Round 6: Grand Prix Monaco, Monte Carlo

Gestart door Enzo, 22 mei 2012 - 13:15:33

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 15:42:42
Citaat van: sanderalonso op 26 mei 2012 - 15:34:59
Resultaat van Hamilton valt ook tegen. Ook teleurstellen naar aanleiding van jou (en anderen) scenario.

Wat jij wilt.
Nou ja, Sander heeft toch wel een punt. Mclaren/Lewis start ook slechts van P4 en het is slechts 4tiende naar Hamilton, die volgens ons(eigenlijk) wel de pace zetter is. al jou argrumenten over de slechte Alonso/Ferrari zijn nu in het water.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Nee, dat zijn ze niet. Bovendien zeg ik nergens dat Hamilton mij niet tegenvalt, dus ook dat is schieten zonder kogels. Verrassingen vandaag zijn Webber en in mindere mate Rosberg. Dat Mercedes het qua snelheid goed voor elkaar heeft, weten we, ook als het niet op ieder circuit tot z'n recht komt. Overigens valt Kimi mij ook iets wat tegen.

Wizard

Oh, en niet te vergeten, Button!! WTF is met Jenson aan de hand?

monaco2011

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 15:47:12
Citaat van: monaco2011 op 26 mei 2012 - 15:41:52
Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 15:41:15
Nee hoor. Ik kan best ver terug gaan met poles en winnaars. Zelfs in de jaren 90.
tuurlijk  :D

Ik wil er best een reallife afspraak tegenaan gooien met een fors geldbedrag als inzet. Mijn omgeving noemt mij niet voor niks wandelende F1-encyclopedie. Wat statistieken betreft weet ik best veel, ja. Ik zal niet iedere race nog weten inclusief het raceverloop maar kan ruwweg invullen wie de afgelopen 20 jaar wonnen.
nou, zo belangrijk vind ik het niet. Het ging mij meer om de opzet van jouw post, die van Massa wist je zeker, bij die anderen zet je er dan 'volgens mij' bij, net of je het uit je hoofd doet. Nee, sorry, dat gaat er bij mij niet in. Overwinningen zou nog kunnen, maar jij weet echt niet nog alle poles van de afgelopen jaren uit je hoofd, daar heb ik geen reallife afspraak voor nodig.

SanderD

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 15:53:42
Nee, dat zijn ze niet. Bovendien zeg ik nergens dat Hamilton mij niet tegenvalt, dus ook dat is schieten zonder kogels. Verrassingen vandaag zijn Webber en in mindere mate Rosberg. Dat Mercedes het qua snelheid goed voor elkaar heeft, weten we, ook als het niet op ieder circuit tot z'n recht komt. Overigens valt Kimi mij ook iets wat tegen.

Ik zeg ook nergens dat de resultaten van Ferrari tegenvallen. Dat is schieten zonder kogels

SanderD

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 15:54:54
Oh, en niet te vergeten, Button!! WTF is met Jenson aan de hand?

Idk, wie zal het zeggen?

Folkert

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 15:53:42
Nee, dat zijn ze niet. Bovendien zeg ik nergens dat Hamilton mij niet tegenvalt, dus ook dat is schieten zonder kogels. Verrassingen vandaag zijn Webber en in mindere mate Rosberg. Dat Mercedes het qua snelheid goed voor elkaar heeft, weten we, ook als het niet op ieder circuit tot z'n recht komt. Overigens valt Kimi mij ook iets wat tegen.
IAW: Door het wisselvallige en totaal onvoorspelbare seizoen kan je nou niet echt iets zekers zeggen over de vorm van welke auto dan ook. Er zijn elk weekend verrassingen en Ferrari staat er voorals nog redelijk bij in de buurt. Jij hebt al in meerdere topics aan gegeven dat Mclaren de pace zetter is, maar Lewis staat ook pas  4 de. Dus om Alonso of Ferrari weer helemaal terug te zetten klopt niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Okay. Webber op pole.. we wen alemal hoe hj start.. is deze race weer voor Nico??

Folkert

#188
En weer zet Vettel geen tijd neer in Q3. Wat een balhaar zeg. Zeer zeer beschamend, zeker voor een WK. Direct vervangen door iemand die wel motivatie heeft om normaal te racen/kwalificeren. zeer zwak.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 15:54:54
Oh, en niet te vergeten, Button!! WTF is met Jenson aan de hand?

