 juni 2012 - 13:24:17
Even over het incident Senna-Vettel. Reprimande is wat mij betreft oké. Wat Vettel doet is niet handig en collegiaal, maar om iemand voor zo'n actie een gridstraf te geven vind ik wat overdreven. Senna kon zijn weg vervolgen, zei het op een andere manier als hij had gehoopt, maar toch.

Volledig mee eens.
De touche was ook niet van dien aard dat Senna als gevolg daarvan (schade) crashte aan het einde van VT1.
Dat lag toch echt aan hem zelf.

Fabian

Citaat van: Kootje op 09 juni 2012 - 14:18:58
Citaat van: Fabian van Tiel op 09 juni 2012 - 13:24:17
Even over het incident Senna-Vettel. Reprimande is wat mij betreft oké. Wat Vettel doet is niet handig en collegiaal, maar om iemand voor zo'n actie een gridstraf te geven vind ik wat overdreven. Senna kon zijn weg vervolgen, zei het op een andere manier als hij had gehoopt, maar toch.

Volledig mee eens.
De touche was ook niet van dien aard dat Senna als gevolg daarvan (schade) crashte aan het einde van VT1.
Dat lag toch echt aan hem zelf.
Ja inderdaad dat was Bruno zijn eigen schuld. Dit soort momentjes heb je volgens mij wel vaker alleen koos Vettel een onhandig punt. Vettel wilde een snelle ronde neerzetten en had geen zin om achter Senna te blijven zitten. Misschien wel een beetje ongeduldig van Seb!

rafael25


robbert

kwalificatie juist gedaan. Alonso 3de. Die ferrari is toch wat verbeterd, maar nog niet goed genoeg om te strijden om de pole. Morgen zien of het lukt om de overwinning, wordt moeilijk volgens mij

Sabai

Leuke kwalificatie. Mercedes viel me erg tegen en lotus ook. Tip Vettel nog steeds voor de race van morgen alonso 2 hamilton 3  8)

Folkert

Citaat van: Sabai op 09 juni 2012 - 21:18:58
Leuke kwalificatie. Mercedes viel me erg tegen en lotus ook. Tip Vettel nog steeds voor de race van morgen alonso 2 hamilton 3  8)
Nu ga ik je toch ook gelijk geven, Vettel heeft goede kans. Maar word spannend. Hoop gewoon dat keer fout gaat voor Vettel en dat hij paar langzame stops heeft en terug valt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Weer Schumacher's quali verkloot door het team... >:(
Met 0.oo4 sec te laat voor zijn hotlap, waarin hij de snelste eerste sector reedt voordat hij het bericht hoorde.
Ross wist te vertellen dat ze een calculatie fout hadden gemaakt toen ze op zoek waren naar een vrij gat op de baan.
Pole was te veel gevraagd vandaag, maar 2de of 3de was goed mogelijk gezien zijn sector tijden.
F***ing niet te geloven.....

Mooie pole van Vettel trouwens, zijn 39ste alweer.
Button weer waardeloos en totaal geen vertrouwen in de auto.

Folkert

32 ste :p
Maar schumacher zou denknik p5 halen. Word erg spannend. Tip hamiltOn voor de overwinning.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Tweede of derde zou MS volgens mij ook nooit geworden zijn. Zo snel was Merc niet vandaag.