Silly Season 2012/2013

Gestart door Enzo, 24 mei 2012 - 22:25:36

« vorige - volgende »

Fabian

Citaat van: SDG op 27 september 2012 - 08:56:19
Citaat van: Fabian op 27 september 2012 - 00:25:13
Dit artikel plaatsten wij een paar dagen terug. Alguersuari heeft het over een team rond P5, P6 en P7 in constructeurskampioenschap. Hij is in ieder geval erg zeker van zijn zaak.

Zeker zijn van je zaak in de Formule 1? Is dat geen contradictio in terminis?
Dat is het zeker. Maar goed Jaime zegt dat hij volgend jaar racet. Of dat F1 is weet ik niet, maar hij zegt van wel. Eerst zien dan geloven.

Gerard

Sauber? dat meldt fok althans..
Maar waar gaan Perez of Koba dan heen ???

Fabian

Citaat van: Gerard op 27 september 2012 - 12:20:19
Sauber? dat meldt fok althans..
Maar waar gaan Perez of Koba dan heen ???
Geen idee....

Fabian

Citaat van: Fabian op 27 september 2012 - 12:27:01
Citaat van: Gerard op 27 september 2012 - 12:20:19
Sauber? dat meldt fok althans..
Maar waar gaan Perez of Koba dan heen ???
Geen idee....
Perez dan toch naar Ferrari?

Wizard

Zou toch jammer zijn als Kobayashi weg moet.....

Sabai

Aan de ene kant wel maar ik vind hem dit jaar wel een beetje minder dan voorheen en zie Perez alleen maar groeien.

Figge

Aan de andere kant denk ik ook dat Kobayashi wel al op zijn maximum te halen niveau zit...


Figge

Heb er geen harde feiten voor. Tis meer een indruk...
Gebaseerd op het feit dat ie niet in staat blijkt tot de incidentele pieken die Perez wel laat zien.
Helaas een beetje te flets in de races. Dat kan uiteraard ook aan de combi rijstijl en auto liggen.
Misschien spelen ook de banden in zijn nadeel. Dat maakt dat ik de indruk krijg dat hij niet sneller kan dan dit.

Wizard

Ik heb een minder hoge hoed op van Pérez. Een Ferrari-waardig rijder moet een Kobayashi toch inpakken? En dat zie ik Pérez te mijn doen. Mja, aan de andere kant, zoekt Ferrari een goede tweede rijder of een eerste rijder die Alonso het vuur aan de schenen kan leggen? En dan ga ik voor het laatste. En dan is Pérez Ferrari-waardiger dan in de tweede zin van deze post.

Enzo

Citaat van: Wizard op 27 september 2012 - 21:43:10
Ik heb een minder hoge hoed op van Pérez. Een Ferrari-waardig rijder moet een Kobayashi toch inpakken? En dat zie ik Pérez te mijn doen. Mja, aan de andere kant, zoekt Ferrari een goede tweede rijder of een eerste rijder die Alonso het vuur aan de schenen kan leggen? En dan ga ik voor het laatste. En dan is Pérez Ferrari-waardiger dan in de tweede zin van deze post.

Nou, ik schat Kobayashi ook niet echt slechter in dan Perez om eerlijk te zijn. Perez heeft misschien de betere resultaten gehaald voor Sauber, de meeste waren door een mazzeltje in de strategie of bandenslijtage. Sterker nog, nu we het erover hebben, ik zie liever Kamui in de tweede Ferrari dan Perez... ::)

Franky R.

Citaat van: Enzo op 27 september 2012 - 21:57:36
Citaat van: Wizard op 27 september 2012 - 21:43:10
Ik heb een minder hoge hoed op van Pérez. Een Ferrari-waardig rijder moet een Kobayashi toch inpakken? En dat zie ik Pérez te mijn doen. Mja, aan de andere kant, zoekt Ferrari een goede tweede rijder of een eerste rijder die Alonso het vuur aan de schenen kan leggen? En dan ga ik voor het laatste. En dan is Pérez Ferrari-waardiger dan in de tweede zin van deze post.

Nou, ik schat Kobayashi ook niet echt slechter in dan Perez om eerlijk te zijn. Perez heeft misschien de betere resultaten gehaald voor Sauber, de meeste waren door een mazzeltje in de strategie of bandenslijtage. Sterker nog, nu we het erover hebben, ik zie liever Kamui in de tweede Ferrari dan Perez... ::)


Ik vind dat de 'fout' juist wel bij Kobayashi zit. Vorig jaar was hij samen met Lewis slachtoffer van de Pirelli's. Sindsdien heeft Lewis zich fors verbeterd qua omgang met de banden. Kamui daartegen is blijven hangen, en moet daardoor telkens inleveren. IMHO.


Want wat je zegt; het is opvallend dat Perez zo goed kan omgaan met de banden, in dezelfde auto als Kobayashi.
Want het lijkt mij sterk dat Perez alle 'mazzeltjes' pakt in de Sauber. Dat krijg je dezelfde non-discussie als Alonso die door 'geluk' bovenaan de competitie staan... :P


Kootje

Ik weet 't niet ..... op de een of andere manier zie ik 't niet gebeuren.
Behalve 't geld, zie ik niet waarom hij naar Mercedes zou gaan.
Gaat hij wel, dan wordt dat dus geen 2e titel voor Lewis.
Tenzij hij dit jaar nog kampioen weet te worden.

Wizard

Hoezo zou Brawn en Mercedes hem niet kunnen laten zegevieren? Afzonderlijk hebben ze allen successen gehad en ook nu denk ik dat Mercedes binnen 2-3 seizoenen gewoon meedoet. Sterker nog, als ik met een schuin oog kijk naar de toekomstbeelden lijkt mij Mercedes geen eens de minst goede keuze. Maar, het is aan Lewis! Een overstap juich ik toe. Weg onder die vleugels van McLaren en hop naar Mercedes met dat kadaver. Ik ben voor! Oh, en Schumacher-moe. Dus dubbel feest!