Wereld Kampioen F1 in 2012

Gestart door Gerard, 23 april 2012 - 09:18:46

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereld Kampioen F1 in 2012??

Vettel
8 (23.5%)
Button
2 (5.9%)
Hamilton
7 (20.6%)
Alonso
14 (41.2%)
Webber
1 (2.9%)
Iemand anders, nl...
2 (5.9%)

Totaal aantal stemmen: 31

Wizard

Sowieso hebben meer coureurs geklaagd over de snelheid. Als ik dat tegen elkaar wegstreep hebben ze allen meer dan voldoende snelheid. :D

Franky R.

Citaat van: Wizard op 18 mei 2012 - 12:14:13
Sowieso hebben meer coureurs geklaagd over de snelheid. Als ik dat tegen elkaar wegstreep hebben ze allen meer dan voldoende snelheid. :D


Hahahaha,


Da's waar... ;)

Fabian

http://www.gppits.net/nieuws/alonso_wereldkampioen_2012/

Pfff. Het zou zomaar kunnen. Alonso is constant en als hij dat kan vasthouden is alles mogelijk. Alleen denk ik dat de McLarens en Red Bull's iets sneller zijn en hun achterstand op Alonso nog wel inlopen.

robbert

Citaat van: Fabian van Tiel op 31 mei 2012 - 01:38:14
http://www.gppits.net/nieuws/alonso_wereldkampioen_2012/

Pfff. Het zou zomaar kunnen. Alonso is constant en als hij dat kan vasthouden is alles mogelijk. Alleen denk ik dat de McLarens en Red Bull's iets sneller zijn en hun achterstand op Alonso nog wel inlopen.

als mclaren niet meer blunderd en alonso dus doordat mclaren niet meer blunderd niet meer veel op het podium te zien is, dan zal wellicht die achterstand omgebouwd zijn tot voorsprong. En zeker met die band dat pirelli zal ontwikkelen

SanderD

Citaat van: robbert op 31 mei 2012 - 07:23:54
Citaat van: Fabian van Tiel op 31 mei 2012 - 01:38:14
http://www.gppits.net/nieuws/alonso_wereldkampioen_2012/

Pfff. Het zou zomaar kunnen. Alonso is constant en als hij dat kan vasthouden is alles mogelijk. Alleen denk ik dat de McLarens en Red Bull's iets sneller zijn en hun achterstand op Alonso nog wel inlopen.

als mclaren niet meer blunderd en alonso dus doordat mclaren niet meer blunderd niet meer veel op het podium te zien is, dan zal wellicht die achterstand omgebouwd zijn tot voorsprong. En zeker met die band dat pirelli zal ontwikkelen

Als Mclaren niet meer blundert zijn ze nog lang niet rijk en ze gaan ook niet zomaar alleen maar podia scoren.

_Makke_

Citaat van: robbert op 31 mei 2012 - 07:23:54
Citaat van: Fabian van Tiel op 31 mei 2012 - 01:38:14
http://www.gppits.net/nieuws/alonso_wereldkampioen_2012/

Pfff. Het zou zomaar kunnen. Alonso is constant en als hij dat kan vasthouden is alles mogelijk. Alleen denk ik dat de McLarens en Red Bull's iets sneller zijn en hun achterstand op Alonso nog wel inlopen.

als mclaren niet meer blunderd en alonso dus doordat mclaren niet meer blunderd niet meer veel op het podium te zien is, dan zal wellicht die achterstand omgebouwd zijn tot voorsprong. En zeker met die band dat pirelli zal ontwikkelen

De racepace van McLaren is anders lang niet meer zo fantastisch. Ze hadden hoger kunnen staan, want de McLaren was in de eerste races zeker de snelste, maar ondertussen zijn de waardeverhoudingen flink dooreen geschud.

Zoals ik al van voor dit seizoen zei, Ferrari nooit afschrijven. Ik begin hoe langer hoe meer gelijk te krijgen. Dit terwijl sommige leden het al hadden over het laten varen van 2012 en alles op 2013 zetten.  8)

0634

Makke: je hebt helemaal gelijk. De racepace van Mac was geweldig en Ferrari kansloos, naja, ik zag en zie dat toch echt anders.

_Makke_

Citaat van: Jeroen op 31 mei 2012 - 12:59:52
Makke: je hebt helemaal gelijk. De racepace van Mac was geweldig en Ferrari kansloos, naja, ik zag en zie dat toch echt anders.

