Silly Season 2012/2013

Gestart door Enzo, 24 mei 2012 - 22:25:36

« vorige - volgende »

Wizard


Kootje

Citaat van: Wizard op 05 oktober 2012 - 12:48:07
Citaat van: Kootje op 04 oktober 2012 - 18:41:57
Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2012 - 18:36:02
Kova naar Williams? Zowel voor Kova als voor Williams zou dat een mooie transfer zijn in mijn ogen.

Héhé ...... eindelijk komen jullie is met 'n optie waar ik 't mee eens kan zijn. :P

Serieus? Natuurlijk hij heeft inmiddels flink ervaring en is solide, maar dan heb je alles wel gehad ongeveer.

Ja, alhoewel 't met 'n kwinkslag bedoeld is waar 't jullie betreft, meende ik het optie gedeelte idd serieus.
De door jullie steeds maar weer naar voren geschoven Massa en Sutil hoef ik iig niet zo nodig in de Williams te zien.

Wat Kova betreft denk ik dat die jaartjes in de luwte hem 'n betere coureur hebben gemaakt dan dat hij ooit was.
En ook bij McLaren vond ik hem al niet slecht, al was hij niet opgewassen tegen Hamilton.
Dus ja ..... dat leek mij 'n goede optie, maar helaas .... hij blijft Caterham trouw.

CitaatIk zou Hülkenberg (of Di Resta) daar graag zien instappen samen met Massa. Mja, zolang geld nodig is, is de keuze niet onbeperkt.

Die eerste 2 zie ik ook nog wel zitten, maar Massa absoluut niet.
Die is toch echt op z'n retour, en presteerd alleen nog maar als z'n baan op de tocht staat.
Kova, Hulk en Diresta hebben nog 'n mooie toekomst voor zich, Massa en die andere door jullie veel genoemde optie Sutil niet meer.


Franky R.

Alsdus Heikki Kovalainen...
CitaatIk heb tot op heden nog geen serieuze gesprekken gehad met andere teams dus het lijkt erop dat ik blijf waar ik nu zit


Ik denk dat Ferrari andermaal blundert [Perez], door de onderhandelingen met Kovalainen af te breken. Vervolgens ziet Heikki zich gedwongen bakzeil te halen, waar hij eerder terecht ontevreden over de ontwikkelingen bij Caterham... ::)


Maar laat Heikki nog even wachten met tekenen, Pastor zit op de schopstoel vanwege de verkiezingen in zijn land. Zijn stoeltje wordt immers betaald door Chavez, en het is nu 50/50 qua prognoses... ;)

Wizard

Citaat van: Kootje op 05 oktober 2012 - 15:52:29
Die eerste 2 zie ik ook nog wel zitten, maar Massa absoluut niet.
Die is toch echt op z'n retour, en presteerd alleen nog maar als z'n baan op de tocht staat.
Kova, Hulk en Diresta hebben nog 'n mooie toekomst voor zich, Massa en die andere door jullie veel genoemde optie Sutil niet meer.

Twijfelachtige strategiën zijn hier debet aan. Ferrari heeft, zeker in races dat Massa niet héél ver achter Alonso reed, Massa vaak buiten gelaten terwijl hij tegen de cliff reed. Waarschijnlijk een strategische gok onder het motto, 2 ijzers in het vuur hebben, maar zelden leidde het tot resultaat. Wat mij opviel is dat Massa vooral in de beginfase prima reed, mee kon klappen met Alonso, maar na de tweede pitstop ver terugviel door onnodig lang buiten te moeten blijven. Niet dat Massa een best seizoen heeft, écht niet, maar ik denk dat de resultaten niet representatief zijn voor zijn kennen en kunnen. Dan heb ik het nog niet over motivatie. Button werd in 2008 ook afgeschreven hé! Het doek viel voor Honda, niemand pikte Button op en de mensen vonden het prima. Niemand dacht nog aan een carriere in de top van de lijsten. En kijk nu! Massa kan écht wel rijden hoor. Natuurlijk wordt hij niet de nieuwe Vettel en loopt hij over van talent, maar teams als Williams kunnen rijders als Massa prima gebruiken. En Massa heeft dat nodig. Voor zijn eigen succes kunnen rijden. Ik denk dat dát meer de reden is voor tegenvallend resultaat dan het ongeluk. Mja, we zullen zien. Ik zie Massa sowieso niet 1,2,3 bij Williams terechtkomen.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 05 oktober 2012 - 16:12:56

