Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Folkert

Citaat van: Jeroen op 04 september 2012 - 21:59:37
Dat zie ik dus ook gebeuren, dat ben ik met je eens hoor.

Ik bedoel alleen te zeggen dat een scenario zoals Spa (winnende McLaren, uitvallende Alonso) zomaar nog kan gebeuren.
Button heeft nu zeker nog kans. Zeker als dadelijk echt blijkt hoe goed de Mclaren is(wat ik persoonlijk wel verwacht) maar of Button elke race Hamilton kan verslaan? Denk het niet.
Word spannend, maar Button moet je idd niet uitvlakken. Persoonlijk denk ik dat het : Hamilton, Raikkonen, Vettel Alonso word. Met een bij rolletje denk ik voor Alonso.

Zolang Vettel maar geen WK word, vind ik het prima. Al vrees ik er wel voor.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Ik geef iedereen t/m Button nog steeds 'n goede kans.
Zoals Jeroen al zegt: Nog 'n keer 'n race waarin Alonso uitvalt en de rest wel scoort, en het gat is (bijna) gedicht.
Valt hij niet uit, heeft hij nog steeds 'n redelijk comfortabele voorsprong.

Nee ..... de strijd is nog lang niet gestreden, want met nog 8 races te gaan zijn er nog legio scenario's mogelijk.

robbert

Citaat van: Kootje op 05 september 2012 - 06:39:58
Ik geef iedereen t/m Button nog steeds 'n goede kans.
Zoals Jeroen al zegt: Nog 'n keer 'n race waarin Alonso uitvalt en de rest wel scoort, en het gat is (bijna) gedicht.
Valt hij niet uit, heeft hij nog steeds 'n redelijk comfortabele voorsprong.

Nee ..... de strijd is nog lang niet gestreden, want met nog 8 races te gaan zijn er nog legio scenario's mogelijk.

en volgens mij kan alonso nog een pechreeks hebben. Stel dat hij bij de start nogmaals geraakt is, of dat hij eens technische problemen krijgt

Gonzalo

De strijd is terug open!  :D


Go Vettel  :)

Kootje

Citaat van: robbert op 05 september 2012 - 07:11:13
Citaat van: Kootje op 05 september 2012 - 06:39:58
Ik geef iedereen t/m Button nog steeds 'n goede kans.
Zoals Jeroen al zegt: Nog 'n keer 'n race waarin Alonso uitvalt en de rest wel scoort, en het gat is (bijna) gedicht.
Valt hij niet uit, heeft hij nog steeds 'n redelijk comfortabele voorsprong.

Nee ..... de strijd is nog lang niet gestreden, want met nog 8 races te gaan zijn er nog legio scenario's mogelijk.

en volgens mij kan alonso nog een pechreeks hebben. Stel dat hij bij de start nogmaals geraakt is, of dat hij eens technische problemen krijgt

precies
als z'n belagers dan goed scoren is het gat (zga) gedicht

stel Alonso scoort niet in de komende 2 races en z'n belagers finishen 1 t/m 5 waarbij Button 1 wordt en Vettel 5
dan ziet de stand er ineens zo uit

1.   Fernando Alonso   164   
2.   Kimi Räikkönen   161
3.   Sebastiaan Vettel   160
4.   Mark Webber   156
5.   Lewis Hamilton   153
6.   Jenson Button   151

Matthijs

Ik teken er direct voor!

Edit, nee toch niet want dan wist ik al de uitslag van de komende gp's...

Kootje

Citaat van: Matthijs op 05 september 2012 - 16:11:51
Ik teken er direct voor!

Edit, nee toch niet want dan wist ik al de uitslag van de komende gp's...

Ik teken er ook niet voor.
Ik zie liever Lewis 2x winnen terwijl Alonso én Vettel niet scoren.

SanderD

Maar waarom gaat iedereen opeens uit van een reeks dat Alonso niet scoort? Mocht hij er niet uit geknalt worden ga ik gewoon weer uit een punten finish.

Kootje

Citaat van: sanderalonso op 05 september 2012 - 17:01:22
Maar waarom gaat iedereen opeens uit van een reeks dat Alonso niet scoort? Mocht hij er niet uit geknalt worden ga ik gewoon weer uit een punten finish.

Daar gaat helemaal niemand van uit.
We schetsen alleen 'n scenario waarbij dit gebeurd om te demonstreren hoe snel alles kan veranderen.

Zoals ik al eerder aangaf verwacht ik Alonso, tenzij hij pech heeft, ook gewoon iedere race rond P5.
En omdat de rest elkaar continu punten afsnoept, blijft hij titelkandidaat voor mij.
Ik blijf uiteraard hopen op 'n succesvolle 2e seizoenshelft van Hamilton, maar ik geef Alonso nog steeds de beste kans en zet Kimi daar als 1e uitdager achter.
Dat zijn de enigste 2 constante coureurs imo, want ook de hier eerder aangehaalde Vettel is veel te wisselvallig bezig.

