Silly Season 2012/2013

Gestart door Enzo, 24 mei 2012 - 22:25:36

« vorige - volgende »

Fabian

Ferrari maakt zichzelf toch wel een beetje belachelijk. Perez in je opleidingsprogramma hebben zitten, maar hem niet in dienst nemen. Vervolgens gaat een van je grootste concurrenten met hem aan de haal. Niet echt slim...

robbert

en hier mag ferrari nu het ook vergeten om perez voor de scuderia te laten racen. Ze hadden hem beter al gecontracteerd, maar nee, hij was te onervaren. Niet raar dat Mclaren zijn kans waagt. Benieuwd of Perez nu nog bij de talententeam van ferrari zal mogen blijven, nu hij bij de concurrentie zal racen

Figge

Welnee joh...
Ferrari's talenten programma is een wassen neus...
Ze hebben Bianchi daar ook inzitten (als er nog andere rijders moet je het ff zeggen... Zou niet weten wie)
Maar die mag niet eens een vrijdag VT doen. Op Magny Cours moet de auto zelfs delen met Davide Rigon...
Nee dat Ferrari DDP heeft echt 0 toegevoegde waarde. Ik zou zeggen: Stoppen maar met dat project.

Franky R.

Citaat van: Mark F1gge op 28 september 2012 - 17:22:59
Welnee joh...
Ferrari's talenten programma is een wassen neus...
Ze hebben Bianchi daar ook inzitten (als er nog andere rijders moet je het ff zeggen... Zou niet weten wie)
Maar die mag niet eens een vrijdag VT doen. Op Magny Cours moet de auto zelfs delen met Davide Rigon...
Nee dat Ferrari DDP heeft echt 0 toegevoegde waarde. Ik zou zeggen: Stoppen maar met dat project.


Helemaal mee eens. Bianchi had allang in een F1 moeten zitten, i.p.v. dat die gast nu RWS rijdt en nu wordt 'geowned' door Frijns [dat hoop ik dan]...


CitaatBS, van het begin tot het einde...


Dat mag je zeggen, Enzo. Als je mij/ons ook laat weten waarom...

Wizard

Ik heb het nieuws op me in laten werken. Hamilton dus naar Mercedes, Schumacher met pensioen en Pérez naar McLaren. Dat zou betekenen dat Massa mag blijven of dat een gelijkwaardige rijder instapt. Ik zeg: LAAT HET VOLGENDE SEIZOEN GAUW STARTEN!!!

Enzo

Citaat van: Franky R. op 28 september 2012 - 15:45:25
Oh ja,
Wilde nog wat zeggen over Schumacher...Tja, het ging vanaf het begin al verkeerd. Michael liet zich destijds verleiden tot uitspraken [ik ga voor het WK], die hij schielijk moest terugdraaien. Vervolgens reed hij race na race achter Rosberg aan.


Wat anderen ook al vertelden; Schumi heeft niet hetgeen gebracht, wat hij zelf verwachtte noch Mercedes. Daar komt ook nog bij dat hij zijn hand zwaar overvroeg in de onderhandelingen. Ja, de pers loopt nog altijd achter hem aan, maar daar betaalt Mercedes hem niet voor.


En vergeet niet; Eerder zei Ross Brawn al dat een ander er al uit was gevlogen....

Dat een zevenvoudig WK in eerste instantie een goal heeft om WK te worden lijkt me logisch. Als hij een lagere target had gesteld was het pas erg geweest imo. Je doet mee om te winnen, zo zit de man in elkaar.

Je tweede punt, dat hij race na race achter Rosberg aanrijdt is gewoon niet waar. Zoals al vaker gezegd vanaf de tweede helft van het seizoen 2011 heeft Schumacher de overhand gehad op Rosberg.

Schumacher heeft juist uitzonderlijke dingen laten zien en heeft menig criticus de mond gesnoerd met zijn rijden. Het feit dat het niet lukte is imo 100% aan Mercedes te wijten.

Wij weten nog helemaal niks van de onderhandelingen tussen Schumacher en Mercedes dus hoe kan jij stellen dat hij overvroeg?

Last but not least, Brawn heeft nooit gezegd dat Schumacher vervangen zou worden als hij een roocky was. Never...

Dus van A tot Z BS...



