Teveel winnaars in 2012?

Gestart door Franky R., 18 mei 2012 - 01:53:13

« vorige - volgende »

Webber meent dat het schadelijk is voor de F1, dat er teveel winnaars zijn...Eens of Oneens?

Oneens, Webber moet zelf eens gasgeven en niet zo zeuren!
10 (52.6%)
Eens, het is mij te onvoorspelbaar...
3 (15.8%)
Pas als een HRT naar pole rijdt, ga ik het te gek voor woorden vinden.
5 (26.3%)
Anders...(geef toelichting aub).
1 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 25 mei 2012 - 01:53:13

Enzo

Citaat van: Wizard op 18 mei 2012 - 22:58:52
Citaat van: Enzo op 18 mei 2012 - 22:36:24
Kom op nou jongens, jullie denken toch niet dat ze bij Williams hun werk echt beter hebben gedaan dan bij de topteams?
Williams had zelf ook nooit durven voorspellen dat ze gingen winnen, niemand volgens mij.

Ga je mond spoelen!! Williams niet inscharen onder de topteams....tsssss!! :D

:P

Wizard

Citaat van: Mark F1gge op 18 mei 2012 - 20:57:53
Ik projecteer het niet op Maldonado, maar hij is nu eenmaal degene die uit het niets de laatste race wint.

Die wint niet uit het niets een race. Maldonado/Williams zat het hele weekend erbij. En Maldonado vertrok zondag van pole. Geen toevalstreffer. 

CitaatStel dat dit het weekend van Webber was geweest, dan had ik er net zo over gedacht. Omdat ook hij er ineens de volgende GP Q3 niet zou halen en buiten de punten kan finishen.

Webber is winwaardig evenals Red Bull. Die kan zomaar Monaco winnen zonder dat wij het gek hoeven te vinden.

CitaatIk vind echter, dat topteams per saldo meedoen voor het podium. In elke race, en dat is wat er nu mist. En daarom hebben sommigen hier zorgen over.

Spannend!! En exact de reden waarom de Formule 1 haar flair verloor en daarmee de fans. Daarom moest het roer om. Kennelijk schijnen mensen niet te begrijpen dat dominantie de Formule 1 de das bijna om deed. Dat de Formule 1 nu is zoals deze is, heeft te maken met al het kritiek vanuit het verleden.

Headlines:

- Dominantie.
- Mindere teams hebben geen kans, verliezen sponsors, verliezen hun bestaansrecht.
- Treintje rijden...GAAAAAAAAAAAAP!!!!
- Ah, Brawn wint, leuk, geen Ferrari meer. Mooi! Eindelijk een Brawn one-man-show.
- Wie zal winnen? Schumacher? Of zal hij eindelijk eens spinnen??

Snap je?? De fans hebben niks anders gedaan dan de sport bekritiseren. Te veel dominantie, te weinig kansen voor teams met minder budget -die dus geen bestaansrecht hebben-, te voorspelbare races. Na jaren heeft de FIA eindelijk iets waar de fans om schreeuwen en prompt is het weer niet goed?? Kun je wel roepen dat dit het andere uiterste is, maar er is weinig middenweg. Ga je een fractie meer 'naar links' domineert Mclaren.

CitaatEr staan nu 2 wereldkampioenen aan de leiding in het WK die zeer wisselvallig presteren en op dit moment niet zomaar op eigen kracht naar de winst kunnen. Dat is vreemd.

Hoezo won Vettel niet op eigen kracht? En Alonso was de beste tijdens wisselende weersomstandigheden. Juist dan komt de legt de factor coureur gewicht in de schaal. En moet deze factor niet beloond worden met een vertaling in de praktijk?? Dat nu twee coureurs de dans leiden, die gezien worden als de maatstaf van de Formule 1, baart me juist totaal geen zorgen. Integendeel!! Dit wil ik zien. Ik wil de beste coureur kampioen zien worden niet de coureur met de snelste auto.

Franky R.

@Wizard,


CitaatHoezo won Vettel niet op eigen kracht? En Alonso was de beste tijdens wisselende weersomstandigheden. Juist dan komt de legt de factor coureur gewicht in de schaal. En moet deze factor niet beloond worden met een vertaling in de praktijk?? Dat nu twee coureurs de dans leiden, die gezien worden als de maatstaf van de Formule 1, baart me juist totaal geen zorgen. Integendeel!! Dit wil ik zien. Ik wil de beste coureur kampioen zien worden niet de coureur met de snelste auto.


Plusje voor jou...Ik had het zelf ook kunnen zeggen...

