Man van de wedstrijd! : Barcelona

Gestart door Sabai, 13 mei 2012 - 16:51:37

« vorige - volgende »

Man van de wedstrijd

Maldonado
23 (82.1%)
Alonso
0 (0%)
Kimmi
1 (3.6%)
Lewis
3 (10.7%)
Vettel
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Kobayashi
1 (3.6%)
Button
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 25

Poll gesloten: 02 juni 2012 - 16:51:37

monaco2011

Citaat van: Folkert op 16 mei 2012 - 23:25:33
Citaat van: monaco2011 op 16 mei 2012 - 22:59:10
Citaat van: Folkert op 16 mei 2012 - 19:23:30
Citaat van: monaco2011 op 16 mei 2012 - 17:29:33
2/10e?? da's best veel, maar volgens mij doelde Franky meer op 1 of 2 meter ;) hij deed dat idd netjes, maar om hem op basis daarvan tot man van de race uit te roepen?? no way, niet voor mij iig.
dr is ook niemand die roept dat Vettel een geweldige race heeft gereden of geweldige dingen heeft gedaan. Bij Hamilton wordt dat altijd zo overdreven (ook in negatieve zin trouwens hoor), hij heeft niks specialers gedaan dan Schumacher in Bahrein om maar een voorbeeld te geven. En verder heb ik ook wel coureurs van helemaal achteraan nog een wedstrijd zien winnen!
Tuurlijk, 2/10 is inderdaad enorm veel. Of het nou meters of tijd is, het was heel dicht  bij elkaar. Probeer jij maar eens binnen 2/10 vlak voor de trein jou raakt weg te springen, als die met 150 Km/h op je af komt racen.
probeer jij dat maar en vertel mij wat de uitkomst is. Ik geloof je op je woord ;)
Maar goed, da's heel wat anders natuurlijk. Verder vind ik dit geen issue om over te discussiëren. In mijn ogen was er meer dan genoeg ruimte en kon Hamilton met meer grip vrij makkelijk passeren, en dat deed ie idd met overtuiging.

Citaat van: Folkert op 16 mei 2012 - 19:23:30
Ok, om op basis van die actie hem tot man van de race uit roepen is ook wat overdreven. Maar over de hele race genomen heeft hij het gewoon uitstekend gedaan.

Zoals ik eerder zei: Schumacher was anders, Hamilton zou vooraan starten en moest nu alles om gooien. Zoals ze op de beeb al zeiden: iets met versnellingen enzo.
anders, maar redelijk vergelijkbaar. Andere versnelling indeling zal allemaal wel, maar dat zou hooguit met inhalen dan wat uitmaken en volgens mij zat daar niet echt het probleem. Waarschijnlijk een iets kortere 7e versnelling waardoor ie met het  DRS open in de limiter zou lopen. Qua racepace zou dat niet uit moeten maken.
Prima als jij het een uitstekende race vond, ik heb Hamilton veel betere races zien rijden en ik vond dat er zondag ook meerdere rijders een betere job deden. Iig Maldonado, Alonso en Kobayashi.
Kom nou zeg, dat kan je niet serieus menen. Dat is in Formule 1 termen niks. Das het zelfde als dat jij op een kamer van 2 bij 2 meter zou wonen.

Als je ziet wat voor moeite hij had met Massa, kan je duidelijk stellen dat zijn auto niet was afgesteld om door het veld te klieven. Zijn echte race pace heb je niet gezien omdat hij op een totaal andere strategie zat en zich moest aan passen om het best mogelijke te halen, dat jij hier uit opmaakt dat Mclaren geen race pace heeft snap ik totaal niet, want je kan er niet de echte pace uit halen. Maar gezien de vorm van de auto en op de eerste plaats van Hamilton, kan je redelijk veilig stellen dat hij zonder straf veel beter uit de verf was gekomen. En hoe je kan stellen dat Alonso en Kobayashi en Maldonado het iig beter hebben gedaan is natuurlijk onzin. Die kan je niet vergelijken, reden totaal andere race natuurlijk.
Kobayashi: van 9 naar 5, en 2 er van waren uitvallers.....hij reed mooie race, geef ik helemaal toe, maar spaarde zaterdag ook lafjes bandjes. Wereld van verschil. Ik zeg overigens niet dat Lewis per definitie de motr is, maar hij reed een zeer sterke race. En dat hij betere races heeft gereden staat hier toch los van? Dit is wederom een totaal andere race.

