Round 5: Gran Premio De Espana Santander

Gestart door Enzo, 06 mei 2012 - 21:16:23

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 12 mei 2012 - 18:01:05
Citaat van: Wizard op 12 mei 2012 - 17:57:51
Misschien dat het je ontgaan is, maar Alonso heeft een gat van 6 tienden naar Hamilton.

Ja dat weet ik, maar toch...

Ik hoop het ook hoor! Alleen al om te spanning in het kampioenschap. ;)

SDG

Citaat van: sanderalonso op 12 mei 2012 - 18:29:27
Ik kan een ander qualificatie format al bijna niet meer herinneren.

Het is in voege sedert 2006. Maar daarvoor zat iedereen ook altijd te klagen: van 2003 tot 2005 kreeg iedereen één vliegende ronde en voordien was er een uur kwalificatietraining met eerst een onbeperkt aantal rondjes, nadien maximum 12. Maar dan kon het gebeuren dat Senna of Schumacher na een kwartiertje even buiten gingen en doodleuk een tijd op de klokken zetten waarvan je wist dat niemand nog in de buurt ging komen. Kon je de laatste 45 minuten van de kwalificatie meteen iets anders gaan doen.

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 12 mei 2012 - 18:29:27
Ik kan een ander qualificatie format al bijna niet meer herinneren.

Ik wel. Als de dag van gisteren. Zelfs nog de pré-kwalificatie. Behoor ik nu tot de oude garde of mag ik mijzelf nog inscharen bij de jonkies met mijn 32 lentes? :P

Wizard

Citaat van: Mark F1gge op 12 mei 2012 - 18:08:55
Echt een belachelijk kwalificatie format. Dit moeten ze serieus afschieten. Ben nooit voorstander geweest een knock out systeem en de laatste tijd neemt t echt belachelijke vormen aan. Motorsport onwaardig.

Ieder format heeft zo zijn voor- en nadelen. Ga je deze op de schop gooien en coureurs weer vrije ronden geven of net als voorheen 12 rondes, zitten we de eerste 45 minuten te kijken naar een zo goed als leeg circuit. Of de laatste 55 minuten wordt helemaal niet gereden als het na 5 minuten gaat regenen. Dat is ook de reden dat het oude format op de schop is gegaan. Nu moet 'iedereen' altijd rijden.

Wizard

Citaat van: SDG op 12 mei 2012 - 18:44:20
Citaat van: sanderalonso op 12 mei 2012 - 18:29:27
Ik kan een ander qualificatie format al bijna niet meer herinneren.

Het is in voege sedert 2006. Maar daarvoor zat iedereen ook altijd te klagen: van 2003 tot 2005 kreeg iedereen één vliegende ronde en voordien was er een uur kwalificatietraining met eerst een onbeperkt aantal rondjes, nadien maximum 12. Maar dan kon het gebeuren dat Senna of Schumacher na een kwartiertje even buiten gingen en doodleuk een tijd op de klokken zetten waarvan je wist dat niemand nog in de buurt ging komen. Kon je de laatste 45 minuten van de kwalificatie meteen iets anders gaan doen.

Daar hebben we het recent over een ander onderwerp nog over gehad. Je kunt het niet goed doen voor iedereen en mensen blijven toch klagen. Daaruit is dit format grotendeels voortgevloeid. Mensen/kijkers/fans, klaagde steen en been dat of de laatste 10 minuten werden gereden of de eerste 10 minuten (bij droog-nat). De FIA heeft het oude format destijds opgeschort zodat de fans continue waar voor hun geld krijgen. Uiteindelijk betaal je om bolides te zien rijden.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 12 mei 2012 - 18:51:54
Citaat van: SDG op 12 mei 2012 - 18:44:20
Citaat van: sanderalonso op 12 mei 2012 - 18:29:27
Ik kan een ander qualificatie format al bijna niet meer herinneren.

Het is in voege sedert 2006. Maar daarvoor zat iedereen ook altijd te klagen: van 2003 tot 2005 kreeg iedereen één vliegende ronde en voordien was er een uur kwalificatietraining met eerst een onbeperkt aantal rondjes, nadien maximum 12. Maar dan kon het gebeuren dat Senna of Schumacher na een kwartiertje even buiten gingen en doodleuk een tijd op de klokken zetten waarvan je wist dat niemand nog in de buurt ging komen. Kon je de laatste 45 minuten van de kwalificatie meteen iets anders gaan doen.

Daar hebben we het recent over een ander onderwerp nog over gehad. Je kunt het niet goed doen voor iedereen en mensen blijven toch klagen. Daaruit is dit format grotendeels voortgevloeid. Mensen/kijkers/fans, klaagde steen en been dat of de laatste 10 minuten werden gereden of de eerste 10 minuten (bij droog-nat). De FIA heeft het oude format destijds opgeschort zodat de fans continue waar voor hun geld krijgen. Uiteindelijk betaal je om bolides te zien rijden.
daar gaan we weer. Da's toch geen reden om toch dingen niet te verbeteren? Dit format is op zich een prima format, echter hebben sommige coureurs voor Q3 geen banden meer over. Daar lijkt me simpel een oplossing voor te vinden. Q2 was superspannend vandaag, Q3 was wel een grote anticlimax. En da's helaas vaker het geval.


