Silly Season 2012/2013

Gestart door Enzo, 24 mei 2012 - 22:25:36

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Fabian van Tiel op 01 juni 2012 - 15:00:52
Ik denk dat Lewis toch bij McLaren blijft. Die Fransman kan het iig mooi brengen. Maar dat Hamilton tussentijds zal vertrekken lijkt me helemaal overtrokken. Wie weet wat er aan het einde van het seizoen gaat gebeuren. Was het niet vorig seizoen dat Lewis bij RBR werd gespot samen met Horner en dat dat meteen betekende dat Lewis naar RBR ging? Misschien is het wel een spelletje van Lewis(of iemand in zijn nabije omgeving) om de boel weer op scherp te zetten voor zover dat nog niet gebeurd is.

Nou, je hoort vaker dat ze tijdens onderhandelingen zaken laten lekken naar de media om zo meer sterkte te hebben in de onderhandelingen.
Geruchten en media zijn machtige wapens tijdens contractbesprekingen. Het zou me niks verbazen als iemand uit het kamp Hamilton dit gelekt heeft om zo een betere onderhandelingspositie te verwerven.

Wizard

Inderdaad. Maar het geeft McLaren ook weer kijkruimte wat gevaarlijk kan zijn. Vettel schijnt ook in te zijn voor een eventuele overstap...

Fabian

Citaat van: Enzo op 01 juni 2012 - 15:19:45
Nou, je hoort vaker dat ze tijdens onderhandelingen zaken laten lekken naar de media om zo meer sterkte te hebben in de onderhandelingen.
Geruchten en media zijn machtige wapens tijdens contractbesprekingen. Het zou me niks verbazen als iemand uit het kamp Hamilton dit gelekt heeft om zo een betere onderhandelingspositie te verwerven.

Daar zat ik dus ook aan te denken. Zo'n berichtje komt Lewis niet ongunstig uit. Andere teams kloppen bij Lewis aan en McLaren zal er alles aan doen om hem te behouden.

Enzo

Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 15:28:38
Inderdaad. Maar het geeft McLaren ook weer kijkruimte wat gevaarlijk kan zijn. Vettel schijnt ook in te zijn voor een eventuele overstap...

Ben overigens wel nieuwsgierig hoe Hamilton het zou doen bij een ander team. Het is een snelle coureur zonder twijfel, maar of hij ook een team naar z'n hand kan zetten of opbouwen is een tweede. Het zijn kwaliteiten die kampioenen zoals Alonso en Schumacher wel bezitten, bij Hamilton ben ik daar niet zo zeker van. Mentaal lijkt hij één van de zwakkere spelers in het veld.

_Makke_

Citaat van: Ńiels op 01 juni 2012 - 14:52:51
Citaat van: Enzo op 01 juni 2012 - 14:46:05
Citaat van: Ńiels op 01 juni 2012 - 14:41:10
Als Hamilton niet tevreden is over de werking van zijn team zie ik als enige mogelijkheid voor hem Red Bull.

Of Merc als Schumacher vertrekt, of Renault als Grosjean blijft crashen, of Ferrari als Massa weg gaat.
Maar om eerlijk te zijn zie ik dat allemaal niet gebeuren, Hamilton blijft gewoon bij McLaren.
Mercedes zou dan een optie zijn ja, gezien de band met Mercedes. Maar of hij daar dan beter is dan bij McLaren... Als hij echt naar een ander topteam wil, zal het Red Bull zijn. Bij Ferrari zie ik hem niet meteen instappen, gezien de historie met Alonso (en het feit dat die het team volledig naar zijn hand heeft gezet), hoewel beiden heren tegenwoordig wel de beste vriendjes in de paddock lijken te zijn.

Mercedes lijkt mij niet bepaald een mogelijkheid. Ook daar loopt wel eens iets mis, vraag maar aan MS. Ik denk dan ook vooral aan Red Bull. Misschien is het voor hem nog niet zo slecht om op te stappen. Een nieuwe omgeving kan al eens deugt doen.

Franky R.

Citaat van: Fabian van Tiel op 01 juni 2012 - 15:00:52
Ik denk dat Lewis toch bij McLaren blijft. Die Fransman kan het iig mooi brengen. Maar dat Hamilton tussentijds zal vertrekken lijkt me helemaal overtrokken. Wie weet wat er aan het einde van het seizoen gaat gebeuren. Was het niet vorig seizoen dat Lewis bij RBR werd gespot samen met Horner en dat dat meteen betekende dat Lewis naar RBR ging? Misschien is het wel een spelletje van Lewis(of iemand in zijn nabije omgeving) om de boel weer op scherp te zetten voor zover dat nog niet gebeurd is.


Mee eens...wat een onzinbericht! Voor McLaren en Ferrari is de F1 zowat hun core-business, dat is bij die "energiedrankjesfabrikant" toch wel wat minder... :P [size=78%] [/size]

Wizard

Citaat van: Enzo op 01 juni 2012 - 15:32:40
Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 15:28:38
Inderdaad. Maar het geeft McLaren ook weer kijkruimte wat gevaarlijk kan zijn. Vettel schijnt ook in te zijn voor een eventuele overstap...

Ben overigens wel nieuwsgierig hoe Hamilton het zou doen bij een ander team. Het is een snelle coureur zonder twijfel, maar of hij ook een team naar z'n hand kan zetten of opbouwen is een tweede. Het zijn kwaliteiten die kampioenen zoals Alonso en Schumacher wel bezitten, bij Hamilton ben ik daar niet zo zeker van. Mentaal lijkt hij één van de zwakkere spelers in het veld.

Omdat het afgelopen seizoen niet wilde lukken? Dit seizoen maakt Lewis anders een stabiele indruk, ondanks dat hem 'constant' de wind uit de zeilen wordt gehaald.

