Banaan van de race: Barcelona

Gestart door Sabai, 13 mei 2012 - 16:54:44

« vorige - volgende »

Banaan van de race!

Schumacher
18 (81.8%)
Massa
0 (0%)
Senna
4 (18.2%)
Webber
0 (0%)
Button
0 (0%)
Perez
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Folkert

Citaat van: Wizard op 19 mei 2012 - 00:40:01
Dat je de straf in twijfel trekt, prima, maar dat staat los van je (on)gelijk. Die twee dingen staan compleet los van elkaar. Diverse meningen zijn mogelijk.
Nu wel, maar vorig jaar niet? Vorig jaar was ik ten onrechte Hamilton aan het verdedigen en nu zijn er meerdere meningen mogelijk.
Overigens ga je hier niet inhoudelijk op verder, beetje jammer.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Nee, ik reageer niet inhoudelijk omdat het nergens naar toe gaat. Dit wordt weer een welles-nietes discussie over Hamilton. Ik heb uitgelegd dat jij zelfs straffen hebt verdedigd die helderder waren dan bronwater. Keer op keer. Dat is wat anders dan het eens niet eens zijn met een straf. Bovendien gaat het in dit topic over een strafvorm. Die vind ik krom.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 19 mei 2012 - 01:21:04
Ik heb inmiddels toch wel een vermoeden dat Massa zn straf niet geheel terecht was. Als ik de live-timing terug kijk, zie ik dat hij op het moment dat de gele vlag onstaat een paarse 1e sectortijd heeft staan (24,7), wat betekend dat het de snelste eerste sector van de race is van alle coureurs. Echter die sectortijd was iets van een minuut ofzo voordat er geel hing gezet, de ronden erna reed Massa zeker langzamer. Vettel was de enige die zn sectortijd onder geel verbeterde, al gingen veel andere coureurs net zo hard of nog harder, echter voor hen was dat geen verbetering. Blijkbaar was Red Bull gewoon traag in de 1e sector.


Waar heb je deze tijden vandaan? Verder een interessante ontwikkeling. ;)

Folkert

Citaat van: Wizard op 19 mei 2012 - 08:50:11
Nee, ik reageer niet inhoudelijk omdat het nergens naar toe gaat. Dit wordt weer een welles-nietes discussie over Hamilton. Ik heb uitgelegd dat jij zelfs straffen hebt verdedigd die helderder waren dan bronwater. Keer op keer. Dat is wat anders dan het eens niet eens zijn met een straf. Bovendien gaat het in dit topic over een strafvorm. Die vind ik krom.
Kom dan eens met concrete voorbeelden van straffen die zo helder waren als bronwater? En ik heb vorig jaar ook zeker toe gegeven of gezegd dat Lewis of fout zat of een straf verdiende.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Waarom moet ik ouwe koeien uit de sloot gaan halen?? Ik snap niet waar je naar toe wilt, Folkert, maar ik bedank me voor deze eer. Dit hebben we meermaals besproken en het heeft constant geleid tot een hoop moddergegooi. Bovendien verdedig ik Massa niet maar bekritiseer ik een strafvorm. Bij Hamilton werd er continue getwijfeld aan de objectiviteit van de wedstrijdleiding. Deze 2 dingen lijken niet eens op elkaar. Én heeft dat niks te maken met Spanje 2012.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 19 mei 2012 - 08:51:13
Citaat van: monaco2011 op 19 mei 2012 - 01:21:04
Ik heb inmiddels toch wel een vermoeden dat Massa zn straf niet geheel terecht was. Als ik de live-timing terug kijk, zie ik dat hij op het moment dat de gele vlag onstaat een paarse 1e sectortijd heeft staan (24,7), wat betekend dat het de snelste eerste sector van de race is van alle coureurs. Echter die sectortijd was iets van een minuut ofzo voordat er geel hing gezet, de ronden erna reed Massa zeker langzamer. Vettel was de enige die zn sectortijd onder geel verbeterde, al gingen veel andere coureurs net zo hard of nog harder, echter voor hen was dat geen verbetering. Blijkbaar was Red Bull gewoon traag in de 1e sector.


