Round 5: Gran Premio De Espana Santander

Gestart door Enzo, 06 mei 2012 - 21:16:23

« vorige - volgende »

SanderD

De fia/raceleiding neemt wel vaker rare beslissingen...

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 12 mei 2012 - 20:07:47
Citaat van: Kootje op 12 mei 2012 - 20:06:16
Citaat van: Wizard op 12 mei 2012 - 20:01:38
Heeft Maldonado nu een pole op z'n CV?? Of niet omdat Hamilton het snelst was maar vanwege een straf de pole moet afstaan?

??? Weet 't niet zeker, maar volgens mij blijft de pole achter Lewis z'n naam staan. :-\
het lijkt me toch dat de pole ook officiëel voor Maldonado is. Als er iemand op P1 eindigd in de race en daarna wordt gediskwalificeert dan gaat de overwinning toch ook naar de nummer 2??

Klopt, maar als iemand tussen VT en Q 'n bak wisselt en daardoor 'n grid-penalty krijgt en vervolgens pole traint, krijgt hij de pole wel achter zijn naam.

SDG

Citaat van: sanderalonso op 12 mei 2012 - 20:11:40
De fia/raceleiding neemt wel vaker rare beslissingen...

De enigen die nu juichen, zijn wellicht de Spanjaarden. Alonso staat nu immers op de eerste rij.

McLaren_über_alles

CitaatThe regulations state that it is unacceptable for a driver to stop after the race without a reasonable explanation, and that they musn't have done it to gain an advantage - it however doesn't mention anything about qualifying.

Tijdens de laatste race stopten er zeker 4 wagens na de meet, en dat gaf niet  :D
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 12 mei 2012 - 20:10:40
Citaat van: monaco2011 op 12 mei 2012 - 20:03:14
Citaat van: Kootje op 12 mei 2012 - 19:59:56
Citaat van: SDG op 12 mei 2012 - 19:55:54
Citaat van: McLaren_über_alles op 12 mei 2012 - 19:53:34
Hamilton van P1 naar P24...

Linkje?

Het is echt !!!  :o

http://www.thef1times.com/news/display/05976#page_top

Ronduit belachelijk.
Geef 'm dan iig P10, aangezien hij wel "legaal"in Q3 is gekomen.
tja, zware straf idd, maar op zich wel logisch. Doordat het niet mogelijk is een monster te nemen is in principe natuurlijk de hele kwalificatie 'illegaal'

Dat zal wellicht de redenering zijn, maar dat vind ik echt bullshit.
Dan zou je dus ook aan het begin van Q3 'n snelle ronde kunnen zetten met te weinig brandstof, daarna binnenkomen en bijtanken om vervolgens je tijd niet meer te verbeteren.
Het feit dat hij bestraft word vind ik niet discutabel, maar de straf an sich is buiten alle proporties. >:(
volgens mij is er altijd een kans dat je naar de technische keuring moet tijdens de kwalificatie. De straf is idd, erg zwaar, maar t is ook wel een erg domme fout en dan te bedenken dat ze zelf ook al aanleiding waren voor het verscherpen van deze regel.
Citaat van: Kootje op 12 mei 2012 - 20:12:53
Klopt, maar als iemand tussen VT en Q 'n bak wisselt en daardoor 'n grid-penalty krijgt en vervolgens pole traint, krijgt hij de pole wel achter zijn naam.
ja, dan wel, maar nu is Hamilton gediskwalificeerd en is de overtreding ook tijdens de kwalificatie zelf gemaakt.

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 12 mei 2012 - 20:17:07
ja, dan wel, maar nu is Hamilton gediskwalificeerd en is de overtreding ook tijdens de kwalificatie zelf gemaakt.

Daarom twijfel ik ook.  :-\

McLaren_über_alles

Citaat van: McLaren_über_alles op 12 mei 2012 - 20:15:28
CitaatThe regulations state that it is unacceptable for a driver to stop after the race without a reasonable explanation, and that they musn't have done it to gain an advantage - it however doesn't mention anything about qualifying.

Tijdens de laatste race stopten er zeker 4 wagens na de meet, en dat gaf niet  :D

Citaat"It is a technical problem that happened in the garage that didn't impede the performance of the car in anyway, and we stopped the car when it had 1.3-litres of fuel in the car," he explained.

