Round 5: Gran Premio De Espana Santander

Gestart door Enzo, 06 mei 2012 - 21:16:23

« vorige - volgende »

McLaren_über_alles

Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

McLaren_über_alles

Ben benieuwd naar de reden dat de FIA hiervoor geeft. Toch wel zeer opvallend dat ze zelfs geen rekening houden met het feit dat hij in Q3 geraakt is, en dat men z'n eerste snelle ronde uit Q3 totaal negeert...  :D
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.



monaco2011

#139
Citaat van: Wizard op 12 mei 2012 - 19:44:46
Voordat je weer begint om persoonlijk te worden en te bulken dat ik niet lees, lees eerst zelf eens, monaco. Dan was je deze afgang bespaard gebleven.
ok, daar heb je n punt. Afgang is wel wat overdreven, had gewoon ff F5 moeten gebruiken en idd iets beter moeten lezen. Maar goed, dat wil niet zeggen dat je op rest van de post kunt reageren, ik had het iig niet over een ander format
Citaat van: Kootje op 12 mei 2012 - 19:48:11
Ben zelf 'n voorstander van het One-lap Q systeem van 'n aantal jaar terug, maar ook dit systeem vind ik wel oke.
Enige máár, is het feit dat sommigen niet rijden.
Dat is echter vrij simpel op te lossen door 'n 5 tot 10 plaatsen grid-penalty op te leggen aan diegenen die weigeren 'n getimede ronde te rijden. ::)
dat lijkt mij ook niet de oplossing, ze moeten gewoon een extra setje banden krijgen oid voor Q3, die na de kwalificatie weer inleveren en starten op de banden uit Q2 oid.

Kootje

#140
Citaat van: SDG op 12 mei 2012 - 19:55:54
Citaat van: McLaren_über_alles op 12 mei 2012 - 19:53:34
Hamilton van P1 naar P24...

Linkje?

Het is echt !!!  :o

http://www.thef1times.com/news/display/05976#page_top

Ronduit belachelijk.
Geef 'm dan iig P10, aangezien hij wel "legaal" in Q3 is gekomen.


Pastor dus op pole. ???
Weet niet of ik nu blij moet zijn of moet balen als 'n stier.  :-\

Wizard

Heeft Maldonado nu een pole op z'n CV?? Of niet omdat Hamilton het snelst was maar vanwege een straf de pole moet afstaan?


monaco2011

Citaat van: Kootje op 12 mei 2012 - 19:59:56
Citaat van: SDG op 12 mei 2012 - 19:55:54
Citaat van: McLaren_über_alles op 12 mei 2012 - 19:53:34
Hamilton van P1 naar P24...

Linkje?

Het is echt !!!  :o

http://www.thef1times.com/news/display/05976#page_top

Ronduit belachelijk.
Geef 'm dan iig P10, aangezien hij wel "legaal"in Q3 is gekomen.
tja, zware straf idd, maar op zich wel logisch. Doordat het niet mogelijk is een monster te nemen is in principe natuurlijk de hele kwalificatie 'illegaal'

Wizard


SanderD

Citaat van: Wizard op 12 mei 2012 - 20:01:38
Heeft Maldonado nu een pole op z'n CV?? Of niet omdat Hamilton het snelst was maar vanwege een straf de pole moet afstaan?

Volgens mij telt de tijd in quali gewoon, en niet je startplek

Kootje

Citaat van: Wizard op 12 mei 2012 - 20:01:38
Heeft Maldonado nu een pole op z'n CV?? Of niet omdat Hamilton het snelst was maar vanwege een straf de pole moet afstaan?

??? Weet 't niet zeker, maar volgens mij blijft de pole achter Lewis z'n naam staan. :-\

SanderD

Toch wel zonde voor Hamilton. Ik ben benieuwd wat 'ie van de race kan gaan maken. Maar aan de andere kant ben ik ook wel blij dat Alonso een plek opschuift en 2de mag gaan starten.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 12 mei 2012 - 20:06:16
Citaat van: Wizard op 12 mei 2012 - 20:01:38
Heeft Maldonado nu een pole op z'n CV?? Of niet omdat Hamilton het snelst was maar vanwege een straf de pole moet afstaan?

??? Weet 't niet zeker, maar volgens mij blijft de pole achter Lewis z'n naam staan. :-\
het lijkt me toch dat de pole ook officiëel voor Maldonado is. Als er iemand op P1 eindigd in de race en daarna wordt gediskwalificeert dan gaat de overwinning toch ook naar de nummer 2??

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 12 mei 2012 - 20:03:14
Citaat van: Kootje op 12 mei 2012 - 19:59:56
Citaat van: SDG op 12 mei 2012 - 19:55:54
Citaat van: McLaren_über_alles op 12 mei 2012 - 19:53:34
Hamilton van P1 naar P24...

Linkje?

Het is echt !!!  :o

http://www.thef1times.com/news/display/05976#page_top

Ronduit belachelijk.
Geef 'm dan iig P10, aangezien hij wel "legaal"in Q3 is gekomen.
tja, zware straf idd, maar op zich wel logisch. Doordat het niet mogelijk is een monster te nemen is in principe natuurlijk de hele kwalificatie 'illegaal'

Dat zal wellicht de redenering zijn, maar dat vind ik echt bullshit.
Dan zou je dus ook aan het begin van Q3 'n snelle ronde kunnen zetten met te weinig brandstof, daarna binnenkomen en bijtanken om vervolgens je tijd niet meer te verbeteren.
Het feit dat hij bestraft word vind ik niet discutabel, maar de straf an sich is buiten alle proporties. >:(