Teveel winnaars in 2012?

Gestart door Franky R., 18 mei 2012 - 01:53:13

« vorige - volgende »

Webber meent dat het schadelijk is voor de F1, dat er teveel winnaars zijn...Eens of Oneens?

Oneens, Webber moet zelf eens gasgeven en niet zo zeuren!
10 (52.6%)
Eens, het is mij te onvoorspelbaar...
3 (15.8%)
Pas als een HRT naar pole rijdt, ga ik het te gek voor woorden vinden.
5 (26.3%)
Anders...(geef toelichting aub).
1 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 25 mei 2012 - 01:53:13

Franky R.

Citaat van: Enzo op 18 mei 2012 - 20:48:50
Wijze woorden MarkF1egge, ik kan je goed volgen en ben het met je eens. :)

De seizoenscompetitie is weg inderdaad, we kijken nu naar op zichzelf staande races waarin elk weekend weer een ander team de sweetspot raakt.
Er is iig niks wetenschappelijks aan, er is geen lijn of progressie te vinden en ontwikkelen lijkt zinloos. Vergelijk het met een tv-serie waarin elke aflevering op zichzelf staat met een los verhaal, dit terwijl de Formule1 een lang verhaal met verschillende episodes moet zijn met aan het einde een winnaar. Het is een technologisch wetenschappelijke topsport en daar passen deze banden helemaal niet bij. Het kan gewoon niet zo zijn dat de 5 topteams met 700 knappe koppen en de beste coureurs verliezen van een middenmoter van 300 knappe koppen en een halve paydriver. Niet in een gewone race zonder safetycar en/of regen iig.
De winnaar van een race of seizoen moeten dat behalen doordat ze een ontzettend slim gebouwde auto hebben in combinatie met een uitzonderlijk rijderstalent die zijn ballen uit z'n broek rijdt. Zowel de auto als de rijderstalenten worden enorm begrenst met deze banden, vandaar dat het veld ook zo dicht op elkaar zit en een Maldonado kan winnen. Imo beleven we nu echt een ramp met de Formule 1 en ik ben blij dat steeds meer mensen zich gaan uitspreken.


Sorry hoor, maar hoelang kijk je nu naar de F1?


CitaatHet is een technologisch wetenschappelijke topsport en daar passen deze banden helemaal niet bij.


De F1 is racen en racen is gewoon een kwestie van je auto zo goed mogelijk prepareren en je gaspedaal (met beleid) diep in getrapt houden. Dat zogenaamde wetenschappelijk gedoe komt door de wilde jaren negentig en is sindsdien de norm geworden.


CitaatHet kan gewoon niet zo zijn dat de 5 topteams met 700 knappe koppen en de beste coureurs verliezen van een middenmoter van 300 knappe koppen en een halve paydriver. Niet in een gewone race zonder safetycar en/of regen iig.


Eigenlijk zeg je hier dat het team met de grootste budget mag winnen, moet winnen zelfs...Ook al zit er bij een klein(er) team 2 of meer slimmerikken of een coureur met een groter hart...


Hoe vaak heb ik wel niet gezien, dat totale outsiders soms boven komen drijven? En hoe verrassend en mooi was dat? Senna in 1984 (al zijn een hoop mensen vergeten dat Bellof in diezelfde race nog sneller was dan Senna)?


Of Andrea de Cecaris op Spa in 1991? Ivan Cappelli die bijna de GP van Frankrijk won op P. Richard in 1990, terwijl hij samen met teamgenoot Gugelmin op 1 en 2 stond?




Franky R.

CitaatIk projecteer het niet op Maldonado, maar hij is nu eenmaal degene die uit het niets de laatste race wint.


Fout,


Maldonado was eerder al zo snel in de eerdere VT's en QT...dus dit komt niet zomaar uit het niets...Tevens is het ook typisch F1 dat sommige auto's het heel goed doen op bepaalde circuits. En nogmaals, de coureur heeft het zelf in de hand hoe hij omgaat met de banden. Ik ben het daarom volledig met Kimi Räikkönen eens en Webber zeurt!


Neem Monza 1971...De winnaar van toen...Peter Gethin won nooit meer een race en verliet zelfs de F1 via de achterdeur...Dus het is van alle tijden geweest.


