Round 5: Gran Premio De Espana Santander

Gestart door Enzo, 06 mei 2012 - 21:16:23

« vorige - volgende »

Enzo

Verwacht dat Maldonado erg terug gaat vallen morgen. Die auto is van voren heel sterk afgesteld, wat een goede 1 lap pace geeft maar waarschijnlijk ook de banden aan gort zal trekken over meerdere laps. Tenzij ze dit op kunnen lossen door downforce op te offeren bij de voorvleugel, maar ik betwijfel het. Ik geef Vettel een goede kans op de overwinning.

SanderD

Citaat van: Wizard op 12 mei 2012 - 16:18:58
Citaat van: sanderalonso op 12 mei 2012 - 15:38:12
Het begin komt bij mij een beetje over alsof ik niet blij mag zijn met de 3de plaats.

We leven in een land met een vrijheid van meningsuiting waar ik niet kan tornen. Lijkt me duidelijk. Ik vroeg dan ook of je het zaligmakend vind, niet of het je écht tevreden stemt. Lijkt me logisch dat een succes(je) van je favoriete coureur dat doet. Zo was ik ontzettend blij met de overwinning van Alonso. Maar als je mij aansluitend vraagt hoe ik Alonso en Ferrari zie dit seizoen dan ben ik eerlijk als ik zeg dat hij geen kans heeft in mijn optiek. Misschien zo links en rechts een succesje welke ik zeker zal koesteren maar de afstand naar de topteams qua rauwe snelheid is vrij groot. Groter dan mij lief is.

Ik weet het zo niet hoor. Tot nu toe is niemand constant, en als Alonso morgen op het podium staat zou hij zomaar weer eerste kunnen staan in het kampioenschap.  Ik denk dat als je af en toe een gelukje hebt je erg ver kan komen dit seizoen, aangezien de concurrentie elke keer punten van elkaar afsnoept

SanderD

Maar gaat Hamilton nog een penalty krijgen?

Niels_

Citaat van: sanderalonso op 12 mei 2012 - 15:24:21
Citaat van: Ńiels op 12 mei 2012 - 15:23:27
Citaat van: Wizard op 12 mei 2012 - 15:10:48
Citaat van: sanderalonso op 12 mei 2012 - 15:06:05
En wie staat er op 3??

Fernando Alonso:)

Vind jij het zaligmakend? Wees eens eerlijk!

-70% Van de rijders is niet voluit gegaan.
-Er staat nu zelfs een Williams voor en ook nog eens de door mens en dier afgeschreven Maldonado.
-Gat naar P1 is nog steeds vrij groot.

Nog steeds ben ik sceptisch over zijn titelkansen.
Hij staat voor de beiden Lotussen, die wel vol gingen. En gezien het in de race altijd beter gaat dan in de kwalificatie, heb ik wel hoop ja.

Ik heb het gevoel dat wij vrienden gaan worden.
Ik vind het wel gezellig met jou erbij ja. 8)

Citaat van: sanderalonso op 12 mei 2012 - 16:35:34
Maar gaat Hamilton nog een penalty krijgen?
Vast niet.

Sabai

Citaat van: Enzo op 12 mei 2012 - 15:50:22
Citaat van: Mark F1gge op 12 mei 2012 - 15:12:47
Mooie startopstelling!! Maar de kwalificeren moet echt anders... Wat belachelijk... teams die niet rijden of serieus een tijd proberen te zetten.
Ik erger mij er echt kapot aan... Kijk ook nog maar zelden op de zaterdagmiddag...

Eens, dit leek nergens op.


Ik kijk ook nog maar zelden de zaterdagmiddag , maar als ik de uitslag zo zie dan ben ik geneigd te zeggen dat er een aparte kwalificatie band moet komen of zoiets dit gaat geheid kijkers kosten op deze manier. In dit opzicht geef ik  je toch gelijk enzo in het pirelli topic dat de banden te veel invloed hebben op dit punt.

Wizard

Citaat van: sanderalonso op 12 mei 2012 - 16:24:20
Ik weet het zo niet hoor. Tot nu toe is niemand constant, en als Alonso morgen op het podium staat zou hij zomaar weer eerste kunnen staan in het kampioenschap.  Ik denk dat als je af en toe een gelukje hebt je erg ver kan komen dit seizoen, aangezien de concurrentie elke keer punten van elkaar afsnoept

Je hebt een punt alleen mist Ferrari rauwe snelheid. En dit is toch van essentiëel belang.

