Round 6: Grand Prix Monaco, Monte Carlo

Gestart door Enzo, 22 mei 2012 - 13:15:33

« vorige - volgende »

Kootje

#375
Citaat van: sanderalonso op 27 mei 2012 - 17:00:50
Citaat van: Franky R. op 27 mei 2012 - 16:57:06
Citaat van: sanderalonso op 27 mei 2012 - 16:49:57
Citaat van: Franky R. op 27 mei 2012 - 16:45:58
Citaat van: sanderalonso op 27 mei 2012 - 16:39:51
Misverstand, kan gebeuren ;)


Ok dan.


En Wizard heeft best gelijk...Op een forum zitten mensen die allemaal weer een andere mening hebben. Je mag nu best genieten van het feit dat Alonso nu het WK aanvoert, want dat is een feit!


Maar het seizoen is nog heel lang en ook Ferrari steekt niet boven de andere teams uit. Alonso heeft maximaal geprofiteerd van de omstandigheden, ook dat is een feit. Maar dat de auto echt mee kan...dat zagen we juist aan Massa van niet.


We zullen het zien in Canada.

Dat is het juist, ik denk dat we net(Om het misverstand uit te sluiten:P) aan Massa hebben kunnen zien dat de Ferrari nu wel mee kan.


Ja, dat klopt! Ferrari kun nu wel meekomen...Dat bestrijdt niemand...Maar je weet nog wel dat Massa dit seizoen ooit startte vanaf de achterhoede, terwijl Alonso vooraan reed?


Als Massa dit momentum weet vast te houden, dan kun je zeggen dat Ferrari op de weg terug is. Ik heb altijd gezegd dat je Ferrari nooit moet afschrijven. Niemand in de paddock doet dat...

Ja, maar stel nou dat dat juist aan Massa lag, en dat de Ferrari eigenlijk helemaal niet zo slecht blijkt? ;)


Precies.
Alonso is constant vooraan te vinden en leid het WK. ::)
Hoe kun je dan vol blijven houden dat de Ferrari 'n barrel is ??
Ik bedoel ..... was 't maar 'n barrel, dan hoefde ik iedere race ook niet op het uitvallen van Alonso te hopen. :D

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 27 mei 2012 - 16:55:54
Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 16:49:03
Citaat van: sanderalonso op 27 mei 2012 - 16:39:20
Niet eenzijdig? Volgens mij zeg jij elke keer als ik het over Ferrari heb dat Mclaren sneller is (Of iets in die richting). Dat noem ik anders ook eenzijdig hoor. Ik irriteer me niet aan meningen, maar wel aan excuses als Ferrari elke keer goed presteert.

Ho even! Ik zeg nergens dat Ferrari vandaag geen goede race reed. Sterker nog, ik heb Massa weggezet als man van de race. Alleen verbind jij er conclusies aan en dáármee ben ik het niet eens. Dat Ferrari er vandaag bijzat zul je mij niet zien bepraten. Als 'Ferrarist' ben ik zeker tevreden met het resultaat. Niks anders dan lof voor beide.

Ik zeg ook nergens dat jij zegt dat Ferrari een slechte race heeft gereden. Ik zei alleen dat ze op eigenkracht voor de Mclaren konden komen, en toen begon jij over Button. Anyway, wat mij betreft is de discussie gesloten. We zullen beide toch niet van mening veranderen.

Dat zeg jij! Als Ferrari dit niveau kan vasthouden en zo nu en dan een overwinning kan meepikken zou ik niet weten waarom ik mijn mening niet bijschaaf. Mijn mening bijschaven stemt mij tevreden hoor. Ik doe niks lievers. Waarom ik sceptisch ben is omdat Ferrari qua ruwe snelheid nog te kort komt. Monaco is een beetje de uitzondering waar Ferrari ook afgelopen jaar prima uit de verf kwam en de dominante Red Bull kon bedreigen om de zege. Dus nee, ik ben niet verbaasd en verbind er derhalve geen conclusies aan.

Wizard

Citaat van: Kootje op 27 mei 2012 - 17:04:46
Hoe kun je dan vol blijven houden dat de Ferrari 'n barrel is ??

Inderdaad zeg! Welke idioot roept dat?

SanderD

Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 17:04:58
Citaat van: sanderalonso op 27 mei 2012 - 16:55:54
Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 16:49:03
Citaat van: sanderalonso op 27 mei 2012 - 16:39:20
Niet eenzijdig? Volgens mij zeg jij elke keer als ik het over Ferrari heb dat Mclaren sneller is (Of iets in die richting). Dat noem ik anders ook eenzijdig hoor. Ik irriteer me niet aan meningen, maar wel aan excuses als Ferrari elke keer goed presteert.

Ho even! Ik zeg nergens dat Ferrari vandaag geen goede race reed. Sterker nog, ik heb Massa weggezet als man van de race. Alleen verbind jij er conclusies aan en dáármee ben ik het niet eens. Dat Ferrari er vandaag bijzat zul je mij niet zien bepraten. Als 'Ferrarist' ben ik zeker tevreden met het resultaat. Niks anders dan lof voor beide.

