Silly Season 2012/2013

Gestart door Enzo, 24 mei 2012 - 22:25:36

« vorige - volgende »

Gerard

Ze hebben elkaar weer gevonden.. de oude teammaatjes.. LOL
CHECK DE MIDDELSTE

Franky R.

Citaat van: Enzo op 28 september 2012 - 18:09:58
Dat een zevenvoudig WK in eerste instantie een goal heeft om WK te worden lijkt me logisch. Als hij een lagere target had gesteld was het pas erg geweest imo. Je doet mee om te winnen, zo zit de man in elkaar.

Je tweede punt, dat hij race na race achter Rosberg aanrijdt is gewoon niet waar. Zoals al vaker gezegd vanaf de tweede helft van het seizoen 2011 heeft Schumacher de overhand gehad op Rosberg.

Schumacher heeft juist uitzonderlijke dingen laten zien en heeft menig criticus de mond gesnoerd met zijn rijden. Het feit dat het niet lukte is imo 100% aan Mercedes te wijten.

Wij weten nog helemaal niks van de onderhandelingen tussen Schumacher en Mercedes dus hoe kan jij stellen dat hij overvroeg?

Last but not least, Brawn heeft nooit gezegd dat Schumacher vervangen zou worden als hij een roocky was. Never...

Dus van A tot Z BS...


Punt 1...ik heb het Kimi niet horen zeggen hij even voor het WK ging. Hij zou wel zijn best doen. Naar mijn mening hele andere woorden, dan die Schumi bezigde tijdens zijn terugkeer.


Punt 2...dan heb jij in 2010, 2011 en 2012 niet opgelet of je bent onredelijk. Vanaf de tweede helft van 2011 de overhand? Jeroen zei al dat ze hooguit gelijke tred hielden. En jij weet best dat in de Formule 1 het resultaat telt.


En wat zegt dat resultaat? Dat Rosberg meer punten pakte en ook nog eens de eerste overwinning voor Mercedes AMG!


Punt 3...Mercedes bood 1 jaarcontract, Schumi wilde twee jaar. Volgens mij overvraag je dan. Of niet?


Punt 4...Never? Ik lieg niet, want ik heb het artikel nog teruggevonden ook!
Citaat
Brawn zou een andere coureur echter hebben weggestuurd met de huidige prestaties. Om eerlijk te zijn had ik een ander waarschijnlijk weggestuurd. Maar omdat we Michael kennen weten we dat hij veel beter kan. Bij een debutant hadden we onszelf hardop afgevraagd of deze wel geschikt was voor de F1. Bij Michael weten we dat dat het geval is.


http://www.gppits.net/nieuws/brawn_houdt_schumi_binnen/

Franky R.

Citaat van: Mark F1gge op 28 september 2012 - 19:39:26
Het is volgens mij overduidelijk dat Ferrari met een 1e en 2e rijder werkt, inclusief teamorders met toebehoren.
Daarnaast wil Ferrari volgens mij niet gokken op een te onervaren rijder.
Dus een iemand met minstens 4 a 5 jaar ervaring, die geschikt is als 2e rijder. Dat is een erg kleine vijver om uit te vissen.
Dus voldoet Massa nog prima voor volgend jaar...


Mee eens, maar je zegt het al...Het is een kleine vijver om uit te vissen. Juist omdat die vijver zo klein is, zo Ferrari eens de gok kunnen nemen met Perez.


Als Perez straks Alonso op z'n nek zit, lach ik mij ziek [of ook weer niet, want Lewis had dan ook in die positie kunnen zitten]...

Enzo

Franky en Jeroen, het is al goed. Iedereen heeft natuurlijk z'n eigen beeld van de werkelijkheid. Als iemand hier op de Pits op de hoogte is van Schumacher en Mercedes dan ben ik het wel. Een vaag (mogelijk slecht vertaald) GMMF1 artikel kan je toch onmogelijk als bewijsmateriaal aanleveren. Maar dat even terzijde...(en daar gaat het verder ook niet om)

Ik samen met honderden andere op het autosport.com forum hebben Schumacher en Mercedes op de voet gevolgd de afgelopen drie jaar. Elke training, elke lap en elke race werd uitgeplozen en geannaliseerd. Daar is een mening op gebasseerd, wat staat op een goed onderbouwd fundament. Schumacher was de betere tov Rosberg geen twijfel over mogelijk. Een onbevooroordeelde toeschouwer kan die conclussie trouwens ook makkelijk trekken door objectief naar zijn races te kijken. De man had alleen nog maar een goede auto nodig en dan was het kat in het bakkie...

Hij heeft in drie decennia gestreden en grotendeels gedomineerd. Dat heeft hem een hoop fan's opgeleverd, maar ook een hoop vijanden. Maar aan het einde van de rit zou zelfs zijn grootste vijand moeten erkennen wat een wonderbaarlijke prestatie dit is geweest en wat een ongeevenaard talent we hier hebben mogen aanschouwen. Een beetje respect zou dan ook op zijn plaats zijn in deze. Respect voor de grootste kampioen die de formule 1 ooit heeft gekend en waarschijnlijk ooit zal kennen.

