Main Menu

HRT topic

Gestart door gloudiesaurus, 10 mei 2012 - 22:08:15

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Narain Karthikeyan weer out? Hij schijnt problemen te hebben:

http://www.gppits.net/nieuws/weer_onderbreking_karthikeyan/

Shocking is dat de sponsoren van Karthikeyan wel betalen maar niet op de oude willen staan  :o :o Ze zijn bang voor een negatief imago denk ik...

HRT heeft de afgelopen dagen wel een hele rits van kleine sponsoren aangekondigd...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wizard

Ik ben sowieso tegen paydrivers in dit format. Dat er sponsoren zijn die talent een kans geven, soit, maar dat er inversteerders zijn die een persoon als Narain boven talent verkiezen vind ik de zuiverste vorm van anti-reclame. Daarmee zet je toch geen (bedrijfs)naam op de kaart??

gloudiesaurus

Citaat van: Wizard op 10 mei 2012 - 22:13:50
Ik ben sowieso tegen paydrivers in dit format. Dat er sponsoren zijn die talent een kans geven, soit, maar dat er inversteerders zijn die een persoon als Narain boven talent verkiezen vind ik de zuiverste vorm van anti-reclame. Daarmee zet je toch geen (bedrijfs)naam op de kaart??

Dat valt mij dus op, bedrijven investeren in Karthikeyan maar willen zelfs niet op de auto staan? Bang voor de anti- reclame van HRT voor hun merk....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Lijkt me einde HRT, want vorig jaar hadden ze ook geen sponsors. Herinner je de vlakken met "this could be you" of "another cool spot". Jammer, maar gewogen en te licht bevonden.

Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 10 mei 2012 - 22:40:50
Citaat van: Wizard op 10 mei 2012 - 22:13:50
Ik ben sowieso tegen paydrivers in dit format. Dat er sponsoren zijn die talent een kans geven, soit, maar dat er inversteerders zijn die een persoon als Narain boven talent verkiezen vind ik de zuiverste vorm van anti-reclame. Daarmee zet je toch geen (bedrijfs)naam op de kaart??

Dat valt mij dus op, bedrijven investeren in Karthikeyan maar willen zelfs niet op de auto staan? Bang voor de anti- reclame van HRT voor hun merk....


Daar lijkt het wel op, hoewel men toch wel eens zegt dat anti-reclame ook reclame is. Enfin, ik begrijp niet waarom inversteerders überhaupt in een coureur inversteren maar vervolgens niet achter hun inverstering staan en niet met hun naam op de bolide willen prijken. Inversteer dan in talent ofzo. Beetje rare gang van zaken...

Wizard

Citaat van: Matthijs op 11 mei 2012 - 07:08:45
Lijkt me einde HRT, want vorig jaar hadden ze ook geen sponsors. Herinner je de vlakken met "this could be you" of "another cool spot". Jammer, maar gewogen en te licht bevonden.

Net als Sauber....dit seizoen. :D

Sabai

Het valt me sowieso op dat bepaalde teams de laatste jaren veel moeite hebben om sponsoren te vinden. Dit zal onder andere met de crisis te maken hebben maar ook doordat ze zulke astronomische bedragen vragen om een plekje op de auto te hebben. Kan me herinneren dat teams voorheen als minardie en andere achterhoede teams altijd goed in de reclame op hun auto zaten ook reden ze al jaren achteraan.

Fabian

Citaat van: Sabai op 11 mei 2012 - 17:02:35
Het valt me sowieso op dat bepaalde teams de laatste jaren veel moeite hebben om sponsoren te vinden. Dit zal onder andere met de crisis te maken hebben maar ook doordat ze zulke astronomische bedragen vragen om een plekje op de auto te hebben. Kan me herinneren dat teams voorheen als minardie en andere achterhoede teams altijd goed in de reclame op hun auto zaten ook reden ze al jaren achteraan.

Dat heeft misschien ook wel iets te maken met uitstraling. HRT heeft weinig uitstraling naar de buitenwereld en zal het moeten hebben van Spaanse bedrijven. Ik denk niet dat er veel bedrijven zitten te wachten op sponsorruimte op de HRT. Daarnaast geeft HRT niet echt goede signalen af aan de buitenwereld door haar gebrekkige voorbereiding op een seizoen en de matige prestaties.

