Round 5: Gran Premio De Espana Santander

Gestart door Enzo, 06 mei 2012 - 21:16:23

« vorige - volgende »

Franky R.

CitaatRosberg zit idd achter de nu snelste mannen, maar nog steeds voor Schumacher. Ik vind het niks met geluk te maken hebben. Hij reed gewoon goed en in de kwalificatie, waar de banden nog niet echt mee spelen, was hij ook erg snel.


Klopt als een bus...dus dat gezever over dat de Mercedes een 'kutauto' zou zijn, wil ik niet meer horen!

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 16 mei 2012 - 17:30:24
ja, weet ik, maar wat voor excuus had Button dan?? Ik had het geen eens specifiek over Hamilton, maar nu je er toch over begint, van P24 starten is niet direct een reden om op 1 minuut 18 gereden terwijl je in kwalificatie nog 5/10 sec sneller was. Dan mankeert er dus ook iets aan de racesnelheid. Schumacher reed in Bahrein ook vanaf achteraan naar P10 (met minder uitvallers) en finishte op 1:11, maar daar hoor je niemand over. Gelukkig niet zou ik haast willen zeggen.

Sleutelwoord is: inhaalmogelijkheden! Die waren beperkter. Zo zag je Alonso met grote stappen richting Maldonado gaan maar kon daar verder geen zaken verrichten. Gevolg is dat als inhalen moeilijk(er) is, dat je gemiddeld langer achter je concurent rijdt, dus in vuile lucht, en de je voorbanden geen eeuwig leven hebben. Hamilton kan ik niet kwalijk nemen dat hij dan meer dan een minuut achter Maldonado rijdt, die in principe de gehele race vrij heeft kunnen rijden.

_Makke_

Citaat van: monaco2011 op 16 mei 2012 - 17:30:24
ja, weet ik, maar wat voor excuus had Button dan?? Ik had het geen eens specifiek over Hamilton, maar nu je er toch over begint, van P24 starten is niet direct een reden om op 1 minuut 18 gereden terwijl je in kwalificatie nog 5/10 sec sneller was. Dan mankeert er dus ook iets aan de racesnelheid. Schumacher reed in Bahrein ook vanaf achteraan naar P10 (met minder uitvallers) en finishte op 1:11, maar daar hoor je niemand over. Gelukkig niet zou ik haast willen zeggen.

2 totaal verschillende situaties vergelijken is meestal niet het meest verstandige dat je kan doen. Wat een onzin seg. Een ander circuit en totaal andere omstandigheden. Schumacher had nog vers rubber op overschot en Hamilton zat op een baan waar je amper kan inhalen.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 09:51:43
Citaat van: monaco2011 op 16 mei 2012 - 17:30:24
ja, weet ik, maar wat voor excuus had Button dan?? Ik had het geen eens specifiek over Hamilton, maar nu je er toch over begint, van P24 starten is niet direct een reden om op 1 minuut 18 gereden terwijl je in kwalificatie nog 5/10 sec sneller was. Dan mankeert er dus ook iets aan de racesnelheid. Schumacher reed in Bahrein ook vanaf achteraan naar P10 (met minder uitvallers) en finishte op 1:11, maar daar hoor je niemand over. Gelukkig niet zou ik haast willen zeggen.

Sleutelwoord is: inhaalmogelijkheden! Die waren beperkter. Zo zag je Alonso met grote stappen richting Maldonado gaan maar kon daar verder geen zaken verrichten. Gevolg is dat als inhalen moeilijk(er) is, dat je gemiddeld langer achter je concurent rijdt, dus in vuile lucht, en de je voorbanden geen eeuwig leven hebben. Hamilton kan ik niet kwalijk nemen dat hij dan meer dan een minuut achter Maldonado rijdt, die in principe de gehele race vrij heeft kunnen rijden.
dat was in Bahrein hetzelfde. Raikkonen die met grote stappen richting Vettel ging, maar daar verder ook geen zaken kon verrichten. Hamilton hoefde sowieso niet veel in te halen,  met zn andere strategie, crashes, drive throughs etc vielen ze al vanzelf voor m weg. Enige wat ie moest doen was gewoon rustig blijven en een redelijke pace neerzetten en af en toe een mindere wagen op oude banden inhalen.
Nogmaals, het is zeker geen perfecte vergelijking, maar van P24 naar P8 rijden is nou niet echt een wereldprestatie. Zeker niet als je weet dat je de 1e 6 al min of meer cadeau krijgt

Citaat van: Makke op 17 mei 2012 - 11:23:42
Citaat van: monaco2011 op 16 mei 2012 - 17:30:24
ja, weet ik, maar wat voor excuus had Button dan?? Ik had het geen eens specifiek over Hamilton, maar nu je er toch over begint, van P24 starten is niet direct een reden om op 1 minuut 18 gereden terwijl je in kwalificatie nog 5/10 sec sneller was. Dan mankeert er dus ook iets aan de racesnelheid. Schumacher reed in Bahrein ook vanaf achteraan naar P10 (met minder uitvallers) en finishte op 1:11, maar daar hoor je niemand over. Gelukkig niet zou ik haast willen zeggen.