Dat laatste is ook wat de meeste fan's nu tegen de borst stuit. Het gebrek aan respect door diverse media, het gebrek aan respect door sommige anti fans. Het is echt ongelovelijk wat er de afgelopen maand allemaal heeft afgespeelt, het ene schrijnende artikel na de andere. Sommige mensen zouden zich echt diep moeten schamen...

Dat gezegd hebbende, ik heb er vrede mee. Bedankt Schumacher voor de afgelopen drie jaar, aan jou heeft het niet gelegen.

Enzo

Om nog even te benadrukken wat voor een slechte PR deze rijderwissel heeft opgeleverd.
Check de duizenden comment's onder het 'Hamilton naar Mercedes bericht'.

Dat vind ik dan wel weer mooi, de fans laten hier echt hun onvrede zien. Schumacher zal altijd onthouden worden als de grootste kampioen ooit, Mercedes zal altijd onthouden worden als het team dat Schumacher liet zitten.

Franky R.

#680
@Enzo,


Ieder zijn eigen mening, en ik snap dat je erg teleurgesteld ben. Maar je overdrijft nu wel heel erg!


CitaatAls iemand hier op de Pits op de hoogte is van Schumacher en Mercedes dan ben ik het wel. Een vaag (mogelijk slecht vertaald) GMMF1 artikel kan je toch onmogelijk als bewijsmateriaal aanleveren. Maar dat even terzijde...(en daar gaat het verder ook niet om)


Nu stel je keihard dat IK het verhaal slecht zou hebben vertaald. Ja, ik heb het zelf vertaalt vanuit Autosport! :(  En alleen maar omdat je het niet eens ben met de strekking, is het opeens 'vaag'?! Dat interview kwam uit 2010! En het sloot aan op hetgeen ik eerder zei, want dat ontkende je!




CitaatSchumacher was de betere tov Rosberg geen twijfel over mogelijk. Een onbevooroordeelde toeschouwer kan die conclussie trouwens ook makkelijk trekken door objectief naar zijn races te kijken. De man had alleen nog maar een goede auto nodig en dan was het kat in het bakkie...


Aha, vandaar dat Rosberg de eerste overwinning pakte voor Mercedes AMG, want dat is wat een objectieve toeschouwer zal concluderen... ::)  En je stelt hiermee dat Rosberg een stuk ongeluk is, want hij zou niet kunnen profiteren van een goede auto?


CitaatHij heeft in drie decennia gestreden en grotendeels gedomineerd. Dat heeft hem een hoop fan's opgeleverd, maar ook een hoop vijanden. Maar aan het einde van de rit zou zelfs zijn grootste vijand moeten erkennen wat een wonderbaarlijke prestatie dit is geweest en wat een ongeevenaard talent we hier hebben mogen aanschouwen.


Ten eerste, resultaten uit het verleden zijn geen garantie's. Ten tweede strijk je nu de fans van Senna tegen de haren in...Weinig subtiel.


CitaatDat laatste is ook wat de meeste fan's nu tegen de borst stuit. Het gebrek aan respect door diverse media, het gebrek aan respect door sommige anti fans. Het is echt ongelovelijk wat er de afgelopen maand allemaal heeft afgespeelt, het ene schrijnende artikel na de andere. Sommige mensen zouden zich echt diep moeten schamen...


Hoezo zou men zich moeten schamen? Schaam jij je voor je kritiek op Hamilton [zogenaamd een labiel persoon volgens jou]?


Dan stel ik je deze vraag/vragen;


Zijn de anti-fans verantwoordelijk voor de mindere prestatie's van Schumi?! Want was er geen aanleiding tot deze vorm van kritiek?


Is Eddie Jordan verantwoordelijk, want die hakte in het begin regelmatig in op Schumacher. En dan heb ik het nog niet gehad over Bernie Ecclestone die zijn mond voorbijpraatte...Ga je boos klagen tegenover Bernie?


"Het ene schrijnende artikel na de andere", dus je hebt de moeite genomen om ze allemaal te lezen? Begrijp ik dat goed?

Enzo

#681
Stop maar Franky, ik ben het zo ontzettend oneens met je stellingen dat het een enorm lelijk gesprek zou worden. Laten we dat maar niet doen...

0634

Enzo, discussie heeft verder geen zin. Ik snap je boosheid als fan, maar ik snap allleen niet dat je al je meningen ('MS was beter dan Rosberg', 'MS is de grootste kampioen ooit etc.') ineens als feiten brengt.

Dat zijn en blijven te allen tijde subjectieve meningen gebaseerd op gedeeltelijke onwetendheid (Heb jij bv Fangio gezien? Of Clark?). Nooit meer dan dat. Om je dan nu boven alle in jouw ogen blijkbaar onwetende partijen te zetten vind ik jammer. Siert je niet.

Ik kan ook wel roepen dat ik alle rondjes van Senna ooit geanalyseerd heb en urenlang over hem heb gediscussieerd en alles van hem heb gevolgd en daarmee min of meer zeggen dat de rest er dan niks van snapt als ze zeggen dat hij de grootste niet is. Maar dat slaat nergens op.

