Round 6: Grand Prix Monaco, Monte Carlo

Gestart door Enzo, 22 mei 2012 - 13:15:33

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: janke op 29 mei 2012 - 20:29:33
Over Grosjean vs Schumacher. Mooi dat hier de redactie op in speelt. Bedankt voor het filmpje op de hoofdpagina. Beelden zeggen vaker meer dan woorden. Helemaal mee eens. ;)


Dank je...

Franky R.

Citaat van: Enzo op 30 mei 2012 - 11:18:00
Het gevolg voor Kobayashi was iets minder, bij Sauber lusten ze Grosjean rauw momenteel.



Ooit was het normaal dat F1-auto 'sprongen'...Tegenwoordig zijn zowat alle banen zo strak als een biljartlaken... :-[

robbert

Citaat van: Franky R. op 30 mei 2012 - 18:54:39
Citaat van: Enzo op 30 mei 2012 - 11:18:00
Het gevolg voor Kobayashi was iets minder, bij Sauber lusten ze Grosjean rauw momenteel.



Ooit was het normaal dat F1-auto 'sprongen'...Tegenwoordig zijn zowat alle banen zo strak als een biljartlaken... :-[

laat het maar, anders zou er ergens een piloot zijn dat er daar kritiek op heeft, en zal iedereen hem dan volgen

Franky R.

Citaat van: robbert op 30 mei 2012 - 22:08:06
Citaat van: Franky R. op 30 mei 2012 - 18:54:39

Ooit was het normaal dat F1-auto 'sprongen'...Tegenwoordig zijn zowat alle banen zo strak als een biljartlaken... :-[

laat het maar, anders zou er ergens een piloot zijn dat er daar kritiek op heeft, en zal iedereen hem dan volgen


;D
Ja, of stel dat ze op de oude circuit van Mexico-City zouden rijden...Ze zouden meteen klagen over de gigantische hobbels en bobbels op het wegdek...en ze huilen nu al over Interlagos, wat in vergelijking met Mexico reuze meevalt... ::)

Jozef

Citaat van: Franky R. op 30 mei 2012 - 18:54:39
Citaat van: Enzo op 30 mei 2012 - 11:18:00
Het gevolg voor Kobayashi was iets minder, bij Sauber lusten ze Grosjean rauw momenteel.


Ooit was het normaal dat F1-auto 'sprongen'...Tegenwoordig zijn zowat alle banen zo strak als een biljartlaken... :-[

Dat ze niet meer springen, heeft nog meer met de gigantische downforce te maken denk ik. Met de huidige auto's op de oude circuits (waar ze vroeger sprongen) zouden ze nu ook niet meer van de grond komen.

Omdat dit soort schokken nu ook heel abnormaal is geworden, zijn de ophangingen van de auto's natuurlijk ook ziek stijf gemaakt, waardoor een landing vanaf een klein metertje zoals die van Kobayashi volgens mij keihard aankomt. Ik zou niet graag Kobayashi zijn, de klap op z'n rug moet enorm geweest zijn.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 30 mei 2012 - 23:07:33
Citaat van: Franky R. op 30 mei 2012 - 18:54:39
Dat ze niet meer springen, heeft nog meer met de gigantische downforce te maken denk ik. Met de huidige auto's op de oude circuits (waar ze vroeger sprongen) zouden ze nu ook niet meer van de grond komen.

Omdat dit soort schokken nu ook heel abnormaal is geworden, zijn de ophangingen van de auto's natuurlijk ook ziek stijf gemaakt, waardoor een landing vanaf een klein metertje zoals die van Kobayashi volgens mij keihard aankomt. Ik zou niet graag Kobayashi zijn, de klap op z'n rug moet enorm geweest zijn.




Dat heeft niets met de downforce te maken, want ze 'jumpen' nog steeds over de kerbstones...Het heeft idd. wel te maken met het type circuit! En daarom had ik het ook over racebanen zo glad als een biljartlaken...


En 'Koba' moet idd. een geweldige rugpijn hebben gehad na die landing...Zeker in dit filmpje zie je hoe "achterlijk" laag een coureur tegenwoordig in de auto zit...
[size=78%]http://www.gppits.net/nieuws/video_sauber_zaagt_auto_doormidden/[/size]