Round 5: Gran Premio De Espana Santander

Gestart door Enzo, 06 mei 2012 - 21:16:23

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: sanderalonso op 13 mei 2012 - 16:20:09
Citaat van: Enzo op 13 mei 2012 - 16:17:31
Wat is de Formule 1 een poppenkast geworden zeg...
Maldonando die een race wint, heeft niuks meer met F1 te maken.
Belachelijk gewoon, wat een schande

Hoezo, wat is daar mis mee? Hij heeft gewoon een puike race gereden hoor!

Prima gereden door Pastor, je hebt gelijk...
Williams is ineens het snelste team op het meest toonaangevende ciruit van het jaar en een paydriver is beter dan 7 wereldkampioenen.
Het is Pirelli's Illusionisten show 2012, ben benieuwd wat ze voor Monaco bedacht hebben.
Tjeetje wat is het spannend, heb nog nooit zulke spannende races gezien.... ::)

Wizard

Sow, de vriendin van Pastor looks good!! :P

Kootje

Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 16:21:54
Citaat van: Kootje op 13 mei 2012 - 16:17:18
Als jij met keiharde bewijzen komt dat Ferrari géén bewijsmateriaal aan mocht leveren dat Schumacher vrijpleitte ....... JA, dan stel ik m'n mening bij.
De 2 links die je tot nu toe aangedragen hebt staven jouw bewering iig totaal niet.


Doen ze wel ondanks dat het er niet letterlijk staat. Motezemolo heeft heb over aannames. Zelfs dat is meer dan voldoende om de straf in twijfel te trekken.

Doen ze niet !!!

Jij claimt dat Ferrari geen telemetrie aan mocht dragen, dat deze gewoon van tafel geveegd werd.
In beide artikelen wordt daar niets over gezegd.
Dat iemand de straf twijfelachtig vindt omdat deze op basis van tv beelden uitgedeeld wordt trek ik niet in twijfel.
Het bestaan van de door jouw geclaimde tegenbewijzen, en vooral het van tafel vegen wel.
Het lijkt mij er nu meer op dat jij juist de aanname maakt.

SanderD

Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 16:24:56
Citaat van: sanderalonso op 13 mei 2012 - 16:23:47
Juist, we weten niet wat Mclaren had gedaan als ze vooraan stonden. En vergeet niet dat Williams ook gewoon een goede auto heeft gebouwd.

Ah, kom op man! De Williams mag dan geen barrel zijn, we zijn het toch eens dat het geen kampioensmateriaal is?

Zeg ik toch ook niet? Williams heeft net als Sauber en Lotus gewoon een goede auto. Volgens de meeste is Lotus kampioensmateriaal, maar de Ferrari met Alonso niet. Maar kijk wie vandaag de beste prestatie hebben geleverd (Van de zogenaamde titelkandidaten) en wie het kampioenschap leid

Wizard

Ferrari is gewoonweg niet structureel de snellere tot nu toe. McLaren is als enige constant voorin te vinden na een kwalificatie en race. Dat Hamilton vandaag niet kon meestrijden om de overwinning heeft te maken met de straf. Dat maakt de Ferrari nog niet titelwaardig. Jij mag vinden van wel, ik geloof er nog niet in. Het moet meezitten, zoals vandaag, om Alonso te laten zegevieren. En zelfs dan is het geen ABC'tje en zitten coureurs als Maldonado en Perez behoorlijk in de weg. Als McLaren een doorsnee race rijdt, komen deze gasten geen eens in de buurt van de McLarens. Dat is tekenend voor de snelheid van Ferrari.

SanderD

Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 16:33:18
Ferrari is gewoonweg niet structureel de snellere tot nu toe. McLaren is als enige constant voorin te vinden na een kwalificatie en race. Dat Hamilton vandaag niet kon meestrijden om de overwinning heeft te maken met de straf. Dat maakt de Ferrari nog niet titelwaardig. Jij mag vinden van wel, ik geloof er nog niet in. Het moet meezitten, zoals vandaag, om Alonso te laten zegevieren. En zelfs dan is het geen ABC'tje en zitten coureurs als Maldonado en Perez behoorlijk in de weg. Als McLaren een doorsnee race rijdt, komen deze gasten geen eens in de buurt van de McLarens. Dat is tekenend voor de snelheid van Ferrari.

Dan heeft Mclaren dit jaar weinig doorsnee races gereden.

maartenf1

Fenomenale race van Maldonado, niet van hem verwacht complimenten!
Ik ben het wel met Enzo eens dat Pirelli de show maakt, en dan niet bij iedereen kwaliteit naar boven komt drijven.

Ik hoop dat Lotus kampioensmateriaal is, hoe mooi is het als Raikkonen in een klap kampioen wordt bij terugkomst?

Enzo

Citaat van: maartenf1 op 13 mei 2012 - 16:35:33
Ik ben het wel met Enzo eens dat Pirelli de show maakt, en dan niet bij iedereen kwaliteit naar boven komt drijven.

