Banaan van de race: Barcelona

Gestart door Sabai, 13 mei 2012 - 16:54:44

« vorige - volgende »

Banaan van de race!

Schumacher
18 (81.8%)
Massa
0 (0%)
Senna
4 (18.2%)
Webber
0 (0%)
Button
0 (0%)
Perez
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Wizard

Citaat van: Folkert op 17 mei 2012 - 21:24:33
Wel mooi eigenlijk, je geeft indirect toe dat je vorig jaar ten onrechte Hamilton heb lopen wit maken.
Dus ok deal, mooier had ik het ik hetniet kunnen hebben.  ;)

Nee, dat geef ik nergens toe. Ik trek een conclusie uit jouw uitspraken. Je moet onderhand toch weten dat je niet ver komt bij mij door verhalen om te draaien en terug te koppen? Maar ga vooral door. Ik ben vermaakt!

monaco2011

Citaat van: Matthijs op 17 mei 2012 - 21:31:11
Ik heb de hele discussie niet gelezen, dus wellicht heeft iemand anders dit al geroepen. Het geel was aan het eind van het rechte stuk en Massa en Vettel reden in een groepje. Dan is het dus heel waarschijnlijk dat ze DRS open hadden staan. Als ze die open hadden staan bij de gele vlag zone, vind ik de straf niet alleen terecht, maar vind ik het ook een schoffering van het betreffende baanpersoneel dat ze nog gaan klagen ook. Meer respect voor de mensen die risicovol werk doen is wel op z'n plaats. Dat geldt ook voor de andere coureurs in de groepjes van Massa en Vettel.
komt misschien wel door dat hele bandensparen, ze zitten al niet op limiet en dan moeten ze nog weer langzamer ;)

Wizard

Citaat van: Matthijs op 17 mei 2012 - 21:31:11
Ik heb de hele discussie niet gelezen, dus wellicht heeft iemand anders dit al geroepen. Het geel was aan het eind van het rechte stuk en Massa en Vettel reden in een groepje. Dan is het dus heel waarschijnlijk dat ze DRS open hadden staan. Als ze die open hadden staan bij de gele vlag zone, vind ik de straf niet alleen terecht, maar vind ik het ook een schoffering van het betreffende baanpersoneel dat ze nog gaan klagen ook. Meer respect voor de mensen die risicovol werk doen is wel op z'n plaats. Dat geldt ook voor de andere coureurs in de groepjes van Massa en Vettel.

Nee, dat had nog niemand geroepen. Sterker nog, ik heb hier geen eens bij stil gestaan. Want in het gedeelte van start-finish naar de eerste bocht wordt flink winst gepakt als de vleugel open staat. Maar goed, ik weet natuurlijk niet of dat waar is en in hoeverre er rekening wordt gehouden met deze situaties. Maar 'niet voldoende vertragen' vind ik een zwaktebod. Wat is dan wel voldoende? Ik kan er niks over vinden, alleen dat rijders moeten vertragen. Als Massa de eerste sectortijd niet heeft verbeterd, niemand heeft ingehaald dus voor zijn doen is blijven zitten waar hij reed en gewoon aangesloten en meegeklapt qua snelheid, begrijp ik zijn frustratie best.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 21:58:01
Citaat van: Matthijs op 17 mei 2012 - 21:31:11
Ik heb de hele discussie niet gelezen, dus wellicht heeft iemand anders dit al geroepen. Het geel was aan het eind van het rechte stuk en Massa en Vettel reden in een groepje. Dan is het dus heel waarschijnlijk dat ze DRS open hadden staan. Als ze die open hadden staan bij de gele vlag zone, vind ik de straf niet alleen terecht, maar vind ik het ook een schoffering van het betreffende baanpersoneel dat ze nog gaan klagen ook. Meer respect voor de mensen die risicovol werk doen is wel op z'n plaats. Dat geldt ook voor de andere coureurs in de groepjes van Massa en Vettel.

