Teveel winnaars in 2012?

Gestart door Franky R., 18 mei 2012 - 01:53:13

« vorige - volgende »

Webber meent dat het schadelijk is voor de F1, dat er teveel winnaars zijn...Eens of Oneens?

Oneens, Webber moet zelf eens gasgeven en niet zo zeuren!
10 (52.6%)
Eens, het is mij te onvoorspelbaar...
3 (15.8%)
Pas als een HRT naar pole rijdt, ga ik het te gek voor woorden vinden.
5 (26.3%)
Anders...(geef toelichting aub).
1 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 25 mei 2012 - 01:53:13

Franky R.

CitaatNu de absolute top het massaal laat liggen, is het toch niet raar dat de subtop er met de winst vandoor gaat ??En al zeker niet als die subtop in Spanje sowieso al top was.


Dat roep ik nou al een paar pagina's... ::)
Sauber en Williams zijn minder slecht, dan dat men denkt...Maar ik voorzie dat ze qua ontwikkeling niet 100% mee zullen kunnen komen.


Ik hoop het niet, maar de financiële realiteit is echter heel anders...Tot dan toe mogen er wat mij betreft de komende GP's Hamilton, Kobayashi en Kimi hun overwinning pakken...


Iedereen ziet toch het liefst een finale met vier of vijf kanshebbers?

0634

Als Webber ook bij het rijtje winnaar had behoord, had hij niet zo'n opmerking gemaakt. Teveel winnaars... kom zeg. Dominantie is slecht voor een sport, concurrentie never nooit.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 20 mei 2012 - 22:59:02
Als Webber ook bij het rijtje winnaar had behoord, had hij niet zo'n opmerking gemaakt. Teveel winnaars... kom zeg. Dominantie is slecht voor een sport, concurrentie never nooit.


Precies! :)

Enzo

Het debat gaat ook niet zo zeer over hoeveel kanshebbers er zijn.
Uiteindelijk gaat het over 'hoe de overwinning behaald word'.
Ik juich vier of vijf kanshebbers toe en dat maakt het alleen maar spannender, maar dan moeten ze wel voluit kunnen racen.  ::)

robbert

Citaat van: Enzo op 21 mei 2012 - 09:53:18
Het debat gaat ook niet zo zeer over hoeveel kanshebbers er zijn.
Uiteindelijk gaat het over 'hoe de overwinning behaald word'.
Ik juich vier of vijf kanshebbers toe en dat maakt het alleen maar spannender, maar dan moeten ze wel voluit kunnen racen.  ::)

maldonado bvb heeft toch voluit moeten strijden, want alonso zat dichtbij

Enzo

Citaat van: robbert op 21 mei 2012 - 12:07:35
Citaat van: Enzo op 21 mei 2012 - 09:53:18
Het debat gaat ook niet zo zeer over hoeveel kanshebbers er zijn.
Uiteindelijk gaat het over 'hoe de overwinning behaald word'.
Ik juich vier of vijf kanshebbers toe en dat maakt het alleen maar spannender, maar dan moeten ze wel voluit kunnen racen.  ::)

maldonado bvb heeft toch voluit moeten strijden, want alonso zat dichtbij

Voluit binnen de limiet van de banden... ;)

Franky R.

Citaat van: Enzo op 21 mei 2012 - 13:13:22
Citaat van: robbert op 21 mei 2012 - 12:07:35
Citaat van: Enzo op 21 mei 2012 - 09:53:18
Het debat gaat ook niet zo zeer over hoeveel kanshebbers er zijn.
Uiteindelijk gaat het over 'hoe de overwinning behaald word'.
Ik juich vier of vijf kanshebbers toe en dat maakt het alleen maar spannender, maar dan moeten ze wel voluit kunnen racen.  ::)

maldonado bvb heeft toch voluit moeten strijden, want alonso zat dichtbij

Voluit binnen de limiet van de banden... ;)


Dus voluit naar de huidige mogelijkheden van de F1...Ik zie het probleem nog steeds niet! Straks zegt de FIA dat de teams het met 20% minder tankinhoud moeten doen, dan moeten de teams zich daaraan aanpassen...En anders halen ze de finish niet. Dit soort zaken is altijd zo geweest in de F1.

Enzo

Tja, op deze manier is het een herhaling van zetten Franky. Ik wil proberen niet steeds dezelfde discussie overnieuw te voeren. Maar een band als deze hebben we in de afgelopen 22 jaar iig nog nooit gehad, om nog verder terug in de geschiedenis te gaan kijken is als appelen met peren vergelijken.

0634

Gaan we nou overal over de banden lullen?

Franky R.

Citaat van: Enzo op 21 mei 2012 - 14:43:14
Tja, op deze manier is het een herhaling van zetten Franky. Ik wil proberen niet steeds dezelfde discussie overnieuw te voeren. Maar een band als deze hebben we in de afgelopen 22 jaar iig nog nooit gehad, om nog verder terug in de geschiedenis te gaan kijken is als appelen met peren vergelijken.


Het klopt dat het een herhaling van zetten is, omdat ik het heb over reglementaire veranderingen terwijl jij doorgaat over de banden...Snap je het nu? Verbod skirt, verbod op turbo's, verbod op TC, 1 bandenset voor de GP in 2005, van 3500cc naar 2.4 V8 nu...De F1 staat bol van de veranderingen.