Ik vond de McLaren's in de eerste races inderdaad over het beste pakket beschikken. Ferrari huppelde in het begin toch wel duidelijk achter de feiten aan. Die wagen maakte eigenlijk nooit aanspraak op winst. Maar de steekjes die de andere toppers lieten vallen, pikte Alonso graag op. In Maleisië kon hij profiteren van de weersituatie.

Maar ondertussen is het verschil tussen McLaren en Ferrari al een héél stuk kleiner.

Niels_

Ik niet. Ik ga hier niet beweren dat Ferrari op dit moment sneller is dan McLaren, maar anderzijds heb je met Alonso in de wagen toch meteen een bonus. Fernando maakt gewoon weinig fouten op een seizoen en is (en dat zeg ik niet als Ferrari-fan, maar als F1-fan) de meest complete rijder van de grid.

Gerard

Met de races die we nu gaan krijgen kan de reeks verschillende winnaars nog wel even doorgaan denk ik.. dus een WK voorspellen zal de komende weken niet makkelijker worden..

Canada.meestal niet te warm en vaak nat (lees loterij)
Valencia.. over het algemeen droog, warm en saaaaaaaaaiiiii
Silverstone was vorig jaar (met de nieuwe layout) een prooi voor Alonso...

Gerard

Citaat van: Ńiels op 31 mei 2012 - 13:51:57
Ik niet. Ik ga hier niet beweren dat Ferrari op dit moment sneller is dan McLaren, maar anderzijds heb je met Alonso in de wagen toch meteen een bonus. Fernando maakt gewoon weinig fouten op een seizoen en is (en dat zeg ik niet als Ferrari-fan, maar als F1-fan) de meest complete rijder van de grid.
Zelfs Lewis is het daarmee eens ;)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/279367/hamilton-alonso-is-de-beste-coureur/

Folkert

Citaat van: Gerard op 31 mei 2012 - 13:55:32
Citaat van: Ńiels op 31 mei 2012 - 13:51:57
Ik niet. Ik ga hier niet beweren dat Ferrari op dit moment sneller is dan McLaren, maar anderzijds heb je met Alonso in de wagen toch meteen een bonus. Fernando maakt gewoon weinig fouten op een seizoen en is (en dat zeg ik niet als Ferrari-fan, maar als F1-fan) de meest complete rijder van de grid.
Zelfs Lewis is het daarmee eens ;)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/279367/hamilton-alonso-is-de-beste-coureur/
Ik ga met Lewis en Alonso mee. Die 2 zijn de 2 die aan het einde gaan strijden voor de titel. Vettel en Kimi vechten de top 4 uit.
Maar als het zo door gaat, hebben we tot de laatste race gewoon races direct om het WK. Ik teken er voor.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: sanderalonso op 31 mei 2012 - 14:31:47
Citaat van: Folkert op 31 mei 2012 - 14:17:45
Citaat van: sanderalonso op 30 mei 2012 - 17:34:56
Citaat van: Makke op 30 mei 2012 - 16:23:03
Citaat van: sanderalonso op 30 mei 2012 - 15:45:15
Citaat van: Makke op 30 mei 2012 - 12:28:50
Citaat van: sanderalonso op 30 mei 2012 - 07:34:45
Volgens Jamie Alguersuari is Alonso momenteel de beste F1 coureur

Gohja, hij haalt er waarschijnlijk inderdaad het meeste uit. Maar je bent als piloot ook afhankelijk van externe factoren, cfr. Hamilton.

En waar baseer jij die mening op? Ben ik niet met je eens.

Welke mening? Dat Alonso er het meeste uithaalt? Of dat je als piloot afhankelijk bent van externe factoren?

In elk geval, de Ferrari was zeker in het begin van het seizoen allesbehalve de snelste wagen. Toch stond hij zéér goed geplaatst voor de GP in Barcelona. Nu nog natuurlijk, maar sinds Barcelona lijkt die Ferrari me helemaal niet meer zo slecht.

Bij die verwijzing naar die externe factoren en het voorbeeld van Hamilton, doel ik op de zwakke pitstops en de gridstraf. Dat slaagt je terug, ook al doe je een goeie job.

Ik dacht dat je bedoelde dat je Lewis het beste vond rijden. Verkeerd gelezen, mijn excuses.
Nou ja, klopt op zich ook wel. Lewis rijd dit jaar zeer volwassen en foutloos. Reed China en Spanje ondanks gridstraf erg strak. En Bahrein had ook hoger kunnen zijn als zijn team niet stuntelde. Al met Al vind ik Hamilton dit jaar samen met Alonso en in zekere zin Vettel wel de beste.