Nee, dat had nog niemand geroepen. Sterker nog, ik heb hier geen eens bij stil gestaan. Want in het gedeelte van start-finish naar de eerste bocht wordt flink winst gepakt als de vleugel open staat. Maar goed, ik weet natuurlijk niet of dat waar is en in hoeverre er rekening wordt gehouden met deze situaties. Maar 'niet voldoende vertragen' vind ik een zwaktebod. Wat is dan wel voldoende? Ik kan er niks over vinden, alleen dat rijders moeten vertragen. Als Massa de eerste sectortijd niet heeft verbeterd, niemand heeft ingehaald dus voor zijn doen is blijven zitten waar hij reed en gewoon aangesloten en meegeklapt qua snelheid, begrijp ik zijn frustratie best.
Nogmaals, daar zal speciale data voor zijn en de rijders zullen in de briefings zo nu en dan echt wel op de hoogte zijn gebracht van wat wel en niet geoorloofd is. Wat wil je nou precies met deze discussie bereiken?? alleen je gelijk halen, of wat??

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 22:27:14
Nogmaals, daar zal speciale data voor zijn en de rijders zullen in de briefings zo nu en dan echt wel op de hoogte zijn gebracht van wat wel en niet geoorloofd is.

Data zullen ze hebben in vorm van sectortijden. De telemetrie wordt écht niet zomaar vrijgegeven. Misschien wel aan de FIA niet bij de wedstrijdleiding.

CitaatWat wil je nou precies met deze discussie bereiken?? alleen je gelijk halen, of wat??

Ik ben jou niet.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 22:38:42
Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 22:27:14
Nogmaals, daar zal speciale data voor zijn en de rijders zullen in de briefings zo nu en dan echt wel op de hoogte zijn gebracht van wat wel en niet geoorloofd is.

Data zullen ze hebben in vorm van sectortijden. De telemetrie wordt écht niet zomaar vrijgegeven. Misschien wel aan de FIA niet bij de wedstrijdleiding.
want?

Folkert

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 21:51:57
Citaat van: Folkert op 17 mei 2012 - 21:24:33
Wel mooi eigenlijk, je geeft indirect toe dat je vorig jaar ten onrechte Hamilton heb lopen wit maken.
Dus ok deal, mooier had ik het ik hetniet kunnen hebben.  ;)

Nee, dat geef ik nergens toe. Ik trek een conclusie uit jouw uitspraken. Je moet onderhand toch weten dat je niet ver komt bij mij door verhalen om te draaien en terug te koppen? Maar ga vooral door. Ik ben vermaakt!
Oja, ik weet dat ook zeker. Maar ik speel het zelfde spelletje als jij altijd speelt, echter denk jij dan altijd dat je daar mee je gelijk haalt, maar als iemand het zelfde truukje toepast als jij is het ineens "Verdraaien" van uitspraken.
Grappig dat je dat nog steeds niet inziet en je zelf als een soort curator boven de rest ziet. "Bij mij is het anders, want ik ben de baas." Jammer dat er niet zo heel veel mensen in trappen. Maar goed, prima dat jij je vermaakt. Ik vermaak me ook zeer zeker, al kan ik jou reacties meer dan eens niet serieus nemen. En reageer ik eigenlijk alleen om het vermaak.   ::)
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 22:43:54
Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 22:38:42
Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 22:27:14
Nogmaals, daar zal speciale data voor zijn en de rijders zullen in de briefings zo nu en dan echt wel op de hoogte zijn gebracht van wat wel en niet geoorloofd is.

Data zullen ze hebben in vorm van sectortijden. De telemetrie wordt écht niet zomaar vrijgegeven. Misschien wel aan de FIA niet bij de wedstrijdleiding.
want?

Wat denk je dat de wedstrijdleiding de tijd heeft om de telemetrie compleet door te gaan spitten? Bovendien kun je je afvragen of hetgeen wat door wordt gegeven betrouwbaar is. De straffen die de wedstrijdleiding, tijdens een race, geeft wordt nimmer bepaald uit data vanuit een bolide. Daarom is er ook veel discussie omtrent de inconsequentie van straffen. Zou de wedstrijdleiding de telemetrie bezitten, was het een appeltje-eitje en werd niet aan de hand van beelden bepaald of een coureur te vroeg (of überhaupt) in heeft gestuurd maar boden de parameters perspectief.

