Teveel winnaars in 2012?

Gestart door Franky R., 18 mei 2012 - 01:53:13

« vorige - volgende »

Webber meent dat het schadelijk is voor de F1, dat er teveel winnaars zijn...Eens of Oneens?

Oneens, Webber moet zelf eens gasgeven en niet zo zeuren!
10 (52.6%)
Eens, het is mij te onvoorspelbaar...
3 (15.8%)
Pas als een HRT naar pole rijdt, ga ik het te gek voor woorden vinden.
5 (26.3%)
Anders...(geef toelichting aub).
1 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 25 mei 2012 - 01:53:13

Wizard

We zullen het zien. Van mij mag het!

Kootje

#106
Citaat van: Wizard op 28 mei 2012 - 10:40:27
Nee, maar het is Red Bull, Mercedes en McLaren die over het algemeen vooraan staan. Ferrari en Lotus zitten daar kort achter.

Ik begrijp niet dat je dat maar vol blijft houden terwijl de resultaten uitwijzen dat ze er gewoon tussen staan. ::)

Alles op 'n rijtje:

Australië
Q: Grosjean grijpt in z'n Lotus P3 vóór de beide Mercedessen en Red Bulls
R: Alonso's Ferrari op P5, de Lotus van Kimi naar P7 vóór de Mercedes van Rosberg
   
Maleisië
Q: Kimi's Lotus op P5 tussen de beide Red Bulls, Grosjean daar direct achter en nog vóór Rosberg's Mercedes
R: Alonso wint in de Ferrari, Kimi pakt met z'n Lotus P5 ruimschoots vóór Schumi's Mercedes, Vettel's Red Bull en de Mercedes van Rosberg (resp. P10 - P11 &
P13)

China
Q: Kimi in z'n Lotus op P5 direct vóór Button's McLaren en Webber's Red Bull, daarachter de Ferrari van Alonso op P9 en de 2e Lotus bestuurd door Grosjean op P10 maar nog steeds vóór de Red Bull van Vettel
R: Eerste keer -en vooralsnog enige keer in de race- dat zowel de twee Ferrari's alsmede beide Lotussen achter de McLarens, Mercedessen en Red Bulls staan

Bahrein
Q: Eerste Q waarin beide de Ferrari's en Lotussen achter de Mercedes van Rosberg de McLarens en Red Bull staan, Schumacher die met z'n Mercedes Q2 niet eens haalt staat wel achter de Lotussen en Ferrari's.
R: P2 & P3 voor respectievelijk Kimi en Grosjean die alleen de Red Bull van Vettel voor zich moeten dulden, Alonso's Ferrari  verslaat met P7 en 'n dosis geluk Hamilton in de McLaren en de Mercedes van Schumi, terwijl die laatste ook door Massa in de 2e Ferrari verslagen wordt.

Spanje
Q: Alonso in z'n Ferrari op P3, de Lotussen van Grosjean en Kimi op P4 & P5, enigste van de McLarens, Mercedessen en Red Bulls die ervoor staat is de McLaren van Hamilton's, maar die rijdt met 'n te lichte auto (bewust brandstoftekort)
R: Alonso's Ferrari schuift door naar P2 en de Lotussen van Kimi en Grosjean naar P3 & P4, eerste Red Bull, Mercedes of McLaren daarachter is de Red Bull van Vettel op P6

Monaco
Q: Grosjean's Lotus op P5, gevolgd door de beide Ferrari's van Alonso en Massa (P6 & P7) met direct daar weer achter de tweede Lotus van Kimi op P8, de Red Bull van Vettel en Button's McLaren volgen op respectievelijk P10 & P13
R: Alonso pakt met Ferrari P3 en verslaat daarmee Vettel in de Red Bull (P4) en Hamilton's McLaren op P5

Wizard

Citaat van: Kootje op 28 mei 2012 - 11:24:20
Ik begrijp niet dat je dat maar vol blijft houden terwijl de resultaten uitwijzen dat ze er gewoon tussen staan. ::)

Ze staan er tussen, maar winnen nog niet op eigen kracht. Dat heeft niks met volhouden te maken maar met een mening gevormt op basis wat ik ieder GP-weekend heb gezien. Ferrari wordt zeker competitiever maar het is telkens een ander die aan de haal gaat met de zege. Zijn gewoon feiten hoor.

CitaatAustralië
Q: Grosjean grijpt in z’n Lotus P3 vóór de beide Mercedessen en Red Bulls
R: Alonso’s Ferrari op P5, de Lotus van Kimi naar P7 vóór de Mercedes van Rosberg

Tof, maar het hele GP-weekend vormde ze geen bedreiging voor zowel de pole alsook de zege.
   
