Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

0634

Ja, maar er zitten er nog 2 tussen ook en Alonso en Vettel zijn veel constanter. Maar er is nog een kans inderdaad. Zeker.

Jozef

Hamilton staat echt vlak achter de Red Bull-coureurs dus hij staat misschien maar vierde nu, het verschil met de tweede plaats is bijna nul.

McLaren was de laatste twee races weer bloedsnel, in Hockenheim kwam het er bij Hamilton weer eens niet uit maar als de pech van Lewis een keer ophoudt en McLaren die snelheid weet vast te houden de komende races, dan durf ik te zeggen dat Hamilton op dit moment de grootste titelkandidaat is.

Alleen zullen we eerst maar eens moeten bekijken hoe de verschillende teams zich ontwikkelen tijdens de zomerstop en daarna...

Folkert

Citaat van: Jeroen op 30 juli 2012 - 12:40:53
Die van Lewis ook.
Als Lewis geen of kleine kans heeft, heeft Webber dat ook. En Vettel nog meer. Mclaren lijkt nu de sterkste. Button had met de goede strategie gewoon 2de plek gelegen en in gevecht geweest met Kimi.
Ik geloof er nog in. Belgiƫ word spannende race. Kimi tovert hier meestal weer iets extra's uit en Mclaren lijkt voor sprong te hebben en met het test verbod deze zomer verwacht ik geen veranderingen in Spa en Monza.
Hopen dat Lewis weer wint en Alonso weer rond p5 rijd en dan is het gat snel gedicht. Maar goed, wishfull thinkging ;D 8)

Maar Vettel en Webber zijn misschien wel constanter in punten, maar ik weet bijna zeker dat Lewis zonder pech ook even constant kan zijn. Heeft hij geen pech,gaat hij de titel winnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Hou eens op over die pech. Alsof hij de enige is met pech. Denk eens aan Vettel. Ik hoor de Vettel-adepten toch ook niet steeds over pech. Pech hoort bij de sport. Bovendien was het bij Hamilton geen eens pech. Ik word helemaal gek van jou met je pech.

0634

Citaat van: Jozef op 30 juli 2012 - 17:43:14
Hamilton staat echt vlak achter de Red Bull-coureurs dus hij staat misschien maar vierde nu, het verschil met de tweede plaats is bijna nul.

McLaren was de laatste twee races weer bloedsnel, in Hockenheim kwam het er bij Hamilton weer eens niet uit maar als de pech van Lewis een keer ophoudt en McLaren die snelheid weet vast te houden de komende races, dan durf ik te zeggen dat Hamilton op dit moment de grootste titelkandidaat is.

Alleen zullen we eerst maar eens moeten bekijken hoe de verschillende teams zich ontwikkelen tijdens de zomerstop en daarna...
Hij doet ook nog wel mee hoor, Raikkonen evenzogoed aangezien die maar een punt minder heeft. Maar in beide gevallen vind ik de prestaties te wisselend om ze als topfavoriet te bestempelen op dit moment.

En waar de discussie mee begon: moet Button aan de kant voor Lewis, op dit moment lijkt dat mij niet, omdat het gat met Alonso te groot is en McLaren daar doorgaans niet al te snel mee begint.

robbert

Citaat van: Folkert op 30 juli 2012 - 18:04:11
Citaat van: Jeroen op 30 juli 2012 - 12:40:53
Die van Lewis ook.
Als Lewis geen of kleine kans heeft, heeft Webber dat ook. En Vettel nog meer. Mclaren lijkt nu de sterkste. Button had met de goede strategie gewoon 2de plek gelegen en in gevecht geweest met Kimi.
Ik geloof er nog in. Belgiƫ word spannende race. Kimi tovert hier meestal weer iets extra's uit en Mclaren lijkt voor sprong te hebben en met het test verbod deze zomer verwacht ik geen veranderingen in Spa en Monza.
Hopen dat Lewis weer wint en Alonso weer rond p5 rijd en dan is het gat snel gedicht. Maar goed, wishfull thinkging ;D 8)

Maar Vettel en Webber zijn misschien wel constanter in punten, maar ik weet bijna zeker dat Lewis zonder pech ook even constant kan zijn. Heeft hij geen pech,gaat hij de titel winnen.

er bestaat inderdaad wel een kans dat alonso weer maar rond p5 rijdt, als die ferrari trager blijft dan de topteams

Figge

Alonso heeft goede zaken gedaan ondanks zijn slechts 5e plaats.
Voor aanvang de race moest Webber 3,4 punten per race goedmaken om aanspraak te maken op de titel.
Na de finish moet Webber nu 4,4 punten per race goedmaken.
Gezien alle wisselvallige prestaties van de andere titelkandidaten blijkt dit een goed verdedigbare voorsprong voor Fernando.
De Ferrari blijkt onder normale omstandigheden prima in staat om P5 te rijden, en dat terwijl een podium en overwinningen uiteraard
ook nog tot de mogelijkheden behoren. Kimi moet, als laatste man met meer dan 100 punten, 5,3 punten goedmaken en maakt daarmee,
voor mij, als laatste nog een reele kans. Button heeft inmiddels 9,8 punten te overbruggen... En is daarmee vrijwel kansloos voor de titel. Tijd om in dienst van Hamilton te rijden ;)
Het is nog even afwachten tot wanneer Narain vind dat ie genoeg gespeeld heeft met de mannen. Met nog 18,2 punten goed te maken per race heeft ie nog een ruime marge om wereld kampioen te worden...