Maar goed, eigenlijk is het geen eens relevant. Want al had de wedstrijdleiding wel beschikking over de telemetrie, zelfs dan blijft 'niet voldoende vertragen' representatief aan de interpretatie van de wedstrijdleiding. Hier staan geen cijfers of getallen voor. En nogmaals, deze strafvorm blijft discutabel. Eerder kwam ik met het voorbeeld van de snelheid in de pit. Aan "je mag niet te snel rijden in de pit" kleeft een getal. Dat getal is bepalend voor de straf. Zou je dit getal weglaten zou inconsequent bestraffen een gevolg kunnen zijn. Want wat voor 'te snel' rijden is voor jou, is voor mij nog langzaam.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 22:53:43
Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 22:43:54
Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 22:38:42
Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 22:27:14
Nogmaals, daar zal speciale data voor zijn en de rijders zullen in de briefings zo nu en dan echt wel op de hoogte zijn gebracht van wat wel en niet geoorloofd is.

Data zullen ze hebben in vorm van sectortijden. De telemetrie wordt écht niet zomaar vrijgegeven. Misschien wel aan de FIA niet bij de wedstrijdleiding.
want?

Wat denk je dat de wedstrijdleiding de tijd heeft om de telemetrie compleet door te gaan spitten? Bovendien kun je je afvragen of hetgeen wat door wordt gegeven betrouwbaar is. De straffen die de wedstrijdleiding, tijdens een race, geeft wordt nimmer bepaald uit data vanuit een bolide. Daarom is er ook veel discussie omtrent de inconsequentie van straffen. Zou de wedstrijdleiding de telemetrie bezitten, was het een appeltje-eitje en werd niet aan de hand van beelden bepaald of een coureur te vroeg (of überhaupt) in heeft gestuurd maar boden de parameters perspectief.

Maar goed, eigenlijk is het geen eens relevant. Want al had de wedstrijdleiding wel beschikking over de telemetrie, zelfs dan blijft 'niet voldoende vertragen' representatief aan de interpretatie van de wedstrijdleiding. Hier staan geen cijfers of getallen voor. En nogmaals, deze strafvorm blijft discutabel. Eerder kwam ik met het voorbeeld van de snelheid in de pit. Aan "je mag niet te snel rijden in de pit" kleeft een getal. Dat getal is bepalend voor de straf. Zou je dit getal weglaten zou inconsequent bestraffen een gevolg kunnen zijn. Want wat voor 'te snel' rijden is voor jou, is voor mij nog langzaam.
When the stewards are presented with an incident for review they will make use of video replays, timing information, and telemetry that is beyond that available to the general public.

Wizard

Citaat van: Folkert op 17 mei 2012 - 22:50:23
Oja, ik weet dat ook zeker. Maar ik speel het zelfde spelletje als jij altijd speelt, echter denk jij dan altijd dat je daar mee je gelijk haalt, maar als iemand het zelfde truukje toepast als jij is het ineens "Verdraaien" van uitspraken.

Dat truukje is mijn woorden verdraaien en terugkoppen met het verschil dat ik mijn woorden baseer op hetgeen wat jij schrijft. Simpel terugkoppen kan ik ook, Folkert. Maar goed, zo gaan wij al jaren met elkaar om en ik leg mij er bij neer dat het nooit verandert. Het zij zo. Ik kan er mee leven.