Waar heb je deze tijden vandaan? Verder een interessante ontwikkeling. ;)
als het al zo is, dan is dat puur een vergissing op basis van cijfers ;) het kan best zijn dat Massa op basis van andere telemetriegegevens is bestraft.

Citaat van: Wizard op 19 mei 2012 - 08:50:11
Nee, ik reageer niet inhoudelijk omdat het nergens naar toe gaat. Dit wordt weer een welles-nietes discussie over Hamilton. Ik heb uitgelegd dat jij zelfs straffen hebt verdedigd die helderder waren dan bronwater. Keer op keer. Dat is wat anders dan het eens niet eens zijn met een straf. Bovendien gaat het in dit topic over een strafvorm. Die vind ik krom.
gele vlaggen zijn er al jaren en die worden daarnaast ook tientallen keren per jaar gezwaaid. Zo lang ze zich daar in de F1 zelf niet druk over maken, hoef jij dat zeker niet te doen!!

Folkert

Citaat van: Wizard op 19 mei 2012 - 09:12:06
Waarom moet ik ouwe koeien uit de sloot gaan halen?? Ik snap niet waar je naar toe wilt, Folkert, maar ik bedank me voor deze eer. Dit hebben we meermaals besproken en het heeft constant geleid tot een hoop moddergegooi. Bovendien verdedig ik Massa niet maar bekritiseer ik een strafvorm. Bij Hamilton werd er continue getwijfeld aan de objectiviteit van de wedstrijdleiding. Deze 2 dingen lijken niet eens op elkaar. Én heeft dat niks te maken met Spanje 2012.
Zijn geen oude koeien. Ik bekritiseerde het destijds, jij praatte het goed en vond het meermaals terecht. En nu is het om gedraaid en is het ineens onterecht. Heeft niks met oude koeien te maken, maar met jou objectiviteit of consistentie.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Geen appels met peren vergelijken. Deze straf gaat prima op met de straf van Schumacher destijds. Jij bent incidenten aan het afzetten tegen deze straffen. Dat gaat geenszins op. Bovendien gaat het zich niet zozeer om de coureur in kwestie maar over de strafvorm. Daarin kun je niet spreken over objectiviteit of subjectiviteit. Ik krijg dan ook niet geplaatst waar je naar toe wilt en heb meer het idee dat je je gram wilt halen. Nou, als dat jou vrolijk stemt, be my guest.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 19 mei 2012 - 13:29:32
Citaat van: Wizard op 19 mei 2012 - 08:51:13
Citaat van: monaco2011 op 19 mei 2012 - 01:21:04
Ik heb inmiddels toch wel een vermoeden dat Massa zn straf niet geheel terecht was. Als ik de live-timing terug kijk, zie ik dat hij op het moment dat de gele vlag onstaat een paarse 1e sectortijd heeft staan (24,7), wat betekend dat het de snelste eerste sector van de race is van alle coureurs. Echter die sectortijd was iets van een minuut ofzo voordat er geel hing gezet, de ronden erna reed Massa zeker langzamer. Vettel was de enige die zn sectortijd onder geel verbeterde, al gingen veel andere coureurs net zo hard of nog harder, echter voor hen was dat geen verbetering. Blijkbaar was Red Bull gewoon traag in de 1e sector.


Waar heb je deze tijden vandaan? Verder een interessante ontwikkeling. ;)
als het al zo is, dan is dat puur een vergissing op basis van cijfers ;) het kan best zijn dat Massa op basis van andere telemetriegegevens is bestraft.