Enzo

Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 17:48:46
Citaat van: Enzo op 01 juni 2012 - 15:32:40
Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 15:28:38
Inderdaad. Maar het geeft McLaren ook weer kijkruimte wat gevaarlijk kan zijn. Vettel schijnt ook in te zijn voor een eventuele overstap...

Ben overigens wel nieuwsgierig hoe Hamilton het zou doen bij een ander team. Het is een snelle coureur zonder twijfel, maar of hij ook een team naar z'n hand kan zetten of opbouwen is een tweede. Het zijn kwaliteiten die kampioenen zoals Alonso en Schumacher wel bezitten, bij Hamilton ben ik daar niet zo zeker van. Mentaal lijkt hij één van de zwakkere spelers in het veld.
Omdat het afgelopen seizoen niet wilde lukken? Dit seizoen maakt Lewis anders een stabiele indruk, ondanks dat hem 'constant' de wind uit de zeilen wordt gehaald.

Stabiel? Omdat hij geen commentaar geeft en alleen maar gevoerde teksten uitblaat? Ik zie nog steeds de fragile persoonlijkheid van vorig jaar om eerlijk te zijn, hij houdt het alleen beter voor zich. Dit is echt iets waar ik aan twijfel bij Hamilton, kan hij een team opbouwen en leiden zoals Alonso of Schumacher? I'm not so sure...

Wizard

Afgelopen seizoen kon hij slecht met tegenslag omgaan. Meestal volgde een kamikaze-actie als het niet wilde vlotten. Dat lijkt er nu wel uit. Hamilton maximaliseert nu naar omstandigheden. En ondanks alle tegenslag is de schade daardoor behoorlijk beperkt gebleven. Dat zorgt ervoor dat de leiders niet in een comfortabele positie terecht komen om het WK tactisch binnen te angelen. Althans, als je dit doortrekt.

Enzo

Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 17:57:34
Afgelopen seizoen kon hij slecht met tegenslag omgaan. Meestal volgde een kamikaze-actie als het niet wilde vlotten. Dat lijkt er nu wel uit. Hamilton maximaliseert nu naar omstandigheden. En ondanks alle tegenslag is de schade daardoor behoorlijk beperkt gebleven. Dat zorgt ervoor dat de leiders niet in een comfortabele positie terecht komen om het WK tactisch binnen te angelen. Althans, als je dit doortrekt.

Ik denk dat Button aan de grondslag lag van Hamilton's zware jaar vorig seizoen. Button heeft hem regelmatig de oren gewassen en dat was nieuw voor Lewis.

Wizard

Dat is een optie. ;) Maar hoe dan ook, om ontopic te blijven, zo links en rechts heb ik al eerder geluiden opgevangen dat sinds het vertrek van Ron Dennis, het voor Hamilton niet beter/leuker is geworden. Whitmarsh zou een zwak hebben voor Jenson Button. Natuurlijk geloof ik dat dit ontzettend is opgeblazen door de media maar waar rook is, is vuur. Op de één of andere manier is er een omslag geweest op een bepaald moment: Ineens geloof ik niet meer dat Hamilton bij McLaren zal blijven. En waarom wordt ineens zoveel minder salaris geboden?? Lijkt me toch dat er ergens een kink in de kabel zit. En misschien sla ik nu wel ontzettend door maar ik sluit niet uit dat Hamilton nog wel eens zou kunnen vertrekken bij McLaren.

0634

Citaat van: rafael25 op 01 juni 2012 - 14:32:56
:'(Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=41844

Dat artikel stond hier al, plus ik had het al gelinkt aan dit topic... :P

0634

Citaat van: Fabian van Tiel op 01 juni 2012 - 15:29:25
Citaat van: Enzo op 01 juni 2012 - 15:19:45
Nou, je hoort vaker dat ze tijdens onderhandelingen zaken laten lekken naar de media om zo meer sterkte te hebben in de onderhandelingen.
Geruchten en media zijn machtige wapens tijdens contractbesprekingen. Het zou me niks verbazen als iemand uit het kamp Hamilton dit gelekt heeft om zo een betere onderhandelingspositie te verwerven.

Daar zat ik dus ook aan te denken. Zo'n berichtje komt Lewis niet ongunstig uit. Andere teams kloppen bij Lewis aan en McLaren zal er alles aan doen om hem te behouden.
Och, ik denk dat het weinig met financien te maken heeft. Ik denk eerder dat Lewis twijfelt of McLaren hem op dit moment wel kampioen kan maken.

0634

Citaat van: Wizard op 01 juni 2012 - 18:05:26
Dat is een optie. ;) Maar hoe dan ook, om ontopic te blijven, zo links en rechts heb ik al eerder geluiden opgevangen dat sinds het vertrek van Ron Dennis, het voor Hamilton niet beter/leuker is geworden. Whitmarsh zou een zwak hebben voor Jenson Button. Natuurlijk geloof ik dat dit ontzettend is opgeblazen door de media maar waar rook is, is vuur. Op de één of andere manier is er een omslag geweest op een bepaald moment: Ineens geloof ik niet meer dat Hamilton bij McLaren zal blijven. En waarom wordt ineens zoveel minder salaris geboden?? Lijkt me toch dat er ergens een kink in de kabel zit. En misschien sla ik nu wel ontzettend door maar ik sluit niet uit dat Hamilton nog wel eens zou kunnen vertrekken bij McLaren.
Dat geloof ik ook wel. Ik zie zelfs wel kansen bij hem om bij Red Bull in te stappen.

Figge

#89
Stel je voor... Vettel en Hamilton bij RBR...
Dat zou echt een briljante combi zijn.
En ik vrees ook voor de vorm van McLaren mocht dat gebeuren...