Banaan van de race: Barcelona

Gestart door Sabai, 13 mei 2012 - 16:54:44

« vorige - volgende »

Banaan van de race!

Schumacher
18 (81.8%)
Massa
0 (0%)
Senna
4 (18.2%)
Webber
0 (0%)
Button
0 (0%)
Perez
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Folkert

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 22:57:57
Citaat van: Folkert op 17 mei 2012 - 22:50:23
Oja, ik weet dat ook zeker. Maar ik speel het zelfde spelletje als jij altijd speelt, echter denk jij dan altijd dat je daar mee je gelijk haalt, maar als iemand het zelfde truukje toepast als jij is het ineens "Verdraaien" van uitspraken.

Dat truukje is mijn woorden verdraaien en terugkoppen met het verschil dat ik mijn woorden baseer op hetgeen wat jij schrijft. Simpel terugkoppen kan ik ook, Folkert. Maar goed, zo gaan wij al jaren met elkaar om en ik leg mij er bij neer dat het nooit verandert. Het zij zo. Ik kan er mee leven.

CitaatGrappig dat je dat nog steeds niet inziet en je zelf als een soort curator boven de rest ziet. "Bij mij is het anders, want ik ben de baas." Jammer dat er niet zo heel veel mensen in trappen. Maar goed, prima dat jij je vermaakt. Ik vermaak me ook zeer zeker, al kan ik jou reacties meer dan eens niet serieus nemen. En reageer ik eigenlijk alleen om het vermaak.   ::)

Je hoeft mij niet serieus te nemen en door toe te geven dat je alleen maar reageert om het vermaak geef je toe dat je mij enkel en alleen zit te stangen. Heel erg dom eigenlijk want een ban kan het gevolg zijn van forummen met niet inhoudelijke intenties. Dat heb je in levende lijven al ondervonden maar kennelijk heb je niks geleerd. Gemiste kans.

Er is geen verschil, ik doe precies het zelfde als jij.
Overigens geef ik niks toe, want ik reageer nog steeds inhoudelijk, maar ook voornamelijk om mij zelf te vermaken. En dat is ook doel van een discussie. Iig voor mij, ik ga niet discussiëren als ik me ga irriteren. Ik zit je niet te stangen, dat maak jij er van.
Maar goed:

OT:
Op welke basis zouden ze Vettel en Massa dan gestraft hebben? En waarom nou alleen die 2? Je gaf indirect al toe dat de FIA fouten maakt en dus niet altijd gelijk heeft. Maar waar baseer je het allemaal op?

Waarom Was het vorig jaar met Hamilton dan wel altijd gelijk van de FIA en verdedigde ik ten onrechte Hamilton en sta jij in je recht met verdedigen van Massa en val ik hem ten onrechte aan?
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 23:04:02
zelf verzonnen. waarom trek jij uberhaupt deze straffen in twijfel?? omdat Massa wat geroepen heeft?? hij zegt dat ie niet in heeft gehaald dus dat daarom de straf niet terecht was.. tja, moet je m dan nog serieus nemen?

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/278654/massa-vindt-straf-in-spaanse-race-onterecht/

"De Braziliaan ontving een drive through-penalty omdat hij onvoldoende zou hebben afgeremd bij de gele vlaggen die werden gezwaaid na de botsing tussen Michael Schumacher en Bruno Senna. Massa zegt echter niets verkeerd te hebben gedaan."

monaco2011

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 23:09:11
Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 23:04:02
zelf verzonnen. waarom trek jij uberhaupt deze straffen in twijfel?? omdat Massa wat geroepen heeft?? hij zegt dat ie niet in heeft gehaald dus dat daarom de straf niet terecht was.. tja, moet je m dan nog serieus nemen?

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/278654/massa-vindt-straf-in-spaanse-race-onterecht/

"De Braziliaan ontving een drive through-penalty omdat hij onvoldoende zou hebben afgeremd bij de gele vlaggen die werden gezwaaid na de botsing tussen Michael Schumacher en Bruno Senna. Massa zegt echter niets verkeerd te hebben gedaan."
ja, dat weten we allemaal, nou ging het er mij ff om hoe ie daar op reageerde. http://www.autosport.com/news/report.php/id/99601

En voor de duidelijkheid, het duurde 16 ronden voor de straf werd uitgedeeld, da's wel erg lang als je alleen ff naar de sectortijd hoeft te kijken.

