Onterechte Wereldkampioenen in F1

Gestart door Figge, 28 mei 2012 - 20:00:17

« vorige - volgende »

SanderD

Citaat van: monaco2011 op 29 mei 2012 - 19:18:57
Citaat van: sanderalonso op 29 mei 2012 - 18:52:25
Citaat van: Jozef op 29 mei 2012 - 18:49:46
Citaat van: monaco2011 op 29 mei 2012 - 18:13:32
Citaat van: Jozef op 29 mei 2012 - 18:07:04
Alonso had in 2005 het beste pakket wagen+coureur maar Räikkönen was volgens mij duidelijk de betere rijder dat jaar.
volgens mij kun je dat nooit zeggen, ik was dat jaar ook absoluut Raikkonen fan, maar ik denk niet dat Raikkonen dat jaar een betere rijder was dan Alonso. Volgens mij was die McLaren juist sneller, alleen totaal niet betrouwbaar.

Alleen liet Räikkönen doorheen dat jaar wel geweldige inhaalmanoeuvres zien (op Alonso zelfs) en reed hij memorabele races (Suzuka), terwijl Alonso tot driemaal toe de overwinning pakte door mechanische pech bij Räikkönen.

Vergeet alsjeblieft Alonso niet met zijn actie op Schumacher door 130R via de buitenkant. Je doet alsof Fernando niks heeft laten zien, en dat is toch echt wel het geval.
dat is zo, maar eigenlijk doet er ook niet zoveel toe. Alonso heeft volgens mij ook minder kans gehad om zich op die manier te onderscheiden. Verder kun je je ook nog afvragen of het alleen aan de coureur of ook aan de wagen ligt.

Nou, hij zegt dat Raikkonen veel inhaalmanoeuvres liet zien, en over Alonso zei hij niks. Komt een beetje over alsof hij niks heeft 'gepresteerd' op dat gebied.

supersteven

CitaatCitaat van: supersteven op Vandaag om 15:13:18
prost 1989 eerder meer ondanks Dennis die liet op een bepaald moment beelden zien waarom senna niet gediskwalificeerd mocht worden

1982 rosberg ferrari in puin en de rest te vroeg door hun kruit heen was de enigste met regelmaat

1958 hawtorn moss was sportief genoeg om hawtorn tijdens de gp van portugal niet te laten diskwalificeren omdat die per ongeluk de verkeerde richting opreed


Niet mee eens. Rosberg had geen invloed op de tragische gebeurtenissen bij Ferrari en dat de rest hun kruit te vroeg verschoot...Tja...Nee, 1982 hoort hier IMHO niet bij!

dat is waar
mijn excuses daarvoor

uiteindelijk is iedere wereldkampioen terecht en dat geld ook voor het beruchte wereldkampioenschap in ronse
ok dat laatste off-topic maar dat was om franky r punt bij te zetten
let the sunshine shine in your heart

0634

Vind ik ook hoor: iedere kampioen is terecht geweest, al heb ik bij eentje mijn twijfels. Maar die discussie is al te vaak gevoegd dus die noem ik nu niet. Dit topic is wat mij betreft dan ook met een lach te nemen hoor. Ludiek.

janke

Citaat van: Franky R. op 29 mei 2012 - 18:15:58
Citaat van: supersteven op 29 mei 2012 - 16:13:18
prost 1989 eerder meer ondanks Dennis die liet op een bepaald moment beelden zien waarom senna niet gediskwalificeerd mocht worden

1982 rosberg ferrari in puin en de rest te vroeg door hun kruit heen was de enigste met regelmaat

1958 hawtorn moss was sportief genoeg om hawtorn tijdens de gp van portugal niet te laten diskwalificeren omdat die per ongeluk de verkeerde richting opreed


Niet mee eens. Rosberg had geen invloed op de tragische gebeurtenissen bij Ferrari en dat de rest hun kruit te vroeg verschoot...Tja...Nee, 1982 hoort hier IMHO niet bij!

Maar was die shit niet bij Ferrari gebeurd wint Rosberg het wk niet. Net zo goed dat Prost door een fucking klapband bij Mansell's auto het kampioenschap kado kreeg. En ja dat is eerlijk. Ook racen. Liever zo van de baan afgaan met stijl. Beter dan eraf getikt worden.
Some things are too important to be left in the past.

_Makke_

Goh, onterechte wereldkampioenen...

