Round 6: Grand Prix Monaco, Monte Carlo

Gestart door Enzo, 22 mei 2012 - 13:15:33

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 26 mei 2012 - 17:47:12
Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 17:28:12
Zeker!! Had gehoopt dat ze verder naar voor hadden gestaan. Op z'n minst Alonso had ik op de tweede startrij verwacht en op zondag misschien wel vechtend op het podium. De zesde en zevende stek stemmen mij zeker niet tevreden. Maar goed, morgen misschien regen en dan kan een balletje raar rollen (zie 1996 waar Panis de race wist te winnen.....zonder google). :D
hoezo missschien regen?? of breng je dat ter sprake om nog ff een punt te maken? dat maakt dan het hele verhaal er voor mij niet geloofwaardiger op

Welk punt zou ik moeten maken? Ik heb toegegeven dat ik Ferrari verder vooraan had verwacht en dat ik teleurgesteld ben, wat wil je nog meer??

Wat betreft de regen:

Citaat van: Kootje op 22 mei 2012 - 18:01:52
Citaat van: rafael25 op 22 mei 2012 - 17:59:14
Jongens kijken naar het weer!!!! :-\

http://uk.weather.com/weather/10day-Monte-Carlo-MNXX0001

Monaco in de regen :-\, dat wordt 'n ritje achter de SC >:(

En we weten dat het dan één grote tombola kan worden.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 26 mei 2012 - 17:50:19
Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 17:36:58
Terwijl er wel gang in de Red Bull zit. Webber kwalificeert zich als tweede en zat er goed bij. Apart! Ook Button lijkt snelheid te missen. In Spanje was het niet veel en vandaag op het nippertje door naar Q2. Button-onwaardig! Hamilton is de enige die constant voorin te vinden is. Daarachter is het stuivertje wisselen.
niet alleen daarachter, maar ook daarvoor, Hamilton is nl nog niet hoger gefinisht dan plaats 3

Dat verandert niks aan de basissnelheid van de McLarens (of eigenlijk, de McLaren van Hamilton). Twee keer een gridpenalty gehad en regenrace in combinatie met een pitcrew die stunten, waardoor hij zijn pole niet kon verzilveren. Dat verandert niks aan de snelheid van McLaren.

robbert

wie zei er allemaal dat ferrari er weer gaat staan. Het is weer al eens bewezen, dat trainingen niks zeggen. p5 en p7 voor ferrari. Niet echt goed te noemen vind ik. Je ziet het, als het erop aan komt, is de snelheid van ferrari zwak. Wel goed van massa dat hij terug in de top 10 staat

Franky R.

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 17:57:50
Citaat van: monaco2011 op 26 mei 2012 - 17:50:19
Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 17:36:58
Terwijl er wel gang in de Red Bull zit. Webber kwalificeert zich als tweede en zat er goed bij. Apart! Ook Button lijkt snelheid te missen. In Spanje was het niet veel en vandaag op het nippertje door naar Q2. Button-onwaardig! Hamilton is de enige die constant voorin te vinden is. Daarachter is het stuivertje wisselen.

niet alleen daarachter, maar ook daarvoor, Hamilton is nl nog niet hoger gefinisht dan plaats 3


Dat verandert niks aan de basissnelheid van de McLarens (of eigenlijk, de McLaren van Hamilton). Twee keer een gridpenalty gehad en regenrace in combinatie met een pitcrew die stunten, waardoor hij zijn pole niet kon verzilveren. Dat verandert niks aan de snelheid van McLaren.

Helemaal mee eens! Ik begrijp maar niet dan mensen dat niet kunnen (of willen?) zien!
BTW, Typisch voor dit seizoen dat, voor de tweede maal op rij, de pole-sitter niet van pole start... :-X

monaco2011

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 17:57:50
Citaat van: monaco2011 op 26 mei 2012 - 17:50:19
Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 17:36:58
Terwijl er wel gang in de Red Bull zit. Webber kwalificeert zich als tweede en zat er goed bij. Apart! Ook Button lijkt snelheid te missen. In Spanje was het niet veel en vandaag op het nippertje door naar Q2. Button-onwaardig! Hamilton is de enige die constant voorin te vinden is. Daarachter is het stuivertje wisselen.
niet alleen daarachter, maar ook daarvoor, Hamilton is nl nog niet hoger gefinisht dan plaats 3

Dat verandert niks aan de basissnelheid van de McLarens (of eigenlijk, de McLaren van Hamilton). Twee keer een gridpenalty gehad en regenrace in combinatie met een pitcrew die stunten, waardoor hij zijn pole niet kon verzilveren. Dat verandert niks aan de snelheid van McLaren.
oh, gaan we weer die kant op. Dan haak ik af.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 26 mei 2012 - 16:48:48
Citaat van: Jeroen op 26 mei 2012 - 16:41:11
Citaat van: Folkert op 26 mei 2012 - 16:25:49
En weer zet Vettel geen tijd neer in Q3. Wat een balhaar zeg. Zeer zeer beschamend, zeker voor een WK. Direct vervangen door iemand die wel motivatie heeft om normaal te racen/kwalificeren. zeer zwak.

