Round 6: Grand Prix Monaco, Monte Carlo

Gestart door Enzo, 22 mei 2012 - 13:15:33

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 26 mei 2012 - 23:52:45
met een helm en handschoenen?? zal je wel niet staan dan ;)

Die draag ik privé, als ik rijd op het circuit. ;)

Enzo

Citaat van: Wizard op 27 mei 2012 - 00:16:24
Citaat van: Jeroen op 26 mei 2012 - 22:57:51
Starlet? Heeft Wizard zijn Alfa in geruild voor een Starletje? ;)

Nee nee!! Deze heb ik als pekelracer gebruikt om mijn Alfa te ontzien van winterse narigheid. Inmiddels is deze verkocht. En heeft me meer gekost per kilometer dan de Alfa mij ooit zal kosten. Zelfs al blaas ik morgen mijn blok op. Nu ben ik opzoek naar een opvolger binnen de familie. Ik twijfel tussen een 147, 156, GT, GTV, oldtimer of een Stilo, Grande Punto.

Een GT of een 156 zou mijn voorkeur naar uit gaan... 8)

Wizard

GT is erg fraai maar ook erg lomp van gewicht en de JTS-motoren zaten destijds vol met kinderziekten. De 156 heeft problemen met o.a draagarmen en ze roesten nog erger dan een Sud. Vandaar dat de keuze niet zo makkelijk is en de 147 in beeld is gekomen. Ik rijd net te weinig om een JTD aan te schaffen dus moet het een (J)TS worden. De 147 heeft weer het nadeel dat ze geen 1800TS hebben geleverd in de hatch. Een keuze die ik, nog steeds, onbegrijpelijk vind want vind het een geweldige motor! Doet niks onder voor de 2000cc met de kosten van een 1600cc.

Enzo

Dat roesten van de 156 is volgens mij meer bij de oudere modelen van '98 tot '00 als ik me goed heb laten informeren.
De 156 werd gelanceerd en was meteen een hit, auto van het jaar 1998 en topmodel in de lease. Fiat moest de productie enorm opschroeven waardoor de kwaliteit in gevaar kwam. Had iets te maken met het zinkbad waar ze in moeten en niet goed laten indrogen oid. De modellen van 2000 en hoger hebben dit niet, zo is ook mijn ervaring.

Wizard

Ik dacht zelf dat het een constructief probleem is. Heeft te maken met de afwatering van de airco. Dit probleem hebben ze vrij laat ondekt. De bumpersteunen is ook zo'n heikelpunt. Die roesten al jaren bij Alfa Romeo. Maar goed, het weerhoud mij er niet van om een goed exemplaar aan te schaffen. Kwestie van inversteren en onderhouden. ;) En daar ben je als fervent Alfa-rijder niet vies van. Enfin, dit is best offtopic. Maar ik moest even op Jeroen reageren die mij 'ervan beticht' mijn Alfa te verruilen voor een Starlet. Een absolute no-go. Zoals eerder gezegd, ben een fervent liefhebber van model 145/6, wat ook de enige reden is om dit model lang door te blijven rijden. Maar goed, aan alles komt een einde. De 145/6 worden nu écht slecht en ik kan de 146 verkopen voor een mooie prijs aan een vriend. Deze kans laat ik niet schieten.

Enzo

Is inderdaad flink offtopic Wizard!!
Laat het niet meer gebeuren... ;)

Wizard


Gerard

Als we morgen ne zule cerashes krijgen als in de GP2 en GP3 vandaag.... krijgenwe eebhop schade te zien..

Enzo

Citaat van: Gerard op 27 mei 2012 - 01:56:17
Als we morgen ne zule cerashes krijgen als in de GP2 en GP3 vandaag.... krijgenwe eebhop schade te zien..

Hahahahaha..... ;D
Bier is lekkerrrrr...... ;D ;D ;D

monaco2011

Citaat van: Enzo op 27 mei 2012 - 01:59:38
Citaat van: Gerard op 27 mei 2012 - 01:56:17
Als we morgen ne zule cerashes krijgen als in de GP2 en GP3 vandaag.... krijgenwe eebhop schade te zien..

Hahahahaha..... ;D
Bier is lekkerrrrr...... ;D ;D ;D
de eerste paar wel ja ;)

monaco2011

Citaat van: Enzo op 26 mei 2012 - 22:28:51
Na lang zoeken heb ik hier de onboard van de pole lap.
Naast dat kunstje wat ik twee posts eerder toelichte, was er nog iets bijzonders aan deze lap.
Hij ging vol over de hobbel in Rascasse? waar ze normaal omheen rijden, dat zou het verschil gemaakt hebben is S2 wat hem uiteindelijk pole opleverde.