Wizard


Figge

Beetje jammer dit. Er zijn namelijk de afgelopen jaren al veel maatregelen genomen om zaken als dominatie en treintje rijden te voorkomen. Zo hadden wij 2 jaar geleden een briljant seizoen waarbij zowel de coureurs en constructeur tot het gaatje zijn gegaan.
Waarbij fantastische gevechten waren. En 4 man in de laatste race wereldkampioen konden worden.
In auto's die duidelijk ook de beste waren. Als dit seizoen zo voort hobbelt al nu, heeft de titel van 2010 toch veel meer glans dan die van dit jaar...
Ik geloof dat jij mijn punt juist niet snapt  :P

Kootje

Citaat van: Mark F1gge op 19 mei 2012 - 01:33:14
Als dit seizoen zo voort hobbelt al nu, heeft de titel van 2010 toch veel meer glans dan die van dit jaar...

??? Vreemd :-\

Volgens mij is het juist véél moeilijker de titel binnen te slepen wanneer men +10 concurenten heeftr dan "maar" 3 ::)

Wizard

Inderdaad. Vandaar dat ik Maldonado's uitspraak ook kan plaatsen. Of we het direct op hem moeten betrekken is natuurlijk discutabel.

Wizard

Citaat van: Mark F1gge op 19 mei 2012 - 01:33:14
Beetje jammer dit. Er zijn namelijk de afgelopen jaren al veel maatregelen genomen om zaken als dominatie en treintje rijden te voorkomen. Zo hadden wij 2 jaar geleden een briljant seizoen waarbij zowel de coureurs en constructeur tot het gaatje zijn gegaan.
Waarbij fantastische gevechten waren. En 4 man in de laatste race wereldkampioen konden worden.
In auto's die duidelijk ook de beste waren. Als dit seizoen zo voort hobbelt al nu, heeft de titel van 2010 toch veel meer glans dan die van dit jaar...
Ik geloof dat jij mijn punt juist niet snapt  :P


Ik snap je punt prima, Mark maar kan mij er niet in vinden. Het zijn de topteams en topcoureurs die winnen en daar vind ik niks geks aan. Dat zo nu en dan een ander team hoge ogen gooit vind ik niet bezwaarlijk. Dat gebeurd al zolang als de Formule 1 oud is. Maarreh, even tussendoor, jij vind Keke dus geen waardig kampioen?

Folkert

Citaat van: Wizard op 18 mei 2012 - 23:15:29
Citaat van: Mark F1gge op 18 mei 2012 - 20:57:53
Ik projecteer het niet op Maldonado, maar hij is nu eenmaal degene die uit het niets de laatste race wint.

Die wint niet uit het niets een race. Maldonado/Williams zat het hele weekend erbij. En Maldonado vertrok zondag van pole. Geen toevalstreffer. 

CitaatStel dat dit het weekend van Webber was geweest, dan had ik er net zo over gedacht. Omdat ook hij er ineens de volgende GP Q3 niet zou halen en buiten de punten kan finishen.

Webber is winwaardig evenals Red Bull. Die kan zomaar Monaco winnen zonder dat wij het gek hoeven te vinden.

CitaatIk vind echter, dat topteams per saldo meedoen voor het podium. In elke race, en dat is wat er nu mist. En daarom hebben sommigen hier zorgen over.

Spannend!! En exact de reden waarom de Formule 1 haar flair verloor en daarmee de fans. Daarom moest het roer om. Kennelijk schijnen mensen niet te begrijpen dat dominantie de Formule 1 de das bijna om deed. Dat de Formule 1 nu is zoals deze is, heeft te maken met al het kritiek vanuit het verleden.

Headlines:

- Dominantie.
- Mindere teams hebben geen kans, verliezen sponsors, verliezen hun bestaansrecht.
- Treintje rijden...GAAAAAAAAAAAAP!!!!
- Ah, Brawn wint, leuk, geen Ferrari meer. Mooi! Eindelijk een Brawn one-man-show.
- Wie zal winnen? Schumacher? Of zal hij eindelijk eens spinnen??

Snap je?? De fans hebben niks anders gedaan dan de sport bekritiseren. Te veel dominantie, te weinig kansen voor teams met minder budget -die dus geen bestaansrecht hebben-, te voorspelbare races. Na jaren heeft de FIA eindelijk iets waar de fans om schreeuwen en prompt is het weer niet goed?? Kun je wel roepen dat dit het andere uiterste is, maar er is weinig middenweg. Ga je een fractie meer 'naar links' domineert Mclaren.

CitaatEr staan nu 2 wereldkampioenen aan de leiding in het WK die zeer wisselvallig presteren en op dit moment niet zomaar op eigen kracht naar de winst kunnen. Dat is vreemd.

