Ronde 7: Grand Prix du Canada

Gestart door Kootje, 04 juni 2012 - 20:23:23

« vorige - volgende »

Wizard

Kwalificatie stemt me tevreden. Alonso wel een halve seconde achter Vettel maar hoop dat de Spanjaard in de race beter uit de verf komt. Mja, de drie 'beste' vertrekken van positie, 1,2,3! Heerlijk!!

monaco2011

Citaat van: Enzo op 09 juni 2012 - 22:55:42
Weer Schumacher's quali verkloot door het team... >:(
Met 0.oo4 sec te laat voor zijn hotlap, waarin hij de snelste eerste sector reedt voordat hij het bericht hoorde.
Ross wist te vertellen dat ze een calculatie fout hadden gemaakt toen ze op zoek waren naar een vrij gat op de baan.
Pole was te veel gevraagd vandaag, maar 2de of 3de was goed mogelijk gezien zijn sector tijden.
F***ing niet te geloven.....

Mooie pole van Vettel trouwens, zijn 39ste alweer.
Button weer waardeloos en totaal geen vertrouwen in de auto.
hij reed zn persoonlijk snelste 1e sector, maar zeker niet de snelste van allemaal. Alonso reed 20.4, Vettel 20.5, Hamilton, Rosberg 20.6 en Schumacher een 20.7. 5e of 6e had er misschien nog ingezeten, meer denk ik niet.

Enzo

Citaat van: monaco2011 op 09 juni 2012 - 23:59:14
Citaat van: Enzo op 09 juni 2012 - 22:55:42
Weer Schumacher's quali verkloot door het team... >:(
Met 0.oo4 sec te laat voor zijn hotlap, waarin hij de snelste eerste sector reedt voordat hij het bericht hoorde.
Ross wist te vertellen dat ze een calculatie fout hadden gemaakt toen ze op zoek waren naar een vrij gat op de baan.
Pole was te veel gevraagd vandaag, maar 2de of 3de was goed mogelijk gezien zijn sector tijden.
F***ing niet te geloven.....

Mooie pole van Vettel trouwens, zijn 39ste alweer.
Button weer waardeloos en totaal geen vertrouwen in de auto.
hij reed zn persoonlijk snelste 1e sector, maar zeker niet de snelste van allemaal. Alonso reed 20.4, Vettel 20.5, Hamilton, Rosberg 20.6 en Schumacher een 20.7. 5e of 6e had er misschien nog ingezeten, meer denk ik niet.

Nou ja, maakt ook verder niks uit.
"Wat als" heb je niks aan...

Maar heb nog nooit zoveel opeenvolgende en bepalende tegenslagen gezien bij één coureur.

Gerard

Leuke qualy, mooie pole voor Seb... ben zeer benieuwd hoe iedereen met de banden omgaat als het war wordt morgen!!

Ook ik tip Seb voor de overwinning...
Aarachter zou ik het net weten. Ik geef Alonso en Lewis evenveel kans op P2/3 :-\

Daar weer achter.... Nico,Massa,Webber en Schumi..

0634

Citaat van: Enzo op 10 juni 2012 - 01:07:01

Nou ja, maakt ook verder niks uit.
"Wat als" heb je niks aan...

Maar heb nog nooit zoveel opeenvolgende en bepalende tegenslagen gezien bij één coureur.
Naja tegenslag... dit is gewoon een fout he ;).

Figge

Citaat van: Jeroen op 10 juni 2012 - 07:33:29
Citaat van: Enzo op 10 juni 2012 - 01:07:01

Nou ja, maakt ook verder niks uit.
"Wat als" heb je niks aan...

Maar heb nog nooit zoveel opeenvolgende en bepalende tegenslagen gezien bij één coureur.
Naja tegenslag... dit is gewoon een fout he ;).