En dan heb ik het nog niet eens over seizoen 1981 (WK werd Rosberg sr. met slechts 1 overwinning) of de eerder gememoreerde seizoen 1982...

janke

#47
Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 21:28:55
CitaatIk projecteer het niet op Maldonado, maar hij is nu eenmaal degene die uit het niets de laatste race wint



En dan heb ik het nog niet eens over seizoen 1981 (WK werd Rosberg sr. met slechts 1 overwinning) of de eerder gememoreerde seizoen 1982...

Foutje Franky. Rosberg won in 1982 het wk. Dankzij de enorme crash die Pironi maakte. Na Duitsland haalde hij geen punt meer binnen met zijn Ferrari. Pironi werd 2de, samen met John Watson. Pironi was dat jaar met zijn Ferrari goed bezig.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: janke op 18 mei 2012 - 21:38:01
Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 21:28:55
CitaatIk projecteer het niet op Maldonado, maar hij is nu eenmaal degene die uit het niets de laatste race wint



En dan heb ik het nog niet eens over seizoen 1981 (WK werd Rosberg sr. met slechts 1 overwinning) of de eerder gememoreerde seizoen 1982...

Foutje Franky. Rosberg won in 1982 het wk. Dankzij de enorme crash die Pironi maakte. Na Duitsland haalde hij geen punt meer binnen met zijn Ferrari. Pironi werd 2de, samen met John Watson.


Ah, bedankt voor de correctie...Maar mijn punt dat Rosberg WK werd met 1 overwinning blijft wel staan...Of Lauda die Prost versloeg, ook al had Prost meer overwinningen op zijn naam staan. Niet de snelste, maar de slimste won toen. Net zo goed dat een slimme FC Den Bosch zou kunnen winnen van Ajax...

Enzo

CitaatSorry hoor, maar hoelang kijk je nu naar de F1?

Ik volg de F1 vanaf de begin jaren 90.
Ben benieuwd waarom je dat relevant vind?  ???

janke

Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 21:41:16
Citaat van: janke op 18 mei 2012 - 21:38:01
Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 21:28:55
CitaatIk projecteer het niet op Maldonado, maar hij is nu eenmaal degene die uit het niets de laatste race wint



En dan heb ik het nog niet eens over seizoen 1981 (WK werd Rosberg sr. met slechts 1 overwinning) of de eerder gememoreerde seizoen 1982...

Foutje Franky. Rosberg won in 1982 het wk. Dankzij de enorme crash die Pironi maakte. Na Duitsland haalde hij geen punt meer binnen met zijn Ferrari. Pironi werd 2de, samen met John Watson.


Ah, bedankt voor de correctie...Maar mijn punt dat Rosberg WK werd met 1 overwinning blijft wel staan...Of Lauda die Prost versloeg, ook al had Prost meer overwinningen op zijn naam staan. Niet de snelste, maar de slimste won toen. Net zo goed dat een slimme FC Den Bosch zou kunnen winnen van Ajax...

Dan is Mansell met zijn klapband in de laatste race een uitzondering. Die had de pech. Of als op Monaco een Prost als eerste over de finish gaat. Waren toch memorabel, of niet? En dat maakt het voor mij allemaal interessant. Moet ik elke race naar een (voorspelbare) winnaar kijken als bijv. een RBR of McLaren? F1 is niet alleen hi-tech, met dat alleen win je geen race/wk mee.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 18 mei 2012 - 21:57:15
CitaatSorry hoor, maar hoelang kijk je nu naar de F1?

Ik volg de F1 vanaf de begin jaren 90.
Ben benieuwd waarom je dat relevant vind?  ???


Omdat er in de F1 wel vaker winnaars op podiumklanten zijn geweest die wel vanuit het niets kwamen. En net zoals Janke het zegt;


CitaatF1 is niet alleen hi-tech, met dat alleen win je geen race/wk mee.


Folkert

Ik denk dat het allemaal klein beetje mee valt. Dat er verschillende teams nu gewonnen hebben, ligt denk ik aan het falen van Mclaren.
Of dat Mclaren er ogenschijnlijk zo ver achterstaat. China, ging niet lekker, Barhein zat vol met pitstop blunders en spanje is wel gekend. Als het team geen fouten maakt, zijn ze het snelst. Lewis had denk ik Spanje wel gewonnen als hij van pole was gestart. Ongeacht wat Button zegt over de snelheid, denk ik dat Mclaren juist wel de snelheid heeft.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Folkert op 18 mei 2012 - 22:13:30
Ik denk dat het allemaal klein beetje mee valt. Dat er verschillende teams nu gewonnen hebben, ligt denk ik aan het falen van Mclaren.
Of dat Mclaren er ogenschijnlijk zo ver achterstaat. China, ging niet lekker, Barhein zat vol met pitstop blunders en spanje is wel gekend. Als het team geen fouten maakt, zijn ze het snelst. Lewis had denk ik Spanje wel gewonnen als hij van pole was gestart. Ongeacht wat Button zegt over de snelheid, denk ik dat Mclaren juist wel de snelheid heeft.