En je kan dan veel over Merc weten, je wist ook niet dat wat Eddie Jordan wel allang wist. Wat logisch is, maar dan kan je niet zomaar stellen dat jij je feiten wel op orde hebt en andere, doorgaans betrouwbare bronnen, niet. Blijkbaar is dat dus ook niet zo.

Als je alle feiten op een rijtje zet, is het met het oog op de toekomst volkomen logisch dat Merc, op dit moment in hun loopbaan, Hamilton en Rosberg verkiest boven Schumacher.

Folkert

Citaat van: Enzo op 28 september 2012 - 23:41:53
Om nog even te benadrukken wat voor een slechte PR deze rijderwissel heeft opgeleverd.
Check de duizenden comment's onder het 'Hamilton naar Mercedes bericht'.

Dat vind ik dan wel weer mooi, de fans laten hier echt hun onvrede zien. Schumacher zal altijd onthouden worden als de grootste kampioen ooit, Mercedes zal altijd onthouden worden als het team dat Schumacher liet zitten.
Als ik daar op facebook kijk, zie ik voornamelijk gefrustreerde Schumacher fans die het niet kunnen verkroppen. Mijn Duits is niet al te best meer, maar lees ook heel veel vervelende reacties op Hamilton. 
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Klopt. Tja, Duits team, Duitse fans, Duitse rijder of een rijder uit het door hen gehaatte Engeland... Vrij logische reacties.

Figge

Citaat van: Franky R. op 28 september 2012 - 22:28:43
Citaat van: Mark F1gge op 28 september 2012 - 19:39:26
Het is volgens mij overduidelijk dat Ferrari met een 1e en 2e rijder werkt, inclusief teamorders met toebehoren.
Daarnaast wil Ferrari volgens mij niet gokken op een te onervaren rijder.
Dus een iemand met minstens 4 a 5 jaar ervaring, die geschikt is als 2e rijder. Dat is een erg kleine vijver om uit te vissen.
Dus voldoet Massa nog prima voor volgend jaar...


Mee eens, maar je zegt het al...Het is een kleine vijver om uit te vissen. Juist omdat die vijver zo klein is, zo Ferrari eens de gok kunnen nemen met Perez.


Als Perez straks Alonso op z'n nek zit, lach ik mij ziek [of ook weer niet, want Lewis had dan ook in die positie kunnen zitten]...

Ben ik ook met je eens. Als ik Luca en Stefano was had ik zeker op Perez ingezet. Sterker nog... Ik had hem in 2012 al "ingewerkt"...
Al voor de zomerstop in de Ferrari gezet en Massa naar huis gestuurd. Nu hebben hun kans met Perez verkeken en zijn ze bijna gedwongen om Massa in 2013 aan te houden...

0634

Waarom? Perez is niet het enige talent. Di Resta (blijkbaar niet goed genoeg voor Merc of Mac) en Hulkenberg zijn prima opties.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 29 september 2012 - 10:30:54
Klopt. Tja, Duits team, Duitse fans, Duitse rijder of een rijder uit het door hen gehaatte Engeland... Vrij logische reacties.
Iets wat veel Nederlanders nog steeds richting de Duitsers hebben.
Logisch? Misschien, ik snap dat niet. Zelf denk ik ook dat Schumacher aandeel heeft gehad in zijn eigen contract beƫindiging.
Trotse vader van Rosalie(L)

Figge

Citaat van: Jeroen op 29 september 2012 - 10:33:22
Waarom? Perez is niet het enige talent. Di Resta (blijkbaar niet goed genoeg voor Merc of Mac) en Hulkenberg zijn prima opties.

The Hulk zou wat mij betreft een prima optie zijn!!
Maar als Perez met 2 seizoenen en betere statstieken ook niet goed genoeg is, zou ik niet weten waarom ze wel The Hulk zouden overwegen met ook 2 zeizoenen ervaring en mindere statestieken.
De enigen die uit het huidige startveld aan een ogenschijnlijk Ferrari profiel voldoen zijn dan Massa, Rosberg en Kovalainen...
Met ogenschijnlijk profiel denk ik dan aan minimaal 4 a 5 jaar ervaring en stabiel genoeg voor podiums...

Sabai

Citaat van: Mark F1gge op 29 september 2012 - 10:40:17
Citaat van: Jeroen op 29 september 2012 - 10:33:22
Waarom? Perez is niet het enige talent. Di Resta (blijkbaar niet goed genoeg voor Merc of Mac) en Hulkenberg zijn prima opties.

The Hulk zou wat mij betreft een prima optie zijn!!
Maar als Perez met 2 seizoenen en betere statstieken ook niet goed genoeg is, zou ik niet weten waarom ze wel The Hulk zouden overwegen met ook 2 zeizoenen ervaring en mindere statestieken.
De enigen die uit het huidige startveld aan een ogenschijnlijk Ferrari profiel voldoen zijn dan Massa, Rosberg en Kovalainen...
Met ogenschijnlijk profiel denk ik dan aan minimaal 4 a 5 jaar ervaring en stabiel genoeg voor podiums...

Dat denk ik ook dat zijn allen prima tweede coureurs.