Och, ik kan me daar niet zo over opwinden. De FIA geeft ze die mogelijkheid. Ik snap het alleen niet. Op Monaco zou ik toch echt gaan voor gridpositie. En gezien Webber's plekje zat er heel wat meer in voor Vettel.
Vettel liep hele kwali achter de feiten aan en had volgens mij al 3 setjes soft al gebruikt. Veel meer zat er voor Q3 niet meer in, eigen schuld.
@Folkert: is dit een poging tot stoken??
Ja precies, probeer hier mee een reactie uit te lokken van Vettel. Hoop dat hij het bericht leest en fatsoenlijk reageert!!!!!!!!

Wat denk je zelf?????????
Ik baal gewoon van zulk rijders gedrag in de kwalificatie. Vind het zwak, ookal bied de FIA de mogelijkheid.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Folkert op 26 mei 2012 - 18:28:13
Citaat van: monaco2011 op 26 mei 2012 - 16:48:48
Citaat van: Jeroen op 26 mei 2012 - 16:41:11
Citaat van: Folkert op 26 mei 2012 - 16:25:49
En weer zet Vettel geen tijd neer in Q3. Wat een balhaar zeg. Zeer zeer beschamend, zeker voor een WK. Direct vervangen door iemand die wel motivatie heeft om normaal te racen/kwalificeren. zeer zwak.

Och, ik kan me daar niet zo over opwinden. De FIA geeft ze die mogelijkheid. Ik snap het alleen niet. Op Monaco zou ik toch echt gaan voor gridpositie. En gezien Webber's plekje zat er heel wat meer in voor Vettel.
Vettel liep hele kwali achter de feiten aan en had volgens mij al 3 setjes soft al gebruikt. Veel meer zat er voor Q3 niet meer in, eigen schuld.
@Folkert: is dit een poging tot stoken??
Ja precies, probeer hier mee een reactie uit te lokken van Vettel. Hoop dat hij het bericht leest en fatsoenlijk reageert!!!!!!!!

Wat denk je zelf?????????
Ik baal gewoon van zulk rijders gedrag in de kwalificatie. Vind het zwak, ookal bied de FIA de mogelijkheid.
wat kan jou dat nou schelen, hoe verder Vettel naar achteren staat hoe beter toch?? probleem is gewoon dat hij geen nieuwe setjes meer had, dan kun je net zo goed binnen blijven en je verlies pakken. Hij heeft het in Q1 en Q2 laten liggen. Ik snap niet waarom dit nu ineens zeer zeer beschamend en zeer zwak is. En wat heeft het uberhaupt met motivatie te maken?? of was je gewoon de smilies vergeten??

Wizard

Citaat van: Franky R. op 26 mei 2012 - 18:02:43
Helemaal mee eens! Ik begrijp maar niet dan mensen dat niet kunnen (of willen?) zien!

Mee eens. Maarja, we moeten er maar mee dealen. ;)

0634

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 17:36:58
Terwijl er wel gang in de Red Bull zit. Webber kwalificeert zich als tweede en zat er goed bij. Apart! Ook Button lijkt snelheid te missen. In Spanje was het niet veel en vandaag op het nippertje door naar Q2. Button-onwaardig! Hamilton is de enige die constant voorin te vinden is. Daarachter is het stuivertje wisselen.
En jouw vriend Alonso dus.

