Onterechte Wereldkampioenen in F1

Gestart door Figge, 28 mei 2012 - 20:00:17

« vorige - volgende »

Figge

Citaat van: WizzardHamilton werd ook pas kampioen toen Alonso niet competitief was en Schumacher met pensioen ging. Massa was zijn enige tegenstander. Als we titels toch gaan ondermijnen doe ik mee.

Ja leuk!! Laten we beginnen met die illegale auto's van Schumacher in 1994 en 95!! -2 wereldtitel eigenlijk...

0634

Laten we de titels dan gewoon één voor één afwerken. Wat vinden we van die van Farina? Terecht of onterecht? ;)

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 28 mei 2012 - 22:33:25
Laten we de titels dan gewoon één voor één afwerken. Wat vinden we van die van Farina? Terecht of onterecht? ;)


Dat zou me een lijst worden, man!


Fangio, 1 WK gewonnen doordat een teamgenoot hem een auto gaf (Hawtorne).
Clark, lieveling van Chapman, dus altijd het beste materiaal gekregen.
Stewart, ging pas winnen na de dood van Clark.
Hunt, won omdat Lauda te snel terugkwam na zijn horrorcrash en op Fuji in paniek raakte.


Wie maakt deze lijst af... :P

Niels_

Citaat van: Folkert op 28 mei 2012 - 12:08:40
Citaat van: Wizard op 28 mei 2012 - 10:13:48
Doodzonde om bijvoorbaat al met achterstand plaats te moeten nemen. En Vettel gaat geen rol van secondant vervullen, maar dat behoeft verder geen uitleg.
Daarom zie ik Vettel niet zo snel bij Ferrari instappen.

@Jeroen: Ik denk inderdaad dat de carriers van DC, Massa en Irvine er heel wat bleker uit hadden gezien. Of patresese en in zeker opzicht die van Hill ook. Allemaal prima rijders die mooie dingen lieten zien als 2de coureur, maar nooit echt WK zouden kunnen worden.
Daar blijf ik het toch echt niet mee eens zijn. Massa zat verdomme op 1 bocht van de wereldtitel. Dat je dan zegt dat het allemaal moet meezitten voor hen, dat kan ik nog begrijpen. Maar om te zeggen dat Massa nooit echt WK kan (of kon) worden, vind ik dus echt onzin. En dat zelfde geldt ook voor Webber.

Wou dit gewoon even zeggen, ik heb geen zin in een welles-nietes discussie. :P

0634

Citaat van: Franky R. op 28 mei 2012 - 23:02:21
Citaat van: Jeroen op 28 mei 2012 - 22:33:25
Laten we de titels dan gewoon één voor één afwerken. Wat vinden we van die van Farina? Terecht of onterecht? ;)


Dat zou me een lijst worden, man!


Fangio, 1 WK gewonnen doordat een teamgenoot hem een auto gaf (Hawtorne).
Clark, lieveling van Chapman, dus altijd het beste materiaal gekregen.
Stewart, ging pas winnen na de dood van Clark.
Hunt, won omdat Lauda te snel terugkwam na zijn horrorcrash en op Fuji in paniek raakte.


Wie maakt deze lijst af... :P
Scheckter. Omdat Villeneuve in Monza (geloof ik) netjes achter hem bleef ipv voor eigen kans ging.

Matthijs

#5
Lauda 1984, omdat Prost de race in Monaco lief afvlaggen en zo halve punten kreeg. En wie wil er over Suzuka 1989 beginnen?

janke

Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Piquet 1987, Nigel Mansell liet zich weer eens opnaaien door Nelson. Reed zichzelf het ziekenhuis in op Suzuka, Piquet kampioen zonder een meter te rijden.


Prost 1989, Vies politiek spelletje van Prost. Maar hij werd ook niet gesteund door Ron Dennis.


Schumacher 1994, Moet ik dat nog uitleggen?


En dat waren ze zo een beetje wel...Suggestie's welkom, maar dan wel met goede argumentatie.

supersteven

prost 1989 eerder meer ondanks Dennis die liet op een bepaald moment beelden zien waarom senna niet gediskwalificeerd mocht worden

1982 rosberg ferrari in puin en de rest te vroeg door hun kruit heen was de enigste met regelmaat

1958 hawtorn moss was sportief genoeg om hawtorn tijdens de gp van portugal niet te laten diskwalificeren omdat die per ongeluk de verkeerde richting opreed
let the sunshine shine in your heart

Jozef

Alonso had in 2005 het beste pakket wagen+coureur maar Räikkönen was volgens mij duidelijk de betere rijder dat jaar.

monaco2011

Citaat van: Jozef op 29 mei 2012 - 18:07:04
Alonso had in 2005 het beste pakket wagen+coureur maar Räikkönen was volgens mij duidelijk de betere rijder dat jaar.
volgens mij kun je dat nooit zeggen, ik was dat jaar ook absoluut Raikkonen fan, maar ik denk niet dat Raikkonen dat jaar een betere rijder was dan Alonso. Volgens mij was die McLaren juist sneller, alleen totaal niet betrouwbaar.

