Man van de wedstrijd! : Barcelona

Gestart door Sabai, 13 mei 2012 - 16:51:37

« vorige - volgende »

Man van de wedstrijd

Maldonado
23 (82.1%)
Alonso
0 (0%)
Kimmi
1 (3.6%)
Lewis
3 (10.7%)
Vettel
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Kobayashi
1 (3.6%)
Button
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 25

Poll gesloten: 02 juni 2012 - 16:51:37

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 15:29:31
ach kom op zeg, die Torro Rosso hadden totaal geen grip meer en Lewis wel, heeft m misschien qua banden wel iets gekost, maar t was in 2 bochten gepiept. Button en Rosberg hadden niet zo'n veel kortere laatste stint. Ik zeg ook niet dat Hamilton een slechte race heeft gereden, maar ik had m zeker verder naar voren verwacht.
Vroeger (toen ze nog treintje reden) zag je nog wel eens iemand van achteren naar top 5, podium of zelfs de winst rijden en dat zelfs ook nog op circuits als Monaco. Misschien heeft Hamilton wel een geweldige race gereden hoor, maar nogmaals ik zie het niet.

De rest staat natuurlijk niet stil hé. En inhalen was geen abc'tje. De reden waarom Hamilton sneller was dan de STR staat los van zijn actie. Er is altijd een reden waarom een rijder wordt ingehaald. Vind ik verder niet relevant.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 16:05:00
Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 15:29:31
ach kom op zeg, die Torro Rosso hadden totaal geen grip meer en Lewis wel, heeft m misschien qua banden wel iets gekost, maar t was in 2 bochten gepiept. Button en Rosberg hadden niet zo'n veel kortere laatste stint. Ik zeg ook niet dat Hamilton een slechte race heeft gereden, maar ik had m zeker verder naar voren verwacht.
Vroeger (toen ze nog treintje reden) zag je nog wel eens iemand van achteren naar top 5, podium of zelfs de winst rijden en dat zelfs ook nog op circuits als Monaco. Misschien heeft Hamilton wel een geweldige race gereden hoor, maar nogmaals ik zie het niet.

De rest staat natuurlijk niet stil hé. En inhalen was geen abc'tje. De reden waarom Hamilton sneller was dan de STR staat los van zijn actie. Er is altijd een reden waarom een rijder wordt ingehaald. Vind ik verder niet relevant.
Voor het beoordelen van een inhaalactie lijkt me dat juist wel erg relevant.

Wizard

Zo kun je een inhaalactie altijd teniet doen. Ik vind het nergens over gaan. Had Hamilton nu met DRS en dus puur en alleen op snelheid ingehaald kun je zeggen, soit, hij is voorbij en that's it. Maar dit was toch één om door een ringetje te halen.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 16:34:23
Zo kun je een inhaalactie altijd teniet doen. Ik vind het nergens over gaan. Had Hamilton nu met DRS en dus puur en alleen op snelheid ingehaald kun je zeggen, soit, hij is voorbij en that's it. Maar dit was toch één om door een ringetje te halen.
nee, juist niet. Dit zijn nou juist dingen die een onderscheid maken tussen inhaalactie's, een gelijkwaardige tegenstander of iemand die 3 seconden langzamer is, dat maakt nogal een verschil

Wizard

Ik snap je maar Hamilton ging niet voorbij doordat hij meer snelheid meenam maar door vakmanschap. Want, niet alleen telt hoeveel sneller je bent, ook de moeilijkheidsgraad speelt parte. En bij Hamilton straalde het vakmanschap van zijn inhaalactie af. En dat vind ik fraai. Hamilton had natuurlijk ook kunnen wachten en hem op vermogen kunnen inhalen. Dat deed hij niet. Ik (en met mij nog meerdere) vonden zijn inhaalactie wel fraai. Dat je het daar niet mee eens bent, prima.