Wat mij opviel is dat Massa vooral in de beginfase prima reed, mee kon klappen met Alonso, maar na de tweede pitstop ver terugviel door onnodig lang buiten te moeten blijven. Niet dat Massa een best seizoen heeft, écht niet, maar ik denk dat de resultaten niet representatief zijn voor zijn kennen en kunnen.


Als Massa onnodig buiten verbleef, is dat juist geïnitieerd door Ferrari zelf...Dan moeten ze niet gaan huilen dat Massa beter mee moet kunnen met Alonso, IMHO. En dan is alle poeha over wel of niet verlengen van het dienstverband met Massa overbodig.


Ik denk dat men verwachtte dat Massa er veel dichter op zou zitten, en dat is dus al drie jaar niet het geval. Dan ga je idd. de zaken nader bekijken, maar persoonlijk wil ik gewoon een ander naast Alonso zien. Perez was mooi geweest, Heikki stond kennelijk voor een dichte deur bij Ferrari want hij praat weer met Caterham...Hulkenberg??! Ben niet zo kapot van die jongen, i.i.t. zijn eerste seizoen voor Williams.

Niels_

Alguersuari zou naar Force India trekken. Is niet bekend in wie zijn plaats, maar de geruchtenmolen kan weer op gang komen.

Alguersuari >>> Force india
Hulkenberg/Di Resta >>> Ferrari?

Het zit er meer en meer aan te komen... :P

Wizard

Citaat van: Franky R. op 05 oktober 2012 - 16:19:19
Als Massa onnodig buiten verbleef, is dat juist geïnitieerd door Ferrari zelf...Dan moeten ze niet gaan huilen dat Massa beter mee moet kunnen met Alonso, IMHO. En dan is alle poeha over wel of niet verlengen van het dienstverband met Massa overbodig.

Talent, Pérez, laten ze anders varen. En jij en ik kennen de strategie van Ferrari. Natuurlijk zijn resultaten voor verbetering vatbaar, maar gaarne buiten het vaarwater van Alonso blijven.

CitaatIk denk dat men verwachtte dat Massa er veel dichter op zou zitten, en dat is dus al drie jaar niet het geval. Dan ga je idd. de zaken nader bekijken, maar persoonlijk wil ik gewoon een ander naast Alonso zien. Perez was mooi geweest, Heikki stond kennelijk voor een dichte deur bij Ferrari want hij praat weer met Caterham...Hulkenberg??! Ben niet zo kapot van die jongen, i.i.t. zijn eerste seizoen voor Williams.

Vond ik juist tegenvallen. En ook nu is 'der Hulk' te wisselend in zijn presteren. Zonder écht hoge pieken. Geef mij maar Di Resta.

Figge

Citaat van: Franky R. op 05 oktober 2012 - 16:01:17
Alsdus Heikki Kovalainen...
CitaatIk heb tot op heden nog geen serieuze gesprekken gehad met andere teams dus het lijkt erop dat ik blijf waar ik nu zit


Ik denk dat Ferrari andermaal blundert [Perez], door de onderhandelingen met Kovalainen af te breken. Vervolgens ziet Heikki zich gedwongen bakzeil te halen, waar hij eerder terecht ontevreden over de ontwikkelingen bij Caterham... ::)


Maar laat Heikki nog even wachten met tekenen, Pastor zit op de schopstoel vanwege de verkiezingen in zijn land. Zijn stoeltje wordt immers betaald door Chavez, en het is nu 50/50 qua prognoses... ;)

Misschien ook wel een beetje tacktiek van Kovy. Misschien zegt ie dit wel om andere teams weer tot bewegen te dwingen. Een beetje tijdsdruk uitoefenen. Kovy zou toch een serieuze optie moeten zijn voor Ferrari, Williams en ook Sauber. En zelfs ook SFI...
Zonde als Heikki niet naar een beter team vertrekt... En een gemiste kans voor die teams...

