Silly Season 2012/2013

Gestart door Enzo, 24 mei 2012 - 22:25:36

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Franky R. op 11 oktober 2012 - 18:38:36
@Wizard,


Ik heb ook enige jaren gekart en ik kan je dus uit eigen ervaring vertellen, dat je best kunt karten met weinig geld. Je rijdt alleen wel achter de feiten aan, doordat de concurrentie veelal over meer geld beschikt. Dit alleen, als je wil meedoen aan het NK!


Maar ik heb vaak meegedaan aan zogeheten clubkampioenschappen en dat is minstens zo leuk, want competitief op lokaal niveau.


Het is maar wat je ambieert en of dat realistisch is. En het is dan idd. niet realistisch om het NK Karten te rijden, als je geen grote sponsor hebt of rijke ouders/familieleden die willen betalen.


Dus het is de vraag hoe [on]realistisch het beeld is van een Robin Frijns in een Formule 1-auto. IMHO.

Oh, je kunt wel karten zonder groot budget, maar niet op 'Nederlands-niveau'.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 12 oktober 2012 - 18:07:29
Kingfisher bleek een zeepbel te zijn die vrij snel knapte. Ik geef het team ook niet erg lang meer. Wel jammer, vind het al jaren de mooiste auto's die er rondrijden.

Mallya kan nog altijd aandelen van zijn bedrijf verkopen voor cash, dan kan hij het weer wat uitzingen. Vooral zijn vliegtuigmaatschappij schijnt slecht te draaien.
Zorgelijker is dat ook Sahara bijna bankroet schijn te zijn, dat was juist de investeringsmaatschappij dat het team moest komen redden.
En Michiel & Pa Mol hebben ook nog een belang in Force India...

Jammer want Force India is een leuk team dat leuk meedoet :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian


0634

Overigens bevestigde Bouillier bij de Beeb voor aanvang van de race dat Romain Grosjean ook volgend jaar bij Lotus rijdt. Goed nieuws vind ik. Die jongens is uiteraard een wildebras, maar heeft ook heel veel natuurlijk talent en snelheid. :)

Fabian

Citaat van: Jeroen op 14 oktober 2012 - 19:04:58
Overigens bevestigde Bouillier bij de Beeb voor aanvang van de race dat Romain Grosjean ook volgend jaar bij Lotus rijdt. Goed nieuws vind ik. Die jongens is uiteraard een wildebras, maar heeft ook heel veel natuurlijk talent en snelheid. :)
Goede keus van Lotus. Ik zou ook niet zoveel veranderen. Als Romain zijn koppie er bij houdt dan is het een goede!

Wizard

Nu wachten totdat Kimi bevestigd wordt.

SanderD

Wanneer is hij ookalweer jarig?

0634

Kimi's contract loopt nog een jaar door, dus waarom zou je die bevestigen. Die tekende deze winter voor twee jaar met een optie.

Wizard

Ik dacht 1 jaar. Vandaar ook dat filmpje.

Gerard

Ben echt benieuwd of Koba mag blijven bij Sauber, of dat ze voor het geld van Esteban gaan?

gloudiesaurus

Sauber heeft het geld nodig... Esteban Gutiérrez 3e in het GP2 dit jaar heeft een mooie cv. Maar ik vind dat Kamui Kobayashi ook wel een stoeltje verdiend...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Kaltenborn was erg duidelijk. Esteban wordt het niet, maar ja. Dat kan ze nu wel zeggen, maar je weet nooit hoe het gaat lopen.

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 14 oktober 2012 - 21:46:34
Sauber heeft het geld nodig... Esteban Gutiérrez 3e in het GP2 dit jaar heeft een mooie cv. Maar ik vind dat Kamui Kobayashi ook wel een stoeltje verdiend...

Hoezo heeft Sauber het geld nodig dan?
Telmex bleef toch gewoon aan als hoofdsponsor?

Enzo

Citaat van: Wizard op 11 oktober 2012 - 17:35:02
Citaat van: Gerard op 10 oktober 2012 - 08:48:12
Citaat van: Enzo op 10 oktober 2012 - 08:33:35
Ik hoop dat Frijns op basis van zijn kwaliteiten de formule 1 haalt ipv op basis van zijn geld.  :)

Dat is tegenwoordig niet meer aan de order Enzo, zonder sponsorgeld kom je nergens meer binnen... HELAAS!

Nou, dat is niet helemaal waar. Zonder geld kun je niet starten met karten en dus racen. De klasses daarboven kosten geld met de kanttekening, als je talent hebt, ben je interessant voor potentiele sponsoren. Die in jouw toekomst willen inversteren. En als je écht goed bent pikt McLaren, Red Bull of Ferrari je wel op. Deze bezitten een soort van talentenopleiding centrum. ;) Maar, dat het moet meezitten ben ik met iedereen eens.

Eens, als je echt goed bent heb je geen sponsors nodig. Dan verdiend het team aan je commerciële waarde.