Kootje

Voorlopig is Hamilton de enige persoon die ik op dat punt iemand in heb zien halen.
Oke ..... de mindere banden van de Toro Rosso's speelden in z'n voordeel, maar dat maakt de actie an sich echt niet minder mooi.

monaco2011

als je veel meer grip hebt dan je tegenstander dan kun je overal inhalen. Nogmaals, ik kan me van vorig jaar ook nog herinneren dat Vettel op Barcelona 3 rijders in één rondje pakte incl Button en die waren ook alledrie niet op het rechte stuk, maar ook alleen dankzij zn veel betere banden. Inhaalactie's als deze zijn eerder regel dan uitzondering met de Pirelli's. Natuurlijk is vakmanschap vereist, maar daarvoor zijn het F1 coureurs.
Maar goed, prima natuurlijk als jullie van dit soort actie's genieten. Ik zelf wordt er niet echt warm of koud van, of het nou om Vettel of Hamilton gaat.

Wizard

Heb je de rondentijden er eens naast gehouden? Zoveel sneller was Hamilton geen eens.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 17:31:42
Heb je de rondentijden er eens naast gehouden? Zoveel sneller was Hamilton geen eens.
zekers. Als je de rondetijden ervoor (en erna) bekijkt zie je dat Hamilton 1:29 kan rijden en bij de STR's zie je de rondetijden elke ronde behoorlijk oplopen met zelfs een 1:34 voor Ricciardo. Maar dan nog, op de beelden kun je gewoon zien dat Hamilton veel meer grip heeft dan de STR's die volgens mij ook nog eens druk met elkaar aan het vechten waren, maar dat weet ik niet zeker.

Wizard

Die 1:36 is zijn inlap. Ricciardo rijdt 30'ers, 31'ers. Net als Hamilton. Hij mag dan wel sneller zijn, maar het is niet zo dat Hamilton 25'ers rijdt. Ik denk dat er, als je de verschillen gaat berekenen, een seconde tussenzit.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 18:00:12
Die 1:36 is zijn inlap. Ricciardo rijdt 30'ers, 31'ers. Net als Hamilton. Hij mag dan wel sneller zijn, maar het is niet zo dat Hamilton 25'ers rijdt. Ik denk dat er, als je de verschillen gaat berekenen, een seconde tussenzit.
die 1:36 is idd de inlap van Vergne, ik weet niet precies  hoe zich dat vertaald na een gewone ronde, maar de meeste inlaps (daarvoor) waren toch 2,3 en soms wel 4 seconden sneller!!! Maar goed, ik had het over de 1:34 Ricciardo en dat was geen inlap maar gewoon de rondetijd in de ronde dat ie door Hamilton werd ingehaald. Als je kijkt naar wat Hamilton de ronde ervoor reed en wat Ricciardo in deze ronde reed kom ik op een verschil van bijna 5 seconden!!! Maar goed, ook al zijn het er 3, dan is het nog veel.

Wizard

Huh, waarom zie ik hele andere rondetijden?

monaco2011

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 18:29:37
Huh, waarom zie ik hele andere rondetijden?
omdat dat jou beter uitkomt misschien? ;)

Wizard

Niet echt. Als Hamilton écht 5 seconden sneller was begreep ik je punt beter. Ondanks dat het weinig aan het zijn eindresultaat verandert.

janke

Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 17:43:55
Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 17:31:42
Heb je de rondentijden er eens naast gehouden? Zoveel sneller was Hamilton geen eens.
zekers. Als je de rondetijden ervoor (en erna) bekijkt zie je dat Hamilton 1:29 kan rijden en bij de STR's zie je de rondetijden elke ronde behoorlijk oplopen met zelfs een 1:34 voor Ricciardo. Maar dan nog, op de beelden kun je gewoon zien dat Hamilton veel meer grip heeft dan de STR's die volgens mij ook nog eens druk met elkaar aan het vechten waren, maar dat weet ik niet zeker.

Iig was er niets opzienbarends aan de overtake van Hamilton. Zag er leuk uit. maar verder een abc-tje. Ik kan je hier alleen maar gelijk in geven.
Some things are too important to be left in the past.