Echter, die veranderingen golden en gelden voor iedereen. Iedereen rijdt met dezelfde te snel slijtende Pirelli's. Als die dingen nog sneller slijten, dan moet de betreffende coureur naar zichzelf kijken...


En daar wil ik het graag bij laten, want idd. zit ik nu telkens hetzelfde te zeggen. Overigens hoef je je er niet zwaar aan te tillen, want ik voorzie dat in de tweede helft van het seizoen alles weer bij het "oude" is.


En ik wil je niet horen als Hamilton vanaf Monaco elke race wint... :P

T.Nuvolari

De meesten vallen nu over de banden omdat Maldonado godbetert een GP heeft gewonnen, althans ik kan me niet van die indruk ontdoen. Echter onverwachte uitschieters heb je altijd al gehad, Hill met zijn Arrows in Budapest, Fisico in zijn Jordan op Interlagos, Force Indias die 2 GP's met de beste meekunnen, Vettel in zijn "nietige" Torro Rosso, de Brawns, Alonso met Renault in Hongarije, Button met Honda eveneens Hongarije, etc... (want het zijn er wel genoeg). Als het een one off was voor Williams en de 4 "topteams" winnen de rest spreekt niemand nog over die banden, zoniet heeft Williams gewoon een goei pakket met die Renault achterin.

Laten we de crap cutten en niet teveel gaan klagen. Vorig jaar teveel dominantie, dit jaar teveel winnaars. Moeten we dan tevreden zijn met max.3 of 4 winnaars per seizoen?

Wizard

Citaat van: Enzo op 21 mei 2012 - 09:53:18
Het debat gaat ook niet zo zeer over hoeveel kanshebbers er zijn.
Uiteindelijk gaat het over 'hoe de overwinning behaald word'.
Ik juich vier of vijf kanshebbers toe en dat maakt het alleen maar spannender, maar dan moeten ze wel voluit kunnen racen.  ::)

Dat wordt dus bijtanken (benzine sparen is taboe!), en de aerodinamische regels welke de grip reduceren overboord! Motorreglement ook meteen vrijgeven, want afknijpen ten behoeven van levensduur, is snelheid reducerend! Allen dragen bij aan het niet voluit kunnen/mogen gaan. Bovendien, verplicht 5 pitstops! Want banden die een race lang meegaan bieden minder grip. En dat willen we niet. Dus zacht rubber en om de 10 ronden binnenkomen voor een beetje benzine en vers rubber. Alleen dan kunnen de coureurs voluit!

robbert

Citaat van: M@rc op 21 mei 2012 - 18:53:59
De meesten vallen nu over de banden omdat Maldonado godbetert een GP heeft gewonnen, althans ik kan me niet van die indruk ontdoen. Echter onverwachte uitschieters heb je altijd al gehad, Hill met zijn Arrows in Budapest, Fisico in zijn Jordan op Interlagos, Force Indias die 2 GP's met de beste meekunnen, Vettel in zijn "nietige" Torro Rosso, de Brawns, Alonso met Renault in Hongarije, Button met Honda eveneens Hongarije, etc... (want het zijn er wel genoeg). Als het een one off was voor Williams en de 4 "topteams" winnen de rest spreekt niemand nog over die banden, zoniet heeft Williams gewoon een goei pakket met die Renault achterin.

Laten we de crap cutten en niet teveel gaan klagen. Vorig jaar teveel dominantie, dit jaar teveel winnaars. Moeten we dan tevreden zijn met max.3 of 4 winnaars per seizoen?

zo zie je maar, dat voor sommige nooit goed is é

Enzo

Jeroen heeft gelijk, laten we het banden verhaal maar voor het Pirelli topic houden.
Das wel zo centraal en als je er geen trek in hebt, dan lees je het gewoon niet.  :)

Franky R.

CitaatDat wordt dus bijtanken (benzine sparen is taboe!), en de aerodinamische regels welke de grip reduceren overboord! Motorreglement ook meteen vrijgeven, want afknijpen ten behoeven van levensduur, is snelheid reducerend! Allen dragen bij aan het niet voluit kunnen/mogen gaan. Bovendien, verplicht 5 pitstops! Want banden die een race lang meegaan bieden minder grip. En dat willen we niet. Dus zacht rubber en om de 10 ronden binnenkomen voor een beetje benzine en vers rubber. Alleen dan kunnen de coureurs voluit!


Dat worden dan auto's die stijf vastgeplakt zitten aan het asfalt, motoren van 1000 pk die hooguit 1 race meekunnen en dan nog zul je zien dat sommige coureurs beperkingen zien of hebben...Namelijk dat hun grenzen lager reiken dan die van de auto...Hebben we dat eerder gezien? Ja, dat hebben we eerder gezien, nml. in het Turbo-tijdperk...Karretjes van hooguit 500 kg. met een motor die 1100 pk kon leveren...Dacht niet dat lui als Prost, Piquet, Mansell of Senna in die tijd voluit gingen, want dan spatte de motor uiteen of je knalde in een blikkerig vangrailsje...Wat heet..Lauda deed het rustig aan en werd toch nog WK in 1984... :P