CitaatGrappig dat je dat nog steeds niet inziet en je zelf als een soort curator boven de rest ziet. "Bij mij is het anders, want ik ben de baas." Jammer dat er niet zo heel veel mensen in trappen. Maar goed, prima dat jij je vermaakt. Ik vermaak me ook zeer zeker, al kan ik jou reacties meer dan eens niet serieus nemen. En reageer ik eigenlijk alleen om het vermaak.   ::)

Je hoeft mij niet serieus te nemen en door toe te geven dat je alleen maar reageert om het vermaak geef je toe dat je mij enkel en alleen zit te stangen. Heel erg dom eigenlijk want een ban kan het gevolg zijn van forummen met niet inhoudelijke intenties. Dat heb je in levende lijven al ondervonden maar kennelijk heb je niks geleerd. Gemiste kans.

Folkert

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 21:58:01
Citaat van: Matthijs op 17 mei 2012 - 21:31:11
Ik heb de hele discussie niet gelezen, dus wellicht heeft iemand anders dit al geroepen. Het geel was aan het eind van het rechte stuk en Massa en Vettel reden in een groepje. Dan is het dus heel waarschijnlijk dat ze DRS open hadden staan. Als ze die open hadden staan bij de gele vlag zone, vind ik de straf niet alleen terecht, maar vind ik het ook een schoffering van het betreffende baanpersoneel dat ze nog gaan klagen ook. Meer respect voor de mensen die risicovol werk doen is wel op z'n plaats. Dat geldt ook voor de andere coureurs in de groepjes van Massa en Vettel.

Nee, dat had nog niemand geroepen. Sterker nog, ik heb hier geen eens bij stil gestaan. Want in het gedeelte van start-finish naar de eerste bocht wordt flink winst gepakt als de vleugel open staat. Maar goed, ik weet natuurlijk niet of dat waar is en in hoeverre er rekening wordt gehouden met deze situaties. Maar 'niet voldoende vertragen' vind ik een zwaktebod. Wat is dan wel voldoende? Ik kan er niks over vinden, alleen dat rijders moeten vertragen. Als Massa de eerste sectortijd niet heeft verbeterd, niemand heeft ingehaald dus voor zijn doen is blijven zitten waar hij reed en gewoon aangesloten en meegeklapt qua snelheid, begrijp ik zijn frustratie best.
Maar met inhalen is het toch van het zelfde laken een pak? Daar staat toch ook geen getal wat nou precies wel en niet mag. Daar is het ook een rekbaar begrip van wat wel en niet toegelaten is. En daar is volgens jou een straf wel terecht of niet, terwijl het daar juist om een mening gaat(of ging.) En nu, zonder meetbaar bewijs of een vaste parameter voor een straf, ga je roepen dat de straf discutabel is of zelfs onterecht.

Je bent dus net zo inconsequent als de FIA. Je probeert in de roos te schieten(zoals je zelf claimde), maar je mist je doel zo gigantisch dat ik me soms echt afvraag of jij niet bewust elke keer anders van mening bent of situaties elke keer bewust anders beoordeeld om reacties uit te lokken.
Anders kronkel je wel heel erg om je gelijk te halen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 22:56:14
Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 22:53:43
Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 22:43:54
Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 22:38:42
Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 22:27:14
Nogmaals, daar zal speciale data voor zijn en de rijders zullen in de briefings zo nu en dan echt wel op de hoogte zijn gebracht van wat wel en niet geoorloofd is.

Data zullen ze hebben in vorm van sectortijden. De telemetrie wordt écht niet zomaar vrijgegeven. Misschien wel aan de FIA niet bij de wedstrijdleiding.
want?

Wat denk je dat de wedstrijdleiding de tijd heeft om de telemetrie compleet door te gaan spitten? Bovendien kun je je afvragen of hetgeen wat door wordt gegeven betrouwbaar is. De straffen die de wedstrijdleiding, tijdens een race, geeft wordt nimmer bepaald uit data vanuit een bolide. Daarom is er ook veel discussie omtrent de inconsequentie van straffen. Zou de wedstrijdleiding de telemetrie bezitten, was het een appeltje-eitje en werd niet aan de hand van beelden bepaald of een coureur te vroeg (of überhaupt) in heeft gestuurd maar boden de parameters perspectief.