Mirabeau bedoel je denk ik? t was sowieso de middelsector die m de pole opleverde..

Enzo

Citaat van: monaco2011 op 27 mei 2012 - 02:14:04
Citaat van: Enzo op 26 mei 2012 - 22:28:51
Na lang zoeken heb ik hier de onboard van de pole lap.
Naast dat kunstje wat ik twee posts eerder toelichte, was er nog iets bijzonders aan deze lap.
Hij ging vol over de hobbel in Rascasse? waar ze normaal omheen rijden, dat zou het verschil gemaakt hebben is S2 wat hem uiteindelijk pole opleverde.


Mirabeau bedoel je denk ik? t was sowieso de middelsector die m de pole opleverde..

Zou Mirabeau kunnen zijn, haal de bochten daar altijd door elkaar.
Maar dat is dat korte rechte stuk waar ze om de hobbel heen rijden. (snelle rechts links)

monaco2011

Citaat van: Enzo op 27 mei 2012 - 02:22:04
Citaat van: monaco2011 op 27 mei 2012 - 02:14:04
Citaat van: Enzo op 26 mei 2012 - 22:28:51
Na lang zoeken heb ik hier de onboard van de pole lap.
Naast dat kunstje wat ik twee posts eerder toelichte, was er nog iets bijzonders aan deze lap.
Hij ging vol over de hobbel in Rascasse? waar ze normaal omheen rijden, dat zou het verschil gemaakt hebben is S2 wat hem uiteindelijk pole opleverde.


Mirabeau bedoel je denk ik? t was sowieso de middelsector die m de pole opleverde..

Zou Mirabeau kunnen zijn, haal de bochten daar altijd door elkaar.
Maar dat is dat korte rechte stuk waar ze om de hobbel heen rijden. (snelle rechts links)
was zeker mirabeau. maar goed, laten wij deze pole ff goed vieren, we hebben ook de afgelopen jaren/maanden/weken al dat gezeik aan moeten horen. Zelfs met Pirelli's kan ie het ;) ;) ;) ;)

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 27 mei 2012 - 06:21:22
Citaat van: Enzo op 27 mei 2012 - 02:22:04
Citaat van: monaco2011 op 27 mei 2012 - 02:14:04
Citaat van: Enzo op 26 mei 2012 - 22:28:51
Na lang zoeken heb ik hier de onboard van de pole lap.
Naast dat kunstje wat ik twee posts eerder toelichte, was er nog iets bijzonders aan deze lap.
Hij ging vol over de hobbel in Rascasse? waar ze normaal omheen rijden, dat zou het verschil gemaakt hebben is S2 wat hem uiteindelijk pole opleverde.


Mirabeau bedoel je denk ik? t was sowieso de middelsector die m de pole opleverde..

Zou Mirabeau kunnen zijn, haal de bochten daar altijd door elkaar.
Maar dat is dat korte rechte stuk waar ze om de hobbel heen rijden. (snelle rechts links)
was zeker mirabeau. maar goed, laten wij deze pole ff goed vieren, we hebben ook de afgelopen jaren/maanden/weken al dat gezeik aan moeten horen. Zelfs met Pirelli's kan ie het ;) ;) ;) ;)
Maakt zijn straf extra zuur. Maar kan morgen nog steeds winnen. Ben benieuwd straks. Hoop op een goede start van lewis.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Franky R. op 26 mei 2012 - 23:14:14
Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 22:47:14
Zo rijd ik altijd naar mijn werk. Niemand die mij complimenteert... :(
;D ;D ;D


Je hebt gelijk, hoor!
Iedereen met een handbak heeft ooit eens een bocht gepakt met 1 hand aan het stuur en de andere aan de pook...Of niet dan?!

Ach, het toont het zelfvertrouwen van Schumi aan. En reed Button eerder neit een race met 1 hand? Hij moest toen zijn vizier dichthouden, omdat de sluiting stuk gegaan was...Als Schumi hier een held is, wat is Button dan... :P
[/haphap mode off]
;)
Was dat Button niet in Hockenheim 2006, toen hij zijn helm moest vast houden omdat anders zijn hoofd er af zijn gevibreerd? Iets met een los zittend gespje.
(zie wizard, ik kan ook aardig wat uit mijn hoofd oprakelen :P ;))Wanneer was die bier/F1-kennis meeting?
Trotse vader van Rosalie(L)