Wizard

Citaat van: Fabian op 28 september 2012 - 17:12:02
Ferrari maakt zichzelf toch wel een beetje belachelijk. Perez in je opleidingsprogramma hebben zitten, maar hem niet in dienst nemen. Vervolgens gaat een van je grootste concurrenten met hem aan de haal. Niet echt slim...

Nee, niet slim. Ook mijn eerste gedachten. Maar je kunt je afvragen of inzichten niet veranderen. Waarschijnlijk had Ferrari plannen met Pérez maar komt ineens Alonso binnen wandelen. Als Ferrari dan moet kiezen, kiest het voor een rijder die A het meest talentvol is, B het team uit de slob kan trekken. Pérez moet rijpen en de situatie om zich te ontwikkelen bij een McLaren is idealer dan als Ferrari kopman. En een tweede talent naast Alonso gaat simpelweg niet goedkomen. De sleutel tot succes blijft een kopman en secundant.

Sabai

Dat vind ik ook Perez had geen betere keuze dan deze kunnen maken. Nu zal hij teminste een eerlijke kans krijgen tegen over button.

0634

Citaat van: Wizard op 28 september 2012 - 18:09:30
Ik heb het nieuws op me in laten werken. Hamilton dus naar Mercedes, Schumacher met pensioen en Pérez naar McLaren. Dat zou betekenen dat Massa mag blijven of dat een gelijkwaardige rijder instapt. Ik zeg: LAAT HET VOLGENDE SEIZOEN GAUW STARTEN!!!
Di Resta naar Ferrari? Of Hulk. Maar ik verwacht Massa. Maar ik verwachte ook dat Lewis bij Mac zou blijven.

Wizard

De opvolger mag niet (te) veel talent hebben. ;)

0634

#670
Citaat van: Enzo op 28 september 2012 - 18:09:58
Je tweede punt, dat hij race na race achter Rosberg aanrijdt is gewoon niet waar. Zoals al vaker gezegd vanaf de tweede helft van het seizoen 2011 heeft Schumacher de overhand gehad op Rosberg.

Overhand? Sorry hoor, maar je kan hooguit zeggen dat ze gelijke tred hielden van dat moment maar echt niet meer dan dat. En dan nog is Rosberg niet de benchmark van de F1.

CitaatSchumacher heeft juist uitzonderlijke dingen laten zien en heeft menig criticus de mond gesnoerd met zijn rijden. Het feit dat het niet lukte is imo 100% aan Mercedes te wijten.
Welke races waren volgens jou dan uitzonderlijk??? (oprechte vraag)

CitaatWij weten nog helemaal niks van de onderhandelingen tussen Schumacher en Mercedes dus hoe kan jij stellen dat hij overvroeg?
Overvragen is niet het juiste woord, want dat impliceert dat het om geld draait. Dat weet ik niet. Maar op Autosport kan je wel lezen dat MS veel te lang treuzelde volgens Merc en dat als hij zelf eerder had besloten het een done-deal was geweest.

Daar komt bij dat hij twee jaar had willen tekenen ipv één. Althans, dat is het verhaal dat gaat/ging.

CitaatDus van A tot Z BS...

Niet dus. Sowieso is het beoordelen van de prestaties van MS meningen, en dus per definitie geen BS.

0634


Wizard

Jij denkt dan een Vettel of Hamilton serieus zou kunnen instappen bij Ferrari? Alonso zwiept de deur open en Ferrari zit er op te wachten?

0634

Citaat van: Wizard op 28 september 2012 - 19:29:12
Jij denkt dan een Vettel of Hamilton serieus zou kunnen instappen bij Ferrari? Alonso zwiept de deur open en Ferrari zit er op te wachten?

Nee. Maar ik denk dat de status van de nieuwe rijder de berperking zal zijn en niet het talent.

Figge

Het is volgens mij overduidelijk dat Ferrari met een 1e en 2e rijder werkt, inclusief teamorders met toebehoren.
Daarnaast wil Ferrari volgens mij niet gokken op een te onervaren rijder.
Dus een iemand met minstens 4 a 5 jaar ervaring, die geschikt is als 2e rijder. Dat is een erg kleine vijver om uit te vissen.
Dus voldoet Massa nog prima voor volgend jaar...