Citaat van: Wizard op 19 mei 2012 - 08:50:11
Nee, ik reageer niet inhoudelijk omdat het nergens naar toe gaat. Dit wordt weer een welles-nietes discussie over Hamilton. Ik heb uitgelegd dat jij zelfs straffen hebt verdedigd die helderder waren dan bronwater. Keer op keer. Dat is wat anders dan het eens niet eens zijn met een straf. Bovendien gaat het in dit topic over een strafvorm. Die vind ik krom.
gele vlaggen zijn er al jaren en die worden daarnaast ook tientallen keren per jaar gezwaaid. Zo lang ze zich daar in de F1 zelf niet druk over maken, hoef jij dat zeker niet te doen!!

Ik maak me zeker niet druk maar vorm een mening op hetgeen wat ik lees.

Folkert

Citaat van: Wizard op 19 mei 2012 - 16:34:31
Geen appels met peren vergelijken. Deze straf gaat prima op met de straf van Schumacher destijds. Jij bent incidenten aan het afzetten tegen deze straffen. Dat gaat geenszins op. Bovendien gaat het zich niet zozeer om de coureur in kwestie maar over de strafvorm. Daarin kun je niet spreken over objectiviteit of subjectiviteit. Ik krijg dan ook niet geplaatst waar je naar toe wilt en heb meer het idee dat je je gram wilt halen. Nou, als dat jou vrolijk stemt, be my guest.
Zijn geen appels met peren. Allebei zijn het straffen gebaseerd op incidenten zonder een vaste waarde. Toen was je er vaak heilig van overtuigd(zelfs nu zeg je dat het glas helder was) dat het terecht was. (ok ik kan het misschien niet allemaal goed meer herinneren, maar onze discussies gingen over en de straf en de schuldvraag geloof ik. Zal ik nog even na kijken. ) In principe zeg je nu gewoon dat de straffen nooit te recht waren, want er staan geen cijfers aan gebonden om aan te geven wat wel mag en wat niet mag. Of dat Lewis schuldig was aan de crash. Want hij vond dat er genoeg ruimte was, dus is dat volgens jou ook zo.

Ik wil je enkel laten in zien dat je inconsequent bent met je "Regels zijn regels" principe. Je moet dus nu ook niet de FIA aan wijzen voor de straf van Massa, maar Massa zelf, die heeft niet goed genoeg aan getoond gas te hebben geminderd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Ik ben niet inconsequent, jij scheert alles over 1 kam en maakt geen onderscheid tussen straffen. Prima, hoeft van mij ook niet, maar doe nu niet alsof andere dan gek zijn. Je raakt kant noch wal daarmee. Maar goed, dit wordt opnieuw een partijtje moddergooien en ik ga daarvoor passen.

Enzo

Citaat van: Wizard op 19 mei 2012 - 23:58:27
Ik ben niet inconsequent, jij scheert alles over 1 kam en maakt geen onderscheid tussen straffen. Prima, hoeft van mij ook niet, maar doe nu niet alsof andere dan gek zijn. Je raakt kant noch wal daarmee. Maar goed, dit wordt opnieuw een partijtje moddergooien en ik ga daarvoor passen.

Verstandig Wizard!  :)
Lijkt me goed als jij dit ook doet Folkert.

Folkert

Citaat van: Wizard op 19 mei 2012 - 23:58:27
Ik ben niet inconsequent, jij scheert alles over 1 kam en maakt geen onderscheid tussen straffen. Prima, hoeft van mij ook niet, maar doe nu niet alsof andere dan gek zijn. Je raakt kant noch wal daarmee. Maar goed, dit wordt opnieuw een partijtje moddergooien en ik ga daarvoor passen.
Jammer van de laatste opmerking voor het er voor passen. Ik scheer namelijk ook niks over 1 kam ik leg slechts een link naar iets wat volgens eigen zeggen het zelfde is.

Maar goed, ik ben ook klaar met het moddergooien en pas dan ook maar.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Nee, het is niet het zelfde. Niet alles met wielen is een auto hé......

Kootje