Round 6: Grand Prix Monaco, Monte Carlo

Gestart door Enzo, 22 mei 2012 - 13:15:33

« vorige - volgende »

SanderD

Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 16:36:51
Citaat van: sanderalonso op 27 mei 2012 - 16:30:27
Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 16:29:44
Dan stop om het constant te plaatsen en houd die mening voor jezelf.

Een forum is toch om je mening te geven?

Ja, maar niet eenzijdig. Ik heb net zoveel recht op een mening als jij. Kortom, wil je geen discussie, moet je je mening voor je houden. Het is het één of het ander. Maar niet jezelf irriteren als mensen reageren op hetgeen wat jij plaatst.

Niet eenzijdig? Volgens mij zeg jij elke keer als ik het over Ferrari heb dat Mclaren sneller is (Of iets in die richting). Dat noem ik anders ook eenzijdig hoor. Ik irriteer me niet aan meningen, maar wel aan excuses als Ferrari elke keer goed presteert.

SanderD

Citaat van: Franky R. op 27 mei 2012 - 16:36:32
Citaat van: sanderalonso op 27 mei 2012 - 16:26:21
Citaat van: Franky R. op 27 mei 2012 - 16:22:01
Citaat van: sanderalonso op 27 mei 2012 - 16:17:50
Citaat van: Franky R. op 27 mei 2012 - 16:16:38
Citaat van: Enzo op 27 mei 2012 - 16:07:44
Hoe vaak kan het tegenzitten voor Schumacher dit is echt bijzonder te noemen.
Erg knullig van Grosjean, hij had beter in z'n spiegels moeten kijken.

Verder niet echt een spannende race gezien, inhalen is daar al moeilijk en zeker met al die marbles langs de lijn.
Weinig actie gezien eigenlijk, zal er ook mee te maken hebben dat ze niet voluit rijden. Dan heb je automatisch ook minder kans op fouten.


Ik zag in de herhaling van de BBC dat Grosjean een tik kreeg van Alonso en daarop reageerde. MSC zat vervolgens in de fuik!


Sander,


Ferrari had ZELF aangegeven dat hun auto niet competitief was...En dat kon je ook zien aan de performance van Massa.


Je hoeft Wizard niet persoonlijk aan te vallen...

Aan de performance van Massa? Sorry hoor maar volgens mij finishte hij vlak achter de kopgroep...


Hopelijk zit je nu niet te trollen, want daar ben ik helemaal klaar mee...Je weet dat Massa voor Monaco slechts twee punten had tegenover 61 punten voor Alonso?

Ja, maar we hebben het over deze race toch?


Nee, we hadden het over de algemene prestatie's van Ferrari...Natuurlijk heeft Massa het hier goed gedaan, maar het was een feit dat hij voor deze GP nog maar twee punten had!

Misverstand, kan gebeuren ;)

SanderD

Citaat van: Enzo op 27 mei 2012 - 16:38:52
Citaat van: sanderalonso op 27 mei 2012 - 16:34:38
Citaat van: Enzo op 27 mei 2012 - 16:33:21
Ik zeg, geef die Crowjane maar een penalty, ben echt klaar met deze slungel... >:(


Hij werd volgens mij wel lichtelijk getoucheerd door Alonso hoor. Ik weet niet of dit nou 100% de Fout van 'Crowjane' is.

Ach, hij is gewoon zo wild en onbesuisd. Echt nog een rookie, dus opzich mag het wel. Maar hij moet wel beter om zich heen gaan kijken, want dit is nu al de tweede keer dat hij Schumacher's race om zeep helpt. Wellicht dat een straf hem dit doet inzien.

Al moet ik zeggen dat ik ook gewoon teleurgesteld ben over dit incident, baal ervan en dan moeten er koppen rollen... ;D

Haha dat begrijp ik. Ik had het namelijk vorig seizoen met Vettel. Ik heb gewoon een beetje een hekel aan hem.

Franky R.

Citaat van: sanderalonso op 27 mei 2012 - 16:39:51
Misverstand, kan gebeuren ;)


Ok dan.


En Wizard heeft best gelijk...Op een forum zitten mensen die allemaal weer een andere mening hebben. Je mag nu best genieten van het feit dat Alonso nu het WK aanvoert, want dat is een feit!


Maar het seizoen is nog heel lang en ook Ferrari steekt niet boven de andere teams uit. Alonso heeft maximaal geprofiteerd van de omstandigheden, ook dat is een feit. Maar dat de auto echt mee kan...dat zagen we juist aan Massa van niet.


We zullen het zien in Canada.

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 27 mei 2012 - 16:39:20
Niet eenzijdig? Volgens mij zeg jij elke keer als ik het over Ferrari heb dat Mclaren sneller is (Of iets in die richting). Dat noem ik anders ook eenzijdig hoor. Ik irriteer me niet aan meningen, maar wel aan excuses als Ferrari elke keer goed presteert.