Maar leg mij eens uit, waar op jij baseert dat Hamilton/Mclaren geen goede race pace meer hebben? Button begrijp ik, maar hij had het hele weekend al problemen met zijn balans.

Ik heb je neit op de voet gevolgd, maar vorig jaar vond je voor Minder Vettel al Motr.

Edit: Las net pas dat Kamui hydraulisch probleem had. Maar veranderd niks aan het feit dat hij daardoor wel 1 setje extra had, die Lewis niet had.
nogmaals, over die 2/10e of paar meter hoef ik niet te discussiëren! Voor F1 begrippen was er meer dan voldoende ruimte.
En idd, ik baseer de racepace van McLaren vooral op Button, Hamilton zn race geeft daar niet veel uitsluitsel over, maar met of zonder andere strategie, t was nou niet dat hij een enorm tempo had. En Button heeft vaak het hele weekend problemen, maar op zondag komt ie toch meestal erg sterk voor de dag.
En als ik vorig jaar voor minder Vettel man of the race vond, dan was dat bij gebrek aan beter. En zo vaak heb ik niet op Vettel gestemd hoor. Ook de vorige wedstrijd niet, die ie toch enigzins verrassend won.

Franky R.

@Monaco,


Voor mij is Hamilton vooral MOTR omdat hij met de DSQ een zware klap kreeg, zich herpakte en ook nog eens voor de verandering zijn banden niet aan flarden reed...Dus mijn keuze is dus niet enkel  gebaseerd op dat inhaalmoment!
::)

Wizard

Citaat van: Fabian van Tiel op 14 mei 2012 - 23:19:09
Pastor is een man van uitersten. De ene keer rijdt hij fenomenaal en de andere keer eindigt hij met een klunzige actie in de bandenstapels.

Maldonado heeft dan ook geen bakken met ervaring. Wat hij wel bewijst is dat hij kan winnen onder druk. Dat is al een prestatie ansich! Toch sprak de race van Kobayashi mij ook aan. Ik vind het écht een pure racer. Fantastisch hoe hij de Sauber met succes in de kleinste gaatjes propt. Ik zou die man best wel in een Red Bull willen zien. Of in de Ferrari in plaats van Perez.

Wizard

Citaat van: Franky R. op 17 mei 2012 - 01:22:30
@Monaco,


Voor mij is Hamilton vooral MOTR omdat hij met de DSQ een zware klap kreeg, zich herpakte en ook nog eens voor de verandering zijn banden niet aan flarden reed...Dus mijn keuze is dus niet enkel  gebaseerd op dat inhaalmoment!
::)

Hamilton reed ook een aardige race. Niet bijzonder maar daar was de situatie ook niet naar. Verder finished hij wel voor Button wat ik dan wel weer knap vind, kijkend naar waar hij vanaf is gekomen. Hamilton is niet mijn eerste keuze als man van de race, wel kan ik begrijpen dat hij stemmen krijgt.

SanderD

CitaatMaldonado heeft dan ook geen bakken met ervaring. Wat hij wel bewijst is dat hij kan winnen onder druk.

Iets waar Vettel altijd nog moeite mee heeft.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 16 mei 2012 - 22:59:10
Prima als jij het een uitstekende race vond, ik heb Hamilton veel betere races zien rijden en ik vond dat er zondag ook meerdere rijders een betere job deden. Iig Maldonado, Alonso en Kobayashi.

Zo geweldig vond ik Alonso's race anders niet. Deed niks verkeerds, soit, maar zijn Ferrari had gang, de snellere boys hadden hun weekend niet, dus appeltje-eitje voor Alonso. Zijn race was mijn inziens zeker niet spectaculairder dan die van Hamilton die voor ieder puntje, iedere meter op de baan, heeft moeten vechten.

SanderD

CitaatZijn race was mijn inziens zeker niet spectaculairder dan die van Hamilton die voor ieder puntje, iedere meter op de baan, heeft moeten vechten.

