Moet volkert van de g vervroegd worden vrijgelaten?

Gestart door Sabai, 09 mei 2012 - 17:16:29

« vorige - volgende »

Sabai

http://petities.nl/petitie/volkert-van-der-g-mag-geen-6-jaar-strafvermindering-krijgen


De oud chauffeur van wijlen Pim Fortuin heeft een petitie opgestart tegen een vervoegde vrijlating.
Ik zou het ook belachelijk vinden als hij in aanmerking zou komen voor vervroegde vrijlating, vond de straf destijds sowieso al aan de lage kant.
Voor wie er ook zo over denkt kan via de bovenstaande link ook zijn handtekening zetten onder deze petitie.   

Enzo

Het is enorm spijtig dat dit gebeurd is ongeacht of je symphathisant bent of niet. Anderszijds zal de vrijlating van Volkert niks veranderen aan het feit. Daarnaast is het toch typisch Nederlands om zware criminelen na 4 á 5 jaar weer vrij te laten?
Ik weet er verder niet genoeg vanaf om te kunnen oordelen en vertrouw derhalve op degene die hierover gaan. Misschien was hij wel psychotisch en daarmee ontoerekeningsvatbaar? I don't know, do you?

Kootje

Citaat van: Enzo op 09 mei 2012 - 21:12:14
Het is enorm spijtig dat dit gebeurd is ongeacht of je symphathisant bent of niet. Anderszijds zal de vrijlating van Volkert niks veranderen aan het feit. Daarnaast is het toch typisch Nederlands om zware criminelen na 4 á 5 jaar weer vrij te laten?
Ik weet er verder niet genoeg vanaf om te kunnen oordelen en vertrouw derhalve op degene die hierover gaan. Misschien was hij wel psychotisch en daarmee ontoerekeningsvatbaar? I don't know, do you?


Ontoerekeninfsvatbaar was hij zéér zeker niet.
Anders had hij wel TBS gekregen.

Maar idd, zoals je al opent is het in Nederland normaal dat je maximaal 2/3e van je straf uitzit, levenslang gestraften uitgezonderd.
Volkert heeft er binnenkort 12 vd 18 jaar opzitten, dus lijkt het me niet meer dan logisch dat dit ook voor hem geld.
Ik zie iig geen enkele reden waarom niet, al had ik 't persoonlijk liever anders gezien.

Franky R.

Ik vind het sowieso raar dat iemand 18 jaar krijgt, maar 'systematisch' na 2/3 wordt vrijgelaten...


Maar ik vind die ophef onnodig...Die man zal heus niet zo vrolijk en vrij over straat kunnen lopen...Grote kan dat hij door een fanatiekeling zal worden belaagt...


Dat wordt dus het buitenland voor hem (waar veel vlees eten een belangrijk onderdeel is van de cultuur... :P ).

Sabai

Citaat van: Kootje op 10 mei 2012 - 05:43:27
Citaat van: Enzo op 09 mei 2012 - 21:12:14
Het is enorm spijtig dat dit gebeurd is ongeacht of je symphathisant bent of niet. Anderszijds zal de vrijlating van Volkert niks veranderen aan het feit. Daarnaast is het toch typisch Nederlands om zware criminelen na 4 á 5 jaar weer vrij te laten?
Ik weet er verder niet genoeg vanaf om te kunnen oordelen en vertrouw derhalve op degene die hierover gaan. Misschien was hij wel psychotisch en daarmee ontoerekeningsvatbaar? I don't know, do you?


Ontoerekeninfsvatbaar was hij zéér zeker niet.
Anders had hij wel TBS gekregen.

Maar idd, zoals je al opent is het in Nederland normaal dat je maximaal 2/3e van je straf uitzit, levenslang gestraften uitgezonderd.
Volkert heeft er binnenkort 12 vd 18 jaar opzitten, dus lijkt het me niet meer dan logisch dat dit ook voor hem geld.
Ik zie iig geen enkele reden waarom niet, al had ik 't persoonlijk liever anders gezien.


Het is inderdaad logisch dat het ook voor hem geld. Maar juist door een signaal af te geven kan er wellicht eens een verandering komen in ons kromme rechtssysteem.

Neem nou die Robert M die kan waarschijnlijk door een vormfout maar voor 1 zaak berecht worden.Kan je wel heel makkelijk zeggen dat is de wet maar het zou je eigen kind maar zijn waar hij zich aan vergrepen heeft wat dan?   

Kootje

Robert M is 'n heel ander verhaal natuurlijk.
Dat zou te schandalig voor woorden zijn als hij idd maar voor één zaak bestraft wordt, terwijl hij er tientallen gepleegd en bekend heeft.
Maar dat staat volledig los van Volkert vd G's vervroegde vrijlating.

Sabai

Citaat van: Kootje op 10 mei 2012 - 17:49:39
Robert M is 'n heel ander verhaal natuurlijk.
Dat zou te schandalig voor woorden zijn als hij idd maar voor één zaak bestraft wordt, terwijl hij er tientallen gepleegd en bekend heeft.
Maar dat staat volledig los van Volkert vd G's vervroegde vrijlating.

Dat bedoelde ik ook meer als voorbeeld om aan te geven dat het systeem vaak faalt. Al is dit nog niet het geval hier maar alle voortekenen zijn er  :-\

Enzo

Robert M is idd een ander verhaal. Die mag van mij op uiterst trage wijze uit zijn lijden verlost worden.

Kootje

Citaat van: Sabai op 10 mei 2012 - 18:22:46
Citaat van: Kootje op 10 mei 2012 - 17:49:39
Robert M is 'n heel ander verhaal natuurlijk.
Dat zou te schandalig voor woorden zijn als hij idd maar voor één zaak bestraft wordt, terwijl hij er tientallen gepleegd en bekend heeft.
Maar dat staat volledig los van Volkert vd G's vervroegde vrijlating.

Dat bedoelde ik ook meer als voorbeeld om aan te geven dat het systeem vaak faalt. Al is dit nog niet het geval hier maar alle voortekenen zijn er  :-\

Kan zijn, maar in het geval van Volkert faalt het systeem niet ...... zo is het systeem gewoon.

Franky R.

BTW,


Vanwaar de titel van der G....? Het is inmiddels al bekend dat die gast Volkert van der Graaf heet... :P
Net zoiets met die balkjes voor de ogen van criminelen...Hou toch op!