Geen idee. In Barcelona ging hij voor geen meter en nu ook al niet... Vreemd toch.

0634

Citaat van: Folkert op 26 mei 2012 - 16:25:49
En weer zet Vettel geen tijd neer in Q3. Wat een balhaar zeg. Zeer zeer beschamend, zeker voor een WK. Direct vervangen door iemand die wel motivatie heeft om normaal te racen/kwalificeren. zeer zwak.

Och, ik kan me daar niet zo over opwinden. De FIA geeft ze die mogelijkheid. Ik snap het alleen niet. Op Monaco zou ik toch echt gaan voor gridpositie. En gezien Webber's plekje zat er heel wat meer in voor Vettel.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 26 mei 2012 - 16:41:11
Citaat van: Folkert op 26 mei 2012 - 16:25:49
En weer zet Vettel geen tijd neer in Q3. Wat een balhaar zeg. Zeer zeer beschamend, zeker voor een WK. Direct vervangen door iemand die wel motivatie heeft om normaal te racen/kwalificeren. zeer zwak.

Och, ik kan me daar niet zo over opwinden. De FIA geeft ze die mogelijkheid. Ik snap het alleen niet. Op Monaco zou ik toch echt gaan voor gridpositie. En gezien Webber's plekje zat er heel wat meer in voor Vettel.
Vettel liep hele kwali achter de feiten aan en had volgens mij al 3 setjes soft al gebruikt. Veel meer zat er voor Q3 niet meer in, eigen schuld.
@Folkert: is dit een poging tot stoken??

Gerard

#192
Citaat van: Folkert op 26 mei 2012 - 16:25:49
En weer zet Vettel geen tijd neer in Q3. Wat een balhaar zeg. Zeer zeer beschamend, zeker voor een WK. Direct vervangen door iemand die wel motivatie heeft om normaal te racen/kwalificeren. zeer zwak.
dan zou McLaren Button ook moeten vervangen,en zou Lotus Kimi ook noeten vervngen.. en wat te denken van Massa?die presteert nu eens nar behoren,maar dat moment in Q2 met Vergne... omg wa een L..L en dan heb ik het nog niet gehad over de 5 voorgaande races van Flipje

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 26 mei 2012 - 16:01:32
Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 15:47:12
Citaat van: monaco2011 op 26 mei 2012 - 15:41:52
Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 15:41:15
Nee hoor. Ik kan best ver terug gaan met poles en winnaars. Zelfs in de jaren 90.
tuurlijk  :D

Ik wil er best een reallife afspraak tegenaan gooien met een fors geldbedrag als inzet. Mijn omgeving noemt mij niet voor niks wandelende F1-encyclopedie. Wat statistieken betreft weet ik best veel, ja. Ik zal niet iedere race nog weten inclusief het raceverloop maar kan ruwweg invullen wie de afgelopen 20 jaar wonnen.
nou, zo belangrijk vind ik het niet. Het ging mij meer om de opzet van jouw post, die van Massa wist je zeker, bij die anderen zet je er dan 'volgens mij' bij, net of je het uit je hoofd doet. Nee, sorry, dat gaat er bij mij niet in.

Omdat sommige races/weekenden je nu eenmaal beter bijstaan dan andere. Lijkt me logisch. In 2006 baalde ik als een stier dat niet Schumacher, wiens titelkansen vrij groot waren na Monza en China (beide won hij, Alonso blies zijn motor op in Monza), niet op pole stond maar het jongetje Massa. Helaas had het niks uitgemaakt gezien Schumacher 'een Alonsootje' deed en zijn motor opblies vanaf leidinggevende positie.

CitaatOverwinningen zou nog kunnen, maar jij weet echt niet nog alle poles van de afgelopen jaren uit je hoofd, daar heb ik geen reallife afspraak voor nodig.

Niet alle, wel veel, zeker in de Senna en Schumacher jaren. Maar goed, mijn aanbod staat en daarin ben ik bloedserieus.

Wizard

Citaat van: Folkert op 26 mei 2012 - 16:25:49
En weer zet Vettel geen tijd neer in Q3. Wat een balhaar zeg. Zeer zeer beschamend, zeker voor een WK. Direct vervangen door iemand die wel motivatie heeft om normaal te racen/kwalificeren. zeer zwak.

Ben ik het wel mee eens. De fans komen om racen te zien, niet coureurs die binnen blijven. Wat dat aangaat zou ik de 107% regel op zowel Q1, Q2 en Q3 toepassen.