Wizard

Volgens Martin Whitmarsh stopte Hamilton met een technisch probleem. Is dat het geval en heeft de McLaren nog genoeg benzine over, dan is er niks aan de hand voor Hamilton

Deze kan ik niet plaatsen. Er mag toch niet meer gesleuteld worden? Dus zou het een technisch probleem betreffen waardoor Hamilton zijn McLaren aan de kant moest zetten, zullen ze dat probleem moeten verhelpen en krijgt Hamilton dus een gridpenalty. Ik ben benieuwd.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 12 mei 2012 - 18:59:48
daar gaan we weer.

Inderdaad, daar gaan we weer.


CitaatDa's toch geen reden om toch dingen niet te verbeteren?

Oh, begrijp me niet verkeerd, ik vind het niet bezwaarlijk als de FIA het format opnieuw aanpast. Alleen zal een ander format ook z'n nadelen hebben. Dus alweer een stok om mee te slaan. En zo blijf je aan de gang. Dan kun je wel blijven veranderen. En het compleet pakketje F1 zal nooit 100% aan ieders wens sluiten.

Figge

#129
Beste Mensen, ik heb een heel simpel format in mijn hoofd.
Gewoon een uur kwalificeren. Onbeperkt aantal ronden. Gewoon sets banden vrijgeven voor kwalificeren (is dat gezeur tenminste ook voorbij).
Snelste tijd bepaald natuurlijk de startopstelling. Echter om te voorkomen dat er teams zijn die niet zullen rijden heb ik de volgende toevoeging: Iedere 15 minuten moet een rijder een tijd binnen de 107% rijden, van de op dat moment staande snelste tijd.
Geen pauzes gewoon doorrijden... Gaat het ineens regenen, dan ben je nog steeds verplicht om een tijd te zetten.

Voldoe je hier niet aan, gewoon achteraan starten. Degene die er het eerst niet aan voldoet, start het meest naar achter.

Wizard

Dat zou een optie zijn. Alleen als coureurs dan verplichtmatig een tijd gaan rijden binnen de 107%, is dat dan zaligmakend? Komen ze de eerste driekwartier naar buiten, rijden een rondje en gaan weer naar binnen. De baan wordt steeds sneller dus we hebben 55 minuten schijnspanning en de laatste vijf minuten gaat het ergens over.

Wizard

Wat wel kan is Q1, Q2 en Q3 zonder knock-out format. Er worden 3 stinst gereden en een gemiddelde bepaalt.

Dus:

Q1: 1:20.300
Q2: 1:20.200
Q3: 1:20.100

Gemiddeld: 1:20.200. Deze is bepalend.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 12 mei 2012 - 19:15:55
Citaat van: monaco2011 op 12 mei 2012 - 18:59:48
daar gaan we weer.

Inderdaad, daar gaan we weer.


CitaatDa's toch geen reden om toch dingen niet te verbeteren?

Oh, begrijp me niet verkeerd, ik vind het niet bezwaarlijk als de FIA het format opnieuw aanpast. Alleen zal een ander format ook z'n nadelen hebben. Dus alweer een stok om mee te slaan. En zo blijf je aan de gang. Dan kun je wel blijven veranderen. En het compleet pakketje F1 zal nooit 100% aan ieders wens sluiten.
en weer lees je niet. Het format op zich hoeft niet veranderd te worden, er moet alleen gezorgd worden dat coureurs in Q3 al gaan banden sparen. En nee, dan is het missschien nog niet 100% naar ieders wens, maar iedereen wil toch alle 10 coureurs met nieuwe banden zijn strijden om de pole?? da's nu niet het geval. Volgens mij is er niemand hier die gevraagd heeft om een ander format

Wizard

Voordat je weer begint om persoonlijk te worden en te bulken dat ik niet lees, lees eerst zelf eens, monaco. Dan was je deze afgang bespaard gebleven.

Citaat van: Mark F1gge op 12 mei 2012 - 18:08:55
Waanzin dit... Echt een belachelijk kwalificatie format. Dit moeten ze serieus afschieten. Ben nooit voorstander geweest een knock out systeem en de laatste tijd neemt t echt belachelijke vormen aan. Motorsport onwaardig.

Citaat van: Mark F1gge op 12 mei 2012 - 19:21:59
Beste Mensen, ik heb een heel simpel format in mijn hoofd.
Gewoon een uur kwalificeren. Onbeperkt aantal ronden. Gewoon sets banden vrijgeven voor kwalificeren (is dat gezeur tenminste ook voorbij).
Snelste tijd bepaald natuurlijk de startopstelling. Echter om te voorkomen dat er teams zijn die niet zullen rijden heb ik de volgende toevoeging: Iedere 15 minuten moet een rijder een tijd binnen de 107% rijden, van de op dat moment staande snelste tijd.
Geen pauzes gewoon doorrijden... Gaat het ineens regenen, dan ben je nog steeds verplicht om een tijd te zetten.

Voldoe je hier niet aan, gewoon achteraan starten. Degene die er het eerst niet aan voldoet, start het meest naar achter.

Kootje

Ben zelf 'n voorstander van het One-lap Q systeem van 'n aantal jaar terug, maar ook dit systeem vind ik wel oke.
Enige máár, is het feit dat sommigen niet rijden.
Dat is echter vrij simpel op te lossen door 'n 5 tot 10 plaatsen grid-penalty op te leggen aan diegenen die weigeren 'n getimede ronde te rijden. ::)