CitaatMaleisië
Q: Kimi’s Lotus op P5 tussen de beide Red Bulls, Grosjean daar direct achter en nog vóór Rosberg’s Mercedes
R: Alonso wint in de Ferrari, Kimi pakt met z’n Lotus P5 ruimschoots vóór Schumi’s Mercedes, Vettel’s Red Bull en de Mercedes van Rosberg (resp. P10 - P11 &
P13)

Regenrace! Zelfs Pérez kon winnen in Malesië terwijl ze doorgaans niet genoeg snelheid hebben om de gevestigde orde te bedreigen om een zege. Dan druk ik mij bescheiden uit.

CitaatChina
Q: Kimi in z’n Lotus op P5 direct vóór Button’s McLaren en Webber’s Red Bull, daarachter de Ferrari van Alonso op P9 en de 2e Lotus bestuurd door Grosjean op P10 maar nog steeds vóór de Red Bull van Vettel
R: Eerste keer -en vooralsnog enige keer in de race- dat zowel de twee Ferrari’s alsmede beide Lotussen achter de McLarens, Mercedessen en Red Bulls staan

Niks zat tegen. Zie gevolg.

CitaatBahrein
Q: Eerste Q waarin beide de Ferrari’s en Lotussen achter de Mercedes van Rosberg de McLarens en Red Bull staan, Schumacher die met z’n Mercedes Q2 niet eens haalt staat wel achter de Lotussen en Ferrari's.
R: P2 & P3 voor respectievelijk Kimi en Grosjean die alleen de Red Bull van Vettel voor zich moeten dulden, Alonso’s Ferrari  verslaat met P7 en ’n dosis geluk Hamilton in de McLaren en de Mercedes van Schumi, terwijl die laatste ook door Massa in de 2e Ferrari verslagen wordt.

De uitzondering die de regel bevestigd. Bovendien negeer je de problemen die Hamilton en Button hadden. Maldonado won ook wat meer zegt over de omstandigheden dan over de ruwe snelheid van Lotus en Ferrari.

CitaatSpanje
Q: Alonso in z’n Ferrari op P3, de Lotussen van Grosjean en Kimi op P4 & P5, enigste van de McLarens, Mercedessen en Red Bulls die ervoor staat is de McLaren van Hamilton’s, maar die rijdt met ’n te lichte auto (bewust brandstoftekort)
R: Alonso’s Ferrari schuift door naar P2 en de Lotussen van Kimi en Grosjean naar P3 & P4, eerste Red Bull, Mercedes of McLaren daarachter is de Red Bull van Vettel op P6

Maldonado wint in de Williams en finished voor Ferrari. Hamilton moet de race achteraan starten, Button heeft flinke problemen. Opnieuw geen Ferrari die wint.

CitaatMonaco
Q: Grosjean’s Lotus op P5, gevolgd door de beide Ferrari’s van Alonso en Massa (P6 & P7) met direct daar weer achter de tweede Lotus van Kimi op P8, de Red Bull van Vettel en Button’s McLaren volgen op respectievelijk P10 & P13
R: Alonso pakt met Ferrari P3 en verslaat daarmee Vettel in de Red Bull (P4) en Hamilton’s McLaren op P5


Maar wint opnieuw geen race.

Eigenlijk onderstreep je hiermee mijn standpunt waarvoor dank! Bovendien zeg ik ook niet dat Alonso nooit de kans krijgt om te winnen maar op pure snelheid schieten ze nog steeds te kort.

monaco2011

#108
Citaat van: Wizard op 28 mei 2012 - 14:57:19
bla bla bla

misschien is je definitie van een kampioenskandidaat niet juist dan??? zo ongeveer iedereen in de F1 roept dat constant punten scoren de doorslag gaat geven en laat dat nou net zijn wat Alonso doet. Dr is wel eens iemand met 1 overwinning WK geworden. Hoe dan ook, dit begint een beetje vervelend te worden.