Wizard

#78
Citaat van: Folkert op 17 mei 2012 - 23:06:30
OT:
Op welke basis zouden ze Vettel en Massa dan gestraft hebben? En waarom nou alleen die 2? Je gaf indirect al toe dat de FIA fouten maakt en dus niet altijd gelijk heeft. Maar waar baseer je het allemaal op?

Ik heb goed gelezen wat jij hebt gepost. En bij Hamilton hebben ze zo gigantisch vaak de plank misgeslagen dat het mijn vertrouwen heeft geschaad. :(

:P

CitaatWaarom Was het vorig jaar met Hamilton dan wel altijd gelijk van de FIA en verdedigde ik ten onrechte Hamilton en sta jij in je recht met verdedigen van Massa en val ik hem ten onrechte aan?

Ik verdedig Massa niet, maar de strafvorm. Heb ik ook al een keer of 10 uitgelegd. Ik probeer het nog 1 keer en hoop dat je in ieder geval snapt wat ik bedoel:

Op het moment dat de wedstrijdleiding gaat bestraffen omdat een coureur niet voldoende geremd heeft vraag ik mij af waar men dat op baseert. Want deze uitspraak staat namelijk niet gelinkt aan getallen. Dus, wat is dan wel voldoende vertragen? Als in de regels staat beschreven dat ik niet te hard mag rijden in de pitstraat, kan ik aan de hand van de vastgestelde maximum snelheid bepalen of een coureur te hard rijdt, of niet. Dat zijn feiten die ik nimmer zal discussiëren. Héél wat anders dan zondag is gebeurd.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 23:13:31
Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 23:09:11
Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 23:04:02
zelf verzonnen. waarom trek jij uberhaupt deze straffen in twijfel?? omdat Massa wat geroepen heeft?? hij zegt dat ie niet in heeft gehaald dus dat daarom de straf niet terecht was.. tja, moet je m dan nog serieus nemen?

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/278654/massa-vindt-straf-in-spaanse-race-onterecht/

"De Braziliaan ontving een drive through-penalty omdat hij onvoldoende zou hebben afgeremd bij de gele vlaggen die werden gezwaaid na de botsing tussen Michael Schumacher en Bruno Senna. Massa zegt echter niets verkeerd te hebben gedaan."
ja, dat weten we allemaal, nou ging het er mij ff om hoe ie daar op reageerde. http://www.autosport.com/news/report.php/id/99601

En voor de duidelijkheid, het duurde 16 ronden voor de straf werd uitgedeeld, da's wel erg lang als je alleen ff naar de sectortijd hoeft te kijken.

Waarom vraagt Massa om naar de details te kijken als dat standaard gebeurd?

monaco2011

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 23:21:09
Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 23:13:31
Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 23:09:11
Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 23:04:02
zelf verzonnen. waarom trek jij uberhaupt deze straffen in twijfel?? omdat Massa wat geroepen heeft?? hij zegt dat ie niet in heeft gehaald dus dat daarom de straf niet terecht was.. tja, moet je m dan nog serieus nemen?

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/278654/massa-vindt-straf-in-spaanse-race-onterecht/

"De Braziliaan ontving een drive through-penalty omdat hij onvoldoende zou hebben afgeremd bij de gele vlaggen die werden gezwaaid na de botsing tussen Michael Schumacher en Bruno Senna. Massa zegt echter niets verkeerd te hebben gedaan."
ja, dat weten we allemaal, nou ging het er mij ff om hoe ie daar op reageerde. http://www.autosport.com/news/report.php/id/99601

En voor de duidelijkheid, het duurde 16 ronden voor de straf werd uitgedeeld, da's wel erg lang als je alleen ff naar de sectortijd hoeft te kijken.

Waarom vraagt Massa om naar de details te kijken als dat standaard gebeurd?
hij vraagt daar de stewards niet om, maar hij zegt dat ie dat zelf nog maar eens moet gaan doen en volgens mij hebben we er daarna niks meer van gehoord, dus moeten we er maar vanuit gaan dat het klopt.

Wizard

Dat mag jij, ik blijf dit soort straffen discutabel vinden.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 23:31:41
Dat mag jij, ik blijf dit soort straffen discutabel vinden.
ok, dan moeten we de gele vlag maar schrappen.