Dank u, uiteindelijk zal bij de meeste wel het kwartje vallen.
Bij de één wat eerder dan bij de ander.

Wizard

Citaat van: Kootje op 13 mei 2012 - 16:28:10
Doen ze niet !!!

Jij claimt dat Ferrari geen telemetrie aan mocht dragen, dat deze gewoon van tafel geveegd werd.
In beide artikelen wordt daar niets over gezegd.

Indirect wel. Er zal heus wel een artikel te vinden zijn van het interview van Montezemolo destijds en die zal ik ook gaan zoeken (en vinden). Maar we moeten niet doen alsof we niet weten wat 'op basis van aannames' betekent hé. ;) Zelfs de Stewards riepen destijds dat ze de beelden hebben bekeken en op basis daarvan een straf hebben opgelegegd. Dus ik snap niet wat de letterlijke woorden van Montezemolo nog voor een meerwaarde hebben? Dat voegt verder niks toe.

Maar ik zal ze deze week aanreiken. Als ik daarmee je standpunt kan veranderen zelfs met héél veel plezier.

CitaatDat iemand de straf twijfelachtig vindt omdat deze op basis van tv beelden uitgedeeld wordt trek ik niet in twijfel.
Het bestaan van de door jouw geclaimde tegenbewijzen, en vooral het van tafel vegen wel.
Het lijkt mij er nu meer op dat jij juist de aanname maakt.

Nee nee vriend! Ik heb niet alles voor het grijpen liggen maar deze discussie heb ik inmiddels zovaak gevoerd dat ik behoorlijk op de hoogte ben van de 'ins en outs'. En ik ga ook alle zeilen bijzetten om de woorden boven water te krijgen, maar nu ga ik mijn moeder een bloemetje brengen. Deze week kom ik er op terug. Misschien dat jij het een apart topic kunt geven want deze discussie loopt er als een rode draad doorheen.

Kootje

Citaat van: Enzo op 13 mei 2012 - 16:39:26
Citaat van: maartenf1 op 13 mei 2012 - 16:35:33
Ik ben het wel met Enzo eens dat Pirelli de show maakt, en dan niet bij iedereen kwaliteit naar boven komt drijven.

Dank u, uiteindelijk zal bij de meeste wel het kwartje vallen.
Bij de één wat eerder dan bij de ander.

Maar daar ben ik 't ook niet geheel mee oneens hoor.
Ik zie dit alleen niet als iets negatiefs.
Uiteindelijk zijn de banden voor iedereen hetzelfde, dus het ligt aan de coureurs of ze daar mee om leren gaan.
Ook dat behoort tot het werk van 'n F1 coureur, leren omgaan met veranderingen.
Dat nu grote helden als Schumacher dit niet kunnen, maakt voor mij de band niet per definitie waardeloos, en het WK al helemaal niet 'n schandalig gemanipuleerde show.

Enzo


Gerard

Wat worden sommigen op dit forum een stelletje zielige zeurderige mensen, bah! Op alles en iedereen zeiken, op alle slakken zout leggen.. Ik geloof niet dat ik het nog heel leuk vind...
:'(
ONTOPIC..
Deze overwinning was mooi, verdiend en er was niets op aan te merken
dat geldt overigens voor iedereen die dit jaar won
of je geluk hebt of niet, je moet wel 'even' die hele race rijden en iedereen achter je houden

Jozef

Citaat van: Wizard op 12 mei 2012 - 20:40:19
Citaat van: McLaren_über_alles op 12 mei 2012 - 20:26:49
Citaat van: monaco2011 op 12 mei 2012 - 20:22:43
Citaat van: McLaren_über_alles op 12 mei 2012 - 20:15:28
CitaatThe regulations state that it is unacceptable for a driver to stop after the race without a reasonable explanation, and that they musn't have done it to gain an advantage - it however doesn't mention anything about qualifying.

Tijdens de laatste race stopten er zeker 4 wagens na de meet, en dat gaf niet  :D
tja, als je dat bij kwalificatie gaat toestaan en de verschillenen zijn klein, dan heb je kans dat op een gegeven moment alle coureurs het gaan doen om op die manier een zo licht mogelijke auto te hebben.

Versta ik. Schrap dan gewoon de laatste snelle ronde, want de volledige kwalificatie was nu eenmaal niet illegaal (geraakte de vorige ronden wel altijd terug in de pits & er zat nog 1.3l benzine in om zodat men een staal kan nemen.

Lijkt mij wederom straffen om te straffen (wss nog onlogisch dat zit in Spanje gebeurt?).