Nah, hij rijd volwassen, maar als hij dat vorig jaar ook had gedaan was het dit jaar niet tot weinig opgevallen en werd hij daar niet voor 'geprezen'. Ik vind Vettel ook wel meevallen hoor, misschien vind ik dit jaar Webber wel beter, net als in 2010.
Even hier geplaatst.
Natuurlijk was het dan dit jaar minder opgevallen, maar hij laat het wel zien. 2008 en 2009 was hij ook nog wat omstuimig en werd er vaak wel gezegd dat hij rede snel is, maar geen compleet coureur of te vaak te gretig en niet foutloos. Vind ik toch wel dat hij dit jaar laat zien dat hij dat wel degelijk kan. Snel, slim, besparend (voor gebrek aan beter woord.) en constant. Hij laat zien dat hij de banden goed onder de knie kan krijgen elke race. 
Trotse vader van Rosalie(L)

SanderD

Citaat van: Folkert op 31 mei 2012 - 14:40:12
Citaat van: sanderalonso op 31 mei 2012 - 14:31:47
Citaat van: Folkert op 31 mei 2012 - 14:17:45
Citaat van: sanderalonso op 30 mei 2012 - 17:34:56
Citaat van: Makke op 30 mei 2012 - 16:23:03
Citaat van: sanderalonso op 30 mei 2012 - 15:45:15
Citaat van: Makke op 30 mei 2012 - 12:28:50
Citaat van: sanderalonso op 30 mei 2012 - 07:34:45
Volgens Jamie Alguersuari is Alonso momenteel de beste F1 coureur

Gohja, hij haalt er waarschijnlijk inderdaad het meeste uit. Maar je bent als piloot ook afhankelijk van externe factoren, cfr. Hamilton.

En waar baseer jij die mening op? Ben ik niet met je eens.

Welke mening? Dat Alonso er het meeste uithaalt? Of dat je als piloot afhankelijk bent van externe factoren?

In elk geval, de Ferrari was zeker in het begin van het seizoen allesbehalve de snelste wagen. Toch stond hij zéér goed geplaatst voor de GP in Barcelona. Nu nog natuurlijk, maar sinds Barcelona lijkt die Ferrari me helemaal niet meer zo slecht.

Bij die verwijzing naar die externe factoren en het voorbeeld van Hamilton, doel ik op de zwakke pitstops en de gridstraf. Dat slaagt je terug, ook al doe je een goeie job.

Ik dacht dat je bedoelde dat je Lewis het beste vond rijden. Verkeerd gelezen, mijn excuses.
Nou ja, klopt op zich ook wel. Lewis rijd dit jaar zeer volwassen en foutloos. Reed China en Spanje ondanks gridstraf erg strak. En Bahrein had ook hoger kunnen zijn als zijn team niet stuntelde. Al met Al vind ik Hamilton dit jaar samen met Alonso en in zekere zin Vettel wel de beste.

Nah, hij rijd volwassen, maar als hij dat vorig jaar ook had gedaan was het dit jaar niet tot weinig opgevallen en werd hij daar niet voor 'geprezen'. Ik vind Vettel ook wel meevallen hoor, misschien vind ik dit jaar Webber wel beter, net als in 2010.
Even hier geplaatst.
Natuurlijk was het dan dit jaar minder opgevallen, maar hij laat het wel zien. 2008 en 2009 was hij ook nog wat omstuimig en werd er vaak wel gezegd dat hij rede snel is, maar geen compleet coureur of te vaak te gretig en niet foutloos. Vind ik toch wel dat hij dit jaar laat zien dat hij dat wel degelijk kan. Snel, slim, besparend (voor gebrek aan beter woord.) en constant. Hij laat zien dat hij de banden goed onder de knie kan krijgen elke race.

Dat doet 'ie zeker goed, maar ik vind hem toch nog niet echt opvallen t.o.v de rest.

Franky R.

Citaat van: sanderalonso op 31 mei 2012 - 16:01:00
Dat doet 'ie zeker goed, maar ik vind hem toch nog niet echt opvallen t.o.v de rest.


Dat snap ik nou niet...Vorig jaar vond iedereen Lewis Hamilton een oliebol, nu "valt hij niet op vergelijken met de rest"...Dan vraag ik mij af wat men nu echt wil?


Ik ben blij met deze volwassen Hamilton...De agressieve versie van Lewis laat zich alleen maar zien in de QT, precies zoals het hoort.