Wizard

Ik begin het vervelend te vinden dat je mij alweer op de persoon uitspeelt. Enkel en alleen inhoudelijk reageren blijft moeilijk voor je. Evenals begrijpend lezen. Want ik vlak Alonso nergens definitief uit.

monaco2011

#110
Citaat van: Wizard op 28 mei 2012 - 15:12:52
Ik begin het vervelend te vinden dat je mij alweer op de persoon uitspeelt. Enkel en alleen inhoudelijk reageren blijft moeilijk voor je. Evenals begrijpend lezen. Want ik vlak Alonso nergens definitief uit.
Ik zeg toch ook niet dat je Alonso definitief uitvlakt, dat zou wat zijn zeg, maar hij zit er constant goed bij en staat bovenaan dus naast m niet definitief uitvlakken kun je m ook gewoon zien als titelkandidaat. Jij bekijkt alle races los, maar Alonso/Ferrari doen het gemiddeld gewoon het beste. Ook in 2010 won Ferrari misschien maar 1 of 2x op eigen kracht, maar hadden ze de titel wel voor het grijpen.
En als begrijpend lezen al een probleem is, komt dat ook vooral door de langdradigheid van deze discussie. Voor het overzicht had ik ff je quote ingekort, k snap dat je de manier waarop niet leuk vind, maar k denk dat het bij de meesten wel zo overkomt.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 28 mei 2012 - 15:24:37
Ik zeg toch ook niet dat je Alonso definitief uitvlakt, dat zou wat zijn zeg, maar hij zit er constant goed bij en staat bovenaan dus naast m niet definitief uitvlakken kun je m ook gewoon zien als titelkandidaat. Jij bekijkt alle races los, maar Alonso/Ferrari doen het gemiddeld gewoon het beste. Ook in 2010 won Ferrari misschien maar 1 of 2x op eigen kracht, maar hadden ze de titel wel voor het grijpen.

Uiteindelijk grepen ze ernaast. ;) Maar goed, nog steeds ben ik van mening dat Ferrari snelheid te kort komt om uiteindelijk een noot mee te zingen. Ondanks dat McLaren nu even niet als een geöliede machine draait. Maar toegegeven, Jeroen heeft ook een punt dat zolang geen team het voortouw neemt wat betreft consistentie, Alonso nog wel eens een hele lange adem kan hebben. En hij versterkt zijn positie omdat hij totaal geen achterstand oploopt, ondanks dat de Ferrari snelheid te kort schiet. Als Ferrari nog een sprong voorwaarts kan maken kan hij nog wel eens ontpoppen tot The Man To Beat! Maar goed, ik heb geen glazen bol en andere teams zitten natuurlijk niet stil. Basis snelheid is misschien niet alles zeggend maar wel van essentiëel belang. Als Alonso op eigen kracht kan gaan winnen pas dan ga ik serieus geloven in een titel. Tot die tijd hou ik een slag om de arm. Misschien wel om mijzelf een teleurstelling te besparen.

CitaatEn als begrijpend lezen al een probleem is, komt dat ook vooral door de langdradigheid van deze discussie. Voor het overzicht had ik ff je quote ingekort, k snap dat je de manier waarop niet leuk vind, maar k denk dat het bij de meesten wel zo overkomt.

Dus ga jij de moraalridder uithangen en mensen terecht wijzen? Doe normaal en post gewoon inhoudelijk. De rest houd je maar voor je.

Kootje

Citaat van: Wizard op 28 mei 2012 - 14:57:19
Citaat van: Kootje op 28 mei 2012 - 11:24:20
Ik begrijp niet dat je dat maar vol blijft houden terwijl de resultaten uitwijzen dat ze er gewoon tussen staan. ::)

Ze staan er tussen, maar winnen nog niet op eigen kracht. Dat heeft niks met volhouden te maken maar met een mening gevormt op basis wat ik ieder GP-weekend heb gezien. Ferrari wordt zeker competitiever maar het is telkens een ander die aan de haal gaat met de zege. Zijn gewoon feiten hoor.

Ja precies ...... ze staan ertussen, dus niet erachter. ::)

Citaat
CitaatAustralië
Q: Grosjean grijpt in z'n Lotus P3 vóór de beide Mercedessen en Red Bulls
R: Alonso's Ferrari op P5, de Lotus van Kimi naar P7 vóór de Mercedes van Rosberg

Tof, maar het hele GP-weekend vormde ze geen bedreiging voor zowel de pole alsook de zege.
   
CitaatMaleisië
Q: Kimi's Lotus op P5 tussen de beide Red Bulls, Grosjean daar direct achter en nog vóór Rosberg's Mercedes
R: Alonso wint in de Ferrari, Kimi pakt met z'n Lotus P5 ruimschoots vóór Schumi's Mercedes, Vettel's Red Bull en de Mercedes van Rosberg (resp. P10 - P11 &
P13)

Regenrace! Zelfs Pérez kon winnen in Malesië terwijl ze doorgaans niet genoeg snelheid hebben om de gevestigde orde te bedreigen om een zege. Dan druk ik mij bescheiden uit.