Nou nee. Ik begrijp je frustratie maar regels zijn regels. En het technisch reglement wordt gewoonweg toegepast. De FIA heeft deze regel ingevoerd om te voorkomen dat coureurs na een snelle ronde hun bolide op de baan stilzetten. Je moet dus 1.5 liter brandstof overhouden bij binnenkomst. Dat had Hamilton dus geen eens op de baan. Dan kun je, met de beste wil van de wereld, niet doen alsof deze straf uit de lucht wordt gegrepen. Ik begrijp dat je het vervelend vind, maar in dit geval kun je het enkel en alleen McLaren verwijten.

Er was een probleem met de tankinstallatie, die geleverd wordt door de FIA zelf. Dus ja...

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 13 mei 2012 - 16:35:18
Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 16:33:18
Ferrari is gewoonweg niet structureel de snellere tot nu toe. McLaren is als enige constant voorin te vinden na een kwalificatie en race. Dat Hamilton vandaag niet kon meestrijden om de overwinning heeft te maken met de straf. Dat maakt de Ferrari nog niet titelwaardig. Jij mag vinden van wel, ik geloof er nog niet in. Het moet meezitten, zoals vandaag, om Alonso te laten zegevieren. En zelfs dan is het geen ABC'tje en zitten coureurs als Maldonado en Perez behoorlijk in de weg. Als McLaren een doorsnee race rijdt, komen deze gasten geen eens in de buurt van de McLarens. Dat is tekenend voor de snelheid van Ferrari.

Dan heeft Mclaren dit jaar weinig doorsnee races gereden.

Ja. Hebben ze ook. Maar jij ziet toch ook dat Alonso tijdens de kwalificatie geen eens in de buurt komt van Lewis? En dat zul je toch moeten om hem uiteindelijk te verslaan. Zonder de blunder van McLaren was Hamilton vandaag gewoon de favoriet. Bovendien negeer je de andere argumenten. Alonso mag er dan wel staan als het tegenzit, het is geen eenvoudig ABC'tje. Het is een Sauber en Williams die de Ferrari dan voorblijven. Teams die de McLarens doorgaans niet kunnen bedreigen. Dit is, nogmaals, tekenend voor waar Ferrari staat.

Kootje

Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 16:41:40
Citaat van: Kootje op 13 mei 2012 - 16:28:10
Doen ze niet !!!

Jij claimt dat Ferrari geen telemetrie aan mocht dragen, dat deze gewoon van tafel geveegd werd.
In beide artikelen wordt daar niets over gezegd.

Indirect wel.

Nee  ;D ..... zelfs indirect niet.
De enige referentie die aan telemetrie gemaakt wordt is dat ze aandragen dat Michael in sector 1 nog bezig was 'n snelle tijd te rijden.
Over sector 2 wordt niet gesproken, terwijl hij z'n auto pas in sector 3 parkeerde. ::)


CitaatEr zal heus wel een artikel te vinden zijn van het interview van Montezemolo destijds en die zal ik ook gaan zoeken (en vinden). Maar we moeten niet doen alsof we niet weten wat 'op basis van aannames' betekent hé. ;)

Ik weet verdomd goed wat op basis van aannames betekend, maak me er regelmatig schuldig aan.  ;D


CitaatZelfs de Stewards riepen destijds dat ze de beelden hebben bekeken en op basis daarvan een straf hebben opgelegegd.

Meer was er ook niet om zich op te baseren. ::)
Jij claimt dus van wel, en daar wil ik dan graag bewijzen van zien.


CitaatDus ik snap niet wat de letterlijke woorden van Montezemolo nog voor een meerwaarde hebben? Dat voegt verder niks toe.

Maar ik zal ze deze week aanreiken. Als ik daarmee je standpunt kan veranderen zelfs met héél veel plezier.

Doe je best.
Als jij 'n interview kan vinden waarin Montezemelo, Todt of welke betrokkene dan ook aangeeft dat Ferrari het tegendeel niet mocht bewijzen, dan zal ik m'n standpunt veranderen en de straf voortaan ook als twijfelachtig bestempelen.
Kom je daarbovenop ook nog eens met bewijzen die Schumacher vrijpleiten, dan zal ik het zelfs 'n schande gaan vinden. :P


Citaat
CitaatDat iemand de straf twijfelachtig vindt omdat deze op basis van tv beelden uitgedeeld wordt trek ik niet in twijfel.
Het bestaan van de door jouw geclaimde tegenbewijzen, en vooral het van tafel vegen wel.
Het lijkt mij er nu meer op dat jij juist de aanname maakt.

Nee nee vriend! Ik heb niet alles voor het grijpen liggen maar deze discussie heb ik inmiddels zovaak gevoerd dat ik behoorlijk op de hoogte ben van de 'ins en outs'. En ik ga ook alle zeilen bijzetten om de woorden boven water te krijgen, maar nu ga ik mijn moeder een bloemetje brengen. Deze week kom ik er op terug.

Ben benieuwd en de groeten aan je moeder. ;)


CitaatMisschien dat jij het een apart topic kunt geven want deze discussie loopt er als een rode draad doorheen.

Zou wel willen, maar weet niet hoe ??  :'(