2 totaal verschillende situaties vergelijken is meestal niet het meest verstandige dat je kan doen. Wat een onzin seg. Een ander circuit en totaal andere omstandigheden. Schumacher had nog vers rubber op overschot en Hamilton zat op een baan waar je amper kan inhalen.
heb jij hamilton veel klem zien zitten dan?? ik niet. Ik weet ook wel dat de vergelijking niet geheel opgaat, maar waarom is nu van P24 naar P8 rijden ineens wel helemaal geweldig dan?? Van mij mag het hoor, maar ik zie het zelf niet. Dus mocht je mijn vergelijking totaal onzinnig vinden, leg mij dan eens uit wat er dan wel zo goed aan was aan Hamilton zn race??

Wizard

Ik zeg ook nergens dat Hamilton een wereldprestatie heeft neergezet, maar hij heeft me wel vermaakt en finished voor Button, die een beter uitgangspositie had. Dan heeft hij in mijn optiek een prima pace gereden en kan ik er niks op aanmerken.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 14:15:28
Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 09:51:43
Citaat van: monaco2011 op 16 mei 2012 - 17:30:24
ja, weet ik, maar wat voor excuus had Button dan?? Ik had het geen eens specifiek over Hamilton, maar nu je er toch over begint, van P24 starten is niet direct een reden om op 1 minuut 18 gereden terwijl je in kwalificatie nog 5/10 sec sneller was. Dan mankeert er dus ook iets aan de racesnelheid. Schumacher reed in Bahrein ook vanaf achteraan naar P10 (met minder uitvallers) en finishte op 1:11, maar daar hoor je niemand over. Gelukkig niet zou ik haast willen zeggen.

Sleutelwoord is: inhaalmogelijkheden! Die waren beperkter. Zo zag je Alonso met grote stappen richting Maldonado gaan maar kon daar verder geen zaken verrichten. Gevolg is dat als inhalen moeilijk(er) is, dat je gemiddeld langer achter je concurent rijdt, dus in vuile lucht, en de je voorbanden geen eeuwig leven hebben. Hamilton kan ik niet kwalijk nemen dat hij dan meer dan een minuut achter Maldonado rijdt, die in principe de gehele race vrij heeft kunnen rijden.
dat was in Bahrein hetzelfde. Raikkonen die met grote stappen richting Vettel ging, maar daar verder ook geen zaken kon verrichten. Hamilton hoefde sowieso niet veel in te halen,  met zn andere strategie, crashes, drive throughs etc vielen ze al vanzelf voor m weg. Enige wat ie moest doen was gewoon rustig blijven en een redelijke pace neerzetten en af en toe een mindere wagen op oude banden inhalen.
Nogmaals, het is zeker geen perfecte vergelijking, maar van P24 naar P8 rijden is nou niet echt een wereldprestatie. Zeker niet als je weet dat je de 1e 6 al min of meer cadeau krijgt

Citaat van: Makke op 17 mei 2012 - 11:23:42
Citaat van: monaco2011 op 16 mei 2012 - 17:30:24
ja, weet ik, maar wat voor excuus had Button dan?? Ik had het geen eens specifiek over Hamilton, maar nu je er toch over begint, van P24 starten is niet direct een reden om op 1 minuut 18 gereden terwijl je in kwalificatie nog 5/10 sec sneller was. Dan mankeert er dus ook iets aan de racesnelheid. Schumacher reed in Bahrein ook vanaf achteraan naar P10 (met minder uitvallers) en finishte op 1:11, maar daar hoor je niemand over. Gelukkig niet zou ik haast willen zeggen.

2 totaal verschillende situaties vergelijken is meestal niet het meest verstandige dat je kan doen. Wat een onzin seg. Een ander circuit en totaal andere omstandigheden. Schumacher had nog vers rubber op overschot en Hamilton zat op een baan waar je amper kan inhalen.
heb jij hamilton veel klem zien zitten dan?? ik niet. Ik weet ook wel dat de vergelijking niet geheel opgaat, maar waarom is nu van P24 naar P8 rijden ineens wel helemaal geweldig dan?? Van mij mag het hoor, maar ik zie het zelf niet. Dus mocht je mijn vergelijking totaal onzinnig vinden, leg mij dan eens uit wat er dan wel zo goed aan was aan Hamilton zn race??
Zoals eerder gezegd: Schumacher had een butload aan extra setjes banden over en toch een Mercedes die redelijk mee kan. Hamilton moest van achter aan beginnen en had door Q3 te halen al banden gebruikt. Weet niet precies hoeveel banden precies, maar hij had iig minder goede banden over dan Schumacher in Bahrein. Die ook leuk reed, maar wel door eigen geklungel daar terecht kwam.
P1 kwalificeren, door Mclarens fout terug gezet naar achteren. Setjes zacht en hard voor niks gebruikt en dan toch netjes naar voren rijden op P8. Mooie acties laten zien en imo toch op banden die niet beduidend veel beter waren dan de rijders die hij inhaalde.
Trotse vader van Rosalie(L)