Silly Season 2012/2013

Gestart door Enzo, 24 mei 2012 - 22:25:36

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Matthijs op 23 november 2012 - 11:21:21
Citaat van: M@rc op 23 november 2012 - 10:45:40
Kobayashi moet absoluut F1 rijder blijven. Als er nu één man heeft ebwezen geen kamerplant achter een stuur te zijn is hij het toch wel. Bij Force India of Sauber zouden ze zo'n kans niet mogen laten schieten.
Ja, ik zou het heel jammer vinden als Kobayashi de F1 zou moeten verlaten, want hij is een briljante racer. Elk gevecht is spectaculair en eindigt minder vaak in tranen dan met Perez. Toch is hij doorgaans langzamer dan Perez op pure snelheid.
Kobayashi is in mijn ogen een beetje categorie Jos Verstappen.
En het is bevestigd. Geen Kobayashi meer bij Sauber. Jammer!

Gerard

Naar verluidt zou het tweede stoeltje bij Caterham gaan naar Giedo of Petrov....

gloudiesaurus

Citaat van: Matthijs op 23 november 2012 - 12:49:13
Citaat van: SDG op 23 november 2012 - 12:40:12
En Caterham heeft de komst van Pic bevestigd:

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/pic-tekent-meerjarig-contract-bij-caterham/

Aangezien die veel geld meebrengt (dat Marussia dus kwijt is), verwacht ik dus dat Max Chilton volgend jaar tweede Marussia-coureur wordt.
Hoeveel bracht Pic mee? En hoeveel verdient Marussia dankzij een 10e plek in het klassement? Het zou me niet verbazen dat Marussia het beter doet dan Caterham volgend jaar. Welke motor heeft Marussia volgend jaar? Nog steeds de Cosworth?

Naar verluidt zou het om de 10e plek in het klassement om 10 miljoen Dollar gaan.
Pic heeft 6 miljoen Dollar aan sponsorgeld en steun van Renault (dus Caterham krijgt waarschijnlijk korting op haar motoren)

Marussia rijdt volgend jaar opnieuw met Cosworth...

Pic heeft het bij Marussia overigens niet slecht gedaan.

Wel jammer van Kobayashi, soms nog wel eens een smaakmaker in de F1
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Citaat van: Gerard op 23 november 2012 - 14:02:41
Naar verluidt zou het tweede stoeltje bij Caterham gaan naar Giedo of Petrov....

Ook Senna wordt genoemd bij Caterham. Dat zou dan wellicht zijn in een scenario waarbij Bottas het tweede Williams-stoeltje overneemt.

gloudiesaurus

Dan zou  Giedo weer achter het net vissen....

Max Chilton word bij Marussia genoemd...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: SDG op 23 november 2012 - 14:08:22
Citaat van: Gerard op 23 november 2012 - 14:02:41
Naar verluidt zou het tweede stoeltje bij Caterham gaan naar Giedo of Petrov....

Ook Senna wordt genoemd bij Caterham. Dat zou dan wellicht zijn in een scenario waarbij Bottas het tweede Williams-stoeltje overneemt.
Ik ga ervan uit dat Bottas de tweede stoel naast Pastor zal bezetten, net zoals ik ervan uit ga dat Caterham Giedo wil laten 'promoveren'..Ze hebben hem een jaar lang de kar laten trekken in de GP2.


Met Pic hebben ze een rijder die al een jaar ervaring heeft. Senna verschilt niet zo veel van Pic qua ervaring en anders toont Caterham aan dat een functie als reserverijder/testrijder bij hen een wassen neus is. Niet erg geloofwaardig als je een talent aan je wilt binden, want die moet je dan maar overtuigen dat hij na een jaar kan racen...

Fabian

Bottas naast Pastor
Chilton naast Glock in de Marussia
Giedo in de Caterham naast Pic.

Dat is wat ik denk/hoop.

Figge


Matthijs

Citaat van: Figge op 23 november 2012 - 19:43:51
Blijft Pastor dan?
Lijkt me wel. Heeft het geld en is snel.

Figge

Citaat van: Matthijs op 23 november 2012 - 20:22:31
Citaat van: Figge op 23 november 2012 - 19:43:51
Blijft Pastor dan?
Lijkt me wel. Heeft het geld en is snel.

Geld = Leuk
Snelheid = Leuk
Winnen = Goed zelfs
70% van de race buiten de punten = Niet goed (genoeg)

Fabian

Denk wel dat Pastor blijft. De redenen zijn hierboven al genoemd. Die zak met centen willen ze echt wel behouden bij Williams en daarnaast is Pastor snel. Als ie af en toe die bovenkamer van hem zou gebruiken dan is het een goede rijder waar Williams veel plezier van kan hebben.

Niels_

Ik heb het misschien al tot in den treure herhaald, maar het is niet zo dat Maldonado 15x buiten de punten is gefinisht is door onnozele aanrijdingen of crashes. Natuurlijk hadden er een hoop vermeden kunnen worden. Maar als je zoals in Singapore 4e hangt (voor Alonso, die later nog het podium haalde) en dan uitvalt met pech, is het natuurlijk ook vloeken. Ik ga hier niet lopen verkondigen dat Maldonado een toptalent is, maar het feit dat hij constant afgerekend wordt op zijn botsingen begin ik wel een beetje beu te raken. :-\ Ik heb gelezen dat sommige hier eerder Senna boven hem verkiezen, maar Maldonado heeft gewoon meer snelheid, punt.

Jehoentelaar

Maldonado creëert meer chaos dan gemiddeld, en doet dat al enkele jaren. Ik kan me voorstellen dat er dan her en der twijfels over zijn rijkunsten ontstaan, maar hij heeft laten zien dat als er geen steekjes los zitten, hij de auto (en zijn talent) maximaal benut. Neem vervolgens een zak geld mee van PDVSA en je bent binnen.

Matthijs

Pastor zit gewoon in de Williams volgend jaar. Zeker weten. Frank en Toto zijn ook niet dom.

Kootje

Men zich niet blindstaren op de zak met geld van PDVSA iig.
De deal met PDVSA is 'n 5-jarige deal, terwijl de deal met Pastor maar voor 3 jaar aangegaan is.
Pastor heeft dus gewoon nog 'n contract voor volgend jaar, maar deze heeft hij maar ten dele aan PDVSA te danken.
Het contract met Pastor zou in theorie dus verbroken kunnen worden zonder daarmee PDVSA kwijt te raken, al zullen die er niet vrolijk van worden.

Maar het geld terzijde,
Waarom zouden ze Pastor eigenlijk vervangen?
Hij doet 't beter dan menigeen op voorhand had gedacht en is, als hij z'n hoofd koel houdt, 'n degelijke subtopper.