En Minardi zat misschien in een betere tijd wat betreft sponsoren. Nog geen financiele crisis en dat kan ook wel eens meespelen.

Franky R.

Ik vind dat HRT dezelfde fout maakt als SuperAguri destijds (en SA was een heel wat betere team qua performance dan HRT!)...teveel focussen op de eigen nationaliteit laat weinig ruimte over voor bedrijven van 'buiten'...De laatste tijd was het i.i.g. het Spaanse HRT dit en het Spaanse HRT dat...
Ik zou daar ook geen geld in steken.

Wizard

Probleem bij HRT is dat ze niks uitstralen. Minardi had een 'verleden'. Bovendien had het team wel uitstraling. Als ik zou moeten kiezen, op basis van gevoel, waarin ik mijn miljoenen zou mogen investeren, zou ik liever die miljoenen inversteren in het Minardi van toen.

Figge

Sponsors vind je alleen als je hen ook wat kunt bieden. Ofwel, je moet competatief zijn.
De verschillen tussen de eerste 5 teams zijn klein en Sauber doet goed mee vooraan, mede
door de morele winst van Perez in Maleisie. Hierdoor hebben zij internationale zendtijd en dat
is de reclame die sponsoren inkopen bij een team. Die zendtijd kan natuurlijk per continent
en land verschillen. HRT heeft nauwelijks zendtijd en dus ook geen sponsoren.
En de aandacht op Spanje richten is zeker niet slim. De aandacht en het geld gaat daar
natuurlijk uit naar Alonso. Caterham en Marussia spelen het slimmer door partners uit de opkomende
economieen aan te trekken.

gloudiesaurus

HRT heeft de pech dat Spanje nu vanwege de financiele crisis ook in "brand" staat. En het team heeft haar imago niet mee... normaal kan een kleiner team een sponsor nog wel binnenhalen door extra exposure te geven.

Als een sponsor bijv. 5 miljoen betaalt bij Ferrari dan sta je klein op de auto, bij een team als HRT ben je gelijk titelsponsor...

Maar het is ernstig als een sponsor wel betaalt maar vervolgens bewust niet, vanwege het imago, op de auto wil staan! Dat is wat er nu met HRT aan de hand is.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Men is bij HRT voornemens om een naamswijziging door te voeren...Over het hoe of wat wist Sala nog niet...Maar kennelijk wil men met een nieuw teamnaam een schone lei starten?

gloudiesaurus

Het team schijnt nu een mooie nieuwe fabriek te hebben, een nieuw management, en een nieuwe eigenaar. Dus dan kan een naamswijziging geen kwaad. Ben benieuwd of het zal helpen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 13 mei 2012 - 23:19:54
Het team schijnt nu een mooie nieuwe fabriek te hebben, een nieuw management, en een nieuwe eigenaar. Dus dan kan een naamswijziging geen kwaad. Ben benieuwd of het zal helpen  ;)


Nou, even kijken;


* Ze zijn op de typische HRT manier begonnen aan het seizoen 2012. Dwz dat de auto hun echte maiden-runs tijdens een officiele GP-weekeinde maakten.
Vergeet die run eerder...dat was niets. Want anders hadden ze beide auto's klaar staan in Australië, toch? Toen moesten ze die karren nog in elkaar zetten...WTF?!


* Ze hebben topcoureur (volgens Fabian, dus die kan het weten... :P ) Karthikeyan weer aangenomen naast oude rot Pedro, terwijl je veel beter een jonge hond koppelt aan een veteraan. GvdG was ideaal geweest voor HRT.


* Karthikeyan mag vervolgens alweer aan de kant staan, ten faveure van een paydriver, die voor veel geld een paar rondjes "F1-coureur" mag spelen. Klinkt bekend?


* En het is nog niet over voor Narain...Opnieuw mag hij waarschijnlijk...zeg maar gerust zeker weten optieven, want iemand anders heeft een grotere zak geld. 


Dus om je vraag te beantwoorden, mijn beste Peter..."Gaat het helpen?" Nee, het gaat niet helpen...Niet zolang het huidige management zich exact zo gedraagt als de vorige. :P