SDG

http://www.formule1.nl/nieuws/detail/telmex-blijft-bij-sauber/

Geruststellend nieuws voor Sauber, dat ongetwijfeld ook zijn invloed zal hebben op de keuze van de tweede coureur, die nu niet noodzakelijk een heel fortuin moet meebrengen.

Kootje

#804
Citaat van: SDG op 05 oktober 2012 - 23:16:15
http://www.formule1.nl/nieuws/detail/telmex-blijft-bij-sauber/

Geruststellend nieuws voor Sauber, dat ongetwijfeld ook zijn invloed zal hebben op de keuze van de tweede coureur, die nu niet noodzakelijk een heel fortuin moet meebrengen.

Zat ik me toevallig net af te vragen, thanx.  :)
Wellicht opent dat de deur voor Rodolfo Gonzalez, de teamgenoot van Giedo afgelopen jaar, al hoop ik van niet.

Folkert

Zou denk ik wel een voordeel kunnen zijn voor Kamui. Zou het erg jammer vinden als hij moet vertrekken. Niet de top zoals Lewis, Vettel en Fernando, maar wel een Button(vermoed ik) Webber of Rosberg.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Of je 'm met Button,m Webber en Rosberg kunt vergelijken weet ik niet, maar hij is iig 'n genot om naar te kijken.
Zou 't daarom ook erg jammer vinden als Kamui  de F1 vaarwel moet zeggen.

0634

Citaat van: Folkert op 06 oktober 2012 - 07:37:06
Zou denk ik wel een voordeel kunnen zijn voor Kamui. Zou het erg jammer vinden als hij moet vertrekken. Niet de top zoals Lewis, Vettel en Fernando, maar wel een Button(vermoed ik) Webber of Rosberg.

No way. Button is een klasse beter dan Rosberg of Webber en bovendien is Kamui nou net totaal anders dan Button qua rijstijl. Het is meer een mindere uitvoering van Hamilton. Van Button heeft hij helemaal niets. Van Rosberg ook niet. Rosberg kan niet racen, alleen snel rijden, Kamui kan juist wel racen, maar mist soms de echte snelheid.

0634

Citaat van: Kootje op 06 oktober 2012 - 07:41:06
Of je 'm met Button,m Webber en Rosberg kunt vergelijken weet ik niet, maar hij is iig 'n genot om naar te kijken.
Zou 't daarom ook erg jammer vinden als Kamui  de F1 vaarwel moet zeggen.
Zeker. Ik ben geen fan van hem, maar hoort in F1 thuis.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 06 oktober 2012 - 08:20:30
Citaat van: Folkert op 06 oktober 2012 - 07:37:06
Zou denk ik wel een voordeel kunnen zijn voor Kamui. Zou het erg jammer vinden als hij moet vertrekken. Niet de top zoals Lewis, Vettel en Fernando, maar wel een Button(vermoed ik) Webber of Rosberg.

No way. Button is een klasse beter dan Rosberg of Webber en bovendien is Kamui nou net totaal anders dan Button qua rijstijl. Het is meer een mindere uitvoering van Hamilton. Van Button heeft hij helemaal niets. Van Rosberg ook niet. Rosberg kan niet racen, alleen snel rijden, Kamui kan juist wel racen, maar mist soms de echte snelheid.
Ja nu ik er over na denk is Button eigenlijk klasse hoger. Maar Kamui schat ik eigenlijk wel in op niveau Webber en Rosberg.
Trotse vader van Rosalie(L)