Round 5: Gran Premio De Espana Santander

Gestart door Enzo, 06 mei 2012 - 21:16:23

« vorige - volgende »

maartenf1

Ik zie nu pas de beelden van de brand, toch hevig..
Erg sneu voor het Williams team dat de feestvreugde zo moet eindigen,
samenwerking met blussen door alle teams is wel mooi om te zien, zo hoort het ook!

Wizard

Tussen aanhalingstekens dan! Want zover ik kan beoordelen vind ik het vrij amateuristisch. De monteurs worden blootgesteld aan de onverbrande deeltjes (giftig) en hebben totaal geen bescherming. Geen adembescherming, geen juiste brandwerende kledij. In geval van een ontsteking was de situatie niet te overzien. Het advies aan teams is om een veiligheidskundige in dienst te nemen die het verhaaltje veiligheid in kaart gaat brengen. Ik ken nog een goeie! :D

Wizard

Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 20:51:52
Ik niet...Wizard hangt aan de woorden van Di Montezemolo die in 2007 liep te huilen dat Monaco geen F1-race was, maar een televisie-show... ::) ...Ik blijf erbij dat je Luca di Montezemolo niet kunt opvoeren als een 'objectief handelend' persoon in deze kwestie...

Waarom niet? Er worden vragen gesteld, en Luca geeft antwoord. Bovendien was dat niet een jaar later, hooguit een maand.

Enzo

Niet alleen een winnaar, maar ook een held!


Wizard

Eigenlijk wel zielig. Het feest dat nu plaats had moeten vinden wordt teniet gedaan door de brand. Dit gun ik ze écht niet!!


robbert

Citaat van: Enzo op 13 mei 2012 - 22:03:38
Het was Senna's auto die in de fik stond.
denk het niet.  Toen alex Wurz werd interviewd op Sky, zag men op de beelden dat de brand ontstond achteraan de garagebox, er was toen volk in de garage

Enzo

Het was toch KERS van één van de auto's die ontvlamde?

Gerard



Hier is pas echt goed te zien hoe groot de brand eigenlijk was.. O..M....G... :(

gloudiesaurus

Er schijnt kortsluiting te zijn ontstaan in de benzine-installatie. Ziet er iig. wel heftig uit!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 21:33:08
Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 20:51:52
Ik niet...Wizard hangt aan de woorden van Di Montezemolo die in 2007 liep te huilen dat Monaco geen F1-race was, maar een televisie-show... ::) ...Ik blijf erbij dat je Luca di Montezemolo niet kunt opvoeren als een 'objectief handelend' persoon in deze kwestie...

Waarom niet? Er worden vragen gesteld, en Luca geeft antwoord. Bovendien was dat niet een jaar later, hooguit een maand.


Nee, na een jaar vond Luca het nog nodig om de organisator van de Monaco GP te schofferen...

robbert

Citaat van: Enzo op 13 mei 2012 - 22:32:54
Het was toch KERS van één van de auto's die ontvlamde?

ja dat dacht men ook eerst, maar later bleek de brand ontstaan te zijn waar er benzine opgeslagen te zijn ( zoals hier al eerder vermeld)

Enzo

Citaat van: robbert op 13 mei 2012 - 23:26:52
Citaat van: Enzo op 13 mei 2012 - 22:32:54
Het was toch KERS van één van de auto's die ontvlamde?

ja dat dacht men ook eerst, maar later bleek de brand ontstaan te zijn waar er benzine opgeslagen te zijn ( zoals hier al eerder vermeld)

Ah ok, thanks!  :)

Franky R.

Citaat van: robbert op 13 mei 2012 - 23:26:52
Citaat van: Enzo op 13 mei 2012 - 22:32:54
Het was toch KERS van één van de auto's die ontvlamde?

ja dat dacht men ook eerst, maar later bleek de brand ontstaan te zijn waar er benzine opgeslagen te zijn ( zoals hier al eerder vermeld)


Ok, Zal ik later in een nieuw artikel rechtzetten...En lekker veilig dan...De F1 mag van geluk spreken dat die vaten niet gloedheet werden door de brand, en daardoor mogelijk konden ontploffen.


Die lui die nu in het ziekenhuis liggen, hebben een ramp voorkomen!

gloudiesaurus

Ik neem aan dat de FIA dit goed gaat onderzoeken... vuur en brandstof een levensgevaarlijke combinatie in de drukke F1 - pitsstraat. En de brandbestrijding zag er iig. niet heel proffesioneel uit.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is