0634

Citaat van: Franky R. op 26 mei 2012 - 18:02:43

Helemaal mee eens! Ik begrijp maar niet dan mensen dat niet kunnen (of willen?) zien!
BTW, Typisch voor dit seizoen dat, voor de tweede maal op rij, de pole-sitter niet van pole start... :-X
hoezo dan? Ja, hij is snel ja. Maar ook zonder problemen had hij niet veel gewonnen tot nu toe hoor. De eerste race duidelijk niet. De tweede ook niet. die van China niet. Die van Vettel en Maldonado misschien wel, misschien niet. Nergens heb ik een Lewis gezien die overtuigend sneller was dan de rest. Ik snap niet waarom dat steeds gezegd wordt. Ik ben ook voor McLaren, maar ik zie niet in waarom Lewis volgens sommigen zoveel sneller dan de rest is. Hij heeft punten verloren door gestuntel en pech, dat is zeker zo. Maar zoveel sneller dan anderen... nee.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2012 - 18:37:51
Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 17:36:58
Terwijl er wel gang in de Red Bull zit. Webber kwalificeert zich als tweede en zat er goed bij. Apart! Ook Button lijkt snelheid te missen. In Spanje was het niet veel en vandaag op het nippertje door naar Q2. Button-onwaardig! Hamilton is de enige die constant voorin te vinden is. Daarachter is het stuivertje wisselen.
En jouw vriend Alonso dus.

Wat is daarmee, Jeroen?

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2012 - 18:43:27
Citaat van: Franky R. op 26 mei 2012 - 18:02:43

Helemaal mee eens! Ik begrijp maar niet dan mensen dat niet kunnen (of willen?) zien!
BTW, Typisch voor dit seizoen dat, voor de tweede maal op rij, de pole-sitter niet van pole start... :-X
hoezo dan? Ja, hij is snel ja. Maar ook zonder problemen had hij niet veel gewonnen tot nu toe hoor. De eerste race duidelijk niet. De tweede ook niet. die van China niet. Die van Vettel en Maldonado misschien wel, misschien niet. Nergens heb ik een Lewis gezien die overtuigend sneller was dan de rest. Ik snap niet waarom dat steeds gezegd wordt. Ik ben ook voor McLaren, maar ik zie niet in waarom Lewis volgens sommigen zoveel sneller dan de rest is. Hij heeft punten verloren door gestuntel en pech, dat is zeker zo. Maar zoveel sneller dan anderen... nee.


Jeroen,


Je hebt mij totaal verkeerd begrepen. Ik doelde op de chaotische wat dit seizoen kenmerkt...Ik heb niets gezegd over de snelheid van Lewis...Ik wacht gewoon geduldig af tot McLaren haar zaken op orde heeft...

Folkert

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2012 - 18:43:27
Citaat van: Franky R. op 26 mei 2012 - 18:02:43

Helemaal mee eens! Ik begrijp maar niet dan mensen dat niet kunnen (of willen?) zien!
BTW, Typisch voor dit seizoen dat, voor de tweede maal op rij, de pole-sitter niet van pole start... :-X
hoezo dan? Ja, hij is snel ja. Maar ook zonder problemen had hij niet veel gewonnen tot nu toe hoor. De eerste race duidelijk niet. De tweede ook niet. die van China niet. Die van Vettel en Maldonado misschien wel, misschien niet. Nergens heb ik een Lewis gezien die overtuigend sneller was dan de rest. Ik snap niet waarom dat steeds gezegd wordt. Ik ben ook voor McLaren, maar ik zie niet in waarom Lewis volgens sommigen zoveel sneller dan de rest is. Hij heeft punten verloren door gestuntel en pech, dat is zeker zo. Maar zoveel sneller dan anderen... nee.
Ik denk niet dat het punt is, dat hij zo veel sneller is dan de rest, maar dat hij wel de snelheid heeft om vooraan mee te doen maar dat die snelheid er niet uitkomt door het gestuntel van Mclaren. Zoals Wizard al aangaf, Lewis is elke race vooraan te vinden in de kwalificatie, maar ook in de race(zonder pech.)
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Citaat van: robbert op 26 mei 2012 - 17:59:46
wie zei er allemaal dat ferrari er weer gaat staan. Het is weer al eens bewezen, dat trainingen niks zeggen. p5 en p7 voor ferrari. Niet echt goed te noemen vind ik. Je ziet het, als het erop aan komt, is de snelheid van ferrari zwak. Wel goed van massa dat hij terug in de top 10 staat

Wat mij betreft staat Ferrari er redelijk voor. Voor een Red Bull en voor een Mclaren, en ja op eigen kracht ;)

0634

Citaat van: Franky R. op 26 mei 2012 - 18:52:38
Jeroen,


Je hebt mij totaal verkeerd begrepen. Ik doelde op de chaotische wat dit seizoen kenmerkt...Ik heb niets gezegd over de snelheid van Lewis...Ik wacht gewoon geduldig af tot McLaren haar zaken op orde heeft...
Dat heb ik dan idd verkeerd begrepen. Dat de chaotische taferelen Lewis punten heeft gekost is een feit. Hoeveel dat ongeveer zou zijn, daarvan heb ik geen idee.