SDG

Citaat van: Mark F1gge op 12 mei 2012 - 15:12:47
Mooie startopstelling!! Maar de kwalificeren moet echt anders... Wat belachelijk... teams die niet rijden of serieus een tijd proberen te zetten.
Ik erger mij er echt kapot aan... Kijk ook nog maar zelden op de zaterdagmiddag...

Misschien moeten ze maar eens overwegen om net als in de GP2 ook punten te geven voor de polepositie?

SanderD

Maar ik denk dat we wel kunnen stellen dat Ferrari stappen had gemaakt...

Wizard

Die mening deel ik niet. Heb niet het idee dat Ferrari ineens erbij zit. Button en Webber hadden hun dag niet wat Ferrari niet ineens competitief maakt. Bovendien maakt 1 zwaluw geen zomer.

SanderD

Citaat van: Wizard op 12 mei 2012 - 17:52:57
Die mening deel ik niet. Heb niet het idee dat Ferrari ineens erbij zit. Button en Webber hadden hun dag niet wat Ferrari niet ineens competitief maakt. Bovendien maakt 1 zwaluw geen zomer.

Dat idee heb ik ook niet, maar ik denk wel dat ze het gat hebben gedicht

Wizard

Misschien dat het je ontgaan is, maar Alonso heeft een gat van 6 tienden naar Hamilton.

SanderD

Citaat van: Wizard op 12 mei 2012 - 17:57:51
Misschien dat het je ontgaan is, maar Alonso heeft een gat van 6 tienden naar Hamilton.

Ja dat weet ik, maar toch...

Figge

Citaat van: sanderalonso op 12 mei 2012 - 15:38:12
Citaat van: Wizard op 12 mei 2012 - 15:35:09
Citaat van: sanderalonso op 12 mei 2012 - 15:22:22
Dat doet er toch niks aan af? Als je fan bent voor iemand, wil je dat ie zo hoog mogelijk eindigt. En dat maakt niet uit hoe, zolang het maar sportief is. Vergeet niet dat er ook een Williams voor alle concurrenten van Alonso staat, behalve Hamilton (Zoals het er nu voor staat).

Natuurlijk wil je dat Alonso zo hoog mogelijk eindigt, maar dat staat ook niet ter discussie. Wat wel ter discussie staat is de progress van Ferrari. En om heel eerlijk te zijn ben ik daar nog sceptisch over. Dat staat los van het fan zijn.
CitaatVind jij het zaligmakend? Wees eens eerlijk!

-70% Van de rijders is niet voluit gegaan.
-Er staat nu zelfs een Williams voor en ook nog eens de door mens en dier afgeschreven Maldonado.
-Gat naar P1 is nog steeds vrij groot.

Nog steeds ben ik sceptisch over zijn titelkansen.

Het begin komt bij mij een beetje over alsof ik niet blij mag zijn met de 3de plaats.


Uiteraard hoor je blij te zijn met P3 voor Ferrari... Alonso in het bijzonder, Massa heeft het maar liefst weer tot P 17 geschopt.
Mogelijk krijgt morgen de rest het deksel op de neus, omdat ze in gevacht een langzamere pace rijden dan Alonso zonder verkeer.
Alonso heeft nu een goede uitgangspositie voor een podium.

Echter, Maldonado op P2... Vettel die je niet serieus mag nemen, Mercedes idem...
Waanzin dit... Echt een belachelijk kwalificatie format. Dit moeten ze serieus afschieten. Ben nooit voorstander geweest een knock out systeem en de laatste tijd neemt t echt belachelijke vormen aan. Motorsport onwaardig.

janke

Iig hadden Alonso en Maldonado een prima quali. Of Maldonado met zijn Williams na een ronde nog bij de eerste vijf zit is een ander verhaal. Alonso is gewoon te goed voor Ferrari. Zet hem af tegen Massa, tjonge-jonge die ging vandaag weer eens top zeg. Maar Alonso moet het hiermee doen. En dan is het misschien wel de beste op de grid. Hij kan er niet meer van maken. Eens kijken waar hij morgen eindigt. Bij de top 5 zou een prima prestatie zijn. Want de Lotussen zijn er ook nog.
Some things are too important to be left in the past.

SanderD

Ik kan een ander qualificatie format al bijna niet meer herinneren.