Wat een muggezifterij zeg. Er zat nog 1,3 liter in de wagen, dus genoeg om een staal te nemen. Om voor zo'n foutje  een wagen gewoon te diskwalificeren terwijl dat hij de concurrentie op 6 tienden gereden heeft (dus had geen enkel voordeel door die halve liter dat er te weinig getankt was). Man man man. Zeker als je weet dat de vorige race het halve veld zonder probeem/straf na de meet mocht stoppen zonder de outlap te rijden.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

monaco2011

Citaat van: McLaren_über_alles op 12 mei 2012 - 20:15:28
CitaatThe regulations state that it is unacceptable for a driver to stop after the race without a reasonable explanation, and that they musn't have done it to gain an advantage - it however doesn't mention anything about qualifying.

Tijdens de laatste race stopten er zeker 4 wagens na de meet, en dat gaf niet  :D
tja, als je dat bij kwalificatie gaat toestaan en de verschillenen zijn klein, dan heb je kans dat op een gegeven moment alle coureurs het gaan doen om op die manier een zo licht mogelijke auto te hebben.

Figge

#158
Citaat van: Wizard op 12 mei 2012 - 19:33:35
Dat zou een optie zijn. Alleen als coureurs dan verplichtmatig een tijd gaan rijden binnen de 107%, is dat dan zaligmakend? Komen ze de eerste driekwartier naar buiten, rijden een rondje en gaan weer naar binnen. De baan wordt steeds sneller dus we hebben 55 minuten schijnspanning en de laatste vijf minuten gaat het ergens over.

Nou dat lijkt me niet. Ik ben er van overtuigd dan men in het eerste kwartier meteen een snelle tijd zal neer zetten, zeker
als je er mee kunt bewerkstelligen dat je concurenten naar de laatste startrij kunt verwijzen.
En anders geeft de racestrijdleiding gewoon een 1e eerste streeftijd af die gelijk is aan de snelste tijd uit de VT's.
Kwalificeren gaat er simpelweg om dat er zo hard als mogelijk gereden wordt en dat het publiek (ook langs de baan)
snel rijdende auto's te zien krijgt. Anders kunnen ze net zo goed gaan bingoën voor de startopstelling.




McLaren_über_alles

Citaat van: monaco2011 op 12 mei 2012 - 20:22:43
Citaat van: McLaren_über_alles op 12 mei 2012 - 20:15:28
CitaatThe regulations state that it is unacceptable for a driver to stop after the race without a reasonable explanation, and that they musn't have done it to gain an advantage - it however doesn't mention anything about qualifying.

Tijdens de laatste race stopten er zeker 4 wagens na de meet, en dat gaf niet  :D
tja, als je dat bij kwalificatie gaat toestaan en de verschillenen zijn klein, dan heb je kans dat op een gegeven moment alle coureurs het gaan doen om op die manier een zo licht mogelijke auto te hebben.

Versta ik. Schrap dan gewoon de laatste snelle ronde, want de volledige kwalificatie was nu eenmaal niet illegaal (geraakte de vorige ronden wel altijd terug in de pits & er zat nog 1.3l benzine in om zodat men een staal kan nemen.

Lijkt mij wederom straffen om te straffen (wss nog onlogisch dat zit in Spanje gebeurt?).
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Figge

Citaat van: monaco2011 op 12 mei 2012 - 20:22:43
Citaat van: McLaren_über_alles op 12 mei 2012 - 20:15:28
CitaatThe regulations state that it is unacceptable for a driver to stop after the race without a reasonable explanation, and that they musn't have done it to gain an advantage - it however doesn't mention anything about qualifying.

Tijdens de laatste race stopten er zeker 4 wagens na de meet, en dat gaf niet  :D
tja, als je dat bij kwalificatie gaat toestaan en de verschillenen zijn klein, dan heb je kans dat op een gegeven moment alle coureurs het gaan doen om op die manier een zo licht mogelijke auto te hebben.

Dit is echt balen voor Lewis, want dit is gewoon een grote fout van McLaren. Maar regels zijn regels. Hoe stom soms ook.
Gelukkig voor hem lijkt hij tot zover de snelste man, dus er hoeft nog niets verloren te zijn.
Ik zeg Kimi gaat em winnen!!

monaco2011

Citaat van: Mark F1gge op 12 mei 2012 - 20:26:38
Citaat van: Wizard op 12 mei 2012 - 19:33:35
Dat zou een optie zijn. Alleen als coureurs dan verplichtmatig een tijd gaan rijden binnen de 107%, is dat dan zaligmakend? Komen ze de eerste driekwartier naar buiten, rijden een rondje en gaan weer naar binnen. De baan wordt steeds sneller dus we hebben 55 minuten schijnspanning en de laatste vijf minuten gaat het ergens over.

