Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

0634

Kom, bij de races aan het eind is de druk hoger dan aan het begin, dat weet jij ook.

Wizard

Citaat van: Kootje op 10 september 2012 - 16:33:34
Citaat van: Edwin90 op 10 september 2012 - 12:28:27
Hoe appart zou het zijn als Raikkonen gewoon met de titel gaat lopen zonder maar een race te winnen?  ;D

Heel appart, maar wel cool.
Ik gun het 'm wel, en zoals Franky ook al zegt zou 't mooi aansluiten bij dit knotsgekke seizoen. 8)

Apart. Maar Kimi gaat het niet worden. Hamilton. Red Bull is niet constant genoeg en de Ferrari mist (bochten)snelheid. Nu dat Button is uitgevallen en zichzelf, min of meer, buitenspel zet, gaat McLaren zich focussen op Hamilton. Nja, niet zo zwart-wit en per direct, maar doen ze het niet binnen afzienbare tijd kunnen ze nog wel eens belangrijke punten verspelen.

0634

Hoezo heeft Button zichzelf buitenspel gezet?

Folkert

Omdat hij zorgde voor benzine toevoer probleem. ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Dat is waar. Ik las inderdaad dat hij zijn gaspedaal indrukte. Wat een dwaas is t toch. ;)

Folkert

Citaat van: Jeroen op 10 september 2012 - 20:43:18
Dat is waar. Ik las inderdaad dat hij zijn gaspedaal indrukte. Wat een dwaas is t toch. ;)
Jaa, dat moet je dus nooit doen. Ja gas geven in een bocht kan nog wel, maar gas geven op een rechtstuk? Nee, daar sloop je je benzine toevoer mee. Jij weet het, ik weet het. Maar Button niet. Dom dom. Kijk naar Perez en Hamilton, hele race op de rem gestaan en geen problemen :P ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Jeroen op 10 september 2012 - 19:44:48
Kom, bij de races aan het eind is de druk hoger dan aan het begin, dat weet jij ook.

Klopt, maar we zijn nog niet aan het eind hé?
Ik vind het iig wat voorbarig om zo'n statement te maken, terwijl Webber dit seizoen wederom bewezen heeft Seb te kunnen verslaan.
Al geef ik toe, hij valt de laatste paar races weer wat tegen, dit in tegenstelling tot Seb.
Echter kan dat over 2-3 weken (wanneer is Singapore?) zo weer omgedraaid zijn, want uiteindelijk doen ze dit jaar nog niets voor elkaar onder..

Niels_

Ik vind trouwens ook dat er de meest dwaze dingen gedaan worden qua strategie bij Webber in vergelijking bij Vettel. Het is vaak niet puur op snelheid dat hij het aflegt, dikwijls is het ook gewoon een slechtere strategie dan die van Vettel. En zo is het maar net als bij Ferrari met Massa.

0634

Citaat van: Kootje op 10 september 2012 - 20:47:49
Citaat van: Jeroen op 10 september 2012 - 19:44:48
Kom, bij de races aan het eind is de druk hoger dan aan het begin, dat weet jij ook.

Klopt, maar we zijn nog niet aan het eind hé?
Ik vind het iig wat voorbarig om zo'n statement te maken, terwijl Webber dit seizoen wederom bewezen heeft Seb te kunnen verslaan.
Al geef ik toe, hij valt de laatste paar races weer wat tegen, dit in tegenstelling tot Seb.
Echter kan dat over 2-3 weken (wanneer is Singapore?) zo weer omgedraaid zijn, want uiteindelijk doen ze dit jaar nog niets voor elkaar onder..
Nou ja, Vettel had in Valencia nog wat punten op kunnen pakken natuurlijk. Al weet ik niet hoeveel Webber door pech heeft verloren om eerlijk te zijn.

Maar het klopt hoor, Webber blijft in punten aardig bij, maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat hij aan het eind van het jaar bovenaan staat. Vettel is gewoon de betere van de twee, dat zie je de laatste paar races ook wel weer terug. Op Monza en Spa was Webber ook maar wat aan het harken in het middenveld.

Wizard

Citaat van: Ńiels op 10 september 2012 - 20:55:49
Ik vind trouwens ook dat er de meest dwaze dingen gedaan worden qua strategie bij Webber in vergelijking bij Vettel. Het is vaak niet puur op snelheid dat hij het aflegt, dikwijls is het ook gewoon een slechtere strategie dan die van Vettel. En zo is het maar net als bij Ferrari met Massa.

Halleluja!! Nog iemand met de ogen open. ;) Vandaar dat ik Massa ook hoger aansla dan de resultaten. Webber dito. Zie de kampioenschapsrace 2010. En arme Ferrari wat meeklapte. Perfect uitgevoerd door Red Bull!

Enzo

Ik denk dat ik nu wel een stem durf uit te brengen...


0634

Hamilton op 52 punten. Button op 75. Webber op 63. Allemaal geloof ik er niet meer in moet ik zeggen. Kimi ook niet. Rijdt lekker constant enzo, maar heeft niet echt de snelheid, gaat hem niet worden.

Alonso en Vettel, daar gaat het tussen.

Wizard

Nog zes races voor de boeg!! Alonso hoeft maar een keer uit te vallen of het hoeft ergens maar tegen te zitten of alles sluit weer aan. Wat ik wel jammer vind is dat er geen fysieke strijd is om het wereldkampioenschap. Ferrari gooit op zeker en maximaliseert in punten. Zolang de concurentie blijft inboeten wordt het simpelweg binnenangelen. Maar goed, Hamilton wil ik in deze fase niet uitvlakken. Natuurlijk met de kanttekening dat een nulscore einde oefening kan zijn.

0634

Mja, defintief is het niet natuurlijk maar 52 punten is meer dan twee zeges. Dan wordt het met de betrouwbaarheid van Alonso in acht genomen wel heuuuul erg lastig. Ik sluit niets uit, maar geloof er niet meer in.

Geen Mac kampioen helaas. Dan ben ik voor Alonso. Niet drie op rij voor Vettel graag.