Banaan van de race: Barcelona

Gestart door Sabai, 13 mei 2012 - 16:54:44

« vorige - volgende »

Banaan van de race!

Schumacher
18 (81.8%)
Massa
0 (0%)
Senna
4 (18.2%)
Webber
0 (0%)
Button
0 (0%)
Perez
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Figge

Beste mensen, zijn we nu Schumachers statestieken aan het bagitaliseren??  :P

janke

Citaat van: Mark F1gge op 14 mei 2012 - 20:12:15
Beste mensen, zijn we nu Schumachers statestieken aan het bagitaliseren??  :P

Als je mijn reactie op de post van Gloudio bedoeld? Nee hoor, gewoon een feitje. ::)
Some things are too important to be left in the past.

T.Nuvolari

Citaat van: Mark F1gge op 14 mei 2012 - 20:12:15
Beste mensen, zijn we nu Schumachers statestieken aan het bagitaliseren??  :P

Niet overdrijven hé, Ralf zal nooit worden herinnerd om zijn palmares.

;)

Franky R.

Citaat van: Mark F1gge op 14 mei 2012 - 20:12:15
Beste mensen, zijn we nu Schumachers statestieken aan het bagitaliseren??  :P
\

Ja, zijn statistieken van 2010 tot nu toe... :P
;)

Figge

Citaat van: Franky R. op 15 mei 2012 - 18:15:23
Citaat van: Mark F1gge op 14 mei 2012 - 20:12:15
Beste mensen, zijn we nu Schumachers statestieken aan het bagitaliseren??  :P
\

Ja, zijn statistieken van 2010 tot nu toe... :P
;)

Hahaha
Hij komt in het rijtje niet suc6volle rentrees...
Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat ie het heel veel beter zou doen dan dit...
Ik heb dan niet zo'n heeeeeellllleeee hoge pet op van hem in het tijdperk Schumi I

Wizard

Citaat van: maartenf1 op 14 mei 2012 - 09:44:45
Massa verdient deze titel net zo hard als Schumacher.
Teamgenoot mooi 2e en zelf op een ronde 15e worden, wat een lachertje.

En Schumi, was je maar niet terug gekomen..

Massa reed geen verkeerde race. Reed continue bij de McLarens in de buurt en had hier punten kunnen pakken. De straf die hij kreeg vond ik ronduit belachelijk.

Wizard

Overigens heb ik ook gestemd op Schumacher. Ja, Senna maakt natuurlijk een beweging en gaat derhalve niet vrijuit maar wat wilde Schumacher daar nog proberen? Bovendien weet Schumacher dat Senna een fractie eerder moet remmen, Schumacher weet dat zijn banden versleten waren dus is het een kwestie van anticiperen. Zijn winst had hij kunnen halen uit het betere accelereren.

_Makke_

Ook ik heb hier voor Schumacher gestemd. Hoe je hier op Senna kan stemmen is me een raadsel. Die spin in de kwalificaties behoorde niet tot de race.

Schumacher knalde gewoon domweg op Senna. Een beginnersfout, van iemand die al van bij zijn rentree naar zijn goeie vorm zoekt. Senna remde wat vroeger en ging iets meer naar links. Niets mis mee. Senna werd wat onder druk gezet, maar een echte aanval was er niet. Schumacher moest, met al zijn ervaring, weten dat daar niets meer te rapen viel. 't Was onmogelijk om Senna nog te passeren in die bocht.

Kootje

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 10:15:29
Massa reed geen verkeerde race. Reed continue bij de McLarens in de buurt en had hier punten kunnen pakken. De straf die hij kreeg vond ik ronduit belachelijk.

Dit snap ik nu echt niet Wizzard.  :o ??? :-\
De straf voor Hamilton voorafgaand aan de race loop je tot in den treure te verdedigen, terwijl de algehele consensus is dat deze terecht maar véél te zwaar is geweest, en daarbij strooi je met anekdotes in de lijn van "Het staat nu eenmaal in de reglementen" om je gelijk kracht bij te zetten.
Vervolgens worden Vettel en Massa bestraft wegens het negeren van de gele vlag, en dan is het ineens ronduit belachelijk. ::)

Wizard

Ja. Massa reed waar hij reed. Kwam niet dichterbij, haalde niemand in, dan zou het hele rijtje een straf moeten krijgen waarin hij reed.

