Main Menu

HRT topic

Gestart door gloudiesaurus, 10 mei 2012 - 22:08:15

« vorige - volgende »

Fabian

Ik denk dat een naamsverandering totaal geen zin heeft. Dit team heeft een slechte indruk achter gelaten en dat verander je niet zomaar met een nieuwe naam. Wat betreft coureurs hebben ze een bejaardenteam, natuurlijk kun beide coureurs goed racen anders hadden ze de F1 nooit gehaald. Hoewel je bij Karthikeyan je twijfels kunt hebben over zijn kunnen hadden ze bij HRT wel gelijk als de echte reden betrouwbaarheid was. Karthikeyan reed bijna al zijn races uit en dat zal de la Rosa waarschijnlijk ook wel doen, dus als het ze gaat om uitrijden en hopen dat het meezit kun je wel degelijk iets met beide coureurs en ik denk dat ze voor de ontwikkeling ook wel bruikbaar zijn. Het was natuurlijk veel logischer geweest om een jonge coureur de kans te geven naast de la Rosa, maar dat terzijde.

Dan kom ik op het verhaal Karthikeyan en zijn aanstelling. Ik meen dat Perez-Sala vertelde/bevestigde dat Karthikeyan een heel seizoen zou rijden vanwege zijn betrouwbaarheid. Dat verhaaltje gaat dus ook niet op aangezien Narain problemen heeft met sponsoren waardoor er voor Giedo ook kansen liggen om alsnog een racestoeltje te bemachtigen.

HRT heeft een slechte eerste indruk achter gelaten en die eerste indruk is nou eenmaal moeilijk uit te wissen. Bedrijven willen niet in verband worden gebracht met een achterhoede team dat uitgelachen wordt in de F1.

Franky R.

#16
@Fabian,

Nog los van dat je Narain koppig blijft verdedigen... :P

CitaatHRT heeft een slechte eerste indruk achter gelaten en die eerste indruk is nou eenmaal moeilijk uit te wissen. Bedrijven willen niet in verband worden gebracht met een achterhoede team dat uitgelachen wordt in de F1. 

Juist dit jaar had men een goede indruk kunnen maken, door goed te starten. Kennelijk zagen ze in dat ze het niet gingen halen, waarna er een kulverhaal kwam over de verhuizing naar Madrid, zodat ze met twee bouwpakketten aankwamen in Australiƫ?!

Ze hadden de kans gekregen, maar grepen het andermaal niet. Omdat het management niet fundamenteel anders denkt dan de vorige...Hoeveel mensen zijn er in de staff vervangen, behalve Kolles, Eecklaert en Willlis die ZELF opstapte?

En waar is Jean-Claude Martens gebleven...zeker nu er in de persoon van Toni Cuquerella er een nieuwe TD is aangesteld (Cuquerella is een ontwerper die nu de baas over zijn collega's mag spelen)?!

Wie zeg je? Zal ik uitleggen; Willis stapt op, Eecklaert is zijn vervanger. Maar die mag ook wieberen en wordt vervangen door Martens en vervolgens heet de nieuwe TD Toni Komkommer?! ???


Geen wonder dat HRT niet mee deed aan de test op Mugello...

gloudiesaurus

@ Franky, ik denk het weinig met management te maken heeft maar eerder met een gebrek aan middelen in de zin van geld!. Wat Kolles heeft gedaan is vrij knap, met heel weinig geld met HRT overlegen.

En de naamswijziging zou volgend jaar pas ingaan... Ze hebben iig. wel wat veranderd. Vorig jaar werd de auto "gebouwd" in Duitsland bij het team van Kolles. En nu hebben ze een eigen faciliteit in Madrid. Een eigen faciliteit is wel een goede basis voor de toekomst van het team, maar ik kan moeilijk beoordelen hoe serieus die faciliteit is ;)

Als ze volgend jaar een nieuwe naam aannemen, en dan gelijk ook wat testen en erin Australie bij zijn met een echte nieuwe auto... en niet de auto van dit jaar (lees 2011) in een ander kleurenschema...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fabian

Daarom HRT heeft het zelf verknald en dat zal met 30 naamsveranderingen nog niet veranderen. Er zal structureel heel veel moeten veranderen.

Ben best koppig inderdaad, maar denk dat HRT met een andere coureur toch hetzelfde probleem zal houden. Ik weet niet wat er met Narain is afgesproken, maar stel dat ze hem ontslaan en Narain vraagt veel geld dan heeft HRT dat niet. Dus dat zou weer een probleem zijn, maar het is natuurlijk niet gek dat ze hem willen vervangen. Die man bakt er niet veel van en heeft geen uitstraling

Franky R.

@Gloudi,




CitaatEn nu hebben ze een eigen faciliteit in Madrid. Een eigen faciliteit is wel een goede basis voor de toekomst van het team, maar ik kan moeilijk beoordelen hoe serieus die faciliteit is


Als men bij HRT idd. zo weinig geld heeft, dan zal het niet veel soeps zijn. En je hebt het over volgend jaar...Laat ze eerst maar dit jaar overleven, als sponsors al hun naam niet op de wagen willen zien.


En dat de strekking van mijn reactie op Fabian. Ze hadden de kans om het voor 2012 goed aan te pakken. Immer is de auto al van 2011, dus ik snap niet waarom je dan geen twee karren klaar hebt staan in Australiƫ...Zo komt het op mij over...alsof ze twee totaal nieuwe auto's hadden gebouwd.

@Fabian,


Narain is nog hun minste zorg...Liuzzi vergeten? Die heeft nog een geldig contract! Let maar op, straks dumpen ze Narain om die ene miljoen die hij tekort komt en pleuren ze Tonio weer in die HRT-hok!


Ik dacht dat de nieuwe eigenaar juist voldoende centjes had, om het team naar een wat hoger plan te tillen. Maar er is niets veranderd.


Vandaar mijn eerdere sarcastische reactie... ;)


Fabian

Citaat van: Franky R. op 14 mei 2012 - 00:22:27

Narain is nog hun minste zorg...Liuzzi vergeten? Die heeft nog een geldig contract! Let maar op, straks dumpen ze Narain om die ene miljoen die hij tekort komt en pleuren ze Tonio weer in die HRT-hok!


Ik dacht dat de nieuwe eigenaar juist voldoende centjes had, om het team naar een wat hoger plan te tillen. Maar er is niets veranderd.


Vandaar mijn eerdere sarcastische reactie... ;)


Inderdaad. Complete wanorde bij dat team en inderdaad ik denk dat ze Liuzzi weer vragen om in te stappen. Alleen vraag ik me af of Liuzzi zelf wel wil. Hij is niet op een zeer nette manier aan de kant gezet en hij kijkt natuurlijk ook F1. Hij ziet dat HRT er niks van bakt en kan ook denken van ik heb een contract en ik vertik het om in te stappen...