Round 5: Gran Premio De Espana Santander

Gestart door Enzo, 06 mei 2012 - 21:16:23

« vorige - volgende »

Kootje

Nog 5 minuutjes  :D

Ik zeg:
1, KIMI
2, ROMAIN
3, PASTOR

Iedereen 'n mooie race gewenst  :)

Wizard

Citaat van: Kootje op 13 mei 2012 - 13:42:56
Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 13:30:38
Ferrari-president Luca di Montezemolo heeft nu alsnog kritiek geuit op het besluit van de stewards.

Di Montezemolo liet weten dat ze het oordeel van de stewards accepteren, maar niet begrijpen. "Ongeacht de soort rechtspraak – hetzij van sportieve hetzij van andere aard- hou ik niet van veroordelingen die gebaseerd zijn op veronderstellingen."

http://www.formule1nieuws.nl/modules/news/article.php?storyid=23389

Leuk stukkie, maar nergens rept hij met één woord over tegenbewijzen die van tafel geveegd zijn. ::)


CitaatEn als je dit niet voldoende vind, wil ik best zoeken naar de uitspraken van Ferrari dat de wedstrijdleiding de telemtrie van tafel heeft geveegd dus dat Ferrari geen tegenbewijs mocht aandragen.

Doe dat, want dit is idd niet voldoende.
Overigens wil ik daar op persoonlijke noot nog aan toevoegen dat ik daar ook nooit iets over gehoord heb, al betekend dat dan weer niet dat het per definitie niet waar zou zijn.

http://www.formule1nieuws.nl/modules/news/article.php?storyid=23361

"Michael was in zijn laatste vliegende ronde en probeerde de eerste plaats te behouden. Dit was zichtbaar aan de eerste sector waarin hij zijn beste tussentijd noteerde. We konden hem dus nog een goede ronde zien rijden. Zonder enig echt bewijs hebben de stewards verondersteld dat hij schuldig is."

Overigens heeft Webber destijds ook publiekelijk getwijfeld aan de objectiviteit van de Spaanse steward.

Kootje

Wederom wordt er met geen woord gerept over het negeren van tegenbewijs. ::)

Wizard

Als ik die aandraag stel jij je mening dus bij? Want ga niet voor niks graven.

Overigens zeg Motezemolo het al zelf: 
"Ongeacht de soort rechtspraak – hetzij van sportieve hetzij van andere aard- hou ik niet van veroordelingen die gebaseerd zijn op veronderstellingen."

BTW, hebben jullie ook problemen met Livetiming??

Lolo

Haha, wat een start!
Maldonado is zijn eerste plaats (natuurlijk) meteen kwijt!

Wizard

Maldonado kan Alonso prima bijbenen! Had ik niet verwacht!

Franky R.

Citaat van: Wizard op 13 mei 2012 - 14:04:23
Als ik die aandraag stel jij je mening dus bij? Want ga niet voor niks graven.

Overigens zeg Motezemolo het al zelf: 
"Ongeacht de soort rechtspraak – hetzij van sportieve hetzij van andere aard- hou ik niet van veroordelingen die gebaseerd zijn op veronderstellingen."


BTW, hebben jullie ook problemen met Livetiming??


Ja en?
Montezemolo is natuurlijk volkomen objectief.... ::)


CitaatNee, dat is wat we zien. Stel, ik rijd op het circuit en snijd een chicane af. Voor de buitenwereld snijd ik een chicane af. Dat kunnen we allemaal zien. Oorzaak kan zijn dat ik op dat moment geen remdruk had. Dus, op basis van de beelden zou ik bestraft kunnen worden wegens het afsnijden, wat iedereen heeft kunnen zien. De aanname, het gevoel! Zou ik echter telemtrie aandragen welke de wedstrijdleiding zou bestuderen zouden deze concluderen dat er een reden was voor hetgeen wat we zagen... Dat is exact wat gebeurd is destijds.


Je komt met een wel erg overdreven voorbeeld om je gelijk te halen. En het is niet eens een goed voorbeeld...


Als je een chicane afsnijdt wegens geen remdruk...dan zet je sowieso de auto aan de kant en ga je niet doorrijden. Derhalve is er dan geen noodzaak om de boel te beoordelen.


En hoe zit dat met het "tegensturen" van MSC?


BTW,


Livetiming wordt ook bij mij uitgespuugd...Ga niet meer inloggen, want het vreet geheugen van mijn lappie.

Franky R.

Wat komt men vroeg binnen...die softs houden het niet lang vol, zeg!

_Makke_

Een schande die Pirelli's! Die blijven gewoon doorrollen ondanks dat je zit te remmen!

Wizard

Schumacher!! Damn!! De race van Senna omzeep geholpen... :(

SanderD

Oei schumacher...

Zou Alonso het gaan halen? De pace lijkt goed

Franky R.

Oooooh,


Een boze MSC! En Bruno met een lekker band...Ik zag ik gewoon aankomen, Schumi was sneller dan Senna, maar had niet genoeg snelheid...DNF voor MSC en Senna!

En het lukt McLaren nog steeds niet om een vlekkeloze stop te maken...Reed Lewis over de teen van een monteur of zo...Jezus!

Wizard

Citaat van: Franky R. op 13 mei 2012 - 14:17:34
Ja en?
Montezemolo is natuurlijk volkomen objectief.... ::)

Nee, hij gaat domweg liegen.


Citaat

Je komt met een wel erg overdreven voorbeeld om je gelijk te halen. En het is niet eens een goed voorbeeld...

Dingen kunnen ander zijn dan wij kunnen beoordelen. Dat is het moraal van mijn voorbeeld.

SanderD

Volgens mij rijd Massa ook wel redelijk. De ferrari heeft wel stappen gemaakt

Wizard

http://www.formula1.com klapt er constant uit... beetje amateuristisch als je het mij vraagt.