Dat heeft Alonso natuurlijk niet gedaan :-\

Wizard

Nee. Die heeft aan de leiding gereden, zijn positie verloren aan Maldonado en als tweede gefinished. Hamilton kwam van P24 had diverse gevechten en heeft zich naar de punten moeten knokken. Dat vind ik spraakmakender dan de race van Alonso. Dat betekent niet dat Alonso heeft kunnen relaxen wel dat ze beide, door omstandigheden, een andere race reden.

SanderD

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 10:13:37
Nee. Die heeft aan de leiding gereden, zijn positie verloren aan Maldonado en als tweede gefinished. Hamilton kwam van P24 had diverse gevechten en heeft zich naar de punten moeten knokken. Dat vind ik spraakmakender dan de race van Alonso. Dat betekent niet dat Alonso heeft kunnen relaxen wel dat ze beide, door omstandigheden, een andere race reden.

Het kwam een beetje over alsof je zei dat Hamilton veel moeite deed, en dat Alonso een beetje rond liep te rijden. Elke coureur vecht voor elke meter en elke seconde.

Wizard

Uiteraard. Ook als je aan kop rijdt en zonder bedreiging wint, maar dat is natuurlijk anders dan dat je mag starten vanaf P24 en jezelf dan de punten in moet vechten. Je hebt dan veel minder rustmomenten. Constant ben je bezig met aanvallen.

_Makke_

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 10:06:56
Hamilton reed ook een aardige race. Niet bijzonder maar daar was de situatie ook niet naar. Verder finished hij wel voor Button wat ik dan wel weer knap vind, kijkend naar waar hij vanaf is gekomen. Hamilton is niet mijn eerste keuze als man van de race, wel kan ik begrijpen dat hij stemmen krijgt.

Klopt wat Hamilton betreft. Hij deed het best voortreffelijk. Zeker aangezien hij het met een bandensetje minder probeerde. Hij moest dus, zeker in de laatste stint héél spaarzaam omspringen met de banden. Wat niet echt in zijn natuur ligt. Desondanks heeft hij het proper opgelost. Er zat misschien wel meer in, maar veel sowieso niet.

Maar wat mij betreft kan er maar eentje aanspraak maken op de titel van Man van de wedstrijd. De Pastor. Stond continue onder druk en loste het naar behoren op. En dan nog in een Williams. Hij reed rond alsof hij al jaren ervaring had. Proper!

monaco2011

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 10:19:24
Uiteraard. Ook als je aan kop rijdt en zonder bedreiging wint, maar dat is natuurlijk anders dan dat je mag starten vanaf P24 en jezelf dan de punten in moet vechten. Je hebt dan veel minder rustmomenten. Constant ben je bezig met aanvallen.
aanvallen?? hij is bijna de hele wedstrijd aan het banden sparen geweest!!

Wizard

Volgens mij is zelfs in dit topic een filmpje geplaatst van inhaalacties van Hamilton. En ook Massa werd flink onder druk gezet door Lewis. Dat je niet van A tot Z zij-aan-zij rijdt, prima. Maar heb Hamilton genoeg acties zien maken om me te vermaken.

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 17 mei 2012 - 14:20:39
Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 10:19:24
Uiteraard. Ook als je aan kop rijdt en zonder bedreiging wint, maar dat is natuurlijk anders dan dat je mag starten vanaf P24 en jezelf dan de punten in moet vechten. Je hebt dan veel minder rustmomenten. Constant ben je bezig met aanvallen.
aanvallen?? hij is bijna de hele wedstrijd aan het banden sparen geweest!!
Maar liet zeker nog leuke acties zien. Hij heeft zeker pogingen gedaan om aan te vallen en heeft ook zeker wat rijders met niet al te grote tijden verschil in gehaald.
Trotse vader van Rosalie(L)

monaco2011

Citaat van: Wizard op 17 mei 2012 - 14:24:00
Volgens mij is zelfs in dit topic een filmpje geplaatst van inhaalacties van Hamilton. En ook Massa werd flink onder druk gezet door Lewis. Dat je niet van A tot Z zij-aan-zij rijdt, prima. Maar heb Hamilton genoeg acties zien maken om me te vermaken.
yep, dat waren torro rosso's op oude banden. De eerste STR ging dezelfde ronde nog naar binnen en de andere de ronde erna!! Hamilton was 3 ronden daarvoor gestopt!