Maar goed, eigenlijk is het geen eens relevant. Want al had de wedstrijdleiding wel beschikking over de telemetrie, zelfs dan blijft 'niet voldoende vertragen' representatief aan de interpretatie van de wedstrijdleiding. Hier staan geen cijfers of getallen voor. En nogmaals, deze strafvorm blijft discutabel. Eerder kwam ik met het voorbeeld van de snelheid in de pit. Aan "je mag niet te snel rijden in de pit" kleeft een getal. Dat getal is bepalend voor de straf. Zou je dit getal weglaten zou inconsequent bestraffen een gevolg kunnen zijn. Want wat voor 'te snel' rijden is voor jou, is voor mij nog langzaam.
When the stewards are presented with an incident for review they will make use of video replays, timing information, and telemetry that is beyond that available to the general public.

Kijk aan, weer wat geleerd! Thanks! Heb wel al eens begrepen dat de ECU's geen geheime codes mogen bevatten en uitleesbaar moeten zijn. Dat de wedstrijdleiding hier rechtstreeks informatie van kan trekken wist ik niet. Mja, eigenlijk sla ik wel de plank mis hiermee, want hoe moeten ze anders bepalen of een coureur vroeger remt?? Want ook dat kan straf bepalend zijn! Zonder je informatie in twijfel te willen trekken, waar heb je deze informatie zo snel gevonden? Staat er meer bij over de informatie die de wedstrijdleiding ter beschikking wordt gesteld? En lezen hun rechtstreeks van de ECU of krijgen ze deze aangereikt van de teams zelf?

monaco2011

Citaat van: Folkert op 17 mei 2012 - 22:59:42
Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 21:58:01
Citaat van: Matthijs op 17 mei 2012 - 21:31:11
Ik heb de hele discussie niet gelezen, dus wellicht heeft iemand anders dit al geroepen. Het geel was aan het eind van het rechte stuk en Massa en Vettel reden in een groepje. Dan is het dus heel waarschijnlijk dat ze DRS open hadden staan. Als ze die open hadden staan bij de gele vlag zone, vind ik de straf niet alleen terecht, maar vind ik het ook een schoffering van het betreffende baanpersoneel dat ze nog gaan klagen ook. Meer respect voor de mensen die risicovol werk doen is wel op z'n plaats. Dat geldt ook voor de andere coureurs in de groepjes van Massa en Vettel.

Nee, dat had nog niemand geroepen. Sterker nog, ik heb hier geen eens bij stil gestaan. Want in het gedeelte van start-finish naar de eerste bocht wordt flink winst gepakt als de vleugel open staat. Maar goed, ik weet natuurlijk niet of dat waar is en in hoeverre er rekening wordt gehouden met deze situaties. Maar 'niet voldoende vertragen' vind ik een zwaktebod. Wat is dan wel voldoende? Ik kan er niks over vinden, alleen dat rijders moeten vertragen. Als Massa de eerste sectortijd niet heeft verbeterd, niemand heeft ingehaald dus voor zijn doen is blijven zitten waar hij reed en gewoon aangesloten en meegeklapt qua snelheid, begrijp ik zijn frustratie best.
Je probeert in de roos te schieten(zoals je zelf claimde), maar je mist je doel zo gigantisch dat ik me soms echt afvraag of jij niet bewust elke keer anders van mening bent of situaties elke keer bewust anders beoordeeld om reacties uit te lokken.
Anders kronkel je wel heel erg om je gelijk te halen.
dat idee heb ik idd soms ook. Discussiëren om het discussiëren

monaco2011

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 23:01:37
Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 22:56:14
Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 22:53:43
Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 22:43:54
Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 22:38:42
Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 22:27:14
Nogmaals, daar zal speciale data voor zijn en de rijders zullen in de briefings zo nu en dan echt wel op de hoogte zijn gebracht van wat wel en niet geoorloofd is.

Data zullen ze hebben in vorm van sectortijden. De telemetrie wordt écht niet zomaar vrijgegeven. Misschien wel aan de FIA niet bij de wedstrijdleiding.
want?