Kootje

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 12:51:00
Ja. Massa reed waar hij reed. Kwam niet dichterbij, haalde niemand in, dan zou het hele rijtje een straf moeten krijgen waarin hij reed.

Zo lust ik er nog wel 'n paar.  ;D

_Makke_

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 12:51:00
Ja. Massa reed waar hij reed. Kwam niet dichterbij, haalde niemand in, dan zou het hele rijtje een straf moeten krijgen waarin hij reed.

't Moet dan toch zijn dat hij en Vettel, in tegenstelling tot de rest, hun voetje niet even hebben gelicht. Ik vond het een harde straf. Maar als je die van Hamilton onmiddellijk afdeed als terecht, want het staat zo in de reglementen, dan kan je niet anders oordelen over deze lijkt me.

Folkert

Citaat van: Kootje op 17 mei 2012 - 13:06:49
Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 12:51:00
Ja. Massa reed waar hij reed. Kwam niet dichterbij, haalde niemand in, dan zou het hele rijtje een straf moeten krijgen waarin hij reed.

Zo lust ik er nog wel 'n paar.  ;D
Ik snap ook niet waarom de straf onteterecht of zo is. Hij ging niet genoeg van het gas en de rest (op Vettel na) kje ennelijk niet. Dat je de straf van Lewis terecht vond en de straf van Massa niet gaat er bij mij niet in, daar kan ik met de beste wil van de wereld niet in komen.

Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Kootje op 17 mei 2012 - 13:06:49
Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 12:51:00
Ja. Massa reed waar hij reed. Kwam niet dichterbij, haalde niemand in, dan zou het hele rijtje een straf moeten krijgen waarin hij reed.

Zo lust ik er nog wel 'n paar.  ;D


Dat kan, maar om je vraag te beantwoorden, ik maak onderscheid tussen het overtreden van het technisch reglement en straffen die multi-interpretabel zijn. Zoals je al leest in de bovenstaande reactie wordt geroepen dat Massa/Vettel niet genoeg van het gas ging. Genoeg is relatief en biedt ruimte tot discussie. Massa vond het wel genoeg. Massa verbeterde geen sectortijd. Massa haalde niemand in...etc etc. Het reglement is niet sluitend wat betreft deze overtreding. Alleen dat jij je snelste (sector)tijd niet mag verbeteren. En dat deed Massa niet. Nergens staan cijfers en getallen over wat genoeg liften is......

Het technisch reglement is daarentegen wel sluitend. Dus als de auto te licht is, een vleugel te groot, brandstof illegaal, is een straf gebaseerd op vaststaande feiten. Dat is wat anders dan de straffen van Vettel en Massa.

Wizard

Citaat van: Folkert op 17 mei 2012 - 13:48:00
Citaat van: Kootje op 17 mei 2012 - 13:06:49
Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 12:51:00
Ja. Massa reed waar hij reed. Kwam niet dichterbij, haalde niemand in, dan zou het hele rijtje een straf moeten krijgen waarin hij reed.

Zo lust ik er nog wel 'n paar.  ;D
Ik snap ook niet waarom de straf onteterecht of zo is. Hij ging niet genoeg van het gas en de rest (op Vettel na) kje ennelijk niet. Dat je de straf van Lewis terecht vond en de straf van Massa niet gaat er bij mij niet in, daar kan ik met de beste wil van de wereld niet in komen.



Je snapt niet waarom ik de straf discutabel vind? Klinkt vreemd uit het toetsenbord van iemand die iedere straf van Hamilton teniet wilt doen, ook als zijn ze helderder dan bronwater. De rest zijn allen aannames, want, hoeveel vroeger moet je remmen? Druk dat eens uit in getallen en bewijs dat Massa dat wel deed. Dan ben ik de eerste die toegeeft dat de straf terecht is.