Sabai

#789
Ik denk dat Vettel juist een goede reeks tegemoet gaat want er komen een paar gp's die hem op het lijf geschreven zijn en waar hij altijd goed presteert. Ik vind eerder de Mclarens wisselvallig dit jaar en ben benieuwd of ze het momentum kunnen vasthouden. Kijk naar de red bull in Valencia bv. daar reed Vettel het hele veld op een hoop net als Button afgelopen weekend en daarna zag ik niks meer van die dominantie. Een ding weet ik wel, en dat is dat de rest een puntje kan zuigen aan de pitstops van Mc laren op dit moment wat zijn die gasten snel 2.6 seconde weer in Spa. Al met al het blijft een onvoorspelbaar Pirelli seizoen  :)

Kootje

Citaat van: Sabai op 05 september 2012 - 17:25:41
Ik denk dat Vettel juist een goede reeks tegemoet gaat want er komen een paar gp's die hem op het lijf geschreven zijn en waar hij altijd goed presteert.

We zullen 't zien.
Resultaten uit het verleden zijn iig geen garantie voor de toekomst.
Dat hij 't de afgelopen 2 jaar erg goed deed op sommige circuits lag denk ik voornamelijk aan de blown diffuser.
Dit jaar moet hij 't zonder doen, en doet hij 't lang niet overal goed op banen waarvan je voor het seizoen nog zou roepen dat het hem op het lijf geschreven baantjes zijn.


CitaatIk vind eerder de Mclarens wisselvallig dit jaar en ben benieuwd of ze het momentum kunnen vasthouden.

Ook die zijn idd wisselvallig.
Ik dacht niet dat ik dat expliciet moest vermelden, omdat ik al zei dat alléén Alonso en Kimi imo constant zijn.

Folkert

De aan komende GP's Zijn volgens mij erg verschillend van elkaar. En er zijn er ook paar waar hoge snelheid wel een voordeel is.
Ik kan niet wachten tot ze voor het eerst op nieuwe circuit van Amerika zijn.

@Kootje: Ik denk dat er altijd wel circuits zijn waar een coureur net wat iets extra's heeft.
Hamilton : Canada
Vettel: Valencia
Kimi: Spa
Button: Australië
Alonso weet ik eerlijk gezegd niet. En zo zijn er altijd wel wat banen die coureurs beter liggen. Maar inderdaad heeft Vettel wel veel voordeel gehad van zijn auto afgelopen seizoenen.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Kootje op 05 september 2012 - 17:21:23
Citaat van: sanderalonso op 05 september 2012 - 17:01:22
Maar waarom gaat iedereen opeens uit van een reeks dat Alonso niet scoort? Mocht hij er niet uit geknalt worden ga ik gewoon weer uit een punten finish.

Daar gaat helemaal niemand van uit.
We schetsen alleen 'n scenario waarbij dit gebeurd om te demonstreren hoe snel alles kan veranderen.

Zoals ik al eerder aangaf verwacht ik Alonso, tenzij hij pech heeft, ook gewoon iedere race rond P5.
En omdat de rest elkaar continu punten afsnoept, blijft hij titelkandidaat voor mij.
Ik blijf uiteraard hopen op 'n succesvolle 2e seizoenshelft van Hamilton, maar ik geef Alonso nog steeds de beste kans en zet Kimi daar als 1e uitdager achter.
Dat zijn de enigste 2 constante coureurs imo, want ook de hier eerder aangehaalde Vettel is veel te wisselvallig bezig.
ik denk niet dat er nog veel verschillende winnaars zullen zijn. Ik denk dat het telkens een mclaren zal zijn die de grootste kanshebbers zijn. Ze zijn immers de snelste van het hele veld

Edwin90

Vettel heeft dit jaar nog maar 1 race gewonnen. Dus die mag daar wel weer eens mee beginnen. Een ding is zeker, constant zijn is de sleutel dit seizoen. Daarom geef ik Alonso de meeste kansen.

Mijn Formule 1 hart zegt dat Alonso nog wel een keer mag uitvallen. Mijn Ferrari hart smeekt om nog een paar zeges voor hem.

0634

Citaat van: robbert op 05 september 2012 - 18:57:13

ik denk niet dat er nog veel verschillende winnaars zullen zijn. Ik denk dat het telkens een mclaren zal zijn die de grootste kanshebbers zijn. Ze zijn immers de snelste van het hele veld
Er zijn er wel meer de snelste van het jaar geweest die seizoen. Het is allerminst zeker dat McLaren dat nu zal blijven. Bovendien, ze hebben nog wat punten in te lopen. Lewis 47 en Jenson iets van 64 punten geloof ik. Dat is een hoop, aangezien Alonso constant is. Wil McLaren écht meedoen, mogen ze geen nul scores meer hebben en moet Alonso nog minimaal een keer uitvallen.