Wizard


monaco2011


Wizard

Lees mijn postings wat mij onduidelijk is.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 23:56:28
Lees mijn postings wat mij onduidelijk is.
'
vat het ff samen

Wizard

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 23:19:12
Op het moment dat de wedstrijdleiding gaat bestraffen omdat een coureur niet voldoende geremd heeft vraag ik mij af waar men dat op baseert. Want deze uitspraak staat namelijk niet gelinkt aan getallen. Dus, wat is dan wel voldoende vertragen? Als in de regels staat beschreven dat ik niet te hard mag rijden in de pitstraat, kan ik aan de hand van de vastgestelde maximum snelheid bepalen of een coureur te hard rijdt, of niet. Dat zijn feiten die ik nimmer zal discussiëren. Héél wat anders dan zondag is gebeurd.

Folkert

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 19:17:40
Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 19:10:54
Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 19:06:35
De straffen moeten wel goed onderbouwd worden. Schumacher kreeg eerder een reprimande, nu een straf. Ik kan me er in vinden maar er zijn genoeg mensen die Schumacher met goede argumenten vrijpleiten. Ook daar kan ik mij in vinden zonder dat ik het standpunt deel. Massa en Vettel zouden niet genoeg vertraagd hebben tijdens geel waar ik vraagtekens bij plaats. Niet zozeer over de straf zelf maar de strafvorm. Want, genoeg vertragen moet wel ergens op gebaseerd zijn om te kunnen bepalen. En dat, is naar mijn weten, niet het geval.
ik ga ervan uit dat de stewards daar wel de juiste data voor hebben. Ik weet wel dat Vettel als enige in die bewuste ronde zn 1e sectortijd verbeterde, ook als was die wel langzamer dan wat andere coureurs op dat moment reden. Hoe dan ook, ik neem aan dat de FIA kan zien of er op een bepaald punt gelift wordt of niet. Als je aanwijzingen hebt dat dat niet zo is praten we verder.

Dat is dan toch bizar? Vettel verbeterd zijn sectortijd terwijl deze trager is dan de coureurs die voor hem rijden. Toch krijgt hij een straf? Nou ja, volgens de letters van de wet, kan het. Maar de strafvorm is ondoordacht. Vandaar dat Vettel niet heeft geklaagd. Dan is zijn straf verklaart. Krom, maar dat is een andere discussie.
Niks bizars aan toch? Anders zou HRT nooit voor zo'n vergrijp een straf kunnen krijgen want die rijden altijd tragere sector tijden. Het gaat niet om tijden ivm andere coureurs, maar met de tijden van de coureur zelf. Je bent namelijk groter gevaar voor de veiligheid als je aan het pushen bent, dan dat je bent als je even rustig aan doet.

En wat de FIA denk ik ook heeft mee genomen, is dat je nooit echt een getal er aan kan hangen, omdat ronde tijden elke ronde kunnen variëren. Als je in een groepje zit rijd je misschien sowieso langzamer en is je sector tijd niet eens goed te meten.
En nu hebben Massa (2) En Vettel (5) paar ronden er voor hun pitstop gemaakt. Ze waren dus bijna zeker sneller gegaan. Getallen zullen dan ook niks sluitend zeggen, want ze waren sowieso sneller gegaan op hun nieuwe banden.
Je kan vertragen, maar als nog sneller zijn dan de vorige keer. 
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 20:18:41
Citaat van: janke op 17 mei 2012 - 19:38:24
Het reglement onderbouwd alles. Dat er wat F1 freaks er een eigen draai aan geven, prima. Leuk voor een discussie. Verder van geen warde.

Het is je dus nieuw dat er wat mazen in de wet zijn? Welkom in 2012!

Wat is dit nou weer voor een opmerking, typische jou. Er zijn regels dat je onder geel gewoon moet dimmen met je gaspedaal cq snelheid. Het is aangetoond door de wedstrijdleiding dat Vettel en huilebalkje Massa zich daar niet aan gehouden hebben. Als je dan een sanctie krijgt moet je niet gaan zeuren. De beslissingen in de Barcelona race die de wedstrijdleiding heeft genomen zijn prima te formuleren. Ook de sanctie tegen Hamilton en Schumacher. Conform een beslissing volgens de reglementen.
Some things are too important to be left in the past.