Helemaal mee eens, maar ze moeten het wel doen...Daarom zeg ik; McLaren 2012 = RBR 2010... ;)

Wizard

Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 21:20:46
Eigenlijk zeg je hier dat het team met de grootste budget mag winnen, moet winnen zelfs...Ook al zit er bij een klein(er) team 2 of meer slimmerikken of een coureur met een groter hart...

Héél sterk punt! En mee eens. Met de rest van de inhoud ook, maar dit punt sprong eruit en wil ik apart aanhalen. ;)

Enzo

Citaat van: Wizard op 18 mei 2012 - 22:20:54
Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 21:20:46
Eigenlijk zeg je hier dat het team met de grootste budget mag winnen, moet winnen zelfs...Ook al zit er bij een klein(er) team 2 of meer slimmerikken of een coureur met een groter hart...

Héél sterk punt! En mee eens. Met de rest van de inhoud ook, maar dit punt sprong eruit en wil ik apart aanhalen. ;)

Kom op nou jongens, jullie denken toch niet dat ze bij Williams hun werk echt beter hebben gedaan dan bij de topteams?
Williams had zelf ook nooit durven voorspellen dat ze gingen winnen, niemand volgens mij.


Franky R.

Citaat van: Enzo op 18 mei 2012 - 22:36:24
Citaat van: Wizard op 18 mei 2012 - 22:20:54
Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 21:20:46
Eigenlijk zeg je hier dat het team met de grootste budget mag winnen, moet winnen zelfs...Ook al zit er bij een klein(er) team 2 of meer slimmerikken of een coureur met een groter hart...

Héél sterk punt! En mee eens. Met de rest van de inhoud ook, maar dit punt sprong eruit en wil ik apart aanhalen. ;)

Kom op nou jongens, jullie denken toch niet dat ze bij Williams hun werk echt beter hebben gedaan dan bij de topteams?
Williams had zelf ook nooit durven voorspellen dat ze gingen winnen, niemand volgens mij.


Waarom zou er geen Williams-engineer zijn, die begreep hoe de banden in Spanje in hun voordeel zou werken? Puur omdat McLaren meer technici heeft, zijn ze slimmer? BrawnGP had ook minder technici, maar bleek slimmer dan de reus Toyota die ook een DDF had, maar nooit een GP won met al haar ingenieurs...

Franky R.

Citaat van: Wizard op 18 mei 2012 - 22:20:54
Citaat van: Franky R. op 18 mei 2012 - 21:20:46
Eigenlijk zeg je hier dat het team met de grootste budget mag winnen, moet winnen zelfs...Ook al zit er bij een klein(er) team 2 of meer slimmerikken of een coureur met een groter hart...

Héél sterk punt! En mee eens. Met de rest van de inhoud ook, maar dit punt sprong eruit en wil ik apart aanhalen. ;)


Dank je en graag gedaan... ;)

Wizard

Citaat van: Enzo op 18 mei 2012 - 22:36:24
Kom op nou jongens, jullie denken toch niet dat ze bij Williams hun werk echt beter hebben gedaan dan bij de topteams?
Williams had zelf ook nooit durven voorspellen dat ze gingen winnen, niemand volgens mij.

Ga je mond spoelen!! Williams niet inscharen onder de topteams....tsssss!! :D

Wizard

Citaat van: Folkert op 18 mei 2012 - 22:13:30
Ik denk dat het allemaal klein beetje mee valt. Dat er verschillende teams nu gewonnen hebben, ligt denk ik aan het falen van Mclaren.
Of dat Mclaren er ogenschijnlijk zo ver achterstaat. China, ging niet lekker, Barhein zat vol met pitstop blunders en spanje is wel gekend. Als het team geen fouten maakt, zijn ze het snelst. Lewis had denk ik Spanje wel gewonnen als hij van pole was gestart. Ongeacht wat Button zegt over de snelheid, denk ik dat Mclaren juist wel de snelheid heeft.

Inderdaad. McLaren staat er gewoon continue bij. Iedere Grand Prix zijn ze het team om rekening mee te houden. Daarachter is het stuivertje wisselen.