Mercedes blundert er lekker op los dit jaar. Vooral met Schumacher, wat heeft die gast een pech dit jaar zeg, niet te geloven.
RBR op pole en P4... op dit type circuit... Volgens mij had iedereen wel McLaren en Mercedes op de 1e rijen verwacht.
Ferrari en RBR hebben goede zaken gedaan hier...
Ik gun Hamilton de 7 uit 7, maar mijn gevoel zegt dat t kampioenschap wel nu eens op gang kan komen met een mooie strijd tussen
Vettel en Alonso...

0634

Mijn gevoel zegt dat Vettel/RBR het langzaam gaat overnemen in de tweede fase van het WK.

Sabai

Citaat van: Gerard op 10 juni 2012 - 01:09:26
Leuke qualy, mooie pole voor Seb... ben zeer benieuwd hoe iedereen met de banden omgaat als het war wordt morgen!!

Ook ik tip Seb voor de overwinning...
Aarachter zou ik het net weten. Ik geef Alonso en Lewis evenveel kans op P2/3 :-\

Daar weer achter.... Nico,Massa,Webber en Schumi..

Ik ben ook erg benieuwd wat de banden gaan doen. Waar pirreli veel stops verwacht gaat het volgens mij juist meevallen . Denk dat de meeste een twee stopper doen. De slijtage viel mee geloof ik.

Sabai

#113
Citaat van: Jeroen op 10 juni 2012 - 11:07:00
Mijn gevoel zegt dat Vettel/RBR het langzaam gaat overnemen in de tweede fase van het WK.

Ik hoop het. En dan samen met Alonso. :)

0634

Als het een mooie tweestrijd wordt heb ik er geen problemen mee maar ik vrees dat Ferrari toch net even te kort gaat komen en Vettel voor het einde van het jaar zijn derde grijpt.

Kootje

Citaat van: Sabai op 10 juni 2012 - 11:11:38
Ik ben ook erg benieuwd wat de banden gaan doen. Waar pirreli veel stops verwacht gaat het volgens mij juist meevallen . Denk dat de meeste een twee stopper doen. De slijtage viel mee geloof ik.

Er wordt zelfs over 1 stoppers gesproken. ::)

http://www.autosport.com/news/report.php/id/100205

Fabian

@Kootje.
Zou wel vet zijn om een 1-stopper te doen. Sommige coureurs deden op beide compounds longruns van dertig rondjes dus wat dat betreft zou het kunnen. Ik denk echter dat een 2-stopper het meest voor de hand ligt. Als je achteraan start kun je een gokje nemen en voor een stop kiezen(Vergne misschien).


Kootje

Citaat van: Fabian van Tiel op 10 juni 2012 - 12:04:35
@Kootje.
Zou wel vet zijn om een 1-stopper te doen. Sommige coureurs deden op beide compounds longruns van dertig rondjes dus wat dat betreft zou het kunnen. Ik denk echter dat een 2-stopper het meest voor de hand ligt. Als je achteraan start kun je een gokje nemen en voor een stop kiezen(Vergne misschien).

Tsja, wat is het verlies per ronde en hoe lang duurt 'n gemiddelde stop ?? ???
Regen wordt er niet verwacht, dus daarvoor hoef je iig geen extra lange stints te doen.
Ben benieuwd. ::)

Fabian

Citaat van: Kootje op 10 juni 2012 - 12:37:40
Citaat van: Fabian van Tiel op 10 juni 2012 - 12:04:35
@Kootje.
Zou wel vet zijn om een 1-stopper te doen. Sommige coureurs deden op beide compounds longruns van dertig rondjes dus wat dat betreft zou het kunnen. Ik denk echter dat een 2-stopper het meest voor de hand ligt. Als je achteraan start kun je een gokje nemen en voor een stop kiezen(Vergne misschien).

Tsja, wat is het verlies per ronde en hoe lang duurt 'n gemiddelde stop ?? ???
Regen wordt er niet verwacht, dus daarvoor hoef je iig geen extra lange stints te doen.
Ben benieuwd. ::)
Inderdaad. Ik denk dat je na verloop van tijd teveel seconden en daarmee ook plaatsen gaat verliezen. Een tweestopper lijkt me daarom slimmer, maar voor iemand als Vergne kan zo'n gok nog gunstig uitvallen.