Nou dat lijkt me niet. Ik ben er van overtuigd dan men in het eerste kwartier meteen een snelle tijd zal neer zetten, zeker
als je er mee kunt bewerkstelligen dat je concurenten naar de laatste startrij kunt verwijzen.
En anders geeft de racestrijdleiding gewoon een 1e eerste streeftijd af die gelijk is aan de snelste tijd uit de VT's.
Kwalificeren gaat er simpelweg om dat er zo hard als mogelijk gereden wordt en dat het publiek (ook langs de baan)
snel rijdende auto's te zien krijgt.
waarom niet gewoon de huidige opzet met wat meer banden?? k vind jouw voorstel wel erg kunstmatig en uiteindelijk gaat het toch weer om het laatste kwartier dan. Een concurrent naar de laatste startrij verwijzen met een marge van 7% dat lijkt me niet erg realistisch

McLaren_über_alles

Citaat van: Mark F1gge op 12 mei 2012 - 20:30:02
Dit is echt balen voor Lewis, want dit is gewoon een grote fout van McLaren. Maar regels zijn regels. Hoe stom soms ook.
Gelukkig voor hem lijkt hij tot zover de snelste man, dus er hoeft nog niets verloren te zijn.
Ik zeg Kimi gaat em winnen!!

Ongelofelijk trouwens hoeveel punten McLaren al door stommiteiten verloren heeft dit jaar. Dit zal hen nog zuur opbreken vrees ik...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Wizard

Citaat van: McLaren_über_alles op 12 mei 2012 - 20:19:29
Wat een muggezifterij zeg. Er zat nog 1,3 liter in de wagen, dus genoeg om een staal te nemen. Om voor zo'n foutje  een wagen gewoon te diskwalificeren terwijl dat hij de concurrentie op 6 tienden gereden heeft (dus had geen enkel voordeel door die halve liter dat er te weinig getankt was). Man man man. Zeker als je weet dat de vorige race het halve veld zonder probeem/straf na de meet mocht stoppen zonder de outlap te rijden.

Je moet 1.5 liter hebben bij binnenkomen! Zou Hamilton nu hebben doorgereden richting pits was zijn tank ver leeg. Buiten het feit dat een lijn, met een reden, is getrokken. Als je 1.3 lt goed gaat keuren, mag je 1.2 ook niet afkeuren. En 1.1 dan? Nou ja, 1.2 werd goedgekeurd, dus niet moeilijk doen om 1.1. De volgende heeft 1.0.....

Dit mag je niet afreageren op de FIA maar op McLaren. Die vergallen Hamiltons weekend. Geen directe bedreiging van Vettel, Webber of Button. Die had gewoon voor de zege kunnen gaan!!

monaco2011

Citaat van: McLaren_über_alles op 12 mei 2012 - 20:26:49
Citaat van: monaco2011 op 12 mei 2012 - 20:22:43
Citaat van: McLaren_über_alles op 12 mei 2012 - 20:15:28
CitaatThe regulations state that it is unacceptable for a driver to stop after the race without a reasonable explanation, and that they musn't have done it to gain an advantage - it however doesn't mention anything about qualifying.

Tijdens de laatste race stopten er zeker 4 wagens na de meet, en dat gaf niet  :D
tja, als je dat bij kwalificatie gaat toestaan en de verschillenen zijn klein, dan heb je kans dat op een gegeven moment alle coureurs het gaan doen om op die manier een zo licht mogelijke auto te hebben.

Versta ik. Schrap dan gewoon de laatste snelle ronde, want de volledige kwalificatie was nu eenmaal niet illegaal (geraakte de vorige ronden wel altijd terug in de pits & er zat nog 1.3l benzine in om zodat men een staal kan nemen.

Lijkt mij wederom straffen om te straffen (wss nog onlogisch dat zit in Spanje gebeurt?).
ja, leek mij in eerste instantie ook de meest logische straf, maar op f1racing staat dat er ook niet genoeg benzine was voor een monster. Tja, ik ga er vanuit dat ze gewoon de regels hebben gehanteerd en dat alleen dat snelle rondje afpakken niet mogelijk was. Maar goed, nu gaat natuurlijk iedereen die regel weer bekritiseren, maar hoe moeilijk kan het zijn om gewoon met voldoende benzine terug in de pits te komen?? k denk dat McLaren en de fans vooral eerst naar McLaren zelf moeten kijken, dit is gewoon een blunder van jewelste.