Ik zeg ook nergens dat jij zegt dat Ferrari een slechte race heeft gereden. Ik zei alleen dat ze op eigenkracht voor de Mclaren konden komen, en toen begon jij over Button. Anyway, wat mij betreft is de discussie gesloten. We zullen beide toch niet van mening veranderen.

Dat zeg jij! Als Ferrari dit niveau kan vasthouden en zo nu en dan een overwinning kan meepikken zou ik niet weten waarom ik mijn mening niet bijschaaf. Mijn mening bijschaven stemt mij tevreden hoor. Ik doe niks lievers. Waarom ik sceptisch ben is omdat Ferrari qua ruwe snelheid nog te kort komt. Monaco is een beetje de uitzondering waar Ferrari ook afgelopen jaar prima uit de verf kwam en de dominante Red Bull kon bedreigen om de zege. Dus nee, ik ben niet verbaasd en verbind er derhalve geen conclusies aan.

Wat jij wil...

Wizard

Citaat van: Enzo op 27 mei 2012 - 16:58:46
Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 16:55:51
Citaat van: Enzo op 27 mei 2012 - 16:49:50
Canada is ook een lowdownforce circuit, weinig snelle bochten.
Ik denk dat ook daar Merc en Ferrari sterk zullen zijn.

Wat is een goede auto eigenlijk dit seizoen? Met normale banden was de Ferrari inderdaad nergens geweest, met name door de slechte aero. Maar laat dat dit jaar nou net secundair zijn. Wat dat betreft speelt dat weer in de hand van Ferrari. SanderAlonso kan best gelijk krijgen aan het einde van de rit. Is helemaal niet zo slecht gedacht eigenlijk.

Ik ben niet overtuigd maar ik doe niks liever dan Sanderalonso gelijk geven aan het einde van het seizoen. De Moët staat te popelen om ontkurkt te worden dus laat maar komen. ;)

Wellicht in Montreal voor Schumacher, dan mag je mij ook een glaasje inschenken.  8)

Ik gun het Schumacher wel. Hij heeft ook bakken met pech en het zit hem gewoon niet mee. Zoals eerder gezegd, ik krijg medelijden met Schumacher. Dit verdient hij niet.

Kootje

Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 17:05:43
Citaat van: Kootje op 27 mei 2012 - 17:04:46
Hoe kun je dan vol blijven houden dat de Ferrari 'n barrel is ??

Inderdaad zeg! Welke idioot roept dat?

Ahum ......  :-\

Oké ..... weliswaar niet in die exacte bewoording, maar toch. ??? ::)

;D ;D ;D ;D ;D


Enzo

Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 17:07:15
Citaat van: Enzo op 27 mei 2012 - 16:58:46
Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 16:55:51
Citaat van: Enzo op 27 mei 2012 - 16:49:50
Canada is ook een lowdownforce circuit, weinig snelle bochten.
Ik denk dat ook daar Merc en Ferrari sterk zullen zijn.

Wat is een goede auto eigenlijk dit seizoen? Met normale banden was de Ferrari inderdaad nergens geweest, met name door de slechte aero. Maar laat dat dit jaar nou net secundair zijn. Wat dat betreft speelt dat weer in de hand van Ferrari. SanderAlonso kan best gelijk krijgen aan het einde van de rit. Is helemaal niet zo slecht gedacht eigenlijk.

Ik ben niet overtuigd maar ik doe niks liever dan Sanderalonso gelijk geven aan het einde van het seizoen. De Moët staat te popelen om ontkurkt te worden dus laat maar komen. ;)

Wellicht in Montreal voor Schumacher, dan mag je mij ook een glaasje inschenken.  8)

Ik gun het Schumacher wel. Hij heeft ook bakken met pech en het zit hem gewoon niet mee. Zoals eerder gezegd, ik krijg medelijden met Schumacher. Dit verdient hij niet.

Ach, heb nog steeds een grote glimlach van gisteren. Heb mijn hoop gevestigd op Montreal, Spa en Suzuka. Daar moet het dan gaan gebeuren. :)

Wizard

Spa! Dat zou mooi zijn.....maar nog wel ver weg. ;)

SanderD

Citaat van: Enzo op 27 mei 2012 - 17:09:34
Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 17:07:15
Citaat van: Enzo op 27 mei 2012 - 16:58:46
Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 16:55:51
Citaat van: Enzo op 27 mei 2012 - 16:49:50
Canada is ook een lowdownforce circuit, weinig snelle bochten.
Ik denk dat ook daar Merc en Ferrari sterk zullen zijn.

Wat is een goede auto eigenlijk dit seizoen? Met normale banden was de Ferrari inderdaad nergens geweest, met name door de slechte aero. Maar laat dat dit jaar nou net secundair zijn. Wat dat betreft speelt dat weer in de hand van Ferrari. SanderAlonso kan best gelijk krijgen aan het einde van de rit. Is helemaal niet zo slecht gedacht eigenlijk.