Hoezo won Vettel niet op eigen kracht? En Alonso was de beste tijdens wisselende weersomstandigheden. Juist dan komt de legt de factor coureur gewicht in de schaal. En moet deze factor niet beloond worden met een vertaling in de praktijk?? Dat nu twee coureurs de dans leiden, die gezien worden als de maatstaf van de Formule 1, baart me juist totaal geen zorgen. Integendeel!! Dit wil ik zien. Ik wil de beste coureur kampioen zien worden niet de coureur met de snelste auto.
Hoeveel pijn het me ook doet om het te zeggen  :'(, maar voor de verandering ben ik het net Wi -->z<--ard eens.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Oh, we zijn het wel vaker eens hoor. Alleen als ik Hamilton bekritiseer niet. Voor de rest liggen we best vaak op 1 lijn.

Folkert

Citaat van: Wizard op 19 mei 2012 - 09:14:22
Oh, we zijn het wel vaker eens hoor. Alleen als ik Hamilton bekritiseer niet. Voor de rest liggen we best vaak op 1 lijn.
Het was ook met een kleine knip oog bedoelt ;) en inderdaad buiten Hamilton liggen we best vaak op 1 lijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

Figge

Mogge Mensen, OK OK...
Vettel heeft in Bahrein uiteraard op eigen kracht gewonnen, maar vervolgens lijkt het weer nergens op. Dat is mijn punt.
En natuurlijk is het leuk dat Williams weer eens wint, je zult mij niet horen zeggen dat dit niet leuk is.
Maar als ze er vervolgens totaal niet meer bij zitten en weer 9e worden of zelfs buiten punten finishen vind ik dat vreemd.
Je zou kunnen zeggen dat als je wereldkampioen wordt met zoveel concurenten, dit juist meer glans geeft aan een titel,
maar ik denk dat de geluksfactor te ver doorslaat. Je wordt WK door nog wisselvalligere presaties van anderen. Niet door je eigen sterke prestaties.
Ik vind de titel van Keke Rosberg idd een waar meer geluk dan wijsheid aan te pas is gekomen. Even los van het feit of Keke kampioenswaardig is of niet. In feite geld hetzelfde voor de titel van Hunt.
Voor dit jaar hoop ik dat de pech van Lewis voorbij is en dat hij vanaf Monaco "de lat" voor dit jaar verder zal neerleggen.
Hiermee zeg ik niet dat ik hoop op treintjes, optochten en dominantie, maar op spannend kampioenschap met een WK die ook echt het beste is gedurende het seizoen.
Maar voor nu  :-X
Ik hoop dat ik over een paar races toch beter gevoel aan dit seizoen ga over houden, hoewel de individuele races tot zover erg gaaf zijn  :)

Wizard

Ik denk dat als de stof eenmaal opgetrokken is, het duidelijk wordt wie écht kans maken om het kampioenschap. Als daar tussendoor rijders kunnen strijden om een persoonlijk succesje, moet daar plaats voor zijn. Overigens is het een fenomeen wat niet nieuw is. Zolang als ik Formule 1 kijk kan ik mij herinneren dat zo nu en dan teams plots boven komen drijven om vervolgens weer af te zakken. Dit kan zijn door een situatie (Panis, Monaco) maar ook doordat een auto op een bepaald circuit het erg goed doet.

Kootje

Ik vindt het allemaal maar overdreven om eerlijk te zijn.
De eerste 4 races zijn gewoon gewonnen door coureurs en teams waarvan iedereen dat ook verwachtte.
De eerste van Rosberg en Mercedes zat er gewoon aan te komen.


Nu dan Maldonado met de Williams wint doet men ineens alsof iedereen kan winnen en de Williams 'n barrel is.
Vergeet men voor het gemak even dat de Williams er al bijna het hele seizoen gewoon bijstaat.

Australië - Maldonado gooit in de laatste ronde 'n mooie 6e plek weg.
Maleisië - Senna scoort met P6
China - Senna op P7
Bahrein - Maldonado op P8

Nu de absolute top het massaal laat liggen, is het toch niet raar dat de subtop er met de winst vandoor gaat ??
En al zeker niet als die subtop in Spanje sowieso al top was.

Ik zeg (en hoop) dan ook dat Williams weer op de weg terug is.
Ze hebben daar in Grove gewoon 'n goede auto gebouwd, waarmee ze de gevestigde orde weer kunnen bedreigen.
Soms doen achterhoede teams dat namelijk.
Red Bull was in 2008 nog nergens, slechts 7e achter klein zusje STR met één 3e plek als beste resultaat.
Maar in 2009 waren ze samen met Brawn GP ( voormalig Honda - 9e met één 3e plek als beste resultaat) ineens het team to beat.

Wizard

Topteams hebben die 'gave'. ;) En Williams weet natuurlijk hoe ze moeten winnen. Hun enige remmende factor was de Cosworth.