Ik zal eens kijken wie wereldkampioen werd, en niet in een McLaren zat, in een jaar dat ook McLaren zijn piloten de baan op stuurde. Ik zal die jaartallen hier wel plaatsen, weten jullie meteen wie alle onterechte wereldkampioenen zijn!  8)

T.Nuvolari

Als ik dat hier zo volg zijn er meer onterechte dan terechte wereldkampioenen. Ik kan me geen onterechte wereldkampioen voorstellen, of het moest een valsspeler zijn geweest.

Kootje

Citaat van: M@rc op 30 mei 2012 - 17:13:33
Als ik dat hier zo volg zijn er meer onterechte dan terechte wereldkampioenen. Ik kan me geen onterechte wereldkampioen voorstellen, of het moest een valsspeler zijn geweest.

Zoals Schumi in '94 bedoel je ?? ;)
Of Prost in '89 met behulp van Balestre. ::)

Voor de rest zou ik iig geen onterechte weten.
Tuurlijk zijn er 'n aantal die hun titel mede aan anderen te danken hadden, zoals bv Lauda die in de stromende regen van Fuji uitstapt en zo de titel aan Hunt schenkt, maar onterechte kampioenen zijn er op bovenstaande uitzonderingen na niet.


Citaat van: supersteven op 29 mei 2012 - 16:13:18
1958 hawtorn moss was sportief genoeg om hawtorn tijdens de gp van portugal niet te laten diskwalificeren omdat die per ongeluk de verkeerde richting opreed

En daarmee was Hawthorne de terechte kampioen.
Als Moss op deze wijze de titel niet wil krijgen, geeft dat toch al aan dat óók hij van mening was dat hij "Fair & Square" verslagen was ?? ???
Hulde voor de sportiviteit van Moss, dat dan weer wel.

Matthijs

Je moet onterecht natuurlijk met een korreltje zout nemen, maar ik vind het iig een leuke discussie!

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 30 mei 2012 - 23:41:32
Je moet onterecht natuurlijk met een korreltje zout nemen, maar ik vind het iig een leuke discussie!
;)

maartenf1

Prost in 1989 was nog altijd het toppunt, mooi te zien in de film Senna hoe smerig dat Franse spelletje met Balestre was.
Overigens vind ik het terugkijkend naar vroeger altijd een beetje raar hoe het er toen aan te ging dat voor iedereen de "slechtere" races werden weggestreept, waar betrouwbare teams of coureurs een nadeel aanhadden.
Al was het in de jaren zeventig of tachtig ook normaal dat topcoureurs meer dan vijf uitvalbeurten per jaar kenden, wat nu amper voor te stellen is.

Franky R.

Citaat van: maartenf1 op 07 juni 2012 - 15:02:18
Prost in 1989 was nog altijd het toppunt, mooi te zien in de film Senna hoe smerig dat Franse spelletje met Balestre was.
Overigens vind ik het terugkijkend naar vroeger altijd een beetje raar hoe het er toen aan te ging dat voor iedereen de "slechtere" races werden weggestreept, waar betrouwbare teams of coureurs een nadeel aanhadden.
Al was het in de jaren zeventig of tachtig ook normaal dat topcoureurs meer dan vijf uitvalbeurten per jaar kenden, wat nu amper voor te stellen is.


Mee eens, ik heb dat nooit kunnen begrijpen... :(

SDG

Citaat van: maartenf1 op 07 juni 2012 - 15:02:18
Prost in 1989 was nog altijd het toppunt, mooi te zien in de film Senna hoe smerig dat Franse spelletje met Balestre was.
Overigens vind ik het terugkijkend naar vroeger altijd een beetje raar hoe het er toen aan te ging dat voor iedereen de "slechtere" races werden weggestreept, waar betrouwbare teams of coureurs een nadeel aanhadden.
Al was het in de jaren zeventig of tachtig ook normaal dat topcoureurs meer dan vijf uitvalbeurten per jaar kenden, wat nu amper voor te stellen is.

Het was in die dagen ook doodnormaal dat bij een GP vaak meer dan de helft van het deelnemersveld de finish niet haalde. Terwijl we tegenwoordig zelfs al races gehad hebben waarbij alle wagens finishen. In de eerste plaats uiteraard sneu voor teams als Caterham, Marussia en HRT. In vroeger tijden konden dergelijke achterhoedeteams vaak profiteren van het hoge aantal uitvallers om punten te scoren, terwijl ze nu ergens anoniem als vijftiende of zo finishen.