Wat denk je dat de wedstrijdleiding de tijd heeft om de telemetrie compleet door te gaan spitten? Bovendien kun je je afvragen of hetgeen wat door wordt gegeven betrouwbaar is. De straffen die de wedstrijdleiding, tijdens een race, geeft wordt nimmer bepaald uit data vanuit een bolide. Daarom is er ook veel discussie omtrent de inconsequentie van straffen. Zou de wedstrijdleiding de telemetrie bezitten, was het een appeltje-eitje en werd niet aan de hand van beelden bepaald of een coureur te vroeg (of überhaupt) in heeft gestuurd maar boden de parameters perspectief.

Maar goed, eigenlijk is het geen eens relevant. Want al had de wedstrijdleiding wel beschikking over de telemetrie, zelfs dan blijft 'niet voldoende vertragen' representatief aan de interpretatie van de wedstrijdleiding. Hier staan geen cijfers of getallen voor. En nogmaals, deze strafvorm blijft discutabel. Eerder kwam ik met het voorbeeld van de snelheid in de pit. Aan "je mag niet te snel rijden in de pit" kleeft een getal. Dat getal is bepalend voor de straf. Zou je dit getal weglaten zou inconsequent bestraffen een gevolg kunnen zijn. Want wat voor 'te snel' rijden is voor jou, is voor mij nog langzaam.
When the stewards are presented with an incident for review they will make use of video replays, timing information, and telemetry that is beyond that available to the general public.

Kijk aan, weer wat geleerd! Thanks! Heb wel al eens begrepen dat de ECU's geen geheime codes mogen bevatten en uitleesbaar moeten zijn. Dat de wedstrijdleiding hier rechtstreeks informatie van kan trekken wist ik niet. Mja, eigenlijk sla ik wel de plank mis hiermee, want hoe moeten ze anders bepalen of een coureur vroeger remt?? Want ook dat kan straf bepalend zijn! Zonder je informatie in twijfel te willen trekken, waar heb je deze informatie zo snel gevonden? Staat er meer bij over de informatie die de wedstrijdleiding ter beschikking wordt gesteld? En lezen hun rechtstreeks van de ECU of krijgen ze deze aangereikt van de teams zelf?
zelf verzonnen. waarom trek jij uberhaupt deze straffen in twijfel?? omdat Massa wat geroepen heeft?? hij zegt dat ie niet in heeft gehaald dus dat daarom de straf niet terecht was.. tja, moet je m dan nog serieus nemen?

Wizard

Citaat van: Folkert op 17 mei 2012 - 22:59:42
Maar met inhalen is het toch van het zelfde laken een pak? Daar staat toch ook geen getal wat nou precies wel en niet mag. Daar is het ook een rekbaar begrip van wat wel en niet toegelaten is. En daar is volgens jou een straf wel terecht of niet, terwijl het daar juist om een mening gaat(of ging.) En nu, zonder meetbaar bewijs of een vaste parameter voor een straf, ga je roepen dat de straf discutabel is of zelfs onterecht.

Ja, maar als Massa had ingehaald was het een tastbaar feit. Nu niet. Want wat is voldoende vertragen? Nogmaals, net zoals ik jou een bewijs heb aangereikt, en Monaco netjes aantoont wat hij roept, vraag ik ook jou om mij ervan te overtuigen wat de wedstrijdleiding verstaat onder 'voldoende vertragen'.

CitaatJe bent dus net zo inconsequent als de FIA. Je probeert in de roos te schieten(zoals je zelf claimde), maar je mist je doel zo gigantisch dat ik me soms echt afvraag of jij niet bewust elke keer anders van mening bent of situaties elke keer bewust anders beoordeeld om reacties uit te lokken.
Anders kronkel je wel heel erg om je gelijk te halen.

Nou nee: Van post 1 plaats ik vraagtekens bij de uitspraak dat onvoldoende vertraagd zou zijn.

Maarreh, kunnen we gewoon inhoudelijk verder?