Franky R.

Citaat van: supersteven op 29 mei 2012 - 16:13:18
prost 1989 eerder meer ondanks Dennis die liet op een bepaald moment beelden zien waarom senna niet gediskwalificeerd mocht worden

1982 rosberg ferrari in puin en de rest te vroeg door hun kruit heen was de enigste met regelmaat

1958 hawtorn moss was sportief genoeg om hawtorn tijdens de gp van portugal niet te laten diskwalificeren omdat die per ongeluk de verkeerde richting opreed


Niet mee eens. Rosberg had geen invloed op de tragische gebeurtenissen bij Ferrari en dat de rest hun kruit te vroeg verschoot...Tja...Nee, 1982 hoort hier IMHO niet bij!

Jozef

Citaat van: monaco2011 op 29 mei 2012 - 18:13:32
Citaat van: Jozef op 29 mei 2012 - 18:07:04
Alonso had in 2005 het beste pakket wagen+coureur maar Räikkönen was volgens mij duidelijk de betere rijder dat jaar.
volgens mij kun je dat nooit zeggen, ik was dat jaar ook absoluut Raikkonen fan, maar ik denk niet dat Raikkonen dat jaar een betere rijder was dan Alonso. Volgens mij was die McLaren juist sneller, alleen totaal niet betrouwbaar.

Alleen liet Räikkönen doorheen dat jaar wel geweldige inhaalmanoeuvres zien (op Alonso zelfs) en reed hij memorabele races (Suzuka), terwijl Alonso tot driemaal toe de overwinning pakte door mechanische pech bij Räikkönen.

SanderD

Citaat van: Jozef op 29 mei 2012 - 18:49:46
Citaat van: monaco2011 op 29 mei 2012 - 18:13:32
Citaat van: Jozef op 29 mei 2012 - 18:07:04
Alonso had in 2005 het beste pakket wagen+coureur maar Räikkönen was volgens mij duidelijk de betere rijder dat jaar.
volgens mij kun je dat nooit zeggen, ik was dat jaar ook absoluut Raikkonen fan, maar ik denk niet dat Raikkonen dat jaar een betere rijder was dan Alonso. Volgens mij was die McLaren juist sneller, alleen totaal niet betrouwbaar.

Alleen liet Räikkönen doorheen dat jaar wel geweldige inhaalmanoeuvres zien (op Alonso zelfs) en reed hij memorabele races (Suzuka), terwijl Alonso tot driemaal toe de overwinning pakte door mechanische pech bij Räikkönen.

Vergeet alsjeblieft Alonso niet met zijn actie op Schumacher door 130R via de buitenkant. Je doet alsof Fernando niks heeft laten zien, en dat is toch echt wel het geval.

monaco2011

Citaat van: sanderalonso op 29 mei 2012 - 18:52:25
Citaat van: Jozef op 29 mei 2012 - 18:49:46
Citaat van: monaco2011 op 29 mei 2012 - 18:13:32
Citaat van: Jozef op 29 mei 2012 - 18:07:04
Alonso had in 2005 het beste pakket wagen+coureur maar Räikkönen was volgens mij duidelijk de betere rijder dat jaar.
volgens mij kun je dat nooit zeggen, ik was dat jaar ook absoluut Raikkonen fan, maar ik denk niet dat Raikkonen dat jaar een betere rijder was dan Alonso. Volgens mij was die McLaren juist sneller, alleen totaal niet betrouwbaar.

Alleen liet Räikkönen doorheen dat jaar wel geweldige inhaalmanoeuvres zien (op Alonso zelfs) en reed hij memorabele races (Suzuka), terwijl Alonso tot driemaal toe de overwinning pakte door mechanische pech bij Räikkönen.

Vergeet alsjeblieft Alonso niet met zijn actie op Schumacher door 130R via de buitenkant. Je doet alsof Fernando niks heeft laten zien, en dat is toch echt wel het geval.
dat is zo, maar eigenlijk doet er ook niet zoveel toe. Alonso heeft volgens mij ook minder kans gehad om zich op die manier te onderscheiden. Verder kun je je ook nog afvragen of het alleen aan de coureur of ook aan de wagen ligt.