CitaatChina
Q: Kimi in z'n Lotus op P5 direct vóór Button's McLaren en Webber's Red Bull, daarachter de Ferrari van Alonso op P9 en de 2e Lotus bestuurd door Grosjean op P10 maar nog steeds vóór de Red Bull van Vettel
R: Eerste keer -en vooralsnog enige keer in de race- dat zowel de twee Ferrari's alsmede beide Lotussen achter de McLarens, Mercedessen en Red Bulls staan

Niks zat tegen. Zie gevolg.

CitaatBahrein
Q: Eerste Q waarin beide de Ferrari's en Lotussen achter de Mercedes van Rosberg de McLarens en Red Bull staan, Schumacher die met z'n Mercedes Q2 niet eens haalt staat wel achter de Lotussen en Ferrari's.
R: P2 & P3 voor respectievelijk Kimi en Grosjean die alleen de Red Bull van Vettel voor zich moeten dulden, Alonso's Ferrari  verslaat met P7 en 'n dosis geluk Hamilton in de McLaren en de Mercedes van Schumi, terwijl die laatste ook door Massa in de 2e Ferrari verslagen wordt.

De uitzondering die de regel bevestigd. Bovendien negeer je de problemen die Hamilton en Button hadden. Maldonado won ook wat meer zegt over de omstandigheden dan over de ruwe snelheid van Lotus en Ferrari.

CitaatSpanje
Q: Alonso in z'n Ferrari op P3, de Lotussen van Grosjean en Kimi op P4 & P5, enigste van de McLarens, Mercedessen en Red Bulls die ervoor staat is de McLaren van Hamilton's, maar die rijdt met 'n te lichte auto (bewust brandstoftekort)
R: Alonso's Ferrari schuift door naar P2 en de Lotussen van Kimi en Grosjean naar P3 & P4, eerste Red Bull, Mercedes of McLaren daarachter is de Red Bull van Vettel op P6

Maldonado wint in de Williams en finished voor Ferrari. Hamilton moet de race achteraan starten, Button heeft flinke problemen. Opnieuw geen Ferrari die wint.

CitaatMonaco
Q: Grosjean's Lotus op P5, gevolgd door de beide Ferrari's van Alonso en Massa (P6 & P7) met direct daar weer achter de tweede Lotus van Kimi op P8, de Red Bull van Vettel en Button's McLaren volgen op respectievelijk P10 & P13
R: Alonso pakt met Ferrari P3 en verslaat daarmee Vettel in de Red Bull (P4) en Hamilton's McLaren op P5


Maar wint opnieuw geen race.

Daar gaat het dus ook helemaal niet om.
Het gaat erom dat jij de Lotussen en Ferrari's op voorhand uitvlakt voor het WK en zelfs de zege omdat je beweerd dat ze langzamer zijn dan de Red Bull, McLaren en Mercedes, terwijl hiermee duidelijk aangetoond wordt dat ze helemaal niet langzamer zijn.
Dat ze bij Lotus, Ferrari namelijk wel,  nog geen race gewonnen hebben zegt helemaal niets.
Hoeveel races hebben Mercedes en McLaren dan wel niet gewonnen ??


CitaatEigenlijk onderstreep je hiermee mijn standpunt waarvoor dank! Bovendien zeg ik ook niet dat Alonso nooit de kans krijgt om te winnen maar op pure snelheid schieten ze nog steeds te kort.

Onderstreep ik jou standpunt ?? ??? :o
Als je dat echt denkt, dan schort er toch iets aan jou leesvaardigheid hoor.
Sorry voor 't persoonlijke, maar je standpunt onderstrepen is wel het laatste wat ik doe in deze discussie. ;D

Wizard

Ik vlak niemand uit in dit stadium. Ik houd een slag om de arm, ik ben sceptisch, dat is heel wat anders.

Kootje

Citaat van: Wizard op 28 mei 2012 - 16:29:39
Ik vlak niemand uit in dit stadium. Ik houd een slag om de arm, ik ben sceptisch, dat is heel wat anders.

Al je eerdere reacties in de verschillende topics geven toch 'n heel ander beeld.
Daarin spreek je continu van de tekortkomingen die Ferrari heeft tov McLaren, Red Bull en vreemd genoeg zelfs Mercedes.
Je geeft ze geen kans omdat ze tot op heden nog niet op eigen kracht gewonnen hebben.
Al zie ik persoonlijk niet van wie, uitgezonderd Pérez,  Alonso 'm dan in Maleisië cadeau kreeg.
Keer op keer claim je in zekere zin dat ze per definitie pas het 4e team zijn, om nog maar niet over de kansen van de Lotus rijders te spreken.