Folkert

Citaat van: Jeroen op 30 juli 2012 - 18:46:41
Hou eens op over die pech. Alsof hij de enige is met pech. Denk eens aan Vettel. Ik hoor de Vettel-adepten toch ook niet steeds over pech. Pech hoort bij de sport. Bovendien was het bij Hamilton geen eens pech. Ik word helemaal gek van jou met je pech.
Net zoals ik gek word van jou en alles op conto van Alonso gooien. Net zoals ik ook gek word dat er gedaan word of Hamilton niet constant is, want hij is constant. Alleen Mclaren niet. Of was dat tijdje niet.
Ik vind dat er te makkelijk gedaan word over de stand en prestatie van Alonso, alsof alles hem toe komt dat hij daar staat en dat is gewoon niet waar. Als ik totaal alleen was hier in ok, maar ik heb ook hier mede staanders.

Nou ja word niet echt gek, maar dat ter zijde.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Ach jongen, ik heb nooit gezegd dat Hamilton niet constant presteert dit jaar net als dat ik niet alles op het conto van Alonso gooi, dat maak jij er allemaal meteen maar van.

Ik vind (ik benadruk: IK VIND) Alonso de beste coureur van het hele fucking veld, met kop en schouders. Wie er allemaal pech heeft interesseert me in deze geen ene reet. 

Folkert

Citaat van: Jeroen op 30 juli 2012 - 22:07:49
Ach jongen, ik heb nooit gezegd dat Hamilton niet constant presteert dit jaar net als dat ik niet alles op het conto van Alonso gooi, dat maak jij er allemaal meteen maar van.

Ik vind (ik benadruk: IK VIND) Alonso de beste coureur van het hele fucking veld, met kop en schouders. Wie er allemaal pech heeft interesseert me in deze geen ene reet.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb je 2 keer gezegd dat Lewis niet constant is en Alonso wel. En heb je ook gezegd dat Het wel aan Alonso ligt dat hij 62 voor ligt op Lewis. Als je dat niet hebt gezegd, bied ik direct mijn excuus aan, dan heb ik je verkeerd begrepen of verkeerd onthouden.

Maar kom nou Jeroen, laat je niet zo opfokken door mijn mening. Doe ik ook niet bij Wizard of jou. Ik plaats hier gewoon mijn mening. En probeer zo veel mogelijk persoonlijke druiveringen te vermijden.  ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Folkert: ik ben niet opgefokt hoor. Dat van dat gek worden van die pech van jou was enigszins chargerend ;).

Lewis is dit jaar wel constant hoor, voorgaande jaren zeker niet, dat zal ik gezegd hebben vermoed ik maar ik ga het niet terugzoeken if u don't mind. En natuurlijk ligt het ook aan Alonso dat hij ver voor ligt, hij rijdt in die bak rond. Maar jij doet het bijna voorkomen of ik hem buitenaardse kwaliteiten toedicht en dat is ook weer niet zo.

Anyway: let it be, zeiden de Beatles. Wij denken er anders over. Ik laat het erbij, niet uit opgefoktheid, maar omdat alles wel gezegd is denk ik zomaar. En wel twee keer ook :).

Overigens staat Alonso geen 62 voor op Hamilton maar 47 of zoiets.

Fabian

Citaat van: Mark F1gge op 30 juli 2012 - 21:04:57
Het is nog even afwachten tot wanneer Narain vind dat ie genoeg gespeeld heeft met de mannen. Met nog 18,2 punten goed te maken per race heeft ie nog een ruime marge om wereld kampioen te worden...
Wacht maar. Heb Narain net gesproken en in Spa gaat ie er vol voor!

Maar de kansen voor Alonso worden natuurlijk steeds beter. In een matige race toch uitlopen op je concurrenten zal ook bij Ferrari en Alonso zelfvertrouwen opleveren. Ben benieuwd of Ferrari nog updates in huis heeft of dat dit het is. Denk namelijk dat ze nog wel met een update moeten komen om de pace van McLaren en Red Bull op het droge te pareren.

0634

Een update hebben ze wel nodig. Maar ik ga ervanuit dat dat wel goed komt. Hongarije is overigens wel een speciaal baantje he, daar kan je niet zomaar alles aan concluderen. Vantevoren zeiden ze bij Ferrari al dat dit niet hun beste baantje zou zijn.

robbert

Citaat van: Fabian op 31 juli 2012 - 00:51:56
Citaat van: Mark F1gge op 30 juli 2012 - 21:04:57
Het is nog even afwachten tot wanneer Narain vind dat ie genoeg gespeeld heeft met de mannen. Met nog 18,2 punten goed te maken per race heeft ie nog een ruime marge om wereld kampioen te worden...
Wacht maar. Heb Narain net gesproken en in Spa gaat ie er vol voor!

Maar de kansen voor Alonso worden natuurlijk steeds beter. In een matige race toch uitlopen op je concurrenten zal ook bij Ferrari en Alonso zelfvertrouwen opleveren. Ben benieuwd of Ferrari nog updates in huis heeft of dat dit het is. Denk namelijk dat ze nog wel met een update moeten komen om de pace van McLaren en Red Bull op het droge te pareren.

ja zonder update mogen ze de titel helemaal op hun buik schrijven

Matthijs

God, wat vallen jullie toch allemaal in herhaling. We krijgen toch niet de hele zomerstop te lezen dat Folkert de pech van Hamilton benadrukt, dat Wizard reageert dat dat los staat van het talent van Alonso en dat Robbert fijntjes toevoegt dat Ferrari niet de snelste auto is... En dat uitgesmeerd over vijf topic. Laat het me even weten, dan neem ik ook een zomerstop.