Ik ben niet overtuigd maar ik doe niks liever dan Sanderalonso gelijk geven aan het einde van het seizoen. De Moët staat te popelen om ontkurkt te worden dus laat maar komen. ;)

Wellicht in Montreal voor Schumacher, dan mag je mij ook een glaasje inschenken.  8)

Ik gun het Schumacher wel. Hij heeft ook bakken met pech en het zit hem gewoon niet mee. Zoals eerder gezegd, ik krijg medelijden met Schumacher. Dit verdient hij niet.

Ach, heb nog steeds een grote glimlach van gisteren. Heb mijn hoop gevestigd op Montreal, Spa en Suzuka. Daar moet het dan gaan gebeuren. :)

Ik hoop het voor je. Als het maar niet 'Van uitstel komt afstel' wordt.

SanderD

Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 17:10:29
Spa! Dat zou mooi zijn.....maar nog wel ver weg. ;)

Kan nou al niet wachten. Heb er echt zin in.

Figge

Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 13:59:51
Citaat van: Mark F1gge op 27 mei 2012 - 11:59:28
Eh mister Wizard... Dit is meer dan ruim 20 jaar geleden. Jij was toen jonger dan 10 jaar oud, daarnaast werd F1 toen nog niet veel in Nederland werd uitgezonden.
Is dit de beroemde Wizipedia uit je parate geheugen, of heb je gewoon veel dvd's gekeken...

Eurosport.....LIVE!! Op de basisschool werd op maandagochtend altijd een soort van groepgesprek gedaan. Iedereen kon vertellen wat hij/zij had gedaan in het weekend. Ik vertelde na een race altijd over de race. Toen al geobsedeerd door de Formule 1. Je kunt wel op je 10 vingers natellen waar mijn spreekbeurt over ging in groep 6. Ik verzamelde op jonge leeftijd al alles wat met de Formule 1 te maken had. Mokken, krantenknipsels, postkaarten, boeken, modelautootjes! Mijn eerste boek was het boek Formule 1 van Anjes Verhey. Die verkoos ik boven Pinkeltje en de Kameleon. En ja, ook als kind ben je gewoon fan van een rijder en baal je als deze niet wint. Natuurlijk staat mij eind jaren 80 niet zo goed bij als de jaren 90, maar het gevoel wat ik erbij had wel. Mijn moeder was voor Senna, mijn vader voor Ferrari. Prost werd in 1989 kampioen en besloot niet te starten tijdens de GP van Adelaide. Senna crashte tot grote vreugde van mijn vader en grote irritatie van mij.

Waarom zou ik mij dit niet kunnen herinneren? Kun jij je niks meer herinneren van je jeugd? Kun jij niet meer herinneren dat Nederland het EK-won of Roberto Baggio die overschoot? De voetbalplakboeken tijdens het WK (1990), de spelletjes die je speelde op de Atari en Sega etc etc...

Nou, ik wel! Ik ben opgegroeid met ouders die fervent Formule 1 volgers zijn. Minstens zo enthousiast als mij. Mijn vader ging vroeger naar Zolder, Zandvoort, en miste geen F1-race, die categorie. Mijn oom ging ieder jaar een weekend naar Hockenheim. Dolblij was ik met een handtekening van Jean Alesi! Dat was in 1992. Ik was 12 (werd okt 1992 pas 13). De Formule 1 heeft dus als een rode draad door mijn leven gelopen en ja, ik heb in de loop der jaren veel beeldmateriaal verzamelt en bekeken. En ja, gigantisch veel boeken gelezen. Maar desalniettemin ben ik oprecht als ik zeg dat ik dingen weet of heb gezien. Het heeft geen enkele meerwaarde om hierover te liegen en hoop dat hiermee de twijfel aan mijn oprechtheid ook is weggenomen. Als ik iets niet weet en moet opzoeken, lijkt me dat niks om me voor te schamen. Als iedereen alles wist had google geen bestaansrecht. ;)

Je had ook gewoon kunnen zeggen dat dit je parate kennis is. Vind ik prima hoor.

janke

Ik zie die hele MS niet zitten, maar dit allemaal vind ik zéér triest voor hem. Ik kan er niet om lachen, nee. Ik gun hem dan ook zeer snel een podium plek. En laat hij dat doen in stijl. Maar tot nu is het een drama.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Citaat van: janke op 27 mei 2012 - 17:45:29
Ik zie die hele MS niet zitten, maar dit allemaal vind ik zéér triest voor hem. Ik kan er niet om lachen, nee. Ik gun hem dan ook zeer snel een podium plek. En laat hij dat doen in stijl. Maar tot nu is het een drama.

Er staat ook nog best wel wat op het spel... ::)

Figge

Citaat van: Enzo op 27 mei 2012 - 17:46:21
Citaat van: janke op 27 mei 2012 - 17:45:29
Ik zie die hele MS niet zitten, maar dit allemaal vind ik zéér triest voor hem. Ik kan er niet om lachen, nee. Ik gun hem dan ook zeer snel een podium plek. En laat hij dat doen in stijl. Maar tot nu is het een drama.

Er staat ook nog best wel wat op het spel... ::)

Eh wat dan...
Schumacher II beleeft beleeft nu gewoon alle pech die hij in Schumacher I niet heeft gehad.