Maar goed, dat zou 'n kwestie van nuance kunnen zijn.
Bij deze geef ik je dan ook graag het voordeel van de twijfel.
Hoe lang, dat hangt geheel van jezelf af. :P

Wizard

Doordat Ferrari niet wint op eigen kracht houd ik een slag om de arm en ben ik -nog- niet overtuigd nee. Nergens zeg ik dat ik Alonso definitief uitvlak en hij het per definitie niet kan redden in mijn optiek. Ik mis nu nog wat overtuiging.

Figge

Winnaar nummer 6... In Montreal alweer nummer 7... Omdat dan Lewis eindelijk gaat winnen...:)
Ik weet niet meer wat ik er van moet vinden. Nu weer een RBR gewonnen. Had ook Schumacher kunnen zijn als ie van pole hadden mogen vertrekken. Dan hadden we nog steeds een 6e winnaar.
Volgens mij draait dit seizoen uit op wie het meest regelmatig naar t podium kan. Alonso doet dan goede zaken. Nergens echt het beste, maar hij staat niet voor niets bovenaan, als ie in Montreal, met overtuiging aar t podium kan, dan staat daar de WK van 2012. Sluipschutter Vettel, is nergens echt opvallend tot zover, maar zijn race gisteren was erg goed... Had ie zich nu maar fatsoenlijk gekwalificeerd...



SanderD

Citaat van: Mark F1gge op 28 mei 2012 - 19:29:31
Winnaar nummer 6... In Montreal alweer nummer 7... Omdat dan Lewis eindelijk gaat winnen...:)
Ik weet niet meer wat ik er van moet vinden. Nu weer een RBR gewonnen. Had ook Schumacher kunnen zijn als ie van pole hadden mogen vertrekken. Dan hadden we nog steeds een 6e winnaar.
Volgens mij draait dit seizoen uit op wie het meest regelmatig naar t podium kan. Alonso doet dan goede zaken. Nergens echt het beste, maar hij staat niet voor niets bovenaan, als ie in Montreal, met overtuiging aar t podium kan, dan staat daar de WK van 2012. Sluipschutter Vettel, is nergens echt opvallend tot zover, maar zijn race gisteren was erg goed... Had ie zich nu maar fatsoenlijk gekwalificeerd...

Ik weet het niet hoor... Dat zei iedereen al bij Monaco. Als het maar niet 'van uitstel komt afstel' wordt.

Franky R.

Citaat van: Mark F1gge op 28 mei 2012 - 19:29:31
Winnaar nummer 6... In Montreal alweer nummer 7... Omdat dan Lewis eindelijk gaat winnen... :)
Ik weet niet meer wat ik er van moet vinden. Nu weer een RBR gewonnen. Had ook Schumacher kunnen zijn als ie van pole hadden mogen vertrekken. Dan hadden we nog steeds een 6e winnaar.
Volgens mij draait dit seizoen uit op wie het meest regelmatig naar t podium kan. Alonso doet dan goede zaken. Nergens echt het beste, maar hij staat niet voor niets bovenaan, als ie in Montreal, met overtuiging aar t podium kan, dan staat daar de WK van 2012. Sluipschutter Vettel, is nergens echt opvallend tot zover, maar zijn race gisteren was erg goed... Had ie zich nu maar fatsoenlijk gekwalificeerd...


Nee hoor, want dan zou MSC met een defecte brandstofpomp moeten opgeven...Hij moet eens die pechduivel van zich afschudden.


Dus Webber zou alsnog winnen...

0634

Citaat van: Mark F1gge op 28 mei 2012 - 19:29:31
Winnaar nummer 6... In Montreal alweer nummer 7... Omdat dan Lewis eindelijk gaat winnen...:)
Ik weet niet meer wat ik er van moet vinden. Nu weer een RBR gewonnen. Had ook Schumacher kunnen zijn als ie van pole hadden mogen vertrekken. Dan hadden we nog steeds een 6e winnaar.
Volgens mij draait dit seizoen uit op wie het meest regelmatig naar t podium kan. Alonso doet dan goede zaken. Nergens echt het beste, maar hij staat niet voor niets bovenaan, als ie in Montreal, met overtuiging aar t podium kan, dan staat daar de WK van 2012. Sluipschutter Vettel, is nergens echt opvallend tot zover, maar zijn race gisteren was erg goed... Had ie zich nu maar fatsoenlijk gekwalificeerd...
Nergens echt de beste? Als ik juist een rijder moet kiezen die tot nu toe het beste is zeg ik Alonso. By far. Gevolgd door Vettel.