Ho even! Ik zeg nergens dat Ferrari vandaag geen goede race reed. Sterker nog, ik heb Massa weggezet als man van de race. Alleen verbind jij er conclusies aan en dáármee ben ik het niet eens. Dat Ferrari er vandaag bijzat zul je mij niet zien bepraten. Als 'Ferrarist' ben ik zeker tevreden met het resultaat. Niks anders dan lof voor beide.

Enzo

Canada is ook een lowdownforce circuit, weinig snelle bochten.
Ik denk dat ook daar Merc en Ferrari sterk zullen zijn.

Wat is een goede auto eigenlijk dit seizoen? Met normale banden was de Ferrari inderdaad nergens geweest, met name door de slechte aero. Maar laat dat dit jaar nou net secundair zijn. Wat dat betreft speelt dat weer in de hand van Ferrari. SanderAlonso kan best gelijk krijgen aan het einde van de rit. Is helemaal niet zo slecht gedacht eigenlijk.

SanderD

Citaat van: Franky R. op 27 mei 2012 - 16:45:58
Citaat van: sanderalonso op 27 mei 2012 - 16:39:51
Misverstand, kan gebeuren ;)


Ok dan.


En Wizard heeft best gelijk...Op een forum zitten mensen die allemaal weer een andere mening hebben. Je mag nu best genieten van het feit dat Alonso nu het WK aanvoert, want dat is een feit!


Maar het seizoen is nog heel lang en ook Ferrari steekt niet boven de andere teams uit. Alonso heeft maximaal geprofiteerd van de omstandigheden, ook dat is een feit. Maar dat de auto echt mee kan...dat zagen we juist aan Massa van niet.


We zullen het zien in Canada.

Dat is het juist, ik denk dat we net(Om het misverstand uit te sluiten:P) aan Massa hebben kunnen zien dat de Ferrari nu wel mee kan.

gloudiesaurus

Massa reed inderdaad dit weekend weer sterk, maar denk dat dat eerder aan Massa ligt dan Ferrari...  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wizard

Citaat van: Franky R. op 27 mei 2012 - 16:45:58
Maar het seizoen is nog heel lang en ook Ferrari steekt niet boven de andere teams uit. Alonso heeft maximaal geprofiteerd van de omstandigheden, ook dat is een feit. Maar dat de auto echt mee kan...dat zagen we juist aan Massa van niet.


We zullen het zien in Canada.

Precies. Maar ik vraag me wel af wat met Button aan de hand is. Die is sinds Spanje niet vooruit te branden. En het tij moet snel keren bij McLaren willen ze mee blijven doen om het kampioenschap. Ik zie ze nog steeds als de sterkste partij maar het wordt tijd dat ze dit gaan vertalen naar punten. Ze maken het zichzelf niet makkelijk, thats for sure.

_Makke_

Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 16:39:07
Citaat van: Enzo op 27 mei 2012 - 16:33:21
Ik zeg, geef die Crowjane maar een penalty, ben echt klaar met deze slungel... >:(


Dat is wel erg slectief uitgekozen. Grosjean wordt aangetikt door Alonso waardoor hij tegen Schumacher aanrijdt. Meer een race-incident, starthectiek, dan dat er een schuldige aangewezen kan worden.

Jep. Ik denk niet dat Grosjean daar veel aan kan doen. Verder zat Schumacher op een ongelukkige plaats. Schumacher kon maar een ding doen en dat was bidden dat het uiteindelijk nog meeviel. Wat ook wel was. Voor't zelfde geld kan hij zijn wagen toen al parkeren.


Verder viel er quasi niets te beleven. Button die de tragere Caterham niet kon passeren, Schumacher die Raikkonen niet kon passeren ondanks dat de Fin totaal door zijn rubber zat. Nee, inhaalacties gaan we niet veel zien. Tenzij iemand een kamikaze-actie onderneemt, of een voorligger een fout maakt. Van mij mogen ze volgend seizoen een sprinkler-systeem installeren. Dat op een random moment regen simuleert. Want dit is maar een saaie bedoening. Monaco of niet.

Wizard

Citaat van: Enzo op 27 mei 2012 - 16:49:50
Canada is ook een lowdownforce circuit, weinig snelle bochten.
Ik denk dat ook daar Merc en Ferrari sterk zullen zijn.

Wat is een goede auto eigenlijk dit seizoen? Met normale banden was de Ferrari inderdaad nergens geweest, met name door de slechte aero. Maar laat dat dit jaar nou net secundair zijn. Wat dat betreft speelt dat weer in de hand van Ferrari. SanderAlonso kan best gelijk krijgen aan het einde van de rit. Is helemaal niet zo slecht gedacht eigenlijk.

Ik ben niet overtuigd maar ik doe niks liever dan Sanderalonso gelijk geven aan het einde van het seizoen. De Moët staat te popelen om ontkurkt te worden dus laat maar komen. ;)

SanderD

Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 16:49:03
Citaat van: sanderalonso op 27 mei 2012 - 16:39:20
Niet eenzijdig? Volgens mij zeg jij elke keer als ik het over Ferrari heb dat Mclaren sneller is (Of iets in die richting). Dat noem ik anders ook eenzijdig hoor. Ik irriteer me niet aan meningen, maar wel aan excuses als Ferrari elke keer goed presteert.

Ho even! Ik zeg nergens dat Ferrari vandaag geen goede race reed. Sterker nog, ik heb Massa weggezet als man van de race. Alleen verbind jij er conclusies aan en dáármee ben ik het niet eens. Dat Ferrari er vandaag bijzat zul je mij niet zien bepraten. Als 'Ferrarist' ben ik zeker tevreden met het resultaat. Niks anders dan lof voor beide.

Ik zeg ook nergens dat jij zegt dat Ferrari een slechte race heeft gereden. Ik zei alleen dat ze op eigenkracht voor de Mclaren konden komen, en toen begon jij over Button. Anyway, wat mij betreft is de discussie gesloten. We zullen beide toch niet van mening veranderen.

Franky R.

Citaat van: sanderalonso op 27 mei 2012 - 16:49:57
Citaat van: Franky R. op 27 mei 2012 - 16:45:58
Citaat van: sanderalonso op 27 mei 2012 - 16:39:51
Misverstand, kan gebeuren ;)


Ok dan.


En Wizard heeft best gelijk...Op een forum zitten mensen die allemaal weer een andere mening hebben. Je mag nu best genieten van het feit dat Alonso nu het WK aanvoert, want dat is een feit!


Maar het seizoen is nog heel lang en ook Ferrari steekt niet boven de andere teams uit. Alonso heeft maximaal geprofiteerd van de omstandigheden, ook dat is een feit. Maar dat de auto echt mee kan...dat zagen we juist aan Massa van niet.


We zullen het zien in Canada.

Dat is het juist, ik denk dat we net(Om het misverstand uit te sluiten:P) aan Massa hebben kunnen zien dat de Ferrari nu wel mee kan.


Ja, dat klopt! Ferrari kun nu wel meekomen...Dat bestrijdt niemand...Maar je weet nog wel dat Massa dit seizoen ooit startte vanaf de achterhoede, terwijl Alonso vooraan reed?


Als Massa dit momentum weet vast te houden, dan kun je zeggen dat Ferrari op de weg terug is. Ik heb altijd gezegd dat je Ferrari nooit moet afschrijven. Niemand in de paddock doet dat...

Enzo

Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 16:55:51
Citaat van: Enzo op 27 mei 2012 - 16:49:50
Canada is ook een lowdownforce circuit, weinig snelle bochten.
Ik denk dat ook daar Merc en Ferrari sterk zullen zijn.

Wat is een goede auto eigenlijk dit seizoen? Met normale banden was de Ferrari inderdaad nergens geweest, met name door de slechte aero. Maar laat dat dit jaar nou net secundair zijn. Wat dat betreft speelt dat weer in de hand van Ferrari. SanderAlonso kan best gelijk krijgen aan het einde van de rit. Is helemaal niet zo slecht gedacht eigenlijk.

Ik ben niet overtuigd maar ik doe niks liever dan Sanderalonso gelijk geven aan het einde van het seizoen. De Moët staat te popelen om ontkurkt te worden dus laat maar komen. ;)

Wellicht in Montreal voor Schumacher, dan mag je mij ook een glaasje inschenken.  8)

SanderD

Citaat van: Franky R. op 27 mei 2012 - 16:57:06
Citaat van: sanderalonso op 27 mei 2012 - 16:49:57
Citaat van: Franky R. op 27 mei 2012 - 16:45:58
Citaat van: sanderalonso op 27 mei 2012 - 16:39:51
Misverstand, kan gebeuren ;)


Ok dan.


En Wizard heeft best gelijk...Op een forum zitten mensen die allemaal weer een andere mening hebben. Je mag nu best genieten van het feit dat Alonso nu het WK aanvoert, want dat is een feit!


Maar het seizoen is nog heel lang en ook Ferrari steekt niet boven de andere teams uit. Alonso heeft maximaal geprofiteerd van de omstandigheden, ook dat is een feit. Maar dat de auto echt mee kan...dat zagen we juist aan Massa van niet.


We zullen het zien in Canada.

Dat is het juist, ik denk dat we net(Om het misverstand uit te sluiten:P) aan Massa hebben kunnen zien dat de Ferrari nu wel mee kan.


Ja, dat klopt! Ferrari kun nu wel meekomen...Dat bestrijdt niemand...Maar je weet nog wel dat Massa dit seizoen ooit startte vanaf de achterhoede, terwijl Alonso vooraan reed?


Als Massa dit momentum weet vast te houden, dan kun je zeggen dat Ferrari op de weg terug is. Ik heb altijd gezegd dat je Ferrari nooit moet afschrijven. Niemand in de paddock doet dat...

Ja, maar stel nou dat dat juist aan Massa lag, en dat